Wachtwoord vergeten?

Weg uit het systeem
Gepost: 25 mei 2009 12:11 AM   [ Negeer ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  40
Geregistreerd  2009-05-23

Ik zit en zat al lang te denken hoe je het best weg kunt uit dit systeem,
Dus het vermijden van geld, en het stilletjes leven zonder al die hiphop en trendy dingen.

Ik en mijn vriend(en) willen weg uit dit systeem door middel van op reis gaan richting het
oosten en het opbouwen van een kleine nederzetting in bijv. Rusland of in de buurt ervan. Waarom persé Rusland? Omdat dat de grootste lang ter wereld is en er is zat ruimte en plek waar je rustig voor jezelf kan leven zonder dat er ook maar iets merkbaar is van dit systeem.

Het enige probleem is bij het weggaan hier: We hebben meer mensen nodig, en met weggaan bedoel ik dus tas op je rug, en de wijde wereld in. Het klink misschien gek, maar als je goed nadenkt over waar je o.d.m in leeft dan zul je zien dat je leven eigenlijk maar weinig nut heeft (1. School 2. Werk 3. Pensioen, en daartussen stappen en paren en je kinderen net zo opvoeden als jijzelf bent).

Wie van jullie lijkt het wat om gewoon weg te gaan uit dit systeem en een heerlijk rustig leven lijden in the middle of nowhere?? :D gewoon ff vraagje

Signature 

What is weird in a bad world?

Profiel

Gepost: 25 mei 2009 05:58 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1450
Geregistreerd  2007-01-04

Het is op zich wel een verleidelijk idee en het zou ook wel kunnen werken.
Ik ben alleen bang dat zoiets een te hecht groepje wordt en dan:
-iedereen pleegt ineens patsboem zelfmoord volgens de autoriteiten (case closed);
-massaal kindermisbruik waardoor de ATF/FBI zich genoodzaakt ziet om de boel aan gort te schieten, plat te branden en met bulldozers plat te walsen;
-infiltratie door lakeien van de elite die ervoor zorgen dat de boel intern stuk gaat;

Persoonlijk denk ik dat je niet echt fysiek hoeft weg te gaan. Ik denk dat echte vrijheid tussen je oren zit. En ik ben zeker geen vrij persoon maar het besef dat ik een slaaf ben, geeft mij al een voordeel op de rest van de kudde (die denken dat ze vrij zijn). De correcte diagnose is de eerste stap op weg naar genezing.

Signature 

-==VICTORY IN AFGHANISTAN==-

NO SURRENDER TO THE TALIBAN

Profiel

Gepost: 27 juli 2009 12:06 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  6
Geregistreerd  2007-08-27

Het is zeker een verleidelijk idee en heb er zelf ook vaak genoeg over nagedacht, maar is het niet een idee om eerst een tijd in een commune te gaan wonen die al draait? Wil me zelf eigenlijk niet onttrekken aan de bende hier, hoop dat ik nog wat positiefs kan veranderen in mijn eigen omgeving smile

Signature 

Money money money and even more money

Profiel

Gepost: 03 augustus 2009 10:21 AM   [ Negeer ]   [ # 3 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  3
Geregistreerd  2009-03-02
Audie - 25 mei 2009 05:58 PM

Ik ben alleen bang dat zoiets een te hecht groepje wordt en dan:
-iedereen pleegt ineens patsboem zelfmoord volgens de autoriteiten (case closed);
-massaal kindermisbruik waardoor de ATF/FBI zich genoodzaakt ziet om de boel aan gort te schieten, plat te branden en met bulldozers plat te walsen;

Guh, je verteld wel veel over jezelf hier. Dus je bent bang voor jezelf en je heb niet alleen andere mensen nodig om jezelf tegen jezelf te beschermen maar je vind dat andere ook tegen henzelf beschermd moeten worden door meer gewone mensen zoals jijzelf? Misschien als je daar eens over na denkt of overheen groeit dat je dan geneest van je zelfmoord neigingen, neiging to kindermisbruik. Wat wel grappig is is dat je zelfmoord als iets slechts ziet maar mensen aan gort schieten en plat branden als een oplossing. Dus je wil eerst gered worden van jezelf en dan aan gort geschoten en plat gebrand? Vergeet ik de bulldozers?

Gezellig hoor? Ik denk dat je teveel televisie heb gekeken. Op den duur ga je nog geloven in de sprookjes ook. Lekker miljoenen burgers slachten in Paganisten. hoi hoi hoi! Taliban is Afgaans dialect voor “schurk”. Zo kan je iedereen wel een stempel geven. Natuurlijk maakt de televisie er een mooi verhaal van dus ik neem je niets kwalijk hoor.

Persoonlijk vind ik wegvluchten geen oplossing. Dat is het zelfde egocentrisme dat ons op de eerste plaats heeft gebracht waar we nu zijn. We zijn helemaal geen “hecht groepje” maar een zooi eenlingen, een soort kist kalveren die dagelijks gemolken worden.

Het ego trippen is van voldoende niveau om een 3e wereld oorlog te garanderen. Daar kan erg veel aan verdient worden door de industrie. Massamoord is iets geweldigs voor de egoistuserectus.

