Wachtwoord vergeten?

Nieuw monetair stelsel, nieuwe sociale omgang. 
Gepost: 31 augustus 2010 09:04 PM   [ Negeer ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  5
Geregistreerd  2010-08-31

Hallo Zapruders.

Na lange tijd op de site te hebben gelezen en zelfs het boek De Hersengarage doorgelezen te hebben nu mijn eerste actieve bijdrage.

Na altijd al anders dan anderen naar de wereld te hebben gekeken, met veel rationaliteit en logica (ik ben bijna officieel met Asperger bestempeld...) vond ik Zapruder een ware verademing. Dat ik niet de enige ben die nog fatsoenlijk, zonder leugens, en met tastbare argumenten wil leven.

Ik heb een erg grote fascinatie voor economie en sociale interactie (maatschappij) En ben een tijdje geleden begonnen met het op papier zetten van mijn ideeën. Ik heb daarvan nu een beta versie online gezet.
link: http://www.alfa-zeta.nl/2010/08/31/mijn-wereld-in-schrift-beta-versie/

Dit wil ik graag met anderen delen en weten wat anderen er van vinden. Vragen en feedback zijn welkom, argument loze kritiek heb ik niets aan.

Groeten.

Profiel

Gepost: 04 september 2010 03:21 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  148
Geregistreerd  2010-05-20

Interessante materie, je hebt er echt werk van gemaakt, dit ga ik later nog een keer grondig doornemen.
In je openingszin schrijf je eigenlijk al het grote probleem dat je tegen zal komen...de menselijke factor.

Een wereld waar mensen elkaar geen loze beloften en leugens vertellen voor eigenbelang.

Een volk zonder beziittingen zal nooit jaloes worden en/of vechten voor grond geld of macht,een soort autarkie.
Maar als deze samenleving te groot wordt zal er altijd een zijn zakken vullen waardoor de balans verdwijnt.

Signature 

Telling The Truth
http://www.youtube.com/watch?v=JA1jWYY0ShI
Between Life and Death
George Orwell

Profiel

Gepost: 08 september 2010 04:37 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  5

Het stuk is weer wat uitgebreid en aangepast. Uiteindelijk wordt het 1 groot principe waarmee een duurzame en gelukkige samenleving mee te realiseren is. Althans, dat is mijn huidige visie…

http://www.alfa-zeta.nl/

Profiel

Gepost: 09 september 2010 01:06 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  211
Geregistreerd  2010-03-29

Inderdaad die eerste zin spreekt boekdelen.
Mensen moeten gaan inzien dat het niet alleen in het nadeel van de naaste werkt, maar ook in het nadeel van de individu zelf op het moment dat deze niet eerlijk is over de intentie waarmee gegevens die aangenomen worden als waarheid de wereld in geholpen worden.
De hoeveelheid invloed die dit heeft is inmens, omdat het niet alleen de directe naaste beinvloed.
Vergeten wordt namelijk dat ook die personen invloed hebben op andere personen uit hun eigen omgeving.
Hoe groot die invloed is wordt zwaar onderschat imho.
Een probleem is vaak ook dat mensen niet weten dat er onwaarheden verkondigt worden, en dat mensen vervolgens deze onwaarheden ook nog als basis gebruiken voor hun geloofssysteem.
Het gevolg is een samenleving opgroeiende in leugens..
En als die onwaarheden eindelijk ontkracht worden zullen veel van deze mensen hier niet mee om kunnen/willen gaan omdat hun gehele geloofssysteem en alles waar zij voor staan met de grond gelijk gemaakt wordt.
En dan ineens is het niet mogelijk meer te wijsen naar anderen omdat zij “het fout gedaan hebben”.
Wij zijn daar zelf verantwoordelijk voor, en tot de mensen dat gaan inzien wordt het nog een lange periode....

Signature 

What makes you think it’s the way you think it is?

Profiel

Gepost: 10 september 2010 04:05 AM   [ Negeer ]   [ # 4 ]  
Illuminatus
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  2965
Geregistreerd  2009-02-25

C’est ça
----------
Met opzet heb ik gewacht totdat er een zinnige reactie van meer dan 1 regel op deze topic kwam.
Ik vindt het erg goed dat er zich mensen bezig houden met het opstellen van bepaalde regels (systeem)die het vormen een betere samenleving tot doelstelling hebben.
Het lijkt mij duidelijk dat het huidige systeem dringend aan een vernieuwing toe is. Niet enkel dat systeem maar ook diegenen die het huidige systeem hebben gebruikt met het eigenbelang voor ogen. Denk overigens niet dat er onder de ‘ELITE’ (landverraderlijke zakkenvullers) veel animo voor verandering bestaat.
Dat doet echter niets af van aan de goede bedoeling van een (in mijn ogen echte) Vriend des Vaderlands..... HiGh-O- . NIETS MIS MEE.
-
Mijn wens is dat de Engelse term CIVIL SERVANT in ere hersteld wordt. Zoiets moet overigens verdient worden.
-
Make our days/lives worth living.
Health and happiness first!
-
At your service........
Het missen van kanjers zoals Pim Fortyun er 1 was is groot.
Onze elitaire onderdrukkers hebben alle recht......tot schaamte.
Weg ermee!

