Gaat je slecht af, meneer Patman. Niet als een stijve hark overkomen zonder een greintje gevoel voor humor bedoel ik.
Maar goed. Ik verveel me dus dan hap ik maar. Wie zette er als eerste voet op Mars?
Remake van Platoon
Naar verluidt heeft regisseur Oliver Stone afstand gedaan van de rechten van zijn film Platoon voor een onbekend bedrag. Michael Bay (Pearl Harbor, Armageddon) zal de remake zowel gaan produceren als regisseren.
Rolverdeling en acteurs zijn nog niet bekend gemaakt (geruchten gaan dat Mel Gibson sergeant Barnes zal spelen) maar naar verluid zijn er enkele kleine wijzigingen in het script. Zo zal sergeant Elias door een Vietcong sniper worden doodgeschoten. Sergeant Barnes op zijn beurt zal in de eindstrijd niet vermoord worden door soldaat Chris maar samen leiden ze een stormaanval die heuvelopwaarts gaat tegen een Vietnamees bunkercomplex terwijl Russische en Chinese bommenwerpers tevergeefs de Amerikaanse helden trachten te stoppen met een bommentapijt.
En de Amerikanen winnen aan ‘t eind de Vietnam Oorlog (en in een flash-forward ook de Irak Oorlog).
Op deze wijziginkjes na zal de rest van de film Platoon exact het oude script volgen. Oh ja, de Amerikanen zijn uiteraard de good guys en de Vietcong de bad guys.