Wachtwoord vergeten?

in Linux bleek acht jaar lang een ernstig beveiligingslek te zitten. 
Gepost: 23 augustus 2009 06:59 PM   [ Negeer ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  117
Geregistreerd  2007-09-27

Opensource is zowat heilig verklaard, de code is open dus iedereen kan het inzien.

MAAR wie leest ook daadwerkelijk die code?

Wat is nou het verhaal? Er heeft acht jaar lang een ernstig beveiligingslek in linux gezeten. In die acht jaar tijd heeft niemand dat lek ontdekt. Er zijn genoeg wetenschappers die de kernelcode uit hun hoofd kennen en er snachts over dromen en toch heeft in die acht jaar niemand dat lek cq achterdeurtje ontdekt.

Die linuxfanboys hebben altijd en eeuwig ergens een mening over, je wordt er bijna niet goed van waar die fanboys allemaal een mening over hebben..... Dus je zou nu wel rond deze grote softwarefout kritische vragen verwachten. Maar nee hoor, helemaal niks.

Ook in deze gemeenschap geldt weer wat overal geldt: er zijn maar een paar mensen die zelfstandig kunnen denken en de rest praat maar lekker mee.

Linux developers have issued a critical update for the open-source OS after researchers uncovered a vulnerability in its kernel that puts most versions built in the past eight years at risk of complete takeover.

The bug involves the way kernel-level routines such as sock_sendpage react when they are left unimplemented. Instead of linking to a corresponding placeholder, (for example, sock_no_accept), the function pointer is left uninitialized. Sock_sendpage doesn’t always validate the pointer before dereferencing it, leaving the OS open to local privilege escalation that can completely compromise the underlying machine.

[ : 23 augustus 2009 07:03 PM Hendrik]
 Signature 

If the NWO doesn’t exist, I’ll create it.
If else, I’ll join it.

Profiel

Gepost: 23 augustus 2009 08:07 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  10
Geregistreerd  2007-09-15

maakt toch niet uit, er is niemand die een virus (of wat dan ook) maakt voor dat handje vol mensen die linux gebruiken
zelfde geld voor apple (ook linux)
de etterbakken die met windows werken die verprutsen het, iedereen werkt met windows dus dat zijn voltreffers

Profiel

Gepost: 24 augustus 2009 07:55 AM   [ Negeer ]   [ # 2 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  117
koolstofje - 23 augustus 2009 08:07 PM

maakt toch niet uit, er is niemand die een virus (of wat dan ook) maakt voor dat handje vol mensen die linux gebruiken

De belangrijkste systemen op aarde, zijn inderdaad in de minderheid, MAAR die draaien minimaal linux en hebben dus 8 jaar lang wagenwijd open gestaan.

zelfde geld voor apple (ook linux)

Apple is een ripoff van bsd.

de etterbakken die met windows werken die verprutsen het, iedereen werkt met windows dus dat zijn voltreffers

Dit zijn geen belangrijke systemen.

Signature 

If else, I’ll join it.

Profiel

Gepost: 25 augustus 2009 03:28 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  685
Geregistreerd  2008-01-15

Zijn er intelligentios geweest die die “belangrijkste systemen op aarde” (moet ik hier aan de atoombommen denken of zo?) gehacked hebben de afgelopen 8 jaar dan? Ik zie niet echt in wat het probleem nou is waar Linux-gebruikers - waaronder ikzelf- ons nou zo druk over moeten maken. Geen enkel systeem is waterdicht, dus ook Linux niet. Je maakt het hackers wat moeilijker, maar een Linux-systeem is ook ongetwijfeld te hacken. Dus ik val niet van m’n stoel als blijkt dat er een veiligheidslek kan bestaan in Linux. Ik maak mij geen illusies over dat soort dingen.

Signature 

“Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism—how passionately I hate them!”

Profiel

Gepost: 25 augustus 2009 07:44 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  117
Ellen Ripley - 25 augustus 2009 03:28 PM

Zijn er intelligentios geweest die die “belangrijkste systemen op aarde” gehacked hebben de afgelopen 8 jaar dan?

Wat denk je zelf??

[ : 25 augustus 2009 07:50 PM Hendrik]
 Signature 

If else, I’ll join it.

Profiel

Gepost: 26 augustus 2009 12:02 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  685
Geregistreerd  2008-01-15

Um, waren die raketjes op Gaza afgevuurd door hackers? Was Madoff eigenlijk onschuldig en hebben die vieze hackerts het eigenlijk gedaan? Tja, zou zomaar kunnen. Maar ik denk persoonlijk van niet. En banken worden toch wel gehacked, met of zonder beveiligingslek in Linux software. Zoals ik al eerder zei: hackers komen toch je netwerk/PC wel binnen als ze echt willen. En daar weiger ik Linux de schuld van te geven want ik ben van mening dat dat niet aan hen ligt.

Signature 

“Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism—how passionately I hate them!”

Profiel

Gepost: 26 augustus 2009 07:53 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  117
Ellen Ripley - 26 augustus 2009 12:02 PM

Zoals ik al eerder zei: hackers komen toch je netwerk/PC wel binnen als ze echt willen.

Dat is een fabeltje.
Maar daar gaat het nu niet om, want als je de deur van een systeem wagenwijd openzet hoef je geen hacker te zijn om binnen te komen.

[ : 26 augustus 2009 09:31 PM Hendrik]
 Signature 

If else, I’ll join it.

Profiel

Gepost: 22 oktober 2009 09:52 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  117

We zitten nu al bij deeltje 25 van Byebye, zwaaizwaai vrij internet……

Maar kritische vragen over dit lek blijven uit.

Signature 

If else, I’ll join it.

Profiel