In hoeverre Fortuyn Islamofoob was en/of in hoeverre hij terecht vond dat hij zich als homo niet door hun achterlijke cultuur en religie gediscrimineerd wenste te worden; is even niet zo relevant.
.
Nu wordt het wel ontzettend koffiedik kijken om een motief bij deze theorie (laat ik dat voorop stellen), erbij te halen.
.
Zelf denk ik niet dat dit practisch zozeer een motief kon zijn; Fortuyn kon dat doel tegen moslimisering zelf goed dienen. Maar hij was een ongeleid projectiel, dus kon ook net zo goed van mening veranderen over de ‘war on terror’. Maar Fortuyn was meer een gevaar voor alle hogere spelletjes in Nederland. Zoals dat de MOSSAD hier vrij in drugs en wapens mag handelen en onze douane niet eens de El-Al loodsen mag binnentreden zonder nadrukkelijke toestemming van de MOSSAD. Ook was hij weliswaar om voor de JSF op het laatste moment, maar nogal een veiligheidsrisico voor zo’n belangrijk BV-Oranje project. Israel had als plan dat eerst andere landen gingen aanschuiven en de JSF ontwikkelingskosten zouden betalen, om vervolgens tegen een absolute bargain aan te schuiven in het project. Daar heb ik de krantenartikelen over uitgezocht. Uit dien hoofde zou er een motief kunnen zijn dat in belang van Israël, Nederland de ontwikkelingskosten zou moeten dragen. Joep van den Nieuwenhuizen (joods) is van SP-systems dat meedoet met de ontwikkeling van de JSF en die heeft weer connecties in de Juliana bar van het Hilton in het oude buurtje van Hans Knoop. Inderdaad was Fortuyn net om, vlak voor de verkiezingen, dus een moordplan vanwege dit motief kon al gemaakt zijn. Om het dan op het allerlaatst weer tegen te gaan houden..?
.
ECHTER; EERDER zou men dan als uitvoerder gediend kunnen hebben; Westerse diensten werken veelal samen en men maakt samen een beslissing. Meestal voert een andere dienst het uit om geen directe sporen te maken, of omdat die toevallig betere ingangen hebben. Daarbij probeert men het liefst anderen op te stoken, want dan zijn er helemaal geen directe sporen meer. Fortuyn was op de eerste plaats een bedreiging van Oranje en de spelletjes van geheime diensten zelf achter de schermen; dat zou hij wel eens uitzoeken wat er allemaal waar was van die verhalen als hij aan de macht kwam. Beatrix wilde absoluut niet dat hij in de commissie veiligheid zou komen, waar hij anders wel recht op zou kunnen krijgen. In ieder geval was er sprake van “they knew it and just let it happen”, bovenop een cultureel complot. Maar ALS er sprake is van een complot dat verder gaat dan puur binnen het links-activisme zonder enige doelbewuste aansturing van buitenaf, DAN hou ik het bij bovenstaand scenario.
Je komt dan uit bij wie Hans Knoop inhuurde voor de vereniging van edel pelsdier fokkers NFE:
http://www.nfe.nl/
Mogelijk was dat Control Risks Benelux e/o ABC van Peter Siebelt, beiden opgericht ten tijde van de MAKRO branden voor de Fenteners van Vlissingen. Het type klant dat last heeft van actievoerders die brand stichten zoals de pelsdierfokkers, lijkt bijna als twee druppels water, als dat waar ze hun ontstaan aan te danken hebben.
Control Risks werkt voor bedrijven als Philips en werkt met Britse SAS leden. Men zegt het links-activisme van tegenspel te voorzien. De moord op Fortuyn kwam hen in dat kader goed uit; EN de Artistocratie -voor wie ze in de 1e plaats werken- kan rustig verder EN het voor multiNazi’s lastige links-actvisme was daarmee geneutraliseerd.
Fortuyn kon dat doel tegen moslimisering zelf goed dienen. Maar hij was een ongeleid projectiel, dus kon ook net zo goed van mening veranderen over de ‘war on terror’. Maar Fortuyn was meer een gevaar voor alle hogere spelletjes in Nederland.
