De holocaust kan en moet kritisch bekeken worden, net zoals ieder ander historisch feit.
Als we praten over genocide met DU, genocide in Hiroshima, Dresden, Irak, de Goelags of de concentratiekampen, dan zie ik geen verschil. Mensen willen nog een nuance aanbrengen door te zeggen dat het “oorlog” is en dat zulke dingen dan gebeuren. Onzin.
Waar ik wel een groot probleem mee heb is hoe de meeste revisionisten de discussie omtrent de holocaust proberen te reduceren tot een respectloos woordenspel; alsof het hier een puur semantische discussie betreft. Dat is het natuurlijk niet, want alles moet in context gezien worden. Onderzoeken is prima, bijstellen ook, maar probeer tragedies niet te bagetelliseren op basis van cijfers die wat lager uitvallen. Feit is dat joden gediscrimineerd werden - zoals ze al eeuwen gedriscrinimeerd werden - en als Untermensch gezien werden en ook dat ze gedeporteerd werden. Ook zijn er veel joden in kampen overleden, naast zigeneurs en Slavische volkeren.
Dat gegeven is voor mij genoeg om van een misdaad te spreken en om dan te discussiëren of het nu om 6, 3 of 2 miljoen joden ging en of het wel of niet logistiek mogelijk was, vind ik smakeloos en besides the point. Het bombardement op Dresden wordt ook niet minder misdadig omdat het hier ‘slechts’ tienduizenden betrof. Ja, het initiële holocaustaantal was overdreven, daarna bijgesteld en misschien nog steeds incorrect, maar dat neemt niet weg dat er veel burgers onschuldig zijn gestorven op basis van discriminatie. Veel hiervan waren joden. Dit is geen woordenspel of koele optelsom, dit is een tragedie waarvan de precieze cijfers misschien wel nooit duidelijk worden.
Dat de shoah daarna mis-/gebruikt is om een bepaalde geopolitieke agenda door te voeren is een ander verhaal en doet niks af aan de tragedie die er aan vooraf ging. Wil je echt gaan complotten dan zeg je dat dit allemaal één grote “ploy” vooraf was om Israel te stichten, maar de plannen voor een joodse staat bestonden al ver voor WOII. Er is zeker wel een correlatie, maar het doet nogmaals niets af aan de tragedies van WOII. Dat het daarna moreel gekaapt is door bepaalde zionistische groeperingen is triest, maar een ander verhaal.
Joden werden helemaal niet gediscrimineerd. Dat is het bekende NWO-slaapsprookje om de Israelische misdaden tegenover de Palestijnen goed te praten. Het zionistische kantoor voor emigratie van joden lag tussen 1934 en 1945 pal in Berlijn met de goedkeuring van Hitler.