Zou het niet technisch mogelijk zijn een soort rioolput op zaplog te maken waar die 911 vliegtuigshit op besproken kan worden? Nu drukt het voortdurend andere interessante en meer in het heden levende discussies uit het zicht in het reactiepaneel. Ik vind het nogal storend, het begint zelfs echt vervelend te worden. Vooral omdat de discussies alleen maar levend gehouden worden door een paar fundamentalistische vliegende trollen zonder feitelijkheden.(arie hoort hier uiteraaard niet bij, die kan misschien op zapruder zijn onderbouwde visie neerzetten?).
Ik denk niet dat dat een goed idee is. Ten eerste is het onmogelijk om objectief te bepalen wat onder “vliegtuigshit” valt en wat niet, ten tweede ga je dan echt krijgen dat het ene na het andere onderwerp bij wijze van wraak als riool-topic wordt aangemerkt.
Wel ben ik voor een wat duidelijker archiverings/zoeksysteem. Ik kan nu vaak oude artikelen niet terugvinden. Bij 9/11 zou dan eventueel een onderscheid gemaakt kunnen worden tussen “no-plane” en “plane”, zodat mensen zelf, soms tegen beter weten in, kunnen kiezen.
Ik ben tegen het bannen van onderwerpen, en zoek eigenlijk naar iets wat constructief een soort oplossing geeft. Soms is het kiezen tussen twee slechte dingen, maar wie wat beters weet, graag.Een zijdelings forum over een zo’n groot onderwerp lijkt me niet zo gek.
De redactie zou alleen, niet de forumgebruikers, onderwerpen of discussies kunnen aanduiden die daarheen gaan.
Geen goed idee. Vergeet niet dat 9/11 nu even flink in de belangstelling staat i.v.m. de naderende datum volgende week. Daarna komen de UFO- en HIV-boys vanzelf wel weer boven water. Gewoon even geduld hebben. Waar ik voor blijf pleiten, dus nu ook, is een aktiever moderatie systeem op zaplog. Uiteraard moet arie blijven, maar er hangt toch een hoop ongedierte rond zaplog, wat alleen op die 9/11 draadjes afduikt om daar de sfeer te verzieken, wat de kwaliteit ook niet ten goede komt. In eerste al de kwaliteit van de reacties, maar op termijn ook de kwaliteit van de content. Ik weet dat aktiever bannen bij patrick niet echt hoog op het lijstje staat, tot hij door begint te krijgen dat zaplog stukje bij beetje weg begint te zakken. Dat baart mij zorgen. Dus bij deze wil ik dit onderwerp opnieuw onder de aandacht brengen. Wellicht een poll, zodat er eerlijk over gestemd kan worden.
Ik zie meer in een ignore-functie waarbij je voor jezelf kunt bepalen dat een bepaalde topic of tag je niet boeit, of dat je topics van bepaalde personen niet langer hoeft te zien. Op die manier kan je content waar je geen interesse in hebt wegfilteren, zonder dat dit van invloed is op andere gebruikers of in een vorm van censuur eindigt.
Ik zie meer in een ignore-functie waarbij je voor jezelf kunt bepalen dat een bepaalde topic of tag je niet boeit, of dat je topics van bepaalde personen niet langer hoeft te zien. Op die manier kan je content waar je geen interesse in hebt wegfilteren, zonder dat dit van invloed is op andere gebruikers of in een vorm van censuur eindigt.
Een dergelijk filersysteem zou ook mijn voorkeur hebben, om onderwerpen die je interesse toch niet hebben te kunnen wegfilteren. Maar dan graag naast een filtersysteem om bepaalde gebruikers op onleesbaar te zetten. Om een paar namen te noemen: Jay en Rotterdam mogen wat mij betreft gewoon per direkt een ban krijgen. Laat er voor de duidelijkheid ergens ook ‘huisregels’ komen te staan, zodat iedereen weet waar ze aan toe zijn. Hou je je daar niet aan, jammer dan, einde oefening en richting Billyboy
Helemaal geen gek idee, freedomfiles. Ik weet alleen niet of zoiets technisch haalbaar is, maar het zou misschien interessant zijn om jouw idee eens nader te bekijken.
Misschien dat ik als site-beheerder het iets anders zie maar ik heb geen problemen met censuur (nog liever, zoals in mijn geval, zelfcensuur )
Maar aan het eind van de rit draait het allemaal om moderatie, bij een goede moderator blijft het goede, bij een slechte moderator blijft het slechte, sic.
Er zijn twee problemen met het Zaplog. Te weinig actieve posters en daarom teveel inteelt. Gebrekkige techniek. Dat laatste is gewoon tijdgebrek, ik bouw met voldoende tijd het mooiste systeem dat je je maar kunt voorstellen, maar ik doe dit ook maar in de vrije uurtjes. Zaplog is nu gebouwd in Expression Engine omdat we dat al hadden voor Zapruder en dat is een klote CMS. Geef me twee weken met Drupal en we hebben alles dat we maar kunnen wensen. Maarja. Tijd…
Er komt geen eigen hoekje, want waar zou dan het einde zijn.
Ignore-functies zijn onnodig als iedereen een custom voorpagina o.i.d. zou kunnen instellen, maar daarvoor zijn er meer actieve posters nodig, anders fragmenteert het teveel.