Wachtwoord vergeten?

1 van de 2
1
Komt er in 2012 een ompoling? - Aardmagnetisch veld is mogelijk bezig om te keren
Gepost: 30 december 2007 10:48 PM   [ Negeer ]  
Illuminatus
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  3124
Geregistreerd  2007-02-27

Ompolingen - waarbij de magnetische noordpool van de aarde overgaat in de magnetische zuidpool, en omgekeerd - zijn in het geologische verleden veelvuldig opgetreden. Omdat die ompolingen vooral zijn te reconstrueren op basis van gesteenten waarin mineralen aanwezig zijn die zich hebben georiënteerd volgens het aardmagnetisch veld ten tijde van hun ontstaan, en omdat het daarbij meestal gaat om stollingsgesteenten die met radiometrische methoden goed te dateren zijn, zijn de momenten waarop ompolingen plaatsvonden goed bekend; zo bekend zelfs dat ze nu kunnen dienen voor stratigrafische correlaties.

Hoe de ompolingen precies in het werk gaan, is niet bekend, maar algemeen wordt aangenomen dat eerst de sterkte van het aardmagnetisch veld afneemt tot nul, en dan weer toeneemt (maar met omgekeerde polariteit). In de fase dat het aardmagnetisch veld heeft opgehouden te bestaan, of zeer zwak is, treden waarschijnlijk chaotische magnetische veldlijnen op. Dat heeft grote consequenties voor onze samenleving: kompassen werken niet meer, maar ook wordt de kosmische straling (die bij verhoogde intensiteit zorgt voor het noorderlicht) niet meer grotendeels door het aardmagnetisch veld ‘ingevangen’ en naar de nauwelijks bewoonde poolgebieden afgevoerd. Dat kan leiden tot blootstelling aan een hogere straling, waardoor zelfs stralingsziekten kunnen ontstaan. Vanwege dit soort verwachtingen wordt er veel onderzoek gedaan naar de ontwikkeling van het aardmagnetisch veld.

Dat gebeurt onder meer in het kader van het project REM (Reversing Earth Magnetism). De rem is echter tegelijkertijd de - overigens inmiddels verouderde -eenheid voor de effectieve geabsorbeerde stralingdosis: Röntgen Equivalent Man). Dit project, dat gefinancierd wordt door het Italiaanse Programma voor Nationaal Onderzoek in Antarctica, heeft onder meer als doelstelling om aanwijzingen te zoeken voor een eventuele ophanden zijnde ompoling. Verantwoordelijk voor dit project is Angelo de Santis, die op de EGU-bijeenkomst in Wenen een poster over dit onderwerp presenteerde.

lees hier verder

Signature 

Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum

Profiel

Gepost: 01 januari 2008 04:50 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  52
Geregistreerd  2007-01-31

Afhankelijk van de onderzochte verschijnselen kan dat volgens De Santis nog zo’n 800-1000 jaar duren, maar andere verschijnselen wijzen op een mogelijke ompoling die over 420-800 jaar kan optreden, of zelfs al over 235-340 jaar

Gelukkig..

Profiel

Gepost: 03 januari 2008 06:55 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1524
Geregistreerd  2007-01-01

Arminius, volgens mij gebeurt er in 2012 helemaal niets bijzonders. Hoogstens begint de Derde Wereldoorlog, omdat al die 2012-gelovigen nu eenmaal willen dat er iets drastisch zal gebeuren. Misschien vergaat dan de wereld wel, want als al die rottige bommen tegelijk afgaan, dan geeft dat nogal een knal. Maar er zijn geen aanwijzingen dat 2012 in kosmische opzichten een bijzonder jaar zal worden. Het enige wat dan eindigt, is de Maya-kalender, maar die wordt toch al enige eeuwen niet meer gebruikt.

Over het aardmagnetische veld weet men nog steeds zo weinig, dat een voorspelling van het moment waarop het zal omslaan, onmogelijk is. Er zit geen enkel ritme in die omslagen!

Signature 

Inanna schrijft BOUblog rolleyes

Profiel

Gepost: 03 januari 2008 07:52 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  164
Geregistreerd  2007-01-06

Er zijn heel veel interessante voorspellingen gedaan over wat er zal gebeuren in 2012. Ik denk zelf ook dat het einde van een kalender invloed heeft op deze aardkloot. Er kan simpelweg meer aan worden verdiend omdat het tijdsbestek wat langer is dan dat van de gemiddelde er-gaat-een-komeet-inslaan-we-gaan-allemaal-dood-voorspelling. En mocht er wat opmerkelijks gebeuren, dan zal dat hooguit een woedeuitbarsting van opgelichte ‘2012-gelovigen’ zijn. Of er moeten achter de schermen wat voorbereidingen hebben plaatsgevonden.

Wat niet opmerkelijke dingen betreft staat er een hoop gepland voor 2012. Nieuwe wetgeving, einde van productie van een aantal grote softwareprojecten en wat al niet meer.

En wat de ompoling betreft, mja, het water zal misschien de andere kant opdraaien als je de plee doorspoelt, maar op dit soort verschijnselen na betwijfel ik of het enige invloed heeft.

Signature 

“Hoedt u voor mensen die het zeker weten.”—Jan Terlouw

Profiel

Gepost: 03 januari 2008 10:45 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  52
Geregistreerd  2007-01-31

De gangbare theorie onder 2012 aanhangers is toch dat planeet-X/Niburu/de 10e planeet
iedere 3600 jaar ons zonnestelsel binnendringt en de aard magnetische velden en andere krachtvelden verstoort?

Als we dit even als waar zouden aannemen per wanneer is het dan aannemelijk dat deze planeet zichtbaar zou moeten zijn met de huidige stand der techniek?

Toch wel een paar jaar vooraf lijkt me?

