We weten allemaal dat roken (gewoon roken, niet blowen) ongezond is.
maar de elite wil ons toch allemaal juist ongezond hebben? Waarom zetten ze dan op alle
sigaretenpakjes ‘roken is dodelijk’?
Ik denk zelf dat tabak zelf niet zo heel ongezond is, maar dat de bekendste sigareten ongezond gemaakt zijn. Zoals Marlboro, Pall Mall, L&M;, Winston enz. Het kan aan de filter liggen, of ze hebben wat toegevoegd aan het papier wat je meerookt. Ik weet het niet, ik zit hier al een hele poos over te denken.
De boodschappen op de pakjes zijn dodelijk, ze zijn suggestief. Als ik tegen jouw herhaaldelijk zou zeggen dat je er ziek uit ziet ga je misschien wel denken dat je ziek bent, op een gegeven moment word je ook ziek.
Hoe verdien je zo mogelijk nog grover geld aan genotsmiddelen (drank, tabak, drugs)?
Juist: je maakt het ILLEGAAL.
In plaats van 6 Euro voor een pakje kun je dan 100 Euro rekenen.
In de Amerikaanse gevangenissen is roken illegaal en daar betalen ze graag 100 echte dollars voor een handvol armzalig gedraaide ‘sigaretten.’
De Bush’es, Kennedy’s en andere ‘respectabele families’ hebben allemaal hun fortuin tijdens de Amerikaanse Drooglegging gemaakt in de jaren 20 van de vorige eeuw. Of met de opiumhandel richting China eind 19e eeuw (in klippers die voeren onder de Skull ‘n Bones vlag).
Wat roken betreft: in Judge Dredd, een post-apocalyptische toekomstvisie met een totalitair politieapparaat, was het roken van tabak ook al illegaal. En die strip stamt uit de jaren 80 of zo? De elite laat zulke toekomstplannen vaak uitlekken via de massamedia (film, strips, andere fictie) om de mensen alvast bekend te maken met het idee.
Zie ook THX 1138 van George Lucas voor dat ie Star Wars creëerde (en het weer verpestte). In een dystopische toekomstmaatschappij bestaat de politie uit gezichtsloze kuddedrijvers met stroomstokken.
“If it does not comply, it gets with the taser again...”
Voor drugs heb je 100% gelijk, voor de meeste drank en tabak verdienen ze volgens mij al genoeg aan accijnzen ? En maybe met aandelen in de desbetreffende fabrieken?
En roken is volgens mij persoonlijk wel hartstikke ongezond daarentegen gelaten…
Gezonde tabak?
Er zijn ook veel mensen die na 30 jaar roken niks ergs aan hun longen hebben.
In de vroegere amerika rookten de indiaantjes al tabak om verkoudheid te voorkomen en genezen.
Vraag maar eens aan een roker of hij vaak verkouden is. Niet zo vaak zeggen de meesten
En vraag eens aan een niet-roker hoe vaak hij verkouden is… Vaker dan de roker.
Ikzelf rook ook en ik ben al 1.5 jaar niet verkouden geweest of ziek. niet eens een klein beetje.
de echte boosdoeners zijn uitlaatgassen en andere chemische zooi dat de lucht word ingegooid.
Jullie zijn wel 2 dingen door elkaar aan het halen:
Als basis heb je Tabak, maar er is een groot verschil tussen bv tabak roken in een pijp en wat 90%(99%) van onze bevolking doet, namelijk tabak roking in de vorm van een sigaar, sigaret en/of zelfrol.
En namelijk de laatste 3 die ik heb opgenoemd, ga je mij niet zo makkelijk kunnen vertellen dat deze gezond zijn..
En je hebt altijd uitzonderingen, en zijn nu eenmaal lichamen die beter tegen een bepaalde stof, chemicaal kunnen, en bijvoorbeeld je hebt ook rokers die nog actief sporten en je hebt ook rokers die een héél ongezonde levenstijl hebben. Je kan niet zomaar iedereen over dezelfe kam scheren, maar je moet zeker niet afkomen met die ‘paar’ echte uitzonderingen die na 30 jaar niks erg aan hun longen hebben.