Pak even dit stukje uit je verhaal.
Want dat lijkt me een belangrijk punt. Ik ben nog niet zolang met onderzoek naar de moord op Fortuyn bezig geweest, vooral sinds het begin van deze draad. Daarom heb ik ook veel van je oude berichten die her en der op het internet staan gelezen. en daardoor werd ik min of meer door de MCC site genept omdat jouw naam erop staat en ik het daarom wel vertrouwde. Dat ligt dus ff anders, kwam ik wat later achter.
Fortuyn was inderdaad en met alle respect een ongeleid projectiel, hij was niet te chanteren (hij was toch uit de kast? ) of te controleren. Verder, in mijn herinnering was Fortuyn niet echt een moslimbasher, hij sprak meer over immigranten in het algemeen, dacht ik. Al gaf hij soms wel vreemde typeringen van de Islam. En de media spinde dat dan allemaal rond. Om eerlijk te zeggen, toen hij nog leefde moest ik niks van zijn ideeën hebben. Dat is inmiddels wel veranderd.
Maar goed, het motief. Hij was vooral onberekenbaar en oncontroleerbaar. Dan moet je toch gaan kijken naar de verschillende veiligheidsdiensten en wat daar aan aanknopingspunten ligt. Zoals dat soort links-activistische clubjes. Hoeveel infiltranten en weet ik wat, kunnen daar wel niet tussen zitten? En dan hoeven ze zelf nog niet eens de trekker overgehaald te hebben, het vuurtje opstoken was misschien genoeg om iemand op het idee van een aanslag te brengen.
Het feit dat de aivd een telefoongesprek met een mogelijke volkert, die “hij moet dood” zegt, opgevangen zou hebben, terwijl Fortuyn uitdrukkelijk niet beveiligd werd, zegt al heel veel… Dan komt er een onderzoekscommissie en die papagaaid het officiele verhaaltje van de overheid na… zaak gesloten. Nou, wat mij betreft niet!
...Het feit dat de aivd een telefoongesprek met een mogelijke volkert, die “hij moet dood” zegt, opgevangen zou hebben, ...
Niets “opgevangen zou hebben”; dat staat overal genoteerd, inclusief in dat rapport ‘niet in de Haak’:
.
Uit Forum EenVandaag: PvdD & Volkert?
(nick van mij; vergeet ook die enquete niet! + taarters & barones Tuyl van Serooskerken)
.
Door AIVD & politie afgeluisterd gesprek dierenactivisten in Harderwijk (woonplaats Volkert):
(bron: Van den Haak rapport ‘beveiliging Fortuyn’ -pdf)
.
b: “die Pim Fortuyn hè, die had gezegd dat alle bontfokkerijen gewoon open moesten blijven, en dat
a: ja wat een mongool hè.
b: vette eikel.
a: Hij moet echt uuh. Echt dood.
b: JONGEN!!!!!
a: oh sorry...Niet over de telefoon
b: Niet over de telefoon man.
a: (lachen) dat vindt de politie denk ik ook.
b: ja.
a: hu, hu, hu… Of niet jongens, ha,ha.
b: zoiets dat meen je toch niet.
a: ohja, ohneeee, haaa, spreekwoordelijk. Monddood.
b: monddood maken.
a: ja, gewoon met plakband op zijn gezicht.
b: ja, ja hé ik zie je later.
.
Vwb het links-activisme is men daar heel alert op mogelijke AIVD infiltraties, maar helemaal niet op MOSSAD, B’nai Brith, Saroef, JDL, enzovoorts. Ergo; op het moment dat je daar voor waarschuwd (wat ik in die kringen heb gedaan), ben je anti-semiet. Maar ik weet zowel uit eigen ervaring als uit berichten, dat er relatief erg veel joodse AFA’s zijn en dierenactivisten. Ook logisch (gezien WWII) en niets mis mee. Maar wel dat men niets doet om het hebben van een andere pet op door sommige joodse activisten op eenzelfde manier te controleren, als dat men voor potentiële BVD agenten doet.
.
