Pff, de wetenschap zegt zelf dat ze lang niet alles kunnen verklaren. Quantummechanica bijvoorbeeld. Parallelle universa.
Donkere materie: volgens de wetenschap bestaat waarschijnlijk meer dan 90 procent (in ieder geval het overgrote deel) van het heelal uit donkere materie. Probleem is dat we die materie niet kunnen waarnemen met onze telescopen en zo. Donkere materie heeft uiteraard een massa dus die zullen de boel veel meer beïnvloeden dan de lichte objecten die we wél kunnen zien (sterren enzo).
Bestaat geloof volgens de wetenschap eigenlijk wel? Als iemand zégt dat ie gelooft, hoe kun je dan bewijzen dat ie ook daadwerkelijk gelooft?
De wetenschap zegt ook dat AIDS bestaat (of HIV ofzo). Is dat dan ook zo? Is psychiatrie een wetenschap of gewoon onze moderne (en niet bijster succesvolle) vorm van sjamanisme? Werken controversiële medicijnen echt of is het gewoon placebo-effect en/of hebben die patiënten gewoon geluk?
Is iemand die zogenaamd voor z’n geloof sterft (en dus ‘bewijst’ dat ie gelooft) misschien gewoon een psychopaat met een sterke doodsdrift?
Ik denk dus ik besta.
Kan dat ook niet gewoon zijn: ik geloof dus ik besta?
Oh, en de reden dat God in het Oude Testament een coole Hollywood-god is, komt omdat net als alle geloven, het judaïsme waarschijnlijk voortkomt uit een meergodendom (polytheïsme). En Jahweh was dan gewoon de oorlogsgod van de Joden.