Wachtwoord vergeten?

“The Final Theory”
Gepost: 16 oktober 2007 11:09 PM   [ Negeer ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  63
Geregistreerd  2007-06-03

Toen ik eerder vandaag op Infowars mezelf van de laatste overzeesche gruwelen op de hoogte bracht, werd mijn zwelgen in zelfmedelijden plots onderbroken door een van die vervelende Google adds, die altijd in het midden van de artikelen te vinden is.
Echter deze keer was het verre van vervelend, het laatste nieuws over ‘The Gore’ kon van mij toch al niet al te veel aandacht verwachten…
Wat ik daar zag prikkelde mijn diepste verlangens, de add bevatte de volgende tekst:
--The Final Theory
The bestselling book our scientists hope you never read.
Find out why!--
Zonder enige herinnering aan wat ik enkele seconden eerder verwerkte besloot ik de uitnodiging aan te nemen.
-
Introduktie op de homepage:

What if Newton and Einstein were wrong
and gravity is neither an attracting force nor
warped spacetime? What if Special Relativity and
Quantum Mechanics are misguided abstractions,
with even electric charge, magnetism and light
sizably misunderstood today?
-
All physicists to follow would then be
constantly mystified or second-guessing one
another. Conflicting science headlines and wild
speculation would appear almost weekly. Serious
flaws in our science education would emerge.
Billions in public funds for high-end physics
experiments would be misguided. And the public
would suffer needless paradoxes, confusion and
mysteries about their otherwise sensible universe.

http://www.thefinaltheory.com/homepage.html
-
Zoals de titel al doet vermoeden is het onderwerp van het boek (en zover ik dat kan inschatten ook de inhoud) een verenigende theorie voor alles. De huidig geaccepteerde verklaring voor alles is namelijk een zweterige lappendeken die slecht naaiwerk vertoond, hier een link naar de ‘Science Flaws’ page waar doormiddel van een gesimuleerde Q&A;daar voorbeelden van worden gegeven:
http://www.thefinaltheory.com/scienceflaws.html
-
Het eerste hoofdstuk van het veelbelovende boek is te downloaden als pdf of ms bestand via onderstaande link:
http://www.thefinaltheory.com/viewchapter.html
Het is ietwat zware kost waarvoor je de engelse taal redelijk goed moet beheersen, en al langer aandacht aan het onderwerp moet hebben besteed.
Het bevat veelal een uitgebreide versie van de info in de Q&A;.
-
Er moet nog wel een boek verkocht worden, dus er word uit het vrijgegeven hoofdstuk niet veel duidelijker wat die alternatieve theorie inhoud.
Ik hoop dat er zappers zijn die het boek misschien al gelezen hebben, of er verder wat over te melden\links naar goede info hebben.
Ik ga het boek bestellen en kom hier in de niet al te verre toekomst op terug in deze draad.

Signature 

Profiel

Gepost: 16 oktober 2007 11:10 PM   [ Negeer ]   [ # 1 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  63

Reservering.

Signature 

Profiel

Gepost: 17 oktober 2007 12:21 AM   [ Negeer ]   [ # 2 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  400
Geregistreerd  2007-03-05

Sounds like cool stuff.
edit: En dat is het ook.

Dat de tegenkracht die een tafel aan een steen geeft “er gewoon is” maar geen energie is heb ik nooit geslikt (daarom ben ik ook heel snel gestopt met Werktuigbouwkunde aan de TH Rijswijk) maar ze gaan hier toch wel een stukje verder. Vooral dat gat boren door de aarde en er iets ingooien is een leuke mindfuck rasberry

Signature 

Handen omhoog! Dit is een hypotheek!

Profiel

Gepost: 18 oktober 2007 12:11 AM   [ Negeer ]   [ # 3 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1102
Geregistreerd  2006-12-30

lijkt me niet de moeite waard.

http://www.thefinaltheory.com/article.html

Als je zoekt op “Mark McCutcheon” vindt je veel info.

Signature 

“Wake up and smell the fascism.”

--Liberty stickers.

Profiel

Gepost: 18 oktober 2007 09:41 AM   [ Negeer ]   [ # 4 ]  
Gatekeeper
RankRankRank
Totaal Aantal Posts  400
Geregistreerd  2007-03-05

Niet de moeite waard Krombo?
Moet je toch deze nog eens lezen: http://www.thefinaltheory.com/scienceflaws.html
Ik vind dat boek nu al rete cool rasberry

Signature 

Handen omhoog! Dit is een hypotheek!

Profiel

Gepost: 18 oktober 2007 03:25 PM   [ Negeer ]   [ # 5 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  1102
Geregistreerd  2006-12-30
merethan - 18 oktober 2007 09:41 AM

Niet de moeite waard Krombo?
Moet je toch deze nog eens lezen: http://www.thefinaltheory.com/scienceflaws.html
Ik vind dat boek nu al rete cool rasberry

Ja, de vragen die hij stelt zijn zeker interessant.
Wat we hebben aan theorien kan lang niet alles verklaren.

