Olieprijzen |
|
|
| Gepost: 29 juli 2006 08:10 PM |
[ Negeer ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Totaal Aantal Posts 17907
Geregistreerd 2007-01-01
|
In de zomer van 2004 stond de prijs van een barrel olie rond de 50 dollar.
Vorig jaar in 2005 steeg de prijs eventjes naar 75 dollar per barrel om daarna te stabiliseren rond de 60 dollar. In een jaar tijd steeg de prijs van olie met zo’n 20 %.
Deze zomer staat de prijs op ruim 70 dollar per barrel. Er is nog geen orkaan Katharina geweest, maar wel een gewapend conflict in het Midden-Oosten. Van 60 naar 70 dollar betekent wederom een prijsstijging van 15%.
Stijgt de prijs in het komend jaar weer 15% dan wordt hij in de zomer van 2007: ruim 80 dollar. Koop toch vooral aandelen Shell !!!
De dollar wordt goedkoper t.o.v. de euro....dus is het logisch dat de olie duurder wordt.
Wat zal er in de komende maanden gebeuren ?
Zakt de dollar verder weg t.o.v. de euro ?
Of komt de dollar terug en zakt de olieprijs ?
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 29 juli 2006 08:42 PM |
[ Negeer ]
[ # 1 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
Ik zal er geen meter minder om snorfietsen ...
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 29 juli 2006 09:15 PM |
[ Negeer ]
[ # 2 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
war denk je dat al die oorlogen door gefinancierd worden........al die snorfietsers die het verrotten om een meter minder te snorren. Heil Shell
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 29 juli 2006 10:50 PM |
[ Negeer ]
[ # 3 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
HEERLIJK! Ik ben de schuld van de hele toestand in het midden-oosten! Krijgt mijn moeder toch nog gelijk: ‘Jongen, jij gaat het nog ver schoppen’. Dus als ik morgen een snorloze zondag hou komt alles goed? Ik zal er eens goed over nadenken ....
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 30 juli 2006 12:37 AM |
[ Negeer ]
[ # 4 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
De olieprijs zal wel weer ietsje zakken. Ze kunnen de zaak niet de hele tijd overspannen laten zijn.
Als het ergste scenario waar is, dan is deze economie slechts een schijneconomie. Prijzen worden niet bepaald door vraag en aanbod maar simpelweg door de internationale banken die de hele zooi manipuleert.
Voorbeeld: de loonbelastingwet in Amerika is officieel nooit aangenomen omdat er niet genoeg ja-stemmers waren. Maar de machtselites meldden simpelweg dat die meerderheid er wel was en de afgevaardigden stelden daarna nooit lastige vragen, zoals: wat is er dan met onze stemmen gebeurd. Loonbelasting in Amerika is ongrondwettelijk en dus hoeft geen enkele Amerikaan loonbelasting te betalen. Maar dat weet vrijwel niemand daar in Amerika.
De oliemaatschappijen hebben al genoeg winst gemaakt door minder produkt te verkopen tegen hogere prijzen. Ik denk dat ze de prijs wel iets zullen laten zakken. Laten stijgen kan altijd nog.
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 04 augustus 2006 11:18 AM |
[ Negeer ]
[ # 5 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
daarom vinden de VS Irak, Iran en Syrie zo stout.
|
|
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 07 augustus 2006 10:36 PM |
[ Negeer ]
[ # 7 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
Die luschtjers bij BP hebben de zaakjes HEEL ERG GOED in orde
effe kraan voor een deel dicht draaien
*OEPS* schaarste.....
vervolgens meer vangen voor je olie. die 400.000 tonnetjes per dag wat je nu
mist lopen toch niet weg en worden alleen maar meer waard
Wat is het leven toch fijn. Was ik ook maar een suf belspel kijkend figuur
dan hoefde ik me hier niet om te ergeren
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 09 augustus 2006 06:01 PM |
[ Negeer ]
[ # 8 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
Evert Wesker: http://wesker.web-log.nl/ schreef gisteren (8 augustus):
De olieprijs ging gisteren door de $77 per vat. Factoren die werden genoemd waren de oorlog in het Midden Oosten en het nieuws van de tijdelijke afsluiting van een olieleiding vanuit het Prudhoe Bay veld in Alaska.
Ik heb het er al wat vaker over gehad: De mogelijkheid dat we de piek productie van “conventionele” (relatief gemakkelijk winbare) olie naderen. Indicatief is dat alle olie majors er (behoudens t.g.v. overnames) niet in slagen hun productie te verhogen.
Shell produceert thans 3.5 miljoen vaten per dag. In 2002 en 2003 was dat 3.96 resp. 3.91 miljoen vaten per dag. Het bedrijf getroost zich thans grote moeite om m.n. ook uit onconventionele bronnen (b.v. de Athabasca Tar sands in Canada) de productie weer op te voeren.
De Deutsche Bank voorzag dit jaar een stijging van de BP productie naar 4.6 miljoen vaten per dag. In plaats daarvan daalde de productie licht van 4.1 naar 4.0 miljoen vaten per dag.
