Wachtwoord vergeten?

2 van de 3
2
De Verenigde Staten……Israël’s hoer
Gepost: 29 december 2007 09:26 PM   [ Negeer ]   [ # 16 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  357
Geregistreerd  2007-06-15
monkeyman - 29 december 2007 07:31 PM

Knappe jongen die daar nog een fatsoenlijke context bij kan verzinnen.

De vraag is dus of ze in Israel ook een stel godsdienstwaanzinnigen hebben die aan de touwtjes trekken, of doen alsof en hiermee stemmen trekken zoals Bush.

De grootste partijen zijn al jaren Likud en de arbeiderspartij beide partijen zijn seculier. Overwegend zijn israeli’s seculier. De grootste religeuze politieke partij is Shas en deze heeft nooit meer stemmen gehad dan eerder genoemde partijen. Misschien moet je eens een boek lezen over Israel ofzo

Signature 

“Banking establishments are more dangerous than standing armies” Thomas Jefferson

Lanyard

Profiel

Gepost: 29 december 2007 10:18 PM   [ Negeer ]   [ # 17 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  285
Geregistreerd  2006-12-30
Hoax - 29 december 2007 09:17 PM

Mooi verhaal. dat stukje circuleert al heel lang op het internet. Inderdaad giga desinfo.

Fijn om te horen dat het desinfo is. Want dit lijken me zulke absurde texten die in geen enkel context te rechtvaardigen zijn.

- Maar wat is er dan desinfo aan?
- Is het verzonnen, staat het niet in de Talmoed?

Monkeyman ook grappig je gooit wat info neer alsof het waar is. Klopt geen drol van wat je schrijft.

- Wat klopt er niet aan?

De joodse bijbel (thora) is gelijk aan het oude testament.
De talmoed is een uitleg van de thora, aldus een interpetatie van bepaalde personen en dit is dus niet ‘het boek van god’ voor de joden.
Zowiezo staan er in elke bijbel, thora koran etc ranzige dingen.

Het klopt dat het oude testament gebaseerd is op de Thora, het klopt ook dat de Talmoed de uitleg/interpretatie van de Torah door Joodse schriftgeleerden (farizeëers) is.
Deze uitleg werd gegeven omdat het gewone volk door de religieuze voorgangers niet in staat werd geacht het woord van JWH te begrijpen.

Ik kan me alleen niet vinden in je suggestie dat de Talmoed niet belangerijk is voor het Jodendom omdat het niet ‘het boek van god’ zou zijn.
Hieronder een citaat van een Joodse rabijn over hoe belangrijk de Talmoed voor de Joodse religie is:

The role the Talmud plays in “Judaism” as it is practiced today is officially stated by the eminent Rabbi Morris N. Kertzer, the Director of Interreligious Activities of The North American Jewish Committee and the President of the Jewish Chaplains Association of the Armed Forces of the United States. In his present capacity as official spokesman for The American Jewish Committee, the self-styled “Vatican of Judaism”, Rabbi Morris N. Kertzer wrote a most revealing and comprehensive article with the title, “What is a Jew” which was published as a featured article in Look Magazine in the June 17, 1952 issue. In that article Rabbi Morris N. Kertzer evaluated the significance of the Talmud to “Judaism” today. In that illuminating treatise on that important subject by the most qualified authority, at the time, Rabbi Morris N. Kertzer stated:

“The Talmud consists of 63 books of legal, ethical and historical writings of the ancient rabbis. It was edited centuries after the birth of Jesus. It is a compendium of law and lore. IT IS THE LEGAL CODE WHICH FORMS THE BASIS OF JEWISH RELIGIOUS LAW AND IT IS THE TEXTBOOK USED IN THE TRAINING OF RABBIS:” (emphasis supplied).

Bron: Facts are Facts door Benjamin Freedman (http://www.biblebelievers.org.au/facts.htm)

Maar de discussie ging over Israel meende ik niet over het jodendom

Klopt, maar dit is wel een interessante discussie waarin we beiden misschien iets kunnen leren.

Signature 

De gevaarlijkste leugen is de leugen die het dichtst bij de waarheid ligt.
- Bron: Jan Groenveld -

Profiel

Gepost: 29 december 2007 10:24 PM   [ Negeer ]   [ # 18 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  357

Het is gedeeltelijk verzonnen. Sommige zaken lijken op wat er daadwerkelijk in de talmoed staat.

