Hahaha, onzinnig leuke post!
Ik dacht al het ergste. Dat je het gemeentehuis belde en dat ze mededeelden dat je je eigen naam niet meer mocht gebruiken.
Omdat je naam door een of andere corporatie geclaimd was en je vervolgd zou kunnen worden wegens inbreuk op het merkenrecht.
Denk aan: de gebroeders McDonald die hun eigen naam niet meer konden gebruiken omdat ze de duivel- ik bedoel Mr. Ray Krook de rechten op hun naam hadden gegeven.
Feit is: je mag alleen namen gebruiken die al bestaan. Alternatieve spelling is wel toegestaan. Alhoewel, ik weet niet hoe ze kunnen controleren of een buitenlandse naam (Chinees, Welsh, whatever) wel echt bestaat. Ik bedoel maar, Lin Chi Lin klinkt wel Chinees maar is die dat ook? Lin is Chinees en Chi ook maar does it make sense at all?
Maar zadel je kinderen niet op met een onmogelijke naam want daar worden ze alleen maar mee gepest. Voor een redelijk onschuldige naam als “Audie” heb ik jarenlang op school bij moeten brengen dat die niet hetzelfde wordt gespeld als “Audi” (van het automerk). Alternatieve spellingswijzen heb ik zelf een hekel aan. Als ik een docent was en ik moest het werk van “Yan” of “Maikel” nakijken dan zou ik er ook alvast een punt aftrekken wegens irritatie.
P.S. “Audie” is géén alternatieve spellingswijze van “Audi,” eerder omgekeerd! “Audie” is een verkleinvorm van “Audrey” wat een vrouwennaam is… Euh. Anyway, de meest onderscheiden soldaat van WOII heette ook Audie. Audie Murphy. En dat was toen Amerikanen nog tégen nazi’s vochten i.p.v. dat ze het zelf waren. Euh.