Wachtwoord vergeten?

1 van de 2
1
Einstein Revisited (must see!)
Gepost: 20 maart 2007 11:53 AM   [ Negeer ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1524
Geregistreerd  2007-01-01

In een topic onder Buitenaards, en nog wel in een draad over Niburu, heeft Arminius de volgende reportage geplaatst:

Einsteins Biggest Blunder. Google Video, 21 oktober 2006. Duurt 50 minuten.
http://video.google.com/videoplay?docid=1868661388454830893&hl=en

Toen Einstein zijn relativiteitstheorie formuleerde, ontstond het probleem dat de kosmos onder deze natuurwetten niet stabiel kon zijn. Daarom introduceerde Einstein de Cosmologische Constante Lambda. Uit observaties met de Hubble-telescoop bleek later, dat de kosmos inderdaad niet stabiel was, maar uitdijde. Daarom heeft Einstein Lambda weer uit zijn formule verwijderd. Hij noemde Lambda zelfs zijn grootste blunder!
Twee jonge astronomen, Andy Albrecht en Joël MacAsian (?), hebben nu de snelheid van het licht als constante vervangen door een afnemende lichtsnelheid tijdens de Big Bang. Hoewel de lichtsnelheid op dit moment inderdaad constant is, blijkt deze vervanging in de formules te leiden tot de expanderende kosmos, zoals die wordt waargenomen. Zeer verrassend is echter, dat de hoeveelheid energie die tijdens de Big Bang aanwezig moet zijn geweest, exact overeenkomt met de Cosmologische Constante Lambda!
De reportage eindigt met een hommage aan Einstein: “Wat hij zelf zijn grootste blunder noemde, blijkt nu zijn grootste nalatenschap!”

Signature 

Inanna schrijft BOUblog rolleyes

Profiel

Gepost: 20 maart 2007 09:39 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  7
Geregistreerd  2007-01-18

Einstein is niet de bedenker van de relativiteitstheorie. Dat is een hardnekkige vergissing. De Fransman Pointcaré komt de meeste eer toe.
Einstein heeft best wat bijgedragen aan de natuurkunde. Maar hij zal zich toch vooral bezwaard hebben gevoeld over de geweldige mythevorming die nog tijdens zijn leven rondom zijn persoon heeft plaatsgevonden.
De mythe van Einstein zegt meer over de opkomende mediamacht en het zionisme, dan over Einstein en zijn bijdrage aan de natuurkunde.

Profiel

Gepost: 20 maart 2007 10:26 PM   [ Negeer ]   [ # 2 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  738
Geregistreerd  2007-01-03
Scepticaster - 20 maart 2007 09:39 PM

De mythe van Einstein zegt meer over de opkomende mediamacht en het zionisme, dan over Einstein en zijn bijdrage aan de natuurkunde.

hm, ik heb weer eens iets gemist geloof ik wink

Signature 

9/11 Press for Truth met Nederlandse ondertiteling

Profiel

Gepost: 20 maart 2007 11:12 PM   [ Negeer ]   [ # 3 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  839
Geregistreerd  2007-01-04

Tja, je went er aan. wink
Hier uitgebreide info over ‘the manufacture and sale of saint einstein’.
http://www.jewishracism.com/

of eigenlijk moet je deze hebben: http://www.jewishracism.com/SaintEinstein.htm

Profiel

Gepost: 20 maart 2007 11:20 PM   [ Negeer ]   [ # 4 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  12

Einstein schijnt in z’n eerste publicatie over de relativiteitstheorie wel de formules van Maxwell en Lorentz gebruikt te hebben zonder naar werk van deze grote mannen te refereren. Hij deed alsof dat van hem was. Eigenlijk verdient een man als Lorentz veel meer erkenning!

Profiel

Gepost: 20 maart 2007 11:23 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  839

Einstein werkte op het octrooibureau. De ideale plek om de stand der techniek te overzien en ideeen te jatten.
Ik wil hem nergens van beschuldigen maar het is een factor waar zelden op gewezen wordt.