(overigens zit tussen vrienden van Volkert, daar ook die adelijke dame tussen met zelfs een gekozen LPF-er Tuyl van Serooskerken, zie link)
...Het feit dat de aivd een telefoongesprek met een mogelijke volkert, die “hij moet dood” zegt, opgevangen zou hebben, ...
Niets “opgevangen zou hebben”; dat staat overal genoteerd, inclusief in dat rapport ‘niet in de Haak’:
.
Uit Forum EenVandaag: PvdD & Volkert?
(nick van mij; vergeet ook die enquete niet! + taarters & barones Tuyl van Serooskerken)
.
Door AIVD & politie afgeluisterd gesprek dierenactivisten in Harderwijk (woonplaats Volkert):
(bron: Van den Haak rapport ‘beveiliging Fortuyn’ -pdf)
.
b: “die Pim Fortuyn hè, die had gezegd dat alle bontfokkerijen gewoon open moesten blijven, en dat
a: ja wat een mongool hè.
b: vette eikel.
a: Hij moet echt uuh. Echt dood.
b: JONGEN!!!!!
a: oh sorry...Niet over de telefoon
b: Niet over de telefoon man.
a: (lachen) dat vindt de politie denk ik ook.
b: ja.
a: hu, hu, hu… Of niet jongens, ha,ha.
b: zoiets dat meen je toch niet.
a: ohja, ohneeee, haaa, spreekwoordelijk. Monddood.
b: monddood maken.
a: ja, gewoon met plakband op zijn gezicht.
b: ja, ja hé ik zie je later.
Maar de namen van deze 2 aan de telefoon, zijn die bekend of niet?
Volkert zou daar niet tussen gezeten hebben. Maar dat maakt het complot alleen groter, daar het hier om de woonplaats van Volkert gaat (zijn toenmalige schuiladres woning LAT Petra Lievense) en duidelijk is dat er maar één harde groep dierenactivisten is. Ook dat men volgens eigen zeggen elkaar goed kent, omdat die wereld klein is en er volgens de recherche Veluwe-Noord en Justitie Amsterdam een harde groep dierenactivisten bestaat van 7-9 man/vrouw.
.
De andere gegevens moet ik er even bijzoeken, meen dat ik ooit een voornaam tegenkwam. Ook toen weer andere vandalisten van wikipedia zelf (ivm wissen Charles Destrée pagina’s op hun eigen site) bij mijn wikiresear.ch site op bezoek kwamen, waarna pagína’s van Charles daar ook beschadigd raakten… Toen kon ik aan de IP gegevens en onderzoek daarop zien dat ene Koen van Wikipedia onmiddelijk op de pagina over Harderwijk ging kijken. Ene Koen zou een leider van de dierenactivisten zijn. MAARRR: niet gezegd is dat dit ook deze Koen zou zijn; dit is lopend onderzoek; e.e.a. kan toeval zijn en er zijn nog heel veel gegevens voor vervolgonderzoek dat nog in de la ligt. Eerlijk gezegd lijkt deze wikipedia Koen wat te jong (6VWO) en had zijn bezoek aan die pagina een andere reden.
Fortuyn-groep: Hans Knoop nertsfok-lobby & NRC Tom-Jan Meeuws
.
http://www.nfe.nl/nrc_dierenact.htm
.
Bij de politie leidt de `tap’, een klein half jaar voor de moord op Fortuyn, niet tot actie. Integendeel - minder dan twee maanden later, 28 februari 2002, wordt het team opgeheven dat dit gesprek afluisterde. Volgens justitie hebben de rechercheurs in het onderzoek (code: Escape) te weinig vorderingen gemaakt om tot vervolging van radicale dierenactivisten te komen. Na de moord op Fortuyn komen de taps even uit het archief, maar als blijkt dat Volkert van der G. niet aan het gesprek deelnam, gaan ze weer terug.
.