Alles wat monkeyman in zijn eerste post zette klopte niet. Ben benieuwd wat zijn bronnen zijn. Ik heb de talmoed gelezen voor een schoolopdracht en het staat er gewoon niet in.

Het is inderdaad een mening van een rabbijn. Ken je de uitdrukking: ‘twee joden, drie meningen’? Inderdaad is de talmoed best belangrijk binnen het jodendom maar het is niet het boek van god. Dat is de Thora.

inderdaad een interessnte discussie, alleen merk ik vaak dat mensen israeli’s en joden niet kunnen scheiden. Of het jodendom en de staat Israel enz.

Signature 

“Banking establishments are more dangerous than standing armies” Thomas Jefferson

Lanyard

Profiel

Gepost: 29 december 2007 11:06 PM   [ Negeer ]   [ # 19 ]  
Illuminatus
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  3043
Geregistreerd  2007-01-01

Mijn punt is Hoax dat het net zo’n gekke teringboel is als elke andere religie. Maar daar hoor je nooit iets over, gekke joden.
Wat nu het echte boek van god is of een mening van een Rabbijn met een grote groep volgelingen maakt niet zoveel uit.

Het verhaal dat de Likud seculier is etc. mag wel wezen maar dat is elke partij in Nederland toch ook? Waar “onze” bizarre denkbeelden vandaan komen weet ik ook niet, dus kijk je naar de cultuur-achtergrond.  Jij kan niet zien wat er allemaal in de hoofden van Likud afspeelt, het onfrisse resultaat is wel heel goed zichtbaar.

Hoe jij de staat Israel los kunt zien van joden is me ook een raadsel, het is toch een joodse staat met hoofdzakelijk joodse inwoners. Dan vraag ik mezelf weleens af waar alle gekkigheid vandaan komt. Een hoop joodse Amerikanen zien het ook niet los, Israel is alles en daar zal Amerika voor bloeden. Israel beschouwt joden over de hele wereld toch ook als Israeliers, laatst zaten ze weer te kloten met de Iraanse joden met propaganda over gele lintjes en toestanden.

Mijn bronnen tja, eigenlijk moet ik het zelf even gaan lezen als dat mogelijk is, ik heb mijn neus er pas sinds kort in laten vallen. Maar ik heb genoeg geflipte joden zelf het verhaal horen vertellen en het gedrag ondersteunt het verhaal ook. Dan doel ik vooral op de lui in de nederzettingen, heel fris allemaal wat er uit die monden komt spuiten.

Maar tot hoe ver het een discussie is zoals bij bijv. de moslims waar we dit en dat lezen in de Koran en iedereen het anders loopt uit te leggen en te verdedigen geen idee.
Ik weet ook niet wat voor verschillende versies er rondcirculeren.

We hebben het over de staat Israel dus is het toch niet zo gek om eens te kijken wie de mensen achter dit land zijn. Ik weet ook dat je bergen Israeliers hebt die kotsen van hun politiek, ik scheer hier noemand over 1 kam. Ik vraag me wel af waar dit ijskoude gedrag van de bestuurders en lobby’s vandaan komt, misschien iets teveel extreme Talmoed (verzinsel of niet) ideeen met de paplepel binnen gekregen? Daarom zei ik ook hebben we met een groep godsdienstwaanzinnigen te maken?

Signature 

- Democratie zou verboden zijn als het zou werken.
- We moeten vrijheid legaal maken.

Profiel

Gepost: 30 december 2007 04:12 AM   [ Negeer ]   [ # 20 ]  
Illuminatus
RankRankRankRankRank

Ik liet me trouwens iets teveel meeslepen vanmiddag, zat toevallig een podcast van Charles Giuliani te luisteren over dit onderwerp.

Ik vraag me toch wel af wat je moet met dit soort Zapruder onderwerpen. De ene kant ontkent alles terwijl de andere kant dit weer niet doet.
Alles is altijd verzonnen maar ondertussen zie je het wel gebeuren ook al is het 40-100 jaar oud. Een hoop dingen komen dan wel weer uit (via de media) maar dezelfde media liegt zelf ook weer aan alle kanten dus wat moet je ermee???