Graag had ik wel geweten op hoeveel % capaciteit hun longen werken, en hoe de longen eruit hadden gezien indien deze mensen NIET hadden gerookt…
Ik zie dat roken in de gevangenis nog niet zolang verboden is, namelijk een drietal jaar, en ja dan zal er ook een illegale markt voor ontstaan, net zoals er een markt is voor drugs in de gevangenis… Als er vraag is dan zal er ook aanbod komen..
Ik denk dat ik al een reden heb gevonden waarom je ‘minder’ verkouden zou worden?
Wikipedia zegt ook wat jij zegt: het werd vroeger ingezet voor verkoudheid en nog wat andere kleine dingen. MAAR !! vermeld er ook wel bij:
De trilharen voeren het slijm met vuil niet meer af; ze zijn immers verlamd en doen bijna niks meer. De hoeveelheid slijm kan nu alleen nog maar afgevoerd worden door het hoesten, de ‘rokershoest’. Vooral ‘s ochtends hebben rokers er last van: de trilhaartjes die hun werk nog enigszins hebben kunnen doen zijn erin geslaagd een deel van het slijm naar boven te brengen. Dit slijm is klaar om uitgehoest te worden. Veel rokers zullen daarom ook ‘s ochtends moeten hoesten, meer dan overdag het geval is. Elke keer dat er gehoest wordt, neemt de elasticiteit van het longweefsel af. Op een gegeven moment is de rek bijna volledig uit het weefsel. Deze ziekte heet COPD en kan ernstig invaliderend zijn wanneer er niet gestopt wordt met roken.
Man toch, moet ik hieruit concluderen dat jij dom bent ofzo ? Want eeuh.. beetje schaapje uithangen, hij zegt dit dus het zal ook wel zo zijn.
Alé als ik je redenatie moet volgen dan zouden ze geen accijnzen hebben op sigaretten, immers dan zoude deze goedkoper zijn en zouden we sneller dood gaan.
Zouden ze overal roken moeten toelaten en liefst in ongefilterde ruimtes, zodat het nog meer effect heeft, dan zouden de auto’s meer uitlaatgassen moeten geven…
Ik zou gewoon een boek kunnen schrijven hoe ‘de elite’ ons leven ongezonder zou maken, neenee, het zijn eerder de voedselindustrie en eender welke industrie die zoveel mogelijk geld willen verdienen, en ja meestal komt dat onze gezondheid niet echt ten goede…
Daarentegen probeert de EU, en de overheid wel degelijk om de mensen gezond te houden, immers gezonde mensen kosten veel minder geld aan sociale bijdrage en ziekte. En leveren gezonde mensen nog eens een flinke duit op voor onze overheid, ik zou voornamelijk tegen jullie zeggen, blijf kritisch, stel vragen, en denk na over de dingen, niets is wat het lijkt is hier wel toegepast, en soms dienen dingen opgeofferd te worden om een hoger doel te bereiken. Genoeg voor vandaag.
Die link heb ik ook nog niet 100% gevonden, maar ik kan mij wel een beetje voorstellen dat niet onze volledige overheid in opdracht werkt van/voor bedrijven, dat er af en toe toch wel eens iemand goed tussen zit, en dat ze voor het ‘publiek’ toch wel willen laten zien dat ze goed doen, want soms hebben ze wel goeie initiatieven en leuke dingen die ze doen, maar dit is mss 0,0x % van wat ze doen??? Ik weet het niet, maar dit is toch nog een punt waar ikzelf nog niet 100% uitben geraakt
Het is nooit goed om verbrande stoffen, welke dit ook zijn in te ademen.
Tevens zijn er meer componenten in sigarettenrook waarvan wij de samenstelling niet kennen.