[ : 10 september 2010 04:09 AM forfun@freedom]
 Signature 

Servant Of The Light With Fearless Spirit.
http://www.radicalpress.com/?cat=1

Profiel

Gepost: 14 september 2010 07:29 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  5

Zo, weer een update gemaakt. Het begint nu wel aardig vorm te krijgen voor mijn gevoel. Heeft iemand tips over hoe ik deze tekst onder de aandacht kan krijgen? Domweg websites spammen of is er een betere manier?

Groet.

site met tekst: http://www.alfa-zeta.nl/

Profiel

Gepost: 15 september 2010 02:47 AM   [ Negeer ]   [ # 6 ]  
Illuminatus
RankRankRankRankRank

Hi HiGh-O-,

I hate to say it but......
Ons stelsel werkt nog steeds het beste met middeleeuwse handkarren. Via vrindjes of familie politiek in ‘high’ places dus. Zelfs als jij die dubieuze luxe zou hebben, zelfs dan denk ik niet dat je serieus genomen gaat worden door dat volkje(eerder voor knettergek versleten). Voor deze elitaire kliek zou dat immers gelijk staan aan het opheffen van hun wel zeer lucratieve zakkenvullende praktijken. Voor hun een politieke en economische zelfmoord dus. Nee, vergeet dit dus maar mooi. Als het anders in elkaar stak dan zag onze wereld er immers veel beter uit en was de gedachte voor een verandering van het huidige systeem helemaal nooit in je op hoeven te komen.... toch?
-
-
Nu een meer positivere kijk op een eventuele verwezelijking van je plan....smile....ORDO AB CHAO.
Ons huidige systeem staat op instorten. De tekens daarvan staan immers steeds duidelijker op de muren te zien. Zelfs een blinde zal het ook al wel gemerkt kunnen hebben via het (broodnodig) aanhalen van zijn broeksriem....dit jaar en wellicht reeds in voorgaande jaren. Niet dat de useless Goyim eater zulks heeft gewilt...waarom ook?
Nee....het is het krankzinnige idee van dezelfde soort van elitaire kliek waar ook wij in Nederland mee te maken hebben. Ze hebben reeds de monitaire en main stream media onder hun controle en nu weten ze in hun krankzinnigheid (via inteelt is zulks te verkrijgen) en ‘goddelijke’ hoogmoedswaanzin van gekkigheid niet meer wat te doen in hun vrije tijd..... Waarschijnlijk is dit de reden daarvoor alhoewel ik natuurlijk nooit in hun schoenen heb kunnen of willen staan en zulks dan ook niet met volle zekerheid durf te beamen.
http://www.bilderberg.org/nwo2007.htm
Aan elke medaille zitten overigens meerdere kanten. Het zou dus ook kunnen zijn dat de personen.... die deze ongoing crimes against humanity sinds mensenheugenis op hun kerfstok bij hebben kunnen schrijven....dit keer weer eens een keer niet slagen in hun opzet.....(THIS TIME WILL BE FINAL)De verwezelijking van hun NEW WORLD ORDER. En dan zou het goed kunnen zijn dat dan brilliant ideas.... WELKE ONZE MENSHEID IN ZIJN TOTALITEIT TEN GOEDE ZOU KOMEN......opeens wel een kans krijgen tot verwezelijking.
-
FREE ENERGIE....FREEDOM OF SPEECH....FREEDOM OF TRAVEL....FREE EDUCATION.....
TOTAL FREEDOM!!!!!

-

-
DE SKY IS THE LIMIT!

