Oh en voor de sceptici onder ons is hier het laatste nieuws: Vijfjarig meisje verdwenen in Spanje
Speurders in de zaak van de in Portugal verdwenen peuter Madeleine McCann hebben hun aandacht gericht op de recente verdwijning van een meisje op de grens tussen Spanje en Portugal, zo schrijven de Britse kranten Daily Mail en Daily Mirror geschreven.
In het Spaanse Huelva, 120 kilometer van de Portugese badplaats Praia da Luz waar Maddie op 3 mei op bijna vierjarige leeftijd is verdwenen, verdween in het weekeinde de vijfjarige Mari Luz Cortes. Blijkbaar is het kindje ontvoerd toen ze een zakje chips ging kopen, aldus de kranten.
Een getuige zou het kindje op een bus hebben gezien bij een zigeunervrouw die haar toeriep rustig te blijven. Een en ander zwengelt de theorie van de ouders van Madeleine McCann, Gerry en Kate, weer aan dat hun dochtertje zou zijn ontvoerd.
De Spaanse politie zou alvast de Portugese collega’s hebben gecontacteerd in verband met mogelijke verbanden, terwijl de door McCann ingehuurde privédetectives plannen maakten om naar Las Huelgas af te zakken. (afp/tdb)
Voor wie het nog niet kent! Alles staat er in. Gruwelijk!
En over de zaak Holloway is nu een nieuw topic geopend op Zapruder:
http://zapruder.nl/forums/viewthread/10219/
Gaat over berichten dat Natalee zelf is ontsnapt naar een nachtclub, omdat ze werd misbruikt door haar stiefvader.
Hoe het zit met het verdwenen meisje McCann, dat weet ik ook niet!
Eerst zien, dan geloven. Misschien is zelfs dat tekort door de bocht. Joran is zo ongelooflijk in het nieuws geweest dat hij net zo goed een patsy kan zijn in mijn boekje. Met andere woorden: Eerst zien, dan een rechtzaak, wellicht ooit geloven.
is deze versie van het verhaal alweer achterhaald?
“De andere kant van het verhaal-Holloway”
ORANJESTAD — Het ambulance-vliegtuig moet gebruikt worden voor de geheime exit van Natalee naar de VS. Geheim, want het is niet de bedoeling dat de lokale instanties er weet van hebben – als het lukt om het meisje uit een drugshuis in Oranjestad te ‘bevrijden’ en het eiland heimelijk te verlaten.
Angela Dilorenzo (haar meisjesnaam), een Amerikaanse woonachtig op Aruba en in die begindagen steeds dicht in de buurt van de familie van Natalee, vertelt over de speciale opdracht die ze krijgt van Beth Twitty, de moeder van Natalee: “Please do me a favour, after you find Natalee, please cover her up and bring her to the medjet. We’ll take good care of you and they are already awaiting her at the airport.” Angela, die getrouwd is met een restauranthouder op het eiland, staat met haar stem op de band, maar verschijnt niet in beeld.
Weet Beth dan dat haar dochter nog (levend) op het eiland zit, nadat ze tegenover de hele wereld verklaard heeft dat de lokale drie jongens Natalee van alles en nog wat hebben aangedaan en mogelijk zelfs wel om het leven hebben gebracht? Of is dit laatste enkel een manier om de aandacht af te leiden van wat er wérkelijk speelt? Waarom verspreidt Beth al op haar tweede dag op Aruba posters waarop staat dat haar dochter ‘ontvoerd’ is? Nadat ze overigens – ook al opmerkelijk – al op de dag van de verdwijning, als de medescholieren nog maar amper een paar uur terug zijn in Alabama, op Aruba uit een private jet stapt met voorgedrukte pamfletten onder haar arm, met daarop een lokaal mobiel nummer, die ze onmiddellijk aan het luchthavenpersoneel begint uit te delen? Weet Beth iets wat anderen toen nog niet wisten en nog steeds niet weten? Angela: “Ik ben er bijna van overtuigd dat Beth vanaf het begin wist waar Natalee was.”
Zij en een andere Amerikaanse op het eiland, Julia Renfro, die ook al jaren op Aruba woont en er als hoofdredacteur leiding geeft aan het Engelstalige dagblad Aruba Today (onderdeel van de uitgever van Bon Dia Aruba) zijn vanaf dag twee bij de zaak betrokken. Natalee’s moeder vraagt aan Renfro op 31 mei om te helpen haar dochter te vinden. Gedurende een aantal weken is Renfro een van de vertrouwelingen van Beth en daarmee samen met Angela een van Natalee’s ‘angels’. Twee jaar na de verdwijning van Natalee vertelt ook Renfro de kant van het verhaal die de wereld niet kent.
