Wachtwoord vergeten?

6 van de 7
6
Last van de “brom”. 
Gepost: 05 januari 2008 03:50 PM   [ Negeer ]   [ # 76 ]  
Illuminatus
RankRankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  3124
Geregistreerd  2007-02-27

Troost je, je bent nietde enige

persbericht: bromtoon in korte akkeren (15/3/2006)
http://www.gouda.nl/default.asp?p=http://www.gouda.nl/tBericht/detail.asp?pKey1=3349

Heb je trouwens de GGD of Milieudienst in je gemeente al eens gebeld? Mis. hebben meer mensen daar bij jou in de buurt er last van.

Mysterieuze bromtoon mondiaal fenomeen?
http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/322/

Bromtoon in Gouda nog onvindbaar
http://www.geluidnieuws.nl/2006/juni2006/gouda.html

Limburg onderzoekt mysterieuze bromtoon
http://amigo.sittarderweg116.nl.nu/2005/03/02/Limburg+Onderzoekt+Mysterieuze+Bromtoon.aspx

Bromtoon breidt uit op Veluwe
http://www.destentor.nl/veluwenoord/article649327.ece

Signature 

Cuius testiculos habes, habeas cardeo et cerebellum

Profiel

Gepost: 05 januari 2008 03:52 PM   [ Negeer ]   [ # 77 ]  
Illuminatus
RankRankRankRankRank

Onder het bericht over de bromtoon waren van de lezers de volgende relevante reacties te zien (teksten zijn letterlijk overgenomen);

* ”Shit....  Ik woon in Maastricht, en dit klinkt me wel erg bekend in mn oren! Vooral snachts als ik wakker lig hoor ik die toon ook… Dacht altijd dat mn huisgenoot boven de wasmachine had aanstaan...En doordat ze het over zo’n grote oppervlakte opmerken vind ik het toch wel freaky… Dacht dat het een hersenspinsel was! Ik verzeker jullie na een hoop slapeloze uren, dit is geen broodje aap!! )”
* ”Hey ik heb hier ook al een paar dagen “last” van en ik woon ook in Limburg…
Het is een hele lage toon die je ook een beetje voelt. Vraag me af wat het is.”
* ”ik woon in Belgie , zon 20 km ten zuiden van Maastricht en hoor het ook! Ik herken dit bericht wel.. tis hier heel zacht en onbestendig soms hoorbaar! raar!”
* ” Hier in Simpelveld horen we ‘t ook ‘s nachts. Klinkt eerst als als een pulserend geluid (startende motor) totdat het een constant gebrom word. Al een paar nachten gehoord. Wazig hoor.”
* ” Tja ik hoor het s’nachts en ik kom uit Stein. Vondt het al raar.”
* ” Hey, dit komt me bekend voor. Volgens mij heb ik ook zoiets gehoord hier in Roermond. Alleen niet verder bij nagedacht wat het was.”
* “Ik dacht alleen welke idioot zit er om 1 uur ‘s nachts nog aan de A73 te bouwen! Maar om verder te denken was ik te moe voor. Zal zo nog eens gaan luisteren”
* ” Ik heb het ook al nachtenlang gehoord ja, en ik maar denken dat ik gek was geworden”
* ”Ik hoor hier ten zuiden van Gulpen vaak iets dat lijkt op een trein in de verte. Ik kan alleen geen spoor vinden.”
* ” Reacties van aankomende aardbevingen en dergelijke gaan niet op.
Het geluid is hier in Landgraaf en omstreken al ongeveer een half jaar te horen. Vooral ‘s nachts een constante bromtoon die er af en toe een seconde of 10 mee stopt. Ook veel meldingen van geen 50+’ers.
Sinds een week of 4 wordt er door een aantal mensen serieus werk van gemaakt en rondgebeld en dergelijke en sinds een aantal dagen gaat provincie Limburg zich er eindelijk eens mee bezig houden. Een zeer irritant geluid ’s nachts”
* ” Nou, ik woon dan dus niet in Limburg maar in regio 038 maar wij hebben al meer dan een jaar last van zo’n brom. Idd zo’n geluid dat je eerst denkt aan een landurige was-sessie of een auto die staat te draaien, maar waar je na verloop van tijd echt gek van word. Klagen bij de gemeente haalt niks uit, want het is zo’n toon die bijna niemand hoort en die ze niet kunnen meten.  En even ter info: ik ben geen 50-plusser, dus daar kunnen ze het bij ons niet op afschuiven.  Maar ik hoop dat ze in Limburg ontdekken wat de oorzaak is; wie weet is het bij ons hetzelfde probleem.”