Wat is nu eigenlijk een goede bron tegenwoordig? Wat is nog betrouwbaar en bestaat de waarheid nog uberhaupt?? Het is toch helemaal niks… hmmm

Signature 

Profiel

Gepost: 30 december 2007 10:24 AM   [ Negeer ]   [ # 21 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  357

Ik vond het gister jammer dat je niet inhoudelijk wilde discusseren. Hier nog een poging

monkeyman - 29 december 2007 05:00 PM

Als je hoort wat er in de Talmoed staat verbaast je niks meer.
Meisjes beneden 9 jaar mag je neuken, trouwen met kinderen van 3 jaar, van niet-Joden mag je stelen, raakt een niet-jood een jood aan moet deze gedood worden, niet-joodse meisjes zijn vanaf hun geboorte al vies.

monkeyman - 30 december 2007 04:12 AM

Alles is altijd verzonnen maar ondertussen zie je het wel gebeuren ook al is het 40-100 jaar oud.

De tamoed en het joodse volk bestaan al wat langer dan 100 jaar en de zaken in je eerste post over die kinderen enzo dat gebeurd echt niet in Israel. In israel is stelen bij wet verboden. Er wonen niet-joden en joden, er is nog niemand strafrechtelijk vervolgd voor het aanraken van een niet jood.

Wat is nu eigenlijk een goede bron tegenwoordig? Wat is nog betrouwbaar en bestaat de waarheid nog uberhaupt?? Het is toch helemaal niks… hmmm

monkeyman - 29 december 2007 11:06 PM

Mijn bronnen tja, eigenlijk moet ik het zelf even gaan lezen als dat mogelijk is, ik heb mijn neus er pas sinds kort in laten vallen.

De discussie was of joden volgens hun geschriften het recht hebben om kinderen te verkrachten en dergelijke. Wellicht dat je die geschriften is zelf een keer moet lezen. Dan kan je die vraag echt beantwoorden.

Misschien is het wat om een keertje naar israel op vakantie te gaan een weekje en dan ook de palestijnse gebieden te bezoeken. Wellicht dat je beeld dan iets ‘normaler’ wordt.

Maar ik heb genoeg geflipte joden zelf het verhaal horen vertellen en het gedrag ondersteunt het verhaal ook. Dan doel ik vooral op de lui in de nederzettingen, heel fris allemaal wat er uit die monden komt spuiten.

In elk volk, maatschappij, ras whatever komen moordenaars, pedofielen enz voor. Voor deze mensen is het makkelijk om te zeggen dat God dit toestaat of de bijbel etc. Is het grootste probleem niet dat deze zogenaamde waarheden thora koran bijbel etc zo interpretabel zijn en dat iedereen er van maakt wat hem het beste uitkomt.

Signature 

Lanyard

Profiel

Gepost: 30 december 2007 10:28 AM   [ Negeer ]   [ # 22 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  357

oh ja.. trouwens joden maken wel matzes van kinderorganen, wel joodse kinderorganen anders is het niet koosjer wink

Signature 

Lanyard

Profiel

Gepost: 30 december 2007 01:20 PM   [ Negeer ]   [ # 23 ]  
Illuminatus
RankRankRankRankRank
Hoax - 30 december 2007 10:24 AM

Ik vond het gister jammer dat je niet inhoudelijk wilde discusseren. Hier nog een poging

monkeyman - 29 december 2007 05:00 PM
Als je hoort wat er in de Talmoed staat verbaast je niks meer.
Meisjes beneden 9 jaar mag je neuken, trouwen met kinderen van 3 jaar, van niet-Joden mag je stelen, raakt een niet-jood een jood aan moet deze gedood worden, niet-joodse meisjes zijn vanaf hun geboorte al vies.

Alles is altijd verzonnen maar ondertussen zie je het wel gebeuren ook al is het 40-100 jaar oud.

De tamoed en het joodse volk bestaan al wat langer dan 100 jaar en de zaken in je eerste post over die kinderen enzo dat gebeurd echt niet in Israel. In israel is stelen bij wet verboden. Er wonen niet-joden en joden, er is nog niemand strafrechtelijk vervolgd voor het aanraken van een niet jood.