TELEFOONTJE
Het materiaal toont dat Renfro en Angela vertellen dat op 2 juni 2005 een telefoontje binnenkwam van een onbekende vrouw. Die weet waar Natalee op dat moment is, dat ze nog leeft, maar overigens niet terug wil naar haar moeder Beth. Voor het luttele bedrag van 4000 dollar kan ze zeggen waar. Maar tot stomme verbazing van Renfro en Angela wil Beth er plotseling eigenlijk niet op ingaan en daarna, na aandringen, heeft ze voor de mogelijke bevrijding van haar eigen dochter niet meer over dan 1000 dollar. Terwijl voor de volgende dag de bekendmaking gepland staat van 10.000 dollar tipgeld – een bedrag dat later alleen maar verder oploopt tot wel meer dan het honderdvoudige. Als Angela aangeeft het gevraagde losgeld dan maar uit de eigen restaurantkassa te nemen en zelf op zoek te gaan naar Holloway, gaat Beth door de knieën en spreekt zij de hierboven aangehaalde woorden. Namelijk dat het meisje onherkenbaar moet worden aangekleed en ingepakt en naar het klaarstaande ambulancetoestel worden gebracht. “So that she could leave immediately and not have to be questioned by the authorities, the police and certainly not admitted to the Aruban hospital system”, voegt Renfro daaraan toe.
Maar voordat Angela en Renfro bij het drugshuis aankomen, is Beth’s roekeloze en vooral schreeuwerige – ’I’ll burn this place and island down’ – toenmalige echtgenoot Jug Twitty (Beth is intussen ook van Jug gescheiden) er al geweest; behalve veel herrie en paniek in de directe omgeving, oogst hij weinig. Maar belangrijker, volgens beide vrouwen is Jug ervoor verantwoordelijk dat de ‘reddingsoperatie’ mislukt en dat Natalee – waarvan sindsdien echt niets meer is vernomen; ook niet indirect – onvindbaar is en blijft.
Het riekt naar methoden van een corporatieve fascistoïde samenleving nu massamedia, bedrijfsleven en onderwereld met elkaar collaboreren om een dader aan te wijzen van een misdrijf middels judasachtige methoden en geheime camera’s van huurlingen.
Het schept een gevaarlijk precedent dat de wetgevende, rechterlijke en de uitvoerende macht schoffeert en dat door georkestreerd opgewekte emoties een dubieus massapopulisme genereert dat de beginselen van onze zorgvuldig opgebouwde rechtsstaat en parlementaire democratie bruskeert en onze beschaving terugzet naar de tijd van Heksenjacht, Inquisitie en volksgericht.
-
In beschaafdere tijden zou betrokken verdachte in de media zijn aangeduid als J.v.d.S., of hij nu schuldig is of niet. En de politie had met gedegen ouderwets rechercheren zelf J.v.d.S tot een verklaring kunnen laten komen, de mogelijkheden waren nog lang niet uitgeput, zo blijkt immers nu de klus is uitbesteed?
Je zou haast denken zo te zien dat het optreden van onze nationale privédetective met politieke aspiraties, P.R.de Vries, niet ongelegen kwam voor politie & justitie. Welke machtige belanghebbenden sturen deze show vanachter groezelige coulissen?
-
Tenenkrommmend was aan het eind het in beeld brengen van de moeder van het slachtoffer, in close-up en met dramatische muzikale onderstreping. Goebbels en Leni Riefenstahl hadden zulks niet gelikter kunnen uitventen als regisseurs van een audiovisueel propagandaspektakel waarin een op dat moment emotioneel ontoerekenbare nabestaande in verdriet uitroept dat de dader het niet verdient om te leven in deze wereld.
-
Het lijkt me dat de schuld van J.v.d.S. eerst nog bewezen moet worden. En zou Peter R. de Vries nog zo zelfverzekerd zijn riedel afsteken als zijn show labiele geesten aanzet om het recht in eigen hand te nemen en de jacht op J.v.d.S alvast maar te openen? Of is deze ranzige SBS-kost bedoeld als opmaat om de doodstraf hier te introduceren? Al even ranzige opiniepeilingen zullen ons morgen ongetwijfeld de gestegen cijfers van voorstanders hiervan laten zien. Heden Joran morgen de Koran! Daarna u en ik vooraan, als andersdenkenden.
Ik heb niet alles gezien maar zoveel media aandacht voor 1 moord… Op 9/11 zijn duizenden mensen vermoord… en bijna geen echte onderzoeken en vragen in de mainstream media… rare wereld maar daar zijn we hier op zapruder gelukkig bewust van…
Wel verwonderlijk dat Joran van der S de wereld zolang heeft voorgelogen, de politie en rechters zo beduvelde en er nog eens door schadevergoedingen zelf beter van probeerde te worden...je kan over hem zeggen wat je wil...maar het is wel heel slim gespeeld door hem… plus alle rep en roer die hij heeft veroorzaakt… apart verhaal.