Signature 

Profiel

Gepost: 05 januari 2008 03:55 PM   [ Negeer ]   [ # 78 ]  
Illuminatus
RankRankRankRankRank

Alleen kan men niet verklaren waarom een microfoon de “brom tussen mijn oren” op een laptop zichtbaar kan maken!

Met welk programma is dat? grin

Signature 

Profiel

Gepost: 05 januari 2008 04:13 PM   [ Negeer ]   [ # 79 ]  
Illuminatus
RankRankRankRankRank

Windmolens mogelijk bron van mysterieuze bromtoon
http://www.destentor.nl/vpitems/article655047.ece

Mysterieuze brom mogelijk oorzaak fysieke klachten
http://www.trouw.nl/laatstenieuws/laatstenieuws/article251924.ece/Mysterieuze_brom_mogelijk_oorzaak_fysieke_klachten

Signature 

Profiel

Gepost: 05 januari 2008 04:24 PM   [ Negeer ]   [ # 80 ]  
Illuminatus
RankRankRankRankRank

En laat je niet gek maken door je omgeving, zolang je nog geen stemmen hoort die je opdragen Afghanistan binnen te vallen is er niks met jou gehoor aan de hand. Je bent zo te horen extra gevoelig voor lage tonen, heb ik ook, als er een vent te lang met draaiende motor in mn straat staat, denk ik ook; man rot een eind op, of zet dat ding uit!  mad  Vooral snachts. Nog eens beter voor `t milieu ook.

Bush: God Told Me to Invade Iraq
http://www.commondreams.org/headlines05/1007-03.htm

wink

Signature 

Profiel

Gepost: 05 januari 2008 04:30 PM   [ Negeer ]   [ # 81 ]  
Illuminatus
RankRankRankRankRank

Wat ook nog kan is, dat er ergens in jou buurt een transformaterhuis, motor van een gemaal, staat die de veroorzaker is.

Brom op de personal computer en/of de audio-installatie
http://www.radionics.demon.nl/aardlus/aardingslus.html

Helaas voor ons mensen, denken huizen blokken bouwers niet voldoende aan geluid en resonantie, met het gevolg dat vaak het hele rijtje woningen een symetrische opeenvolging van muren wordt met akoestische eigenschappen die nog het meest vergelijkbaar zijn met de manier waarop een richtantenne werkt ofwel een enorme dreun versterker die alleen nog wacht op een subtiel signaal.
Vooral waarneer je last hebt van ultra laag geluid dan worden je klachten niet snel serieus genomen, je moet dan al echt met meetgegevens gaan zwaaien om de ambtenarij in beweging te krijgen.
Klachten van ultra laag geluid en bv de velden van hoogspanningsmasten ed worden wel onderzocht.
Alleen is het net als alle andere overlast een heel persoonlijk en dus subjectief probleem en is er nogal wat debat over wat nu eigenlijk de bovengrens moet zijn.
In mijn ogen is het gewoon heel simpel als het stoort dan kan en moet het beter.
Nu alleen nog de geluidsbron vinden…

Signature 

Profiel

Gepost: 05 januari 2008 09:55 PM   [ Negeer ]   [ # 82 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  948
Geregistreerd  2007-05-10

Arminius, slaap jij wel eens? wink

Paar dagen in Noorbeek geweest, ongeveer 15 kilometer van Maastricht. Helaas geen brom gehoord. Desalniettemin zou dit kunnen komen door de grote hoeveelheden alcohol die ik genuttigd heb. Aanrader: de Brandslang-toer in Maastricht.

Signature 

Het zijn gewoon allemaal ontiegelijke klootzakken.

Profiel

Gepost: 05 januari 2008 10:09 PM   [ Negeer ]   [ # 83 ]  
Illuminatus
RankRankRankRankRank

Arminius, slaap jij wel eens?

cheese  Ja hoor, een uurtje of 4 per nacht

Signature 

Profiel

Gepost: 25 januari 2008 01:52 PM   [ Negeer ]   [ # 84 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  4
Geregistreerd  2007-02-10

Het toeval wil dat ik gisteren een brief heb ontvangen van de woningbouw VESTIA in Den Haag, waar ik woon, dat er klachten zijn over een bromtoon en of wij ook daar last van hebben, dus zo te zien is dit fenomeen zich aan het uitbreiden.

Profiel

Gepost: 19 april 2008 10:04 PM   [ Negeer ]   [ # 85 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  1
Geregistreerd  2008-04-19

Hallo.