De commissie-Van den Haak, die de beveiliging van Fortuyn onderzoekt, zal ze eind 2002 nog afstoffen. De commissie vermoedt dat het in het afgeluisterde gesprek slechts om ,,een spontane ingeving’’ ging, geen plan. Evengoed is de tap het bewijs dat het Escape-team ,,tot de harde kern van dierenactivisten’’ was doorgedrongen, aldus Van den Haak. Zelf stelt de politie, in een interne evaluatie in mei 2002, dat de passage waarbij de ene verdachte de andere corrigeert, wijst op ervaring in het Dierenbevrijdingsfront (DBF). ,,Zij weten op eventuele versprekingen alert te reageren.’’
.
Volgens de officiële lezing werd het Escape-team, ondanks de prikkelende tap, ontbonden omdat het team vastliep. Zesduizend telefoongesprekken waren afgeluisterd, honderden observatie-acties uitgevoerd, van 25 brandstichtingen waren bewijsstukken onderzocht, vertelt een rechercheur. Het leverde niet één belastend feit over daders op. Zodoende was het volgens de rechercheur binnen een half jaar helder dat het OM, na de afgesproken termijn van één jaar, het onderzoek zou stoppen. Dus toen januari 2002, na tien maanden onderzoek, in de tapkamer dat ene gesprek binnenkwam was de hoop allang vervlogen: niemand die nog alert was. ,,Zo lullig is het’’, zegt de rechercheur.
.
Jan Wilzing, de korpschef in Zwolle, waar het Escape-team opereerde, wilde het onderzoek destijds toch doorzetten, vertelt een collega. Wilzing wilde het werk verleggen naar pro-actief rechercheren: intensief de dadergroep in kaart brengen en pas ingrijpen als ze tot actie overgaan. In interne gesprekken wees hij erop dat de politie in het Verenigd Koninkrijk - bakermat van het radicaal dierenactivisme - tien jaar nodig had om de radicalen in kaart te brengen.
.
Maar de wetgeving zat in de weg. Er zijn ruime bevoegdheden voor tappen en observeren, maar de rechtbank eist minimale resultaten. Als de politie na een paar maanden of een half jaar, afhankelijk van het opsporingsmiddel, nog steeds geen redelijk vermoeden van schuld heeft, staat de rechter-commissaris geen verdere inbreuk op de privacy toe. ,,Wilzing heeft gehamerd op ruimere wettelijke mogelijkheden maar die zijn er niet gekomen’’, zegt een collega van de korpschef. En zo valt, net als de radicalisering van het dierenactivisme escaleert, voorjaar 2002 het doek over het Escape-team.
http://groups.google.com/group/nl.politiek/browse_thread/thread/78ed8dad9a2c9edf
.
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=23574
.
Het speelde in de nacht van zaterdag 20 op zondag 21 april. Toen werd Harry Mens om 01.00 ‘s nachts op zijn mobiele telefoon gebeld, waarna op zijn voicemail ernstige bedreigingen en uiterst grove beledigingen werden geuit aan het adres van Pim Fortuyn. De politicus was toen iedere zondag de vaste gast van Mens in zijn RTL5 programma ‘Business Class’.
.
Mens heeft indertijd het voicemailbericht aan een vastgoedrelatie laten horen én aan Pim Fortuyn zelf. Nadat hij via de media vernam dat Volkert van der G. uit Harderwijk afkomstig bleek, heeft hij bij de politie melding gemaakt van het dreigtelefoontje.
.
Harry Mens is tot nu toe tweemaal over het voorval gehoord. Van de rechercheurs heeft hij te horen gekregen dat het lastig is om de zaak te reconstrueren omdat de bedreigingen op zijn voicemail zijn ingesproken met behulp van een prepaid telefoon van een mobiele-telefoonoperator.
.
Familie Fortuyn
.
Inmiddels heeft de familie van Fortuyn, via haar advocaat, aan de officier van Justitie in de zaak Van der G. gevraagd om een stemvergelijking te laten plaatsvinden tussen het voicemailbericht en de stem van Volkert van der G.
.
Ook wil de familie weten waarom de draagbare computer van Pim Fortuyn beschadigd is teruggekomen na het onderzoek van de politie. Mogelijk is er iets gewist. Deze laptop was samen met de draagbare computer van butler Herman door de politie op de avond van de 6e mei in beslag genomen.