-
Tenenkrommmend was aan het eind het in beeld brengen van de moeder van het slachtoffer, in close-up en met dramatische muzikale onderstreping. Goebbels en Leni Riefenstahl hadden zulks niet gelikter kunnen uitventen als regisseurs van een audiovisueel propagandaspektakel waarin een op dat moment emotioneel ontoerekenbare nabestaande in verdriet uitroept dat de dader het niet verdient om te leven in deze wereld.
-
Dat was zo’n dramaties moment, ik dacht henny huisman kan ieder ogenblik binnenlopen met Surprise! Surprise!… is niet lullig bedoeld maar daar was de sfeer echt naar… heel raar tv moment…
Ook mooi dat Peter zei dat sommige zaken natuurlijk leugens kunnen zijn. Niet het achterste van zijn tong laten zien hoe ze ECHT is gestorven.
Goh Peter, maar de rest voor het gemak maar wel als waarheid zien omdat het precies in je straatje past. Misschien is het allemaal wel bullshit....
Niet zo moeilijk om zo’n patserig mannetje stoer te laten praten als je een zogenaamde coole drugsdealer met veel poen en een dikke kar voor zijn neus zet.
Yoyo hij kende ook de taal van de straat, weet je wel!! De arme knul bracht zelf cadeautjes mee voor zijn suikeroompje, of moet ik wietoompje zeggen.
Ik zie voordurend dit soort losers rondlopen, teveel tv gekeken, teveel rap video’s gezien en onder invloed van foute vrienden rare dingen doen.
Lekker indruk maken op je vriend/toekomstige partner in crime.
Niet zo moeilijk om zo’n patserig mannetje stoer te laten praten als je een zogenaamde coole drugsdealer met veel poen en een dikke kar voor zijn neus zet.
Yoyo hij kende ook de taal van de straat, weet je wel!! De arme knul bracht zelf cadeautjes mee voor zijn suikeroompje, of moet ik wietoompje zeggen. Ik zie voordurend dit soort losers rondlopen, teveel tv gekeken, teveel rap video’s gezien en onder invloed van foute vrienden rare dingen doen.
Inderdaad, heel herkenbaar, dit soort verwende pubertjes met een identiteitscrisis dat zoekt naar een leider en zich oplikkend aanschurkt tegen diens laars.
*
We hebben hier dan ook eerder te maken met een pychologisch exposé van weer een slachtoffertje van ernstig falen in ouderlijk gezag dan een bekentenis van een `gewetenloos’ knulletje die doorslaggevende juridische waarde zou hebben. Als studievoer voor correctiepedagogen en psychopathologische wetenschappers kan het `bewijsmateriaal’ ermee door.
Neemt niet weg dat de methoden met een lokvogel (uit het criminele circuit) en geheime camera’s onderbuiks en Stasiachtig is en zelfs schadelijk en contracorrectief voor J’s toch al verwrongen psyche: Dat komt nooit meer goed in een eventueel Pieter Baan-behandelplan voor Joran, waarom zou hij ooit nog iemand vertrouwen of geloven in ethiek van waarden & normen? Zó kweek je dus verknipte paranoia draaideurcriminelen!!
*
En wat de reactie van de moeder van het slachtoffer betreft: me dunkt dat zij onmiddelijk hulp moet zoeken bij een goede psychiater want als men haar terechte rancuneuze gevoelens laat gisten en opkloppen voor bijvoorbeeld een okselzweterige Ann Coulter op FOX-TV, acht ik het niet onmogelijk dat Amerikaanse gristenfundamentalisten erop inspringen en zich mobiliseren om druk op Nederlandse Justitie en politie te zetten teneinde snelle genoegdoening te eisen. Een Amerikaanse vrouw op Aruba die gevraagd werd naar een reactie reageerde al met onbegrip over waarom J.v.d.S allang niet achter slot en grendel zat. Om zoals gezegd nog maar te zwijgen over de mogelijkheid dat een gebrainwashte gewapende vrijwilliger of huurling het varkentje wel even zal wassen.
Peter R. de Vries speelt met vuur!
Dat was zo’n dramaties moment, ik dacht henny huisman kan ieder ogenblik binnenlopen met Surprise! Surprise!… is niet lullig bedoeld maar daar was de sfeer echt naar… heel raar tv moment…
Tja, het had me ook niet verbaasd als op dat moment Paul de Leeuw was binnengevallen met een bos bloemen, bijgestaan door Andries Knevel voor de nazorg…