[ : 15 september 2010 02:49 AM forfun@freedom]
 Signature 

Profiel

Gepost: 15 september 2010 01:19 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  5

En wat houd mij, of ons, tegen om ook klootzakken te zijn en met hufterig en onbeschoft gedrag deze zogenaamde ‘elite’ te verwijderen? Zou het de eerste keer zijn dat een bevolking of een kleine groep de huidige gang van zaken niet meer accepteert en de zittende macht door de plee spoelt? Nee, en het zal denk ik ook niet de laatste keer zijn. Waar ik mij aan erger is dat mensen met leugens, onzin en onrecht het voor het zeggen hebben over een gehele bevolking door alleen maar populair te doen. Daar kan je niets aan veranderen zolang je een democratie hebt. Want geen enkel mens geeft zich uit of stemt op iemand die impopulair is, dat is not-done, dan hoor je er niet meer bij in de maatschappij. In theorie werkt een democratie prima, een communistische staat ook, maar je moet ze toepassen op mensen, niet robots.....en daar heb je de fout te pakken. Robots hebben geen emotie, die volgen alleen logica en instructies op. Mensen niet, die zijn vaak irrationeel en onlogisch bezig, alleen voor hun eigenbelang, om zichzelf maar voort te kunnen planten voor het nageslacht, de wet van de evolutie. Kapitalisme werkt in theorie niet, maar in de praktijk is het het meest gebruikt systeem in combinatie met democratie. Waarom? Omdat het irrationeel en onlogisch is, het werkt nog steeds een beetje zelfs als mensen irrationeel of onlogisch bezig zijn.
Maar ik erger me niet alleen aan de ‘leiding’ die door democratie aan de macht gekomen is, democratie filtert op populisme, niet op goed of slecht voor de bevolking. Ik erger me ook aan de mensen die op die populistische bagger die leugens en onzin verspreiden stemmen, die hun macht geven.

Nog even een klein voorbeeld uit onze maatschappij. Ikzelf vind de D66 een prima partij, wat ze willen, met welke principes ze voortgang willen brengen. Daar is naar mijn idee niks mis mee zolang iedereen, en daar komt het weer, valide argumenten en feiten gebruikt..... En dat doet het overgrote deel van de mens niet. D66 in de praktijk is zoals de verkiezingsuitslag nu, maar dan op nog meer niveaus..... Het merendeel van de bevolking is gewoon debiel. En een debiel land is niet iets wat je wilt, ik in ieder geval niet, ....tenzij je zelf een debiel bent of graag debielen regeert.

Vandaag ga ik maar eens proberen mijn idee te verspreiden en gelijkgezinden proberen te vinden die mij willen helpen of steunen met dit idee van een maatschappij.

Groet

Profiel

Gepost: 18 september 2010 06:50 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]  
Illuminatus
RankRankRankRankRank

Wens U alle succes toe. Het wachten is nu nog op BARBANTIA zijn reactie......nadat hij Uw vele werk nog eens een keer grondig heeft doorgenomen. Mijn wachten is echter op de aankomende zondvloed (aangekondigde Armageddon ...niet door mij)dewelke Brabantia’s doornemen overbodig zal gaan maken en hem automatisch van deze enorme opgelegde taak van hem zal doen ontheffen.
Quote:
Interessante materie, je hebt er echt werk van gemaakt, dit ga ik later nog een keer grondig doornemen.

Signature 

Profiel

Gepost: 20 september 2010 04:14 PM   [ Negeer ]   [ # 9 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  5

Na enige feedback, nieuwe ideeën en ontdekkingen heb ik besloten om overnieuw te beginnen. De hoofdlijnen en principes blijven hetzelfde zoals ze in het ‘oude’ stuk tekst staan, maar de opzet wordt aangepast. Mijn doel is nu om een framework voor een gehele samenleving (overheid + economie + bevolking) te schrijven gebaseerd op Technocratie Humanisme Meritocratie en het monetair-stelsel zoals ik beschreven heb in het eerdere concept.

Des te meer informatie ik vergaar des te meer hekel ik krijg aan Democratie als staatsvorm. Een land gerund door gevoelens en emotie, dat zou verboden moeten worden. Een bedrijf of vereniging, prima, dan kun je alleen maar jezelf schade toebrengen. Een overheid moet niet handelen naar wat de bevolking hebben wil, maar naar wat de bevolking hebben moet. Dat is een fundamenteel verschil. Bij een Democratie heb je kans dat de noodzaak wordt gekozen boven de bijzaak. Bij Technocratie wordt altijd de noodzaak eerst verholpen voordat bijzaken aan bod komen. Waar Democratische beleidsmakers(politici) aangesteld worden door populisme worden Technocratische beleidsmakers aangesteld door Meritocratie, ze moeten bewijzen dat ze daadwerkelijk beleid kunnen voeren zonder desastreuze gevolgen. Langetermijnbeleid komt dan altijd boven kortetermijnbeleid. Daardoor zijn rampen/crisissen die door de mensen zijn veroorzaakt uitgesloten voor de toekomst.

Kortzichtige, geld-graaiende schuldencreateurs zullen het nooit meer voor de gehele bevolking verpesten ten behoeve van hun schijnheilige elite.

Profiel