Profiel

Gepost: 20 maart 2007 11:36 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]  
Administrator
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  976
Geregistreerd  2006-12-29
Scepticaster - 20 maart 2007 09:39 PM

Einstein is niet de bedenker van de relativiteitstheorie. Dat is een hardnekkige vergissing. De Fransman Pointcaré komt de meeste eer toe.
Einstein heeft best wat bijgedragen aan de natuurkunde. Maar hij zal zich toch vooral bezwaard hebben gevoeld over de geweldige mythevorming die nog tijdens zijn leven rondom zijn persoon heeft plaatsgevonden.

Ik ruik een cool artikel!!!! Drie alinea’s, als lekkermaker.. wink

Signature 

PATRICKSAVALLE.COM - ‘not the same thing’

Profiel

Gepost: 20 maart 2007 11:41 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1102
Geregistreerd  2006-12-30

Weer een misleiding dus op het conto van “de media” ( de media-eigenaren ).

Met het internet zijn we eindelijk in staat deze macht te tarten en hopelijk te breken.
Dat zou een hoop ellende schelen.

Pointcare dus…

Signature 

“Wake up and smell the fascism.”

--Liberty stickers.

Profiel

Gepost: 20 maart 2007 11:56 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1102
Geregistreerd  2006-12-30

--------------------------
. . . “Albert Einstein the Incorrigible Plagiarist suggests that Einstein had a tendency to incorporate the work of contemporary scientists
without properly crediting them, and even offers a body of evidence that his wife, Mileva Einstein-Marity, was the true author of his attributed works.
Albert Einstein The Incorrigible Plagiarist is a fascinating, albeit controversial treatise, packed cover to cover with meticulous references to document
and support its seemingly outrageous claim.”—Midwest Book Review.
--------------------------

...over het boek :"Albert Einstein the Incorrigible Plagiarist”

http://www.xtxinc.com/

Signature 

“Wake up and smell the fascism.”

--Liberty stickers.

Profiel

Gepost: 21 maart 2007 12:27 AM   [ Negeer ]   [ # 9 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  883
Geregistreerd  2007-03-02

Ik zeg dat het meest en op z’n minst de basis van alle moderne wetenschap al bekend was en te vinden was in de bibliotheek van alexandië, van daar uit is het de onderwereld in gedoken (lees de kerk) en is het weer “aan het licht” gekomen door illuminatie zoals Newton en dergelijke… kennis is macht.

Signature 

Always speaking the truth
But without hate for those who lie.

Profiel

Gepost: 21 maart 2007 12:48 AM   [ Negeer ]   [ # 10 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  100
-V- - 21 maart 2007 12:27 AM

Ik zeg dat het meest en op z’n minst de basis van alle moderne wetenschap al bekend was en te vinden was in de bibliotheek van alexandië, van daar uit is het de onderwereld in gedoken (lees de kerk) en is het weer “aan het licht” gekomen door illuminatie zoals Newton en dergelijke… kennis is macht.

zijn daar referenties van terug te vinden? dat het occulte werken bevatte twijfel ik niet aan, in die tijden was men evengoed gek op magie. de basis van moderne wetenschap is het empirisme en daar zie je idd scheutjes van bij tijdsgenoten (grieken, als ik goed opgelet heb tenminste); ook mathematische natuurfilosofie en astronomie zal.er.tussen gezeten hebben; maar de aanzet naar relativiteit en quantummechanica (goed, ik ga effe de atoomleer negeren:-) zal toch wat te hoog gegrepen zijn. hun heersers waren goden die de nijl deden overstromen dus wees maar zeker dat een heel deel in zulke context hing. plus de eindeloze en waardevolle kopiën en kopiën en kopiën. de bibliotheek zelf zou genoeg tijd overleeft hebben om op zn minst toch een paar duidelijke referenties op te leveren aangezien men soms toch van ver kwam om er te verblijven

n.b.:waarom krijg ik de woorden “zalertussen” niet correct weergegeven?