Ik had voor de aardigheid eens gekeken of er nog neutrale landen zijn maar nix hoor. De hele planeet is 1 dictatuur. Geef iemand een geweer en wat orders en dan schiet ie zijn eigen buurman dood. Orders zijn orders he, vrouwen en kinderen eerst! We hebben ook al vet veel concentratie kampen met martel kamers op de wereld. Daar proppen we dan familie “schurk” in om ze dan meer dan 10 jaar te martelen zonder recht zaak natuurlijk he.

En het klap vee applaudisseert.

obama_blair.jpg

Profiel

Gepost: 03 augustus 2009 12:12 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  27
Geregistreerd  2009-06-30
amirite - 03 augustus 2009 10:21 AM

Persoonlijk vind ik wegvluchten geen oplossing. Dat is het zelfde egocentrisme dat ons op de eerste plaats heeft gebracht waar we nu zijn.

Ik heb zelf ook al gedacht om ‘weg te gaan’ uit dit systeem, maar dan puur door dit woordje egocentrisme en dat is dan ook de reden waarom ik niet heb gedaan, Ik ben nog niet bereid om alles op te geven voor mezelf een ‘zogezegde’ oplossing te bieden, namelijk dan zullen er weer andere problemen/situaties zich voordoen, nee ik heb besloten om alle situaties gewoon te aanvaarden, we zien wel wat er komt, allesinds weglopen is alvast geen optie meer voor mij. I’ll stand and Fight smile

Profiel

Gepost: 03 augustus 2009 02:57 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  131
Geregistreerd  2007-02-27

Rusland? mmmmh… lastig klimaat hoor… lijkt me erg bikkelen..
hoe kom je de winters door zonder ‘moestuin’, waar haal je je brandstof vandaan?
iets dichterbij zoals Oost-duistland is misschien beter te doen; een huisje met een stuk land is daar nog behoorlijk betaalbaar…

Maar misschien wordt je hier ook wijzer van:

3 links naar webpagina’s die alternatieve leefwijzen promoten en kennis verspreiden:
(misschien een interessant vervolg topic om dergelijke info op te verzamelen:)

Permacultuur Nederland
http://www.permacultuurnederland.org/

Freestate Swomp
http://swomp.wordpress.com/

Transition Towns Nederland
http://transitiontowns.nl/

gegroet!

een bewuste (luxe) slaaf

Profiel

Gepost: 03 augustus 2009 03:16 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  131
Geregistreerd  2007-02-27

Nog een aanvulling:

Voor avontuurlijke types die het helemaal hebben gehad met het systeem én groene vingers willen krijgen:
Heb zelf nog even andere plannen, maar houd dergelijke projecten in de gaten…

Tamera
Monte do Cerro
7630 Colos
Portugal

Email adres:  info (at) tamera.org
Telefoon nummer:  +351 283 635306
Project start jaar:  1995
Website:  http://www.tamera.org

What is Tamera?

“Those who don`t want war need a vision for peace”

The “Healing Biotope 1 Tamera” in Southern Portugal is an international training and experimental site for the development of peace research villages and healing biotopes worldwide. Under the motto “Think Locally, Act Globally,” approximately 200 people live, work and study in Tamera. Tamera’s aim is to develop an example of a model for a nonviolent co-existence of people and between people and nature. The main tasks of Tamera are: the education of young people within the “Monte Cerro” peace study, the building of a village model called “Solar Village” which produces its own food and solar energy, and global networking under the name of GRACE.

en dichter bij huis(klinkt erg positief allemaal):

Ecudorp Alminde
leeuwerikpad
1305 AA Almere
Nederland

Email adres: 
Website:  http://www.alminde.nl
Telefoon nummer:  020-6001069
Project start jaar:  2009
Alminde is ecologie, kunst, cultuur en innovatie bijeengebracht in één dorp; een dorp dat houdt van wat leeft, van de aarde, de bomen en de vogels, van de menselijke individualiteit en haar creatieve kracht, van speelsheid, originaliteit en
organische groei.

Ten oosten van Almere, in het bosrijke gebied bij Almere Hout, ligt een dorp in wording. Het is een laboratorium, een experiment, een vreugdevolle uitbarsting van creatieve energie. Ecudorp Alminde wordt gerealiseerd door een groep enthousiaste (levens-) kunstenaars en pioniersgeesten met oog voor ecologische architectuur, duurzaamheid, innovatie, spiritualiteit, kunst, cultuur, individualiteit, sociale vernieuwing en gemeenschapszin.

In september 2009 wordt begonnen met het bouwrijp maken van de grond en begin 2010 gaat de eerste spade de grond in.
We zoeken nog medepioniers. Mensen die net als wij willen meedenken, scheppen en werken aan een dorp in wording.

Nieuwsgierig? Kom dan naar de volgende informatiemiddag van ons project. Kijk op http://www.alminde.nl voor data

-----

Er zijn al aardig wat projecten gaande:
http://www.permacultuurnederland.org/project.php

en nog een oproep:

Ik zoek mensen die deel willen nemen aan permablitz projecten in Zuid-Holland, en mensen die een plek beschikbaar hebben die we kunnen permablitzen. Dit om ervaring te krijgen in permacultuur. Een deskundige is bereid om ons te helpen dit in de vingers te krijgen!

astrid maria

http://permacultuurnederland.org/permaforum/viewtopic.php?t=275

Profiel