Dit vind ik ook altijd zo’n onzin. Die fotuynisten die altijd maar willen aangeven dat er ook allochtonen voor fortuyn waren.
Dat lijkt me logisch. Dat is de aard van de mens.
Maar dat er zeer veel allochtonen begaan waren met fortuyn, is echt onzin.
Dat gezeik over ‘linkse dictatuur’. Open je fucking ogen eens (Smalhout en Hemelrijk). Er zijn drie partijen die historisch gezien de laatste 50 jaar besturen: CDA, PVDA en VVD.
Nooit heeft iemand de vraag gesteld waar hij, als uitkeringstrekker, het geld vandaan haalde om zich door de duurste advocaten te laten bijstaan.
Ja en dit is hard bewijs voor Smalhout? En Brita Böhler is een gewone (idealistische) advocate.
Flinke woorden ook: ‘uitkeringstrekker’
Aan Smalhout geen woorden meer vuil maken.
Tja en verder. Als er hier al sprake van een complot is. Simpel: follow the money. Wie heeft er belang bij gehad? Amerika (10 miljard JSF) en de rechtse nederlandse neo-cons.
Zaken die groot in het nieuws komen worden altijd door de bekende advocaten gedaan, goed voor je bekendheid/carriere. Zover ik begrijp gaat dit onderhand gratis, dan kunnen ze met dit imago dure rekeningen sturen voor brieven die een stageloper typt. Het is gewoon een merk, Moszkowicz boven een brief en iedereen poept van angst. Dat het een hok vol doodnormale advocaten is maakt niks uit, maar wel de volle pond berekenen.
Brita Böhler is een gewone (idealistische) advocate.
Nou, ze is wel iets meer dan dat hoor.
Dr. Britta Böhler (1960) studeerde rechten in Freiburg (D). Zij is daarna cum laude gepromoveerd. Zij is in 1985 in München beëdigd als advocaat en is sinds 1989 toegelaten tot de balie van Frankfurt. In 1991 kwam zij naar Nederland en in 1994 werd zij beëdigd als advocaat in Amsterdam. Een jaar later werd zij partner bij Böhler Franken Koppe Wijngaarden. Zij is lid van de sectie strafrecht. In 2000 schreef zij over de zaak Öcalan een boek ‘De zwerftocht van een leider – Achter de schermen van de zaak Öcalan’, en in 2004 schreef zij een boek getiteld ‘Crisis in de rechtsstaat’. Beide boeken zijn verschenen bij de Arbeiderspers. In 2003 won zij de Dekenprijs voor de beste Amsterdamse advocaat. In 2005 kreeg ze de Clara Meijer-Wichmann penning. Deze penning wordt jaarlijks uitgereikt aan een persoon die een bijzondere erkenning verdient voor haar inzet voor de verdediging van de rechten van de mens, met name in Nederland. Vanaf 12 juni 2007 is zij lid van de Eerste Kamer voor GroenLinks.
Nou, ze is wel iets meer dan dat hoor.
Dr. Britta Böhler (1960) studeerde rechten in Freiburg (D). Zij is daarna cum laude gepromoveerd. Zij is in 1985 in München beëdigd als advocaat en is sinds 1989 toegelaten tot de balie van Frankfurt. In 1991 kwam zij naar Nederland en in 1994 werd zij beëdigd als advocaat in Amsterdam. Een jaar later werd zij partner bij Böhler Franken Koppe Wijngaarden. Zij is lid van de sectie strafrecht. In 2000 schreef zij over de zaak Öcalan een boek ‘De zwerftocht van een leider – Achter de schermen van de zaak Öcalan’, en in 2004 schreef zij een boek getiteld ‘Crisis in de rechtsstaat’. Beide boeken zijn verschenen bij de Arbeiderspers. In 2003 won zij de Dekenprijs voor de beste Amsterdamse advocaat. In 2005 kreeg ze de Clara Meijer-Wichmann penning. Deze penning wordt jaarlijks uitgereikt aan een persoon die een bijzondere erkenning verdient voor haar inzet voor de verdediging van de rechten van de mens, met name in Nederland. Vanaf 12 juni 2007 is zij lid van de Eerste Kamer voor GroenLinks.