Toen ik die lijst las waarnaar je verwijst was ik ook meteen geinteresseerd maar
na wat meer info over zijn theorie denk ik niet dat het iets nieuws onder de zon is.

Ik had de verkeerde link gepost dus daarom is mijn opmerking hierboven los
in de ruimte… smile

Ik bedoelde :  http://homepage.mac.com/ruske/ruske/finaltheory.html

Daarin is een discussie tussen de schrijver van het boek en een vragensteller te lezen.

Over de eigenlijke theorie wordt daar vertelt :

The book is another take on an expansion theory. In a nutshell, expansion theory says that the reason gravity is so indistinguishable from an acceleration is because it is acceleration, caused by matter expanding at an ever accelerating rate. There is no gravitational force in expansion theory; it’s Einstein’s equivalence priniciple taken literally. “The Final Theory” starts there, and doesn’t end until it tries to rethink much of modern physics.

I won’t attempt a full review of the book here. It wouldn’t be justified, because I haven’t read the thing in its entirety. I gave it up after chapter 3, which attempted to explain orbits in terms of geometric expansion alone (no gravitational force, no curved space, just objects getting bigger and moving past one another at some mystical velocity). I tried to get past chapter 3, and that prompted the lengthy email exchange reproduced below. The exchange was interesting, if not illuminating.

De universele expansie om alles te verklaren is niet nieuw en er kan ook niet alles
mee verklaart worden zoals ook in die e-mail discussie te lezen is.

Wel een interessant onderwerp maar om meteen een boek te kopen op grond
van een bewering....beetje overhaast zou ik zeggen.

Overigens is het “komodo”; “Krombo” is iemand anders.  smile

Signature 

“Wake up and smell the fascism.”

--Liberty stickers.

Profiel

Gepost: 19 oktober 2007 09:40 PM   [ Negeer ]   [ # 6 ]  
CIA Field-operative
RankRank
Totaal Aantal Posts  63

Ja… op de autheur zijn naam zoeken, dat was eerlijk waar niet in me opgekomen, doh… red face
Ik heb de laatste twee dagen de tijd genomen om relevante info door te zoeken, en het lijkt erop dat je gelijk hebt Komodo, maar ik ben er nog niet zeker van.
-
Een overweldigend slechte reactie vind ik overeenkomen met de verwachting bij de bewering dat de gevestigde orde het niet bekend wil laten worden.
Er is een aantal goede reacties, die waren wel bijna allemaal nieuw bij de respectievelijke fora dus dat kunnen veelal spam registraties geweest zijn.
Veel van de slechte reacties komen met groffe taal en wetenschapelijke principes die na de postulaties van Newton zijn bedacht, dus waarvan de juistheid niet zeker is als men aanneemt dat Newton het verkeerd begrepen heeft (een fout beginpunt brengt maar zelden een goede uitkomst).
Ik heb die draad ook gelezen waar je naar verwees, en ik had dezelfde moeite het concept te accepteren als de persoon in kwestie, ik kom ook niet verder dan dat het process steeds van voren word begonnen waardoor er een illusie word gecreƫrd van een complete baan (een zeer simpele illusie die iedere maloot zou moeten kunnen doorzien), maar wie weet moet je het binnen een bepaalde context zien die in het boek geleverd word.
-
Maargoed… ik zal naief zijn en aannemen dat hij zijn theorie verkoopt om geld bij elkaar te zamelen voor dure experimenten om het definitief te kunnen bevestigen (geld dat de gevestigde orde hem niet wil geven), in tegenstelling tot; omdat zijn theorie foutief is probeert hij er tog nog wat centen aan te verdienen, of nog erger; het was vanaf het eerste moment de opzet een valse theorie te verkopen via geslepen marketing.
-
De kansen zijn tegen me gekeerd, maar ik ga het toch maar lezen, zou een koopje zijn de laatste theorie voor drie tientjes.
Dat zou ik al neertellen om die lijst van fouten in de huidige theorie/collage te bemachtigen (met een mooie kaft en een verbonden schetsblok van 350 pagina’s LOL ), ik kom er dus met zijn tijd op terug, kan wel een aantal weken duren of maar een paar dagen, wie weet.

Signature 

Profiel

Gepost: 19 oktober 2007 11:33 PM   [ Negeer ]   [ # 7 ]  
Ramtha Lover
RankRankRankRank
Totaal Aantal Posts  948
Geregistreerd  2007-05-10

JFK, als je paragrafen wilt maken kun je ook ENTER
Spatie ENTER
Doen. grin

Signature 

Het zijn gewoon allemaal ontiegelijke klootzakken.

Profiel

Gepost: 11 maart 2008 02:17 PM   [ Negeer ]   [ # 8 ]  
AIVD-Mol
Rank
Totaal Aantal Posts  38
Geregistreerd  2007-01-13

JFK, boek al gelezen?

Profiel