.
Verder wil de familie weten waarom politie en justitie nu pas serieus belangstelling tonen voor ruim 15.000 e-mailtjes die het afgelopen jaar zijn binnengekomen op de website van het tv-programma Business Class. Onder deze berichten bevinden zich ook veel bedreigingen aan het adres van Pim Fortuyn. Twee medewerkers van de commissie Van den Haak zijn recent op eigen initiatief al wel begonnen om zich door de berg mailtjes heen te werken.
http://groups.google.com/group/nl.taal/browse_thread/thread/ea9de9768634d78d
.
TWEE SOORTEN MUNITIE; vind net dit:
.
Feit 3
Hij op 6 mei 2002 te Hilversum een wapen van de categorie III, te weten een pistool (merk Star, model Firestar 34, kaliber 9x19mm) en/of munitie van categorie III, te weten één patroon (merk MRP, kaliber 9x19mm), en/of
.
te Harderwijk munitie van categorie III, te weten 27 patronen (merk S&B;, kaliber 9x19mm) en/of 18 patronen (merk MRP, kaliber 9x19mm) en/of één patroon (merk PMC, kaliber 9x19 mm), voorhanden heeft gehad;
.
[de in deze tenlastelegging gebruikte termen en uitdrukkingen worden, voorzover daaraan in de Wet wapens en munitie betekenis is gegeven, geacht in dezelfde betekenis te zijn gebezigd]
(artikel 26 Wet wapens en munitie)
.
=> Opgelost?
Was een halve dag zoeken, maar kwam het toevallig net tegen:
.
Mark KxlxxIxxx en Robert MxIxxxxx
.
Mark zei “hij moet dood”
.
Robert had weer een gesprek met Geoffrey D over dezelfde ‘pelsFOKlobby van Hans Knoop’ gebracht bij Bussines Class.
.
Fragmenten uit het onderzoeksrapport Volkert van der Graaf
http://cxs2.info/download/Volkert_van_der_Graaf_1568041a.pdf
.
Geoffrey D moet dus [big]Geoffrey Dekkers[/big] zijn.’
.
“Mark K” heeft onder die naam een artikel over Dolfijnen in Harderwijk geschreven in Ravage. Verder heeft hij mogelijk een schuilachternaam. Mogelijk:
“Wij weten dat een lid uit het bestuur, geheel buiten diens schuld om naar ik vermoed contact onderhoud met de AFA, Zo heeft dit bestuurslid via de Baptistengemeente Lelystad contact per e-post gehad met dit adres staat op naam van Mark de Jonge.” (tekst Erik Wieffering waarbij hij probeerd te stoken/infiltreren bij N.A.)
.
DBF-woordvoerder Mark erkent dat sommige methodes drastisch overkomen, maar zodra je de beweegredenen van de actievoerders kent en je probeert in te leven in de situatie van het bedreigde dier, dan valt het allemaal wel mee. ,,Bovendien, als je de moeite neemt om op een normale manier met een dierenbeul in discussie te treden, word je toch in je gezicht uitgelachen. Ze worden pas aan het denken gezet zodra je ze onder druk zet. (Ravage)
.
GEVONDEN:
Deens hof veroordeelt Nederlandse ALF-verdachten
http://www.ravagedigitaal.org/archiefnieuws2001/2001nwsfilm/0201nws.htm
“In een op 7 november rommelig verlopen proces werden de Nederlanders [big]Mark Kulsdom[/big] en [big]Robert Molenaar[/big] tot tien maanden gevangenisstraf veroordeeld. Tevens mogen ze na hun vrijlating vijf jaar lang geen voet meer zetten op Deense bodem. De rechter achtte het bewezen dat beide verdachten in het verleden 8000 nertsen hebben losgelaten en bij hun arrestatie op het punt stonden nieuwe nertsen te bevrijden. Volgens de advocaat van de verdachten was de bewijsvoering een zooitje. Ze tekende dan ook beroep aan tegen de uitspraak.”
Was een halve dag zoeken, maar kwam het toevallig net tegen:
.
Mark KxlxxIxxx en Robert MxIxxxxx
.