Mijn bronnen tja, eigenlijk moet ik het zelf even gaan lezen als dat mogelijk is, ik heb mijn neus er pas sinds kort in laten vallen.

De discussie was of joden volgens hun geschriften het recht hebben om kinderen te verkrachten en dergelijke. Wellicht dat je die geschriften is zelf een keer moet lezen. Dan kan je die vraag echt beantwoorden.

Misschien is het wat om een keertje naar israel op vakantie te gaan een weekje en dan ook de palestijnse gebieden te bezoeken. Wellicht dat je beeld dan iets ‘normaler’ wordt.

Maar ik heb genoeg geflipte joden zelf het verhaal horen vertellen en het gedrag ondersteunt het verhaal ook. Dan doel ik vooral op de lui in de nederzettingen, heel fris allemaal wat er uit die monden komt spuiten.

In elk volk, maatschappij, ras whatever komen moordenaars, pedofielen enz voor. Voor deze mensen is het makkelijk om te zeggen dat God dit toestaat of de bijbel etc. Is het grootste probleem niet dat deze zogenaamde waarheden thora koran bijbel etc zo interpretabel zijn en dat iedereen er van maakt wat hem het beste uitkomt.

We zitten niet helemaal op dezelfde golflengte smile

Is het nu “nee” of is het nu zo interpretabel dat je er alles van kunt maken? Dan is het toch zoals elke religieuze discussie dat iedereen er zelf in leest wat er staat, dus heeft iedereen gelijk.

Ik vind je ook een toon hebben alsof ik niet dat land begrijp dus zelf maar eens daar moet gaan rondstappen. Ik wil niet gaan beweren dat ik het wel volkomen begrijp want ik snap niet eens hoe Nederland in elkaar zit. Maar ik heb genoeg gezien om dit beeld van de mooie democratie en rechtstaat in het midden oosten te doorprikken, zoals elk ander land. Omdat het lijkt alsof alle psychopaten de politieke ladder beklimmen in elk land vraag ik me dus af wat voor psychopaten/extremisten/godsdienstwaanzinnigen er in Israel aan de touwtjes trekken en wat de motieven zijn.

Dit staat vrijwel los van het Israelisch volk, net zoals ik heel Washington (pedofielenstan) kan afzeiken zonder elke Amerikaan zwart te maken wat over het algemeen zeer aangenaam volk is. Dan lopen we hier ook niet continu disclaimers erbij te zetten. Maar we bespreken nu eenmaal de uitwassen en ik maak geen uitzonderingen voor Israel, er komen echt de meest onfrisse zaken uit dat land. De logica van dit soort verhalen kan ik niet verklaren met normale motieven die iemand kan hebben.

Signature 

Profiel

Gepost: 30 december 2007 06:34 PM   [ Negeer ]   [ # 24 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  285
Hoax - 29 december 2007 10:24 PM

Het is gedeeltelijk verzonnen. Sommige zaken lijken op wat er daadwerkelijk in de talmoed staat.

Om het even concreet te houden, welke van de citaten die ik heb neergezet zijn verzonnen en welke lijken erop?
Van de gene die erop lijken, wat staat er dan werkelijk?

Alles wat monkeyman in zijn eerste post zette klopte niet. Ben benieuwd wat zijn bronnen zijn. Ik heb de talmoed gelezen voor een schoolopdracht en het staat er gewoon niet in.

Als ik zo Monkeyman’s post en de citaten uit de Talmoed lees, komen ze toch inhoudelijk overeen al worden niet exact dezelfde woorden gebruikt.

Daarom nogmaals, om het even concreet te houden, welke van de citaten die ik heb neergezet zijn verzonnen en welke lijken erop?
Van de gene die erop lijken, wat staat er dan werkelijk?

De Talmoed is een verzameling van meer dan 60 boeken. Welke heb je gelezen?

Dit is geen haarkloverij en farizeëen [als ik zo vrij mag zijn om deze uitdrukking te gebruiken smile ] maar om het concreet en inhoudelijk te houden en zin van onzin te kunnen scheiden.

Het is inderdaad een mening van een rabbijn. Ken je de uitdrukking: ‘twee joden, drie meningen’? Inderdaad is de talmoed best belangrijk binnen het jodendom maar het is niet het boek van god. Dat is de Thora.