De Publieke omroep blikt vanavond in drie programma’s terug op de bewogen politieke carrière van Pim Fortuyn, die precies vijf jaar geleden werd doodgeschoten op het Mediapark in Hilversum. Op Nederland 1 is om 21.30 uur een special van de TV Show te zien onder de titel ‘Pim Fortuyn, hij had er zin an’. De actualiteitenrubriek Nova op Nederland 2 staat tussen 22.10 en 23.30 uur ook in het teken van de markante politicus en Zembla brengt om 20.40 uur een uitzending over Pim Fortuyn.
Twee keer ontving Pim Fortuyn Ivo Niehe thuis. In december 2001 in Rotterdam en 10 dagen voor zijn dood in zijn huis in Provesano. Door de gebeurtenissen van 6 mei 2002 krijgen die zeer persoonlijke gesprekken een bijzonder lading, aldus de TROS.
Nova brengt in haar uitzending de beslissende momenten uit de korte, maar bewogen politieke carrière van Fortuyn. Felix Rottenberg gaat met voor- en tegenstanders op zoek naar de erfenis van een controversiëel politicus. Te gast zijn burgemeester van Maastricht Gerd Leers, Henk Westbroek, degene die Fortuyn overhaalde om de politiek in te gaan, Arendo Joustra, hoofdredacteur van Elsevier waar Fortuyn columnist was, de Somalische schrijfster Yasmine Allas, oud-LPF-politicus Mat Herben en D66-leider Alexander Pechtold.
In Zembla’s ‘Het gevolg van Fortuyn’ schetsen een aantal hoofdrolspelers een onthutsend beeld van wat zich achter de schermen van de LPF afspeelde. Het is een verslag vanaf de dood van Fortuyn tot de val van het eerste kabinet Balkenende. Aan het woord komen onder anderen Hilbrand Nawijn, minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie voor de LPF in het kabinet Balkende I, en Harry Mens, vriend van Pim.
Uit een artikeltje van een paar regels in het AD op de dag van de moord, blijkt inderdaad dat Fortuyn bezoek heeft gehad van belanghebbenden: ‘De Amerikaanse ambassadeur Sobel en hoge luchtmachtofficieren hebben bij LPF-lijsttrekker Pim Fortuyn gepleit voor Nederlandse deelname aan de ontwikkeling van de Joint Strike Fighter.’ Willem Oltmans in Het Parool van zes januari van dit jaar:
Dit is toch ongeveer hetzelfde complot als uit van Gogh’s film 0605?
Over the next few days, Jim uncovers a conspiracy behind the murder, a plot involving Dutch state security, defense contractors, and shadowy Americans.
oeps - is ie (Theo) daarom omgelegd dan?
Ik wist niet eens van het bestaan van die film.
Istie in de bioscoop geweest?
Of op TV na de moord op Theo?
Uit een artikeltje van een paar regels in het AD op de dag van de moord, blijkt inderdaad dat Fortuyn bezoek heeft gehad van belanghebbenden: ‘De Amerikaanse ambassadeur Sobel en hoge luchtmachtofficieren hebben bij LPF-lijsttrekker Pim Fortuyn gepleit voor Nederlandse deelname aan de ontwikkeling van de Joint Strike Fighter.’ Willem Oltmans in Het Parool van zes januari van dit jaar:
Dit is toch ongeveer hetzelfde complot als uit van Gogh’s film 0605?
Over the next few days, Jim uncovers a conspiracy behind the murder, a plot involving Dutch state security, defense contractors, and shadowy Americans.
oeps - is ie (Theo) daarom omgelegd dan?
Ik wist niet eens van het bestaan van die film.
Istie in de bioscoop geweest?
Of op TV na de moord op Theo?
Deze film zou een mix zijn tussen feit en fictie… Daar kan je van denken wat je wil.
