Grappig. Ik probeer de hele tijd maar een discussie te voeren maar de chemtrail gelovers willen dat blijkbaar niet, blijven vragen ontwijken en maar links dumpen.
Ik citeer mezelf even, als je een redelijke en constructieve discussie wilt kun je daarop ingaan.
Zolang er verschillende definitities worden gehanteerd van ‘chemtrails’ komen we er nooit uit.
Ja, er vinden/vonden (relatief kleinschalige) experimenten plaats met het verspreiden van deeltjes uit vliegtuigen. De Britten en Amerikanen hebben ziekteverwekkers gespoten, de Duitsers spuiten schijnbaar ‘chaff’. Dit wordt door niemand ontkent en hier zou meer openheid en duidelijkheid over moeten komen.
Weet iemand hoe bovenstaande verschijnselen er uit zien? Zien die er uit als persistente, uitdijende contrails? Op welke hoogte wordt er gesprayed?
Elke keer zeggen “kijk maar naar buiten, dan zie je het zelf” kennen we inmiddels wel. Ik woon onder een druk bevlogen stukje luchtruim en ik zie op sommige dagen dat vrijwel alle vliegtuigen persistente sporen achterlaten (dus ook de lijnvliegtuigen). Soms zijn ze onderbroken en blijven ze een stukje verder weer hangen. Dit heeft niets te maken met wat het leger eventueel uitspookt; het zijn gewoon contrails.
Zolang mensen hier geen onderscheid tussen maken zal dit onderwerp nooit serieus genomen worden. Bij iedere streep roepen ‘het is een chemtrail!’ maakt je niet geloofwaardig. Het bewijst alleen dat je weinig verstand hebt van natuurkunde, metereologie en luchtvaart in het algemeen.
Een Boeing 747 stoot ruim 10 liter water uit voor iedere gevlogen kilometer. Is de lucht vochtig en koud kan dat een enorm volume lucht over haar verzadigingspunt duwen. Resultaat: een persistente (en evt uitdijende) contrail.