Wachtwoord vergeten?

2 van de 2
2
De babyfabriek
Gepost: 07 januari 2007 02:08 PM   [ Negeer ]   [ # 16 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  839
Geregistreerd  2007-01-04
Dulcinea - 07 januari 2007 01:54 PM

Dat Jacob de erfenis aan Esau zou hebben ontfutseld, is waarschijnlijk een latere toevoeging, want de tekst pas niet in de rest van het verhaal. Esau trok weg van de tenten van zijn vader en trouwde met twee dochters van de Hethieten. De Bijbel zegt: “Zij waren een geestelijke kwelling van Abraham en Sara.”

Jacob trok naar Haran en trouwde de twee dochters van zijn oom van moederszijde. Deze vrouwen volgden hun man, hetgeen essentieel is voor een vaderrechtelijk huwelijk. Esau hechtte geen waarde aan het vaderrecht en aldus werd Jacob de enige erfgenaam. 

Maar feit is dat er in de Bijbel een verhaal staat over hoe je de boel oplicht. En vervolgens ook beloond wordt. Misdaad loont. Veel Christenen hebben het er moeilijk mee. En moeten zich in allerlei bochten wringen om het te kunnen plaatsten binnen een moreel wereldbeeld.

Maar sommige ‘uitverkorenen’ komt het natuurlijk van pas. Misdaad loont.
‘By way of deception...’

Profiel

Gepost: 07 januari 2007 02:20 PM   [ Negeer ]   [ # 17 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  436
Geregistreerd  2007-01-03
David - 07 januari 2007 02:05 PM

En de gemiddelde seksuele fantasie van vrouwen gaat helaas uit naar bondage en brute verkrachting. Slavernij…
Daar is onderzoek naar gedaan, het boek heette: “The Sexual Phantasies of Women” of zoiets.

Jemig. Zou dat echt waar zijn, of een onzin onderzoek om ons weer eens wat pervers te laten geloven.

Wordt ook makkelijk om te zeggen: ‘kijk ze willen het!’

Het getuigt alleen al van waanzin om te denken dat er zoiets bestaat als De Man of De Vrouw… grrr

Elk onderzoek zegt meer over de onderzoeker dan over het onderwerp.  cool smile

Profiel

Gepost: 07 januari 2007 06:06 PM   [ Negeer ]   [ # 18 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1524
Geregistreerd  2007-01-01
ZapCoat - 07 januari 2007 02:20 PM

David - 07 januari 2007 02:05 PM

En de gemiddelde seksuele fantasie van vrouwen gaat helaas uit naar bondage en brute verkrachting. Slavernij…
Daar is onderzoek naar gedaan, het boek heette: “The Sexual Phantasies of Women” of zoiets.

Jemig. Zou dat echt waar zijn, of een onzin onderzoek om ons weer eens wat pervers te laten geloven.

Wordt ook makkelijk om te zeggen: ‘kijk ze willen het!’

Het getuigt alleen al van waanzin om te denken dat er zoiets bestaat als De Man of De Vrouw… grrr

Elk onderzoek zegt meer over de onderzoeker dan over het onderwerp.  cool smile

Jongens, dit is echt waar, maar helaas heb ik het boek niet langer in mijn kast staan. Het ging om een wetenschappelijk onderzoek omstreeks 1975, in die tijd verschenen ook de rapporten van Shere Hite, over de seksuele gewoonten van mannen en vrouwen. Uitgebreide enquetes en vraaggesprekken. Hoeveel keer per week? Recht op en neer of een ander stendje? Dat soort vragen… Maar dit specifieke onderzoek ging over de seksuele fantasieën van vrouwen en heus, ik heb nog nooit zoveel verkrachtingen voorbij zien komen. Dat wil niet zeggen dat vrouwen een verkrachting in werkelijkheid ook leuk zouden vinden! De meeste houden er een stevig trauma aan over. Maar het zegt wel iets over de manier waarop onze seksualiteit is misvormd. Bedenk ook dat mannen wel fantaseren over hoeren en sletten, maar ze willen toch liever een meisje dat een beetje keurig is.

Overigens zegt ieder onderzoek inderdaad heel veel over de onderzoeker, want dat is degene die de vragen stelt. Ik was zelf nooit op het idee gekomen om dit te onderzoeken, maar ik heb het wel gelezen en onthouden, dus dat zegt ook iets over mij. Maar het zegt ook iets over het onderzoek: het was wetenschappelijk goed onderbouwd. En inderdaad bestaat er niets zoiets als De Man of De Vrouw, maar sociologen denken in termen van groepen, waarbij ze zoeken naar algemene trends.