Profiel

Gepost: 03 januari 2008 11:22 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  164
Geregistreerd  2007-01-06
bartelomeus00 - 03 januari 2008 10:45 PM

De gangbare theorie onder 2012 aanhangers is toch dat planeet-X/Niburu/de 10e planeet
iedere 3600 jaar ons zonnestelsel binnendringt en de aard magnetische velden en andere krachtvelden verstoort?

Als we dit even als waar zouden aannemen per wanneer is het dan aannemelijk dat deze planeet zichtbaar zou moeten zijn met de huidige stand der techniek?

Toch wel een paar jaar vooraf lijkt me?

Misschien niet de gangbare theorie, maar zeker een gangbare theorie. En wat de zichtbaarheid betreft; wie zegt dat er als deze planeet zichtbaar zou zijn, berichten hierover naar buiten komen?

Signature 

“Hoedt u voor mensen die het zeker weten.”—Jan Terlouw

Profiel

Gepost: 03 april 2008 04:14 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  685
Geregistreerd  2008-01-15

Dat verschuiven van de polen heb ik een aantal jaren geleden een zeer interessant boek over gelezen: Fingerprints of the Gods. Ik kan me de precieze details niet meer herinneren, maar het begon met de Atlantis-theorie.

Signature 

“Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism—how passionately I hate them!”

Profiel

Gepost: 03 april 2008 04:44 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  72
Geregistreerd  2008-03-18

Met Kerst 2012 staat er bij ons een lekkere Maya Rames Speciaal op het menu, voor de rest laat ik de agenda nog even open. wink

Signature 

“It’s lonely in the saddle since the horse died.”

Profiel

Gepost: 03 april 2008 05:56 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  948
Geregistreerd  2007-05-10

Volgens mij was het september 2012 ofzo

Signature 

Het zijn gewoon allemaal ontiegelijke klootzakken.

Profiel

Gepost: 03 april 2008 06:24 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  72

Ik dacht 20-12-2012. Zoiets.

... o ja, en bij het eten zetten we gezellig The George Baker Selection op. Met Maya Con Dios, jahaa. wink

Signature 

Profiel

Gepost: 03 april 2008 07:08 PM   [ Negeer ]   [ # 10 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  382
Geregistreerd  2008-03-17
ABC - 03 april 2008 06:24 PM

... o ja, en bij het eten zetten we gezellig The George Baker Selection op. Met Maya Con Dios, jahaa. wink

Dus gij gelooft in maya geschriften? Eerder dan in Gods geschriften? Hmmm ;D

Signature 

We have decreed death among you, and We are not to be frustrated from changing your Forms and creating you (again) in (forms) that ye know not. 56:60

Profiel

Gepost: 03 april 2008 11:10 PM   [ Negeer ]   [ # 11 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  72
Slaz - 03 april 2008 07:08 PM

ABC - 03 april 2008 06:24 PM

Dus gij gelooft in maya geschriften? Eerder dan in Gods geschriften? Hmmm ;D

Nee, in geen van beide eigenlijk. Maar ik sta overal voor open.

Signature 

Profiel

Gepost: 03 april 2008 11:21 PM   [ Negeer ]   [ # 12 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  685
Geregistreerd  2008-01-15

Ach, de wereld zou ook al vergaan in 2000. En goh, we zijn er toch nog steeds met z’n allen. Die Maya’s waren best kiene jonges, maar zien is geloven wat dat soort voorspellingen aangaat. En volgens mij hield gewoon de kalender op in 2012, dat hoeft nog niet gelijk te betekenen dat alles gelijk ophoudt te bestaan. Misschien wilden ze net beginnen met 2013 toen de Spanjaarden binnenvielen - who knows?

Signature 

“Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism—how passionately I hate them!”

Profiel

Gepost: 03 april 2008 11:34 PM   [ Negeer ]   [ # 13 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  382
Geregistreerd  2008-03-17
Ellen Ripley - 03 april 2008 11:21 PM

Ach, de wereld zou ook al vergaan in 2000. En goh, we zijn er toch nog steeds met z’n allen. Die Maya’s waren best kiene jonges, maar zien is geloven wat dat soort voorspellingen aangaat. En volgens mij hield gewoon de kalender op in 2012, dat hoeft nog niet gelijk te betekenen dat alles gelijk ophoudt te bestaan. Misschien wilden ze net beginnen met 2013 toen de Spanjaarden binnenvielen - who knows?

Netjes…

Signature 

We have decreed death among you, and We are not to be frustrated from changing your Forms and creating you (again) in (forms) that ye know not. 56:60

Profiel

Gepost: 04 april 2008 11:38 AM   [ Negeer ]   [ # 14 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  107
Geregistreerd  2007-09-15

Volgens deze vertaling eindigt hij op 28 oktober 2011 !!!!!

Dit is wel een hele interessante lezing en zeker het 2e en 3e uur kunnen je ogen open gaan zetten.

De kalender gaat over het bewust zijns niveau.

http://video.google.nl/videosearch?q=Secrets+of´the+Mayan+Calendar+unveiled&sitesearch;=

Ons bewust zijn verander nu elke 360 dagen en dat wordt straks elke 20 dagen, mmmmm, komen drukke tijden aan voor onze hersentjes om dat te verwerken.

Signature 

We krijgen alleen een antwoord als we een vraag stellen.

http://wearequestiondutch.hyves.nl

Profiel

Gepost: 04 april 2008 12:15 PM   [ Negeer ]   [ # 15 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  72
We Are Question DUTCH - 04 april 2008 11:38 AM

Volgens deze vertaling eindigt hij op 28 oktober 2011 !!!!!

Even checken. Hmm. Dan heb ik al wat. Helaas.

Signature 

Profiel

1 van de 2
1