Het is dus nog niet 100% bekend welke stoffen er allemaal in tabaksrook zitten.
Aannemlijk is in ieder geval dat deze verbrande stoffen niet bevordelijk zijn voor de gezondheid, en dus als schadelijk gezien mogen worden.
Roken is dan ook nooit goed voor je.
Zelf rook ik ook daar niet van, en ook een jointje of wat per dag steek ik graag in de fik.
Ik rook gemiddeld iets van 6 shaggies per dag (halfzwaar pal mal) en 1 tot 4 jointjes per dag.
Ik merk echt wel dat mijn conditie een stuk minder is geworden en nog steeds achteruit gaat.
Ook dit is een teken dat het in ieder geval niet goed voor je is, en dus als schadelijk gezien mag worden.
Mijn conclussie:
Roken is altijd ongezond, alleen zal het voor de 1 eerder merkbaar zijn dan voor de ander.
Dit komt natuurlijk doordat geen 2 lichamen identiek zijn en dus wellicht anders reageren op de schadelijke stoffen.
Wat ik me wel afvraag..
Stel je rookt wiet puur, zonder tabak, hoe slecht is dat dan voor je in verhouding tot tabak?
Met andere woorden, wat zal slechter zijn voor je? Tabaks-rook of Wiet/Hasj-rook?
Rook = verbrandingsstof = slecht. “Gezond” roken is bij mijn weten niet mogelijk.
Als je op verantwoorde wijze marijuana wilt gebruiken, moet je een vaporizer kopen. Daarmee verhit je de wiet en komt de THC vrij, wat je vervolgens inhaleert. Hiermee wordt er niets verbrand en krijg je alleen THC binnen en geen schadelijke stoffen. Omdat de marijuana niet verbrandt en niet alle THC in 1 keer “verdampt”, kun je dezelfde portie tot 2 keer toe hergebruiken (al naar gelang de hoeveelheid die je inhaleert per keer). Ook heb je een kleinere hoeveelheid nodig dan in een joint. Dus je doet nog langer met je voorraadje ook.
Artsen raden mensen die medicinale wiet gebruiken ook aan om ofwel wietthee te drinken of een vaporizer te gebruiken. Het roken van joints raden zij met klem af. Maar goed, het vertrouwen in de reguliere geneeskunde is niet erg hoog op dit forum dus dat zal wel weinig overtuigend worden gevonden.
Ik ben het helemaal met je eens dat verbrande stoffen inademen, welke dan ook, niet goed is voor de gezondheid.
Ik had al eens wat gelezen over een Vaporizer, ik ga eens kijken waar ik zo’n ding kan halen, klinkt als iets wat ik als full time smoker toch eens geprobeert moet hebben!
Ik vraag me verder ook eigenlijk af…
Of er onder de complotdenkers relatief veel of weinig mensen zijn die wiet/hasj roken.
Het is namelijk zo dat het mij en meerdere vrienden tot gespreksstof heeft doen komen die ik als geniaal beschouw.
De inzichten die het me op bepaalde punten heeft gegeven, ik vraag me af of ik precies zo zou denken als ik nooit wiet gerookt zou hebben.
Het hoort bijna een beetje bij het complot denken heb ik het idee.
Dus, wie roken het en wie niet?
Alweer had Adolf Hitler het bij ‘t rechte eind. Duitsland was het eerste land dat onderzoek deed naar de schadelijke gevolgen van roken en bewees dat tabak longkanker kon veroorzaken. Na 1945 gingen de anti-tabaknazi’s daarmee verder.
Ik kan me herinneren een keer met verzorging op school een tv commercial gezien te hebben waarin beweerd werd als reclame voor Camel, dat mensen die voor bepaalde tijd Camel rookte ipv een ander merk sigaretten, dat de groep die camel rookte minder last van keelpijn had en dergelijke klachten.
Blijkbaar hebben mensen dat dus echt ooit voor waarheid aangenomen. bizar.