Wachtwoord vergeten?

7 van de 7
7
Last van de “brom”. 
Gepost: 22 augustus 2008 07:03 PM   [ Negeer ]   [ # 91 ]  
Alien Abductee
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  529
Geregistreerd  2007-07-12

Nog wat, sinds kort is er een apparaatje op de markt die zulke golven neutraliseerd, ik vond het evenwel niet direct terug (mijn browser flipt) maar het bestaat, mss is dat een oplossing voor je probleem.

Signature 

We are the revolution!
Mijn Forum

Profiel

Gepost: 02 oktober 2008 09:46 AM   [ Negeer ]   [ # 92 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  2
Geregistreerd  2008-10-02

ik heb jullie mails gevonden en de omschreven brom komt overeen met wat ik ook ervaar. Maar dan komt het volgende: grotendeels het jaar woon in in frankrijk en heb dit geluid hier opgemerkt. Na wat rondgereden te hebben om de oorzaak op te sporen kwam ik al gauw tot de conclusie dat de range enorm is. Vorige week was ik even in nederland en heb direct dit brommende geluid (met korte onderbrekingen) ook opgemerkt, hetgeen wil zeggen dat half west europa hier last van heeft. Het is beslist geen transformator of iets dergelijks wat veelal wordt voorgesteld. Lastig is ook dat niet iedereen het kan horen.
Met stichting geluidshinder wordt ik niet wijzer.
Ik wil hier verder meer onderzoek naar doen misschien dat tno of de tu hieraan mee wil doen.

wordt vervolgt

Profiel

Gepost: 08 november 2008 11:16 PM   [ Negeer ]   [ # 93 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  1
Geregistreerd  2008-11-08

Al een jaar of 12 heb ik last van een brom in mijn oren.Ik woon in zuid Limburg???!! Ik heb ook van alles geprobeerd om te achterhalen waar het vandaan komt. Ik heb mijn woning volledig spanningsloos gemaakt, maar helaas. Ik hoor de brom niet alleen thuis, soms ook op het werk als het erg rustig is. Maar een jaar og 9 geleden in de Dordogne (Fr) of in zuid Italie in the middle of nowhere, hoorde ik het ook. Ik begin langzaam aan me zelf te twijfelen. Mijn huisgenoten horen het niet. Mijn arts gaat er niet op in. Ok zou best eens willen meten of er in mijn omgeving eenbrom aanwezig is. Hoe kun je dat meten?? Wie weet dat??In afwachting.

Profiel

Gepost: 09 november 2008 12:18 AM   [ Negeer ]   [ # 94 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  2
Geregistreerd  2008-10-02

de situatie tot dusver: in diverse landen is het hoorbaar. op het moment dat het in nederland hoorbaar is, hoeft het niet hoorbaar te zijn in een ander land.
dit is online gechecked met wat kennissen van mij

binnenkort doe ik een poging om de exacte frequentie te achterhalen en eventueel een richting.

wordt vervolgt

Profiel

Gepost: 08 december 2008 11:08 AM   [ Negeer ]   [ # 95 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  128
Geregistreerd  2007-02-28

Misschien heeft ‘tetra’ hier iets mee te maken?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Terrestrial_Trunked_Radio

Signature 

“It is not a sign of good health to be well adjusted to a sick society”.

Profiel

Gepost: 16 januari 2009 08:29 PM   [ Negeer ]   [ # 96 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  1
Geregistreerd  2009-01-16