Mark zei “hij moet dood”
.
Robert had weer een gesprek met Geoffrey D over dezelfde ‘pelsFOKlobby van Hans Knoop’ gebracht bij Bussines Class.
.
Fragmenten uit het onderzoeksrapport Volkert van der Graaf
http://cxs2.info/download/Volkert_van_der_Graaf_1568041a.pdf
.
Geoffrey D moet dus [big]Geoffrey Dekkers[/big] zijn.’
.
“Mark K” heeft onder die naam een artikel over Dolfijnen in Harderwijk geschreven in Ravage. Verder heeft hij mogelijk een schuilachternaam. Mogelijk:
“Wij weten dat een lid uit het bestuur, geheel buiten diens schuld om naar ik vermoed contact onderhoud met de AFA, Zo heeft dit bestuurslid via de Baptistengemeente Lelystad contact per e-post gehad met dit adres staat op naam van Mark de Jonge.” (tekst Erik Wieffering waarbij hij probeerd te stoken/infiltreren bij N.A.)
.
DBF-woordvoerder Mark erkent dat sommige methodes drastisch overkomen, maar zodra je de beweegredenen van de actievoerders kent en je probeert in te leven in de situatie van het bedreigde dier, dan valt het allemaal wel mee. ,,Bovendien, als je de moeite neemt om op een normale manier met een dierenbeul in discussie te treden, word je toch in je gezicht uitgelachen. Ze worden pas aan het denken gezet zodra je ze onder druk zet. (Ravage)
.
GEVONDEN:
Deens hof veroordeelt Nederlandse ALF-verdachten
http://www.ravagedigitaal.org/archiefnieuws2001/2001nwsfilm/0201nws.htm
“In een op 7 november rommelig verlopen proces werden de Nederlanders [big]Mark Kulsdom[/big] en [big]Robert Molenaar[/big] tot tien maanden gevangenisstraf veroordeeld. Tevens mogen ze na hun vrijlating vijf jaar lang geen voet meer zetten op Deense bodem. De rechter achtte het bewezen dat beide verdachten in het verleden 8000 nertsen hebben losgelaten en bij hun arrestatie op het punt stonden nieuwe nertsen te bevrijden. Volgens de advocaat van de verdachten was de bewijsvoering een zooitje. Ze tekende dan ook beroep aan tegen de uitspraak.”
Kijk, namen, daar hebben we wat aan. En het leidt rechtstreeks naar het niet zo frisse wereldje van de dieren en milieuactivisten. Toevallig was er afgelopen week een item over in de VS.
[big]Devices “identical” to extremist group’s[/big]
Investigators will search a suspect’s computer for ties to ecoterror groups. Grant Barnes is accused of trying to set off firebombs under 7 SUVs in March.
Als je op brok.be/ALFlijst.html gaat lezen kom je er achter dat het menens is. Nadat Fortuyn vermoord is stopt de lijst.
Interessante opmerking over de Mossad. Immers, veel auteurs die over drugshandel schrijven beweren dat handel in xtc hetgene is waarmee de Mossad haar zwarte boekhouding voedt. Laat Nederland nu de nummer 1 xtc producent ter wereld zijn.....
Het heeft even geduurd voordat de in de vorige aflevering opgevoerde kunstenaar Jean Thomassen zelf het toetsenbord ter hand nam om bij ons zijn hart uit te storten over de schaamteloze manier waarop hotel Des Indes, het voormalige clubhuis van de LPF, is “gerestaureerd”. En dan meer in het bijzonder de sterfkamer van de legendarische ballerina Anna Pavlova.
Maar hij heeft een excuus. Hij is eerst verhaal gaan halen bij luitjes die hij verantwoordelijk hield voor de ordinaire slooppartij. Bij Rob Brinkel, het gabbertje van zowel motormuis André Janssen als vleeszwendelaar en softdrugswinkelier Eddie de Kroes, en de Haagse wethouder Bruno Bruins. Dit is Jean’s cri de coeur.