Sinds enige jaren hoor ik op bepaalde plaatsen in huis ook een brom.
Hiervan heb geen echte last, temeer omdat ik gewoon weet waar het vandaan kom en op de plaatsen waar het hoorbaar is niet al te lang vertoef.
Vooral de toiletruimte boven welke zich diagonaal boven de meterkast bevind heeft kennelijk de juiste resonantie.
Het komt duidelijk uit de meterkast en deze week heb ik dat bevestigd gekregen door de vervanging van de elektrometer door een digitale.
De brom is geheel weg.
Het uitschakelen van de hoofdschakelaar zal bij een brommende meter niets uithalen, want deze zit achter de meter.
De brom die één van de schrijvers noemt, welke 10 sekonden onderbreekt kan heel goed van de pomp van de verwarmingsketel komen.
Bij het inschakelen word bij veel ketels ter controle van het controlesysteem op de waterstroming de pomp enige sekonden uitgeschakeld.
Bij mij is het nu helemaal feest met de nieuwe ketel, deze kan proportioneel geregeld worden zodat er nooit harder gestookt wordt dan nodig waar bij ook het toerental van de pomp word geregeld.
Dus nu heb ik een brom in meerdere frequenties.
Verder doet de koelkast in de keuken ook een duit in het zakje, maar dat gaat gepaard met rammelend glaswerk.
Volgens mijn beleving word de gevoeligheid voor lage tonen groter door de schijnbaar onvermijdelijke doofheid welke een 60 +er besluipt, waarbij vooral de hoge tonen minder worden waargenomen waardoor in verhouding de lage worden geprononceerd.

Profiel

Gepost: 21 april 2008 02:28 PM   [ Negeer ]   [ # 86 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  685
Geregistreerd  2008-01-15

Grappig, sinds een paar weken hoor ik ook regelmatig ‘s-avonds laat/’s-nachts een bromtoon als ik op m’n bed lig. Het lijkt van buiten te komen (ik heb altijd mijn balkondeur en een raam openstaan op m’n slaapkamer) en omdat ik vlakbij een rivier woon, dacht ik altijd dat het misschien een voorbijvarend groot binnenvaartschip was of zo. Maar het geluid houdt vrij lang aan, dus dat vond ik altijd wel vreemd (en verdacht).

Nu maar eens even al die links doorlezen die in dit draadje gepost zijn want dit is toch wel een interessant fenomeen cool smirk

Signature 

“Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism—how passionately I hate them!”

Profiel

Gepost: 22 augustus 2008 07:26 AM   [ Negeer ]   [ # 87 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  1
Geregistreerd  2008-08-22

Ik heb sinds een paar weken ook last van een lage brom toon in mijn huis. De toon is pulserend (komt op en zakt weg, hier zit ongeveer 1 a 2 seconden tussen) en naast dat ik het geluid hoor geeft het een drukkend geluid op mijn oren. Heb het idee dat het met werkzaamheden buiten te maken heeft maar kan geen werkzaamheden om het huis heen ontdekken.
Iemand een idee wat dit geluid in mijn huis kan veroorzaken? Hoor het zowel overdag als snachts. Voor twee weken geleden nergens last van gehad.

Profiel

Gepost: 22 augustus 2008 08:24 AM   [ Negeer ]   [ # 88 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  2
Geregistreerd  2008-08-13

Mensen geloven liever dat jij gek bent dan dat je iets zou kunnen (horen) wat zij niet kunnen.

Signature 

Voedsel voor bewustzijn. Hap voor hap naar vrijheid.
Gezonde mensen vormen een gezonde samenleving.

Profiel

Gepost: 22 augustus 2008 10:03 AM   [ Negeer ]   [ # 89 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  948
Geregistreerd  2007-05-10

Volgens mij zijn er hier minstens 6 mensen die die brom horen.. dan vraag ik me al bijna af, waarom wordt er niet meer over geklaagd bij gemeentes e.d. dat het landelijk nieuws wordt? Als er een bos gekapt wordt voor een landend vliegtuig komt dat ook in het nieuws.

Signature 

Het zijn gewoon allemaal ontiegelijke klootzakken.

Profiel

Gepost: 22 augustus 2008 06:59 PM   [ Negeer ]   [ # 90 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  529
Geregistreerd  2007-07-12

@ Inanna, ik weet dat men al jaren met het electrmagnetisme van de aarde foefelt, ook weet ik dat het electriciteitsnet er invloed op heeft. Is de bromtoon er nog als je electriciteit uitligt, heb je dat verschil al laten opmeten, of ben je positief dat het dat niet is. Je zegt dat je het buiten ook hoort, maar dat kan ook van je leiding komen die naar je huis loopt. Anders zou ik zeggen dat iemand psychologische oorlogvoering toepast op jou en anderen (die het blijkbaar enkel onderbewust horen. Nog iets, kan een geluidsmeting onder de grond plaatsvinden, en zou het verschil uitmaken, luider of stiller? Is er industrie/electriciteitscentrale/generator in jouw buurt?

Enfin, ‘t is wat, ik zou gek worden denk ik.

Signature 

We are the revolution!
Mijn Forum

Profiel

6 van de 7
6