Exxon liet een groei van 5% zien over het afgelopen jaar, maar ook dit bedrijf haalt de waarden van 2001, 2002 en 2004 niet.
De groei die door de hele non-staat oliesector wordt gerapporteerd, van 21.9 (2001) naar 24.8 (2005) vaten per dag, kan volledig op het conto van overnames van andere producenten worden geschreven. Er is derhalve geen sprake van een èchte (organische) groei van de olieproductie.
(Bron: http://www.energyintel.com/)
Kortom: De bedrijven die van nature het beste zijn in het zo goed mogelijk uit de grond pulken van olie hebben grote problemen om hun productie te verhogen, of zelfs constant te houden!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Evert Wesker werkt bij de Shell en hij lijkt goed op de hoogte. In plaats van gouden muntjes te kopen voor als de dollar valt, kun je volgens mij beter een zonnepaneel aanschaffen!
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 09 augustus 2006 06:10 PM |
[ Negeer ]
[ # 9 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
Production from the Prudhoe Bay field has declined over the past five years. The average well production rate was about 546 barrels of oil per day in 2001, 375 barrels per day in 2002, 350 barrels per day in 2003, 317 barrels per day in 2004 and 293 barrels per day in 2005.
http://yahoo.brand.edgar-online.com/fetchFilingFrameset.aspx?FilingID=4282125&Type=HTML
Investeren in piekend velden heeft weinig zin. Een productiedaling van 47% in 5 jaar. Vraag me af hoeveel je moet produceren om druk op zon pijplijn te houden.
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 14 augustus 2006 12:35 PM |
[ Negeer ]
[ # 10 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
kun je beter een contractje op de goedertermijnmarkt afsluiten, gaat om 1000 vaatjes olie. A 70 $ per stuk, en verdienen maar.
|
|
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 26 augustus 2006 01:14 AM |
[ Negeer ]
[ # 12 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
euroshopper..
zoals ik eerder al geschreven heb op een ander topic..excuse als je het niet zag ,mijn schuld
die mannen van BP hebben geen slechte pijp geleverd, bedenk even waar hij ligt,hoelan al en wat er eigenlijk doorheen ging ...koud.brrrr en wat er nodig is om die slechte kwaliteit olie eruit te frutten, het is peak oil, dikke slutch,er zijn veel chemicalieën en water nodig om dat omhoog te pompen en dat water / chemie residu vreet de binnenkant van de pijp weg, dat was met goede crude olie niet…
het is geen 150 km roestvrijstaal
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 26 augustus 2006 11:51 AM |
[ Negeer ]
[ # 13 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
OK Symbi. Whatever.
Maar de bottomline is:
de westerse economie is zwaar verslaafd aan goedkope olie.
Als er maar iets hapert aan de produktie, schiet de prijs omhoog.
De vraag stijgt nog steeds en het aanbod stagneert of gaat volgend jaar stagneren. Dat betekent dat de prijzen gaan stijgen.
De grootste oliejunk is de VS. Vandaar dat die hun leger, luchtmacht en marine inzetten om de olietoevoer in de nabije toekomst te kunnen controleren.
Als de olieprijs stijgt, wordt het voor de VS alleen maar meer noodzaak om olie-producerende landen te gaan bezetten.
Dat belooft nog wat voor de komende 10 jaar.
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 31 augustus 2006 10:15 AM |
[ Negeer ]
[ # 14 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
Krombo - 17 augustus 2006 08:09 PM Declining production in oilfields verklaart als dit verhaal waar is.
Kan het zijn dat er geen sprake is van peak-oil?
http://www.vialls.com/wecontrolamerica/peakoil.html
Peak Oil lijkt een hoax te zijn van Shell.
Greg Palast is hier iig heel zeker van en doet hier verslag van in zijn laatste boek.
Hij vat het kort samen in zijn recente interview met Alex Jones.
(Mike Ruppert wordt oa verweten deze hoax te propageren.)
Om even te ontspannen een aardige docu over onderzoek naar alternatieve energie..
http://video.google.com/videoplay?docid=2464139837181538044&q=equinox
|
|
|
|
|
|
| Gepost: 31 augustus 2006 12:29 PM |
[ Negeer ]
[ # 15 ]
|
|
|
Rothschild's Spawn
Geregistreerd 2007-01-01
|
Ik ben de film “Syriana” met o.a. George Clooney aan het kijken. Complex, maar boeiend. In Syriana wordt het falen van de Amerikaanse regering aan de kaak gesteld. Ditmaal echter niet het drugsbeleid zoals in “Traffic” (ook een uitstekende film), maar die van de olie. De filmmakers laten geen spaander heel van het economische beleid van Amerika en de reacties daarop uit de rest van de wereld. Olie-expert Bryan Woodman (Matt Damon) verwoordt de hoofdgedachte van “Syriana” in een paar woorden. “It’s running out, and 90% of what’s left, is in the Middle East. This is a fight to the death.”
Tja, die laatste conclusie past m.i. prima binnen het NWO-plaatje.
|
|
|
|
|