Voor de financiering van deze film sloot Van Gogh een overeenkomst met Internet-bedrijf Tiscali. Voor het eerst in Nederland beleefde een film de première voor het publiek op internet in december 2004, tegen betaling was het mogelijk de film te bekijken. In januari 2005 verscheen 06/05 in de bioscoop.
De première van 06/05 vond op 12 december 2004 plaats op een locatie die een bijzondere rol speelt in de film: het nabij het Haagse Binnenhof gevestigde grand-café Dudok. bron: wikipedia
De schrijver van 06/05 is Tomas Ross, pseudoniem voor Willem Pieter Hogendoorn. Zijn vader zat in het verzet, en later bij de BVD.
Zijn handelsmerk: spannende fictie, gebaseerd op feiten en grondige research, waarbij hij meestal zegt te stuiten op doofpotaffaires. Ook enige paranoia is hem niet vreemd.
Hogendoorn is lid van het Republikeins Genootschap. Hij houdt kantoor op een bovenverdieping van het Pintohuis in Amsterdam, maar woont in Den Haag.
Ik denk dat Van Gogh en Oltmans best eens gelijk kunnen hebben als ze wijzen naar het verband met de JSF. Het verklaart ook de huidige pro-amerika mentaliteit van de nederlandse politiek. Onze machthebbers gedragen zich bijna stuk voor stuk als schoothondjes van de Amerikanen…
Is dat dan niet een beetje veel problemen maken om die paar miljard ?
Ik heb eigenlijk nooit ‘t idee gehad dat de Nederlandse bijdrage van cruciaal belang was
voor de JSF.
Om daar dan een politieke moord om te plegen....
Of zou het ook bedoeld zijn om te laten zien dat ze zoiets in Nederland ook kunnen
en er ook nog mee wegkomen ook ?
Even laten zien wat ze met volkshelden doen als die zeggen de bezem erdoor te willen halen.
Ik denk dat als Pim echt aan de macht zou zijn gekomen de bezem rigoreus door de politiek gehaald zou worden. Een heleboel mensen zijn niet zo blij met verandering en dus moest hij dood. De hele gang van zaken ruikt zo erg naar een complot dat ik daar geen twijfels over heb. Ik denk dat de JSF een van de redenen was maar zeker dat het etablisement grondig geschud zou worden telt denk ik zwaarder en het zou mij niet verbazen als de bilderbergjes hier iets mee te maken hebben. Hij was tenslotte ook lid van het republikeins genootschap.
Ik denk dat als Pim echt aan de macht zou zijn gekomen de bezem rigoreus door de politiek gehaald zou worden. Een heleboel mensen zijn niet zo blij met verandering en dus moest hij dood. De hele gang van zaken ruikt zo erg naar een complot dat ik daar geen twijfels over heb. Ik denk dat de JSF een van de redenen was maar zeker dat het etablisement grondig geschud zou worden telt denk ik zwaarder en het zou mij niet verbazen als de bilderbergjes hier iets mee te maken hebben. Hij was tenslotte ook lid van het republikeins genootschap.
Yep Fortuyn was een regelrechte bedreiging voor het establishment hier in Nederland. Normaal is de regering altijd een zaak van de CDA,VVD en PVDA met een klein partijtje dat voor spek en bonen mocht meedoen en Pim zou hier wel eens roet in het eten kunnen gooien met een grote partij die de hele machtsverhoudingen zou kunnen doen kantelen.
Yep Fortuyn was een regelrechte bedreiging voor het establishment hier in Nederland. Normaal is de regering altijd een zaak van de CDA,VVD en PVDA met een klein partijtje dat voor spek en bonen mocht meedoen en Pim zou hier wel eens roet in het eten kunnen gooien met een grote partij die de hele machtsverhoudingen zou kunnen doen kantelen.
Toch vraag ik mij af hoe het nu met de SP zit. De SP stelt veel activiteiten van het etablisement aan de kaak en wordt steeds groter. Wat zouden “ze” nu weer in petto hebben of is de SP al om?