Ja hallo, vol verwondering lees ik over dit onderwerp op het forum.
Ik hoor deze brom nu ook, en de laatste tijd wordt het nu steeds ereger, zelfs overdag als ik even ga liggen denderd deze brom in mijn oor.
Wie kan dit plaatsen ? ( dat het nu erger wordt ).
Ik weet zeker dat deze brom extern is.
Voor mij is het een bekend verschijnsel en is onderdeel van mijn geluidstudio en gaat over een technische storing.
Ik werk er mee dus.
Deze brom vreet ook omgevings geluid op, en het kan ook gaan om een hooge toon piep of brom.
Deze piep hoorde ik vroeger wel eens in de televisie en ik dacht dat het een bij geluid van de televisie was. maar dat is dus niet zo.
De lage brom resoneerd mee op het stopcontact om en nabij de 50hz dus.
Ik zelf ben muzikant en maak muziek genaamd “the dub oracle” en deze brom is technische storing.
Het gaat over een psychiatrisch patient die de ingang zoekt op allerlij technische verbindings apparatuur.
Het is een lang medisch verhaal, maar deze patient resoneerd met zijn lichaam mee aan het stroomnet en op allerlij technische apparaten zoals een, stofzuiger, genaratoren, auto’s, ventilatoren ed.
Deze brom lijkt soms ook een draaggolf zoals we die kennen van de radio.
Je hoort een draag frequentie waarop deze patient zelf kan praten of resoneren.
Officieel heet amplitude modulatie, of wel draaggolf.
Als hij stationair is of op andere plekken denkbeeldig aanwezig is kan dit waarneembaar zijn als een brom.
Hij zoekt de ingang op mijn studio, en op mij zelf wat resulteren kan in allerlij symptomen, spierverkramping, hooftpijn, stuipen, exceem, en toen ik dit nog niet door had tot psychose, sociaale fobien ed.
De tv staat centraal bij deze brom, stel al uw technische apparatuur op bij de tv of beter nog sluit het aan.
Geen dozen technische stroom rommel in huis, geen vinyl lp’s op oude solders, geen cassete bandjes op zolder, en geen oude apparatuur meer opslaan in uw huis.
Gooi alles weg en ga totaal voor digitaal.
Een enkele technische punt voor entertaiment in uw huis moet u hebben, geen wekker radio meer, ook al helemaal geen auto radio in uw auto.
Uw computer moet technisch ook verbonden zijn met de TV, al is dit enkel door een audio draad of een sdif kabel ( digitaal in of out )
Het gaat erom dat deze patient uw concentratie van de tv weg lokt, doe er alles aan om de denkbeelding weer in de tv te krijgen door deze maatregelen.
Ruim ook uw huis zeer ordelijk op, en maak de vuilnis emmer eens wat vaker schoon.
Het gaat ook om besmettings gevaar, onstekingen ed waar hij de ingang op zoekt.
Hopelijk dat dit verhaal respons vind.
Nooit geschoten is altijs mis.
Ruim

Profiel

Gepost: 06 februari 2009 04:31 AM   [ Negeer ]   [ # 97 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  176
Geregistreerd  2006-12-30

Waar een brom al dan niet toe kan leiden....

Voor elk geluid is een tegengeluid wat het oorspronkelijke geluid op kan heffen, dit fenomeen kun je ook met je eigen psyche te werk stellen zodat jij dit geluid niet meer hoort. Er zijn ook technische hulpmiddelen om dit te realiseren, een trein die met zijn wielen piept in de bocht daar hebben ze dempers voor uit gevonden die aan die wielen zijn gemonteerd, Ik vraag me in deze af of er mensen zijn die oorbellen aan hun oor hebben hangen, dit kan zowel een positief als een negatief effect hebben op de voor hun waargenomen geluiden. In deze raadt ik een ieder aan deze belasting te verwijderen en dan in een bepaalde periode constateren of die hinderlijke bijgeluiden nog aanwezig zijn. De oorschelp is namelijk een object wat door het menselijk lichaam is gecreeerd om geluid te kunnen versterken en/of te verzwakken, mutaties (oorbellen) in deze hebben altijd een gevolg in het horen van bijgeluiden.

Voor muzikanten geldt lawaaidoofheid, dit is het horen van geluiden in de toonhoogte van 5000 - 8000 HZ , dit is een zeer hinderlijk verschijnsel, ze noemen het lawaaidoorfheid maar je hoort er eigenlijk meerdere geluiden bij, dit kan dus ook brom zijn. Dit is op een simpele manier op te sporen middels een gehoortest welke je kosteloos kunt laten uitvoeren in de zaken die Willeke Alberti zo sexy aanprijst. “Fijn te horen”.

Succes.

Profiel

Gepost: 29 maart 2009 07:37 AM   [ Negeer ]   [ # 98 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  1
Geregistreerd  2009-03-29

Wij in het centrum van Leiden horen al een jaar een constante piep met brom in ons huis. Ons zoontje van 1 zal er vast ook last van hebben maar hij kan nog niet praten dus weet het niet.

Mensen denken vaak meewarig dat je gek bent. Maar we worden juist gek van de piep! Hij is er echt. De meeste andere mensen horen hem ook.

HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Profiel

Gepost: 09 mei 2009 09:04 PM   [ Negeer ]   [ # 99 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  70
Geregistreerd  2007-07-26

Ik hwilde even mededelen dat ik hier in Rotterdam (buiten het centrum) ook zo’n bromtoon heb. Het klinkt als een ventilatiesysteem (airco of zo), lucht door een pijp pompen, zo klinkt het. Milieudienst over de vloer gehad en die hoorde het ook, maar kon niet zeggen wat het was. Het geluid is nu sinds een maand of vijf dag en nacht hoorbaar, maar vooral als het lekker stil is is het tering irritant. Heeft in mijn geval wellicht te maken met de energiecentrale http://www.ad.nl/rotterdam/oost/2137213/Zoektocht_naar_bromtoon_eindigt_bij_Eon.html

Signature 

“Hoe lang ook de nacht, de morgen komt”

Profiel

Gepost: 02 november 2009 01:28 AM   [ Negeer ]   [ # 100 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  70
Geregistreerd  2007-07-26

Zo plotseling als het kwam is het ook weer gegaan godzijdank.

Signature 

“Hoe lang ook de nacht, de morgen komt”

Profiel

7 van de 7
7