Door te stellen dat citaten uit de Talmoed ‘een mening van een rabbijn’ is lijk je me het belang van deze verzameling boeken in het Jodendom te baggetaliseren.
Zoals voorheen al ge-quote lijkt dit me niet overeenkomen met het standpunt van vele vooraanstaande rabbijnen waaronder rabijn Morris N. Kertzer.
“The Talmud consists of 63 books of legal, ethical and historical writings of the ancient rabbis. It was edited centuries after the birth of Jesus. It is a compendium of law and lore. IT IS THE LEGAL CODE WHICH FORMS THE BASIS OF JEWISH RELIGIOUS LAW AND IT IS THE TEXTBOOK USED IN THE TRAINING OF RABBIS:” (emphasis supplied).

Bron: Facts are Facts door Benjamin Freedman (http://www.biblebelievers.org.au/facts.htm)"

Inderdaad een interessnte discussie, alleen merk ik vaak dat mensen israeli’s en joden niet kunnen scheiden. Of het jodendom en de staat Israel enz.

Ik denk dat je je over het onderscheidend vermogen van het merendeel van de forumgebruikers hier geen zorgen hoeft te maken.

Signature 

Profiel

Gepost: 30 december 2007 07:11 PM   [ Negeer ]   [ # 25 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  357

Ik zal het van de week even opzoeken.

Signature 

Lanyard

Profiel

Gepost: 02 januari 2008 10:23 PM   [ Negeer ]   [ # 26 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  285

- Om het even concreet te houden, welke van de citaten die ik heb neergezet zijn verzonnen en welke lijken erop?
- Van de gene die erop lijken, wat staat er dan werkelijk?
- De Talmoed is een verzameling van meer dan 60 boeken. Welke heb je gelezen?

Hoax - 30 december 2007 07:11 PM

Ik zal het van de week even opzoeken.

Heb je er al naar kunnen kijken Hoax?

Signature 

Profiel

Gepost: 02 januari 2008 10:40 PM   [ Negeer ]   [ # 27 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  357

Nee.. is het dringend.. ?

Ik moet trouwens even naar de bieb of een local synagoge om de juiste boeken op te halen. die ‘citaten’ komen nogal verdeeld uit de talmoed.

[ : 02 januari 2008 11:00 PM Hoax]
 Signature 

Lanyard

Profiel

Gepost: 03 januari 2008 01:22 AM   [ Negeer ]   [ # 28 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  285
Hoax - 02 januari 2008 10:40 PM

Nee.. is het dringend.. ?

Ik moet trouwens even naar de bieb of een local synagoge om de juiste boeken op te halen. die ‘citaten’ komen nogal verdeeld uit de talmoed.

Nee, het is niet dringend. Ik ben alleen erg nieuwsgiering naar wat jij erover kunt vinden en jij ook hoop ik.
Sinds je bent begonnen te reageren op het forum, dacht ik dat je na de feestdagen wel weer actief was.

Vanuit de diverse bronnen die ik heb geraadpleegd (waaronder http://www.comeandhear.com/) staan de citaten waar ik naar heb verwezen er gewoon in.

Bijv.:

Een Jood mag een drie jaar oud meisje trouwen (specifiek, drie jaar “en een dag” oud).
Sanhedrin 55b.

A maiden aged three years and a day may be acquired in marriage by coition, and if her deceased husband’s brother cohabits with her, she becomes his.

Bron: http://www.comeandhear.com/sanhedrin/sanhedrin_55.html

Ik heb de talmoed gelezen voor een schoolopdracht en het staat er gewoon niet in.

Maar welk boek heb je gelezen?

Signature 

Profiel

Gepost: 03 januari 2008 11:21 PM   [ Negeer ]   [ # 29 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  357

The Talmud, Steinsalt edition als ik het goed heb.. een serie van een stuk of 30 boeken. Niet allemaal van voor naar achter gelezen maar heb aardig wat moet uitzoeken.

Signature 

Lanyard

Profiel

Gepost: 03 januari 2008 11:41 PM   [ Negeer ]   [ # 30 ]  
Illuminatus
RankRankRankRankRank

Wij lezen de Rothschild edition (flauw)

Ik probeer de hele week een rar te downloaden met 30 boeken, lukt niet echt snel....

Signature 

Profiel

2 van de 3
2