Waar het mij om gaat, is het seksuele probleem. Dat is een maatschappelijk fenomeen, maar de maatschappij is ook maar een verzameling individuen. Als geen enkele man meer naar de hoeren zou gaan, dan waren vrouwenhandel en prostitutie in een klap opgelost. Maar kennelijk bestaan er nog een hoop mannen die graag klaarkomen op een doodziek verslaafd meisje, want zo komen heroïne-hoertjes aan de kost. En anderen laten zich graag verwennen door een wanhopig buitenslands meisje en zo voort…

En nu dus ook babyfabrieken, nou het verbaast me niets. Maar soms heb ik wel zin om heel hard te roepen: “Wanneer houdt deze onzin nou eens op!” Want de “ouders” die zo’n kindje kopen, omdat ze zo smachten naar een kind, het liefst met blauwe oogjes, hoe geschikt zijn die mensen om dit kind inderdaad op te voeden? Aan welke hooggespannen verwachtingen moet dat arme kind voldoen, welk groot geluk verwachten deze mensen te kopen? Voor je het weet blijkt zo’n kindje een kat in de zak. Ach, dan doe je het weg en dan koop je desnoods een nieuwe… Het is puur consumentengedrag!

AHA!  excaim Het boek heette “My secret garden” en ik moet morgen toch naar de bieb, dus als ik even tijd heb, zoek ik het op.

Signature 

Inanna schrijft BOUblog rolleyes

Profiel

Gepost: 07 januari 2007 06:11 PM   [ Negeer ]   [ # 19 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
David - 07 januari 2007 02:08 PM

Maar feit is dat er in de Bijbel een verhaal staat over hoe je de boel oplicht. En vervolgens ook beloond wordt. Misdaad loont. Veel Christenen hebben het er moeilijk mee. En moeten zich in allerlei bochten wringen om het te kunnen plaatsten binnen een moreel wereldbeeld.

Maar sommige ‘uitverkorenen’ komt het natuurlijk van pas. Misdaad loont.
‘By way of deception...’

David, de Bijbel staat vol met smerige streken! Leugens en bedrog, moord en doodslag, het verkopen van je broertje aan slavenhandelaars, verraad, maagdenroof, uitroeiing van andere volkeren, overspel en verkrachting, incest, het Oude Testament staat er helemaal stijf van.
Het leuke is, dat ze er zo eerlijk over zijn!

Signature 

Profiel

Gepost: 07 januari 2007 09:02 PM   [ Negeer ]   [ # 20 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1450
Geregistreerd  2007-01-04

Ach ja, de seksuele fantasie…

Maar wie zegt dat zo’n fantasie ook daadwerkelijk moet uitkomen? ‘t is niet voor niets een fantasie!

En zodra de fantasie werkelijkheid is geworden (de zoveelste ontluistering) is er weer eentje afgestreept.

Seksuele programma’s vind ik vaak te ranzig voor woorden dus daar kijk ik niet naar. Maar één ding heb ik wel onthouden van een interview van Menno Buch over zijn programma toen: er was een man die ongelooflijk begon te huilen nadat zijn fantasie werkelijkheid was geworden. Want die was ie nu allebei kwijt.

Euh, ik heb wel ‘s een biografisch boekje gelezen over een masochistische vrouw. Het type dat echt van ruig houdt… Heftig boek. Nogal verontrustend ook (zo’n mens hoort in een inrichting denk je vaak). Maar zelfs deze vrouw was uiteindelijk ongelukkig omdat ze geen bevrediging in een voor haar onderdanige relatie vond omdat… de liefde ontbrak!

Signature 

-==VICTORY IN AFGHANISTAN==-

NO SURRENDER TO THE TALIBAN

Profiel

Gepost: 07 januari 2007 09:05 PM   [ Negeer ]   [ # 21 ]  
Illuminatus
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  2477

Doet me ineens weer denken aan Koning Midas , die alles wat hij aanraakte in goud veranderde...smaakte de broodjes ineens een stuk minder tof.

edit http://www.beleven.org/verhaal/koning_midas

Signature 

6 jaar zonder Televisie,Priceless.

http://www.youtube.com/watch?v=DYfM8FqSIRs

W.M.D.’s staan in veel huiskamers.... de TV

Profiel

Gepost: 23 januari 2007 06:43 PM   [ Negeer ]   [ # 22 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank

Ik had jullie nog een boekverwijzing beloofd. Het ging over een sociologisch onderzoek naar de seksuele fantasieën van vrouwen.
Het is:
Nancy Friday: My Secret Garden. (Womens sexual fantasies)
Trident Press, New York 1973. ISBN 0 671 805071

Verkrijgbaar in talloze bibliotheken, dus nog redelijk courant.
Ik zal dit ook plaatsen onder “Eros en Psyche”.

Signature 

Profiel

2 van de 2
2