Wat als de “grey alien” ooit mens is geweest?
De mens bouwt kunstmatige intelligentie (A.I.).
De A.I. evolueert supersnel vergeleken bij onze biologische intelligentie.(Moore’s law).
En gaat steeds meer, steeds belangrijker taken uitvoeren totdat uiteindelijk
alle beslissingen genomen zullen worden door A.I.
Sommige A.I. bouwers streven naar een samensmelting van biologische en kunstmatige intelligentie.
Zij noemen het de singularity. Ik herinner me een docu over een zekere Ray Kurzweil die hieraan
werkt, en echt wil “versmelten” met A.I. om zo eeuwig te leven. Als Bio-software.
Stel dat dit lukt, en de inmiddels superieure A.I. besluit om mensen in biologische robots te veranderen, met 1 geest in ieder hoofd. Iedereen is dezelfde “persoon”.
De laagste gemene deler om de A.I. te onderhouden. En verder niets.
Met de emotionele diepte van een doperwtje,
want voor het computerbrein bestaan emoties gewoonweg niet.
Als het er al iets van opmerkt, zijn het anomalies in de data,
en die worden in de “virus vault” weg gestopt.
En zodoende kwam er een einde aan de menselijke beschaving.
Na een tijd signaleert de A.I. problemen met de biologische gereedschappen.(De voormalige mensen)
Er zijn DNA problemen, er ontbreken dingen. De gereedschappen haperen,
reproductiefouten worden geconstateerd.
De A.I. besluit (onder andere) de ruimtetijd te manipuleren, ontdekt tijdreizen
en een voorraad “pre-historisch” DNA om te oogsten, en dat zijn wij dus. Hier en nu.
Maar omdat de A.I. geen emoties kan begrijpen, zullen steeds dezelfde fouten gemaakt worden
En word de mens in een soort grootvader-paradox voor eeuwig opgesloten,
in de door de A.I.gemaakte serie tijdlijnen. Het zal altijd mis gaan. Elke keer weer.
Een lot erger dan de dood.
Ted Kazynski, de unabomber.
Ted Kazynski was een wiskunde professor die (volgens mij) aan A.I. werkte.
Wat ontdekte hij dat hem technologie deed afwijzen,
en zelfs als een soort Sarah Connor in the Terminator wilde voorkomen
dat technologie zich verder zou ontwikkelen.
Wat als hij dacht alle technologische wegen uiteindelijk bij A.I. zouden uitkomen?
Mensen opblazen omdat je “technologie haat”, lijkt niet bepaald zinnig. Zelfs knap gestoord.
Maar wat nu als Kazynski vermoedde dat de A.I. ons zo compleet zou domineren dat we in feite
weggevaagd zullen worden door computerbreinen die zichzelf bouwen?
Dat we slechts gereedschap voor de A.I. konden worden. Met alle gevolgen van dien?
Wat dus als de “grey aliens” eigenlijk mensen waren, nu biologische emotieloze robots
onder A.I. controle, die in een soort van tijdlus vastzitten voor eeuwig?
Daarom lijken ze op mensen, qua lichaamsbouw.
Daarom wordt er door “hogere intelligentie” niet ingegrepen. We doen het immers zelf. Iedere keer.
En daarom zijn ze ook hier.(In theorie dan he...) Ze zijn nooit ergens anders geweest.
Wat dacht Ted Kazynski?
En wat denken jullie?
PS mods: Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar hij plakt alle alinea’s aan elkaar.
En dat is niet erg leesbaar. oftewel...hellup....