Beste Maurice,
Ik wens je inderdaad niet dood, niemand eigenlijk. Er zijn alleen een hoop zaken waar we anders over denken maar daar ben ik wel aan gewend.
Daarbij komt, ik vind gesprekken met mensen die een andere visie hebben meestal een stuk interessanter.
Volgens mij is één uitspraak hier heel erg van toepassing: “We zien de dingen niet zoals ze zijn, we zien de dingen zoals we zelf zijn.” Al de signalen die we waarnemen, worden in onze hersenen gevormd tot een beeld dat zo goed mogelijk past bij datgene wat onze hersenen kunnen verwerken.
Onze hersenen zien dus allebei hetzelfde, alleen worden al deze prikkels in onze hersenen vertaald in een beeld. Bij ons is het duidelijk dat dit beeld van de realiteit voor een ieder verschillend is.
Ik ben dan misschien de “paranoïde complotdenker die overal wat achter zoekt” en jij zou dan de “blinde toevalligheidstheorist zijn die nergens iets achter zoekt” (om maar even in superlatieven te spreken). Dan is het logisch dat we een ander beeld vormen wanneer we hetzelfde waarnemen. Vandaar het gezegde: “De ware ontdekkingsreis is niet het bezoeken van nieuwe landschappen , maar het kijken met nieuwe ogen.”
Even nog wat reacties op wat je schreef.
De obelisk in Washington is geen 1776 voet (541 meter) hoog. Het gebouw dat op de plaats van de Twin Towers moet komen moet zo hoog worden. De Illuminati zou in 1776 opgericht zijn, dat is de connectie met het getal. Een obelisk is dus niet per definitie 1776 voet hoog (geen enkele lijkt mij zo..).
Ook een veel gehoorde vraag is hoe zo iets dan georganiseerd zou moeten zijn of wat er echt gebeurd is. Die vragen kan ik niet voor je beantwoorden. Ik zeg alleen maar dat wat er wel over verteld is, bij mij erg veel vraagtekens oproept. Als morgen mijn ruit kapot is en iemand verteld dat er een mug doorheen gevlogen is, dan geloof ik dat niet. Dat wil niet zeggen dat ik dan wel kan zeggen wat er gebeurd is. Ik geloof gewoon de officiële verklaring niet.
Dat wat je schrijft over depri ervan worden en zo, dat herkent volgens mij iedereen hier wel. Wanneer je “met andere ogen gaat kijken” ga je inzien dat vrijwel alles waar je altijd zeker van was opeens niet waar blijkt te zijn. Dat vergt erg veel aanpassingsvermogen en geeft de meeste mensen een gevoel van machteloosheid. En daar wordt je inderdaad niet echt vrolijk van. But in the end, only the truth will set you free!
De meeste mensen hebben in eerste instantie daarom de neiging om hun ogen voor de pijnlijke waarheid te zien. Het is volgens mij meer de vraag wat je durft te zien. We are, in truth, the truth we seek.
Ik wens je veel wijsheid en geluk.