En wat houd mij, of ons, tegen om ook klootzakken te zijn en met hufterig en onbeschoft gedrag deze zogenaamde ‘elite’ te verwijderen? Zou het de eerste keer zijn dat een bevolking of een kleine groep de huidige gang van zaken niet meer accepteert en de zittende macht door de plee spoelt? Nee, en het zal denk ik ook niet de laatste keer zijn. Waar ik mij aan erger is dat mensen met leugens, onzin en onrecht het voor het zeggen hebben over een gehele bevolking door alleen maar populair te doen. Daar kan je niets aan veranderen zolang je een democratie hebt. Want geen enkel mens geeft zich uit of stemt op iemand die impopulair is, dat is not-done, dan hoor je er niet meer bij in de maatschappij. In theorie werkt een democratie prima, een communistische staat ook, maar je moet ze toepassen op mensen, niet robots.....en daar heb je de fout te pakken. Robots hebben geen emotie, die volgen alleen logica en instructies op. Mensen niet, die zijn vaak irrationeel en onlogisch bezig, alleen voor hun eigenbelang, om zichzelf maar voort te kunnen planten voor het nageslacht, de wet van de evolutie. Kapitalisme werkt in theorie niet, maar in de praktijk is het het meest gebruikt systeem in combinatie met democratie. Waarom? Omdat het irrationeel en onlogisch is, het werkt nog steeds een beetje zelfs als mensen irrationeel of onlogisch bezig zijn.
Maar ik erger me niet alleen aan de ‘leiding’ die door democratie aan de macht gekomen is, democratie filtert op populisme, niet op goed of slecht voor de bevolking. Ik erger me ook aan de mensen die op die populistische bagger die leugens en onzin verspreiden stemmen, die hun macht geven.
Nog even een klein voorbeeld uit onze maatschappij. Ikzelf vind de D66 een prima partij, wat ze willen, met welke principes ze voortgang willen brengen. Daar is naar mijn idee niks mis mee zolang iedereen, en daar komt het weer, valide argumenten en feiten gebruikt..... En dat doet het overgrote deel van de mens niet. D66 in de praktijk is zoals de verkiezingsuitslag nu, maar dan op nog meer niveaus..... Het merendeel van de bevolking is gewoon debiel. En een debiel land is niet iets wat je wilt, ik in ieder geval niet, ....tenzij je zelf een debiel bent of graag debielen regeert.
Vandaag ga ik maar eens proberen mijn idee te verspreiden en gelijkgezinden proberen te vinden die mij willen helpen of steunen met dit idee van een maatschappij.
Groet