Natuurlijk is het mosterd na de wortelstamp, maar het blijft nuttig om de patjepeeërs die zich in de slagschaduw van Pim bevonden af en toe in de schijnwerper te zetten. Om kiezers te waarschuwen als zich opnieuw een populist meldt aan het politieke front. En lokale bestuurders alert te houden als ze zich onverhoopt weer meester maken van een monument.
Yep Fortuyn was een regelrechte bedreiging voor het establishment hier in Nederland. Normaal is de regering altijd een zaak van de CDA,VVD en PVDA met een klein partijtje dat voor spek en bonen mocht meedoen en Pim zou hier wel eens roet in het eten kunnen gooien met een grote partij die de hele machtsverhoudingen zou kunnen doen kantelen.
Toch vraag ik mij af hoe het nu met de SP zit. De SP stelt veel activiteiten van het etablisement aan de kaak en wordt steeds groter. Wat zouden “ze” nu weer in petto hebben of is de SP al om?
Interessante vraag, nu bijna een jaar later. En ik denk dat je in ieder geval kunt stellen dat de SP kan terugblikken op een nogal nogal bizar jaar 2007...(en dan waren er nog allerlei lokale issues met raadsleden en wethouders)
Ik weet niet of al die affaires “toeval” waren. Misschien wel, misschien niet, misschien deels.
Maar dat terzijde: ik weet wel dat de populariteit van de SP behoorlijk lijkt afgenomen sinds 2007 (hoewel nog steeds het dubbele van de verkiezingen van 2002) , en tegelijkertijd de populariteit van populistisch rechts (PVV/TON) flink aan het toenemen is.
Ik weet ook dat de SP al sinds mensenheugenis een fel tegenstander van de JSF is, EU-kritisch is, en vrijwel zeker doelbewust uit het kabinet is gehouden, ondanks een sterk gematigd verkiezingsprogramma.
Ik weet ook dat de SP een broertje dood heeft aan burocratie, aan corporatistische globalisering, in beginsel republikeins van karakter is, en officieel nog steeds uit de Navo wil stappen. (al wordt dat in het recentste verkiezingsprogramma helaas niet vermeld, het staat nog steeds onverkort in het beginselprogramma). Ik weet verder dat de SP kritisch was op het Navo-ingrijpen op de Balkan, de oorlogen tegen Irak, de oorlog en “wederopbouwmissie” in Afghanistan, en in Harry van Bommel en Anja Meulenbelt bovendien sterk pro-Palestijnse woordvoerders heeft.
De SP is ook voor een Irak-onderzoek.
En tot slot weet ik dat de SP voor een linkse partij behoorlijk kritisch was en is op het multiculti allochtonen-doodknuffelbeleid, dat altijd via de PvdA is gepromoot en uitgevoerd. Waar je nu, met Wilders en Verdonk, toch wel erg duidelijk een tegenreactie op hebt sinds Fortuyn, en, “ere wie ere toekomt,” Frits Bolkestein een aantal jaren daarvoor.
Het zou misschien verhelderend zijn om op o.a. de genoemde punten de stellingnames van de SP eens te vergelijken met Wilders/Verdonk. En de overeenkomsten te onderzoeken in de manieren van het winnen van de kiezersgunst, met name onder bevolkingsgroepen die traditioneel van heldere uitspraken houden. Ik denk dat je dan in grote lijnen een tegenstelling te zien krijgt tussen voorstanders en tegenstanders van een clash of civilizations, tussen westerlingen en moslims op zowel lokaal als internationaal nivo. Voor-en tegenstanders die echter dezelfde electorale knoppen weten te beroeren bij de kiezers.
Nou zegt dit allemaal natuurlijk helemaal niets, en heb ik geen enkele concrete aanwijzing voor enige opzettelijke en kwaadwillende infiltratie door wie dan ook, maar is het niet een beetje te begrijpen dat ik toch enigszins wantrouwig ben over het voor de SP affaire-rijke jaar 2007?
Ik zou in ieder geval wel weten wat te doen als ik fikse belangen had in de militair-industriele uhm...humanitaire wederopbouwsector, en zou zien dat de SP groot dreigt te worden...ff een paar mannetjes (m/v) bellen.