Signature 
Profiel

Gepost: 21 maart 2007 01:03 AM   [ Negeer ]   [ # 11 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  100

btw, de kerk heeft eeuwenlang een ver doorgevoerd beleid gehanteerd van vernietigen. zij is echt geobsedeerd (geweest) door het om zeep helpen van tradities, waarden, kunst en kennis. dus weinig kans dat als er kennis in de aard van relativiteitstheorie of zo tussen zat, het niet via de kerk overgeleverd werd. wat wel van oude kennis terug kwam was via handelsroutes en moslims

Signature 
Profiel

Gepost: 21 maart 2007 01:27 AM   [ Negeer ]   [ # 12 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  883
NoDeca - 21 maart 2007 01:03 AM

btw, de kerk heeft eeuwenlang een ver doorgevoerd beleid gehanteerd van vernietigen. zij is echt geobsedeerd (geweest) door het om zeep helpen van tradities, waarden, kunst en kennis. dus weinig kans dat als er kennis in de aard van relativiteitstheorie of zo tussen zat, het niet via de kerk overgeleverd werd. wat wel van oude kennis terug kwam was via handelsroutes en moslims

wat ze deden was de kennis vergaren en daarna kapot maken om het zelf te houden.. ik geloof dat we allemaal wel eens willen kijken in de boeken kast van de Paus en dan bedoel ik niet het openbare deel. Ik kan zo ff geen namen noemen helaas maar er was ruim een jaar geleden nog een aflevering van Panoram waarin ze in een boek oude scripties terug hebben gevonden die als we ze hadden we .. 300 jaar geleden naar de maan hadden gekund. De formules om zover te komenn= waren allang bekend al ver voordat Newton een appel op z’n kop kreeg.

Signature 

Profiel

Gepost: 21 maart 2007 01:29 AM   [ Negeer ]   [ # 13 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  883

maar kort gezegt kom je met kennis aan de kern van de macht van de Illuminatie.. we weten gewoon weg niet wat ze weten… maar dat ze een hoop weten weten we weer wel… ze weten zelfs zoveel dat bv jouw toekomst in hun handen is.

Signature 

Profiel

Gepost: 21 maart 2007 08:28 AM   [ Negeer ]   [ # 14 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  100
-V- - 21 maart 2007 01:27 AM

wat ze deden was de kennis vergaren en daarna kapot maken om het zelf te houden.. ik geloof dat we allemaal wel eens willen kijken in de boeken kast van de Paus en dan bedoel ik niet het openbare deel. Ik kan zo ff geen namen noemen helaas maar er was ruim een jaar geleden nog een aflevering van Panoram waarin ze in een boek oude scripties terug hebben gevonden die als we ze hadden we .. 300 jaar geleden naar de maan hadden gekund. De formules om zover te komenn= waren allang bekend al ver voordat Newton een appel op z’n kop kreeg.

nja, om op de maan te geraken heb je heel wat maatschappelijke voorwaarden nodig die er 300 jaar geleden nog niet waren. lijkt heel jammer maar bv zonder de wereldoorlogen hadden we technologisch nog niet zover gestaan.
in de geschiedenis zijn idd zaken gebeurd die naar mijn idee de dingen een heel ander verloop hadden kunnen geven. gelijk de romeinen: wat als ze de “barbaren” hadden kunnen afslaan? of de moslims: wat als ze wenen hadden kunnen bezetten of spanje hadden kunnen behouden? daar is telkens een heel potentiëel in mekaar geslagen geweest. ik weet het, er worden soms dingen gevonden die je doen opkijken van de vermogens zoals het antikythera-machine.
maar écht raar is die vondst niet, het past in de lijn van ontwikkeling die de grieken doormaakte: ze waren technisch sterk en hadden een grote interesse in astronomie. ik zie zo nog de plaatjes voor me vanop school waarop oude irrigatiesystemen keer op keer verbeterd werden, molentechniek erop vooruit ging, beiden al voorbeelden van het toepassen van radertechniek.
maar hoe jammer ik het ook vind, we zijn op een 40 000 jaar tijd van primitief (moderne) mens naar het technologisch geavanceerde wezen gegaan en hoeveel keer vooruitgang ook gefnuikt geweest is door omstandigheden: dat is het leven en schept telkens weer voorwaarden.
nb: nog een interessant linkje waarin er even gesproken wordt over de noodzaak tot recyclering bij de grieken:::antikythera

Signature 
Profiel

Gepost: 21 maart 2007 11:11 AM   [ Negeer ]   [ # 15 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  165
Geregistreerd  2007-02-16

Haha Picasso was ook iemand die alle stijlen incorporeerde in zijn werk.
Als hij bij bevriende kunstenaars op bezoek kwam, draaiden die vooraf vlug hun doeken met het gezicht naar de muur.
Was hij daarom een boef? welnee, geniaal!

Profiel

1 van de 2
1