162 verlichte geesten, 0 doorgeslagen complotters en 2 trollen aanwezig, 3249 leden

RSS-feed van artikelen Twitter-feed van artikelen Zapruder Inc.

Amerikaanse PR-neger gaat de economie opblazen / reageer

Door Patrick Savalle (Patman), gepubliceerd op 02-02-2009 11:30, 30 reacties, rubrieken: Corporatisme, Wall-street, Nieuwe Wereld Orde, Banking

imageDe gloednieuwe woordvoerder van een - vooral de laatste tijd - in versnellend tempo rijker wordende elitie heeft aangekondigd de failliete boedel van diezelfde elite te gaan redden. Kost de belastingbetaler niet heel veel. Stel je voor al het geld dat alle Amerikaanse oorlogen hebben gekost, de Amerikaanse revolutie, de oorlog van 1812, de burgeroorlog de Spaans-Amerikaanse oorlog, WW I en II, Korea, Vietnam, Irak en Afghanistan, Panama en Kosovo en nog een aantal kleinere conflicten. Tel daarbij op het geld dat het Apollo-ruimtevaartprogramma heeft gekost en doe er nog wat kleingeld bij, zoals de kosten een Marshall-programma. Zoveel geld plus nog een beetje gaat changling Obama uit het niets toveren om z’n gulle campagnedonoren tegemoet te komen. Stel je ook eens voor hoeveel arbeid het Amerikaanse volk daar in de toekomst voor moet gaan leveren, om het weer terug te betalen, bovenop natuurlijk hun nog veel grotere schuld aan het buitenland. Trouwens zei ik daar Amerikaanse volk? Door de gigainflatie die deze grap gaat opleveren, gaat elke dollar-bezitter hier aan mee betalen. Leuk als je weet dat de dollar de reservemunt is van zowat de hele wereld.

Omdat het niet zo heel veel geld is, en omdat het laatste reddingsgeld ook al in een zwart gat is verdwenen, is er ook geen controle nodig.

Wil iedereen die denkt dat dit allemaal goed gaat aflopen nu zijn hand opsteken?

eKudos NUjij MSN Reporter Facebook Tell-a-friend
Warden Of Eden | 02-02-2009 13:05
53144 En wat moet er dan WEL gebeuren?
Nixxus | 02-02-2009 13:15
53145 Terug naar kleine groepen mensen die alles voor elkaar regelen.
Terug naar goud en zilver als ruilmiddel.
Dan is het tenminste echt iets waard.
Terug naar vuurwapens.
Als op 9-11 de piloten vuurwapens hadden gehad, dacht je dan dat iemand gelooft had dat een terrorist met een mes het had gewonnen van een piloot met een pistool?

Dus eigenlijk terug naar het wilde westen.
Yeehaa motherfucker.
Patrick Savalle (Patman) | 02-02-2009 13:49
53146
"En wat moet er dan WEL gebeuren? "


Dat is serieus vrij eenvoudig, hoewel zeer ingrijpend. Zowel Dennis Kucinich als Ron Paul als Larouche hebben het er regelmatig over in het congres. Al jaren. Kucinich laatst nog een uur lang zelfs. Het congres kan het allemaal weten. Dit komt namelijk allemaal niet uit de lucht vallen. Het congres heeft al ruim van tevoren waarschuwingen gekregen.

Wat er in ieder geval NIET moet gebeuren is het monster voeden met nog meer geld. Dat was namelijk het probleem in de eerste plaats.

Op Zapruder hebben we het ook al regelmatig behandeld.

Eén ding is duidelijk: de monetaire crisis wordt veroorzaakt door het fractional reserve banking en daarop gebaseerde zakenj als derivaten enz. Het probleem is fiat-currency. Het maakt banken instabiel en geld waardeloos. De enigen die baat hebben bij een dergelijk systeem, zijn de banken.

De oplossing is dus geen fiat-currency meer. Die hele luchtbel moet als het ware failliet worden verklaard en er kan een alternatief full-reserve systeem worden opgestart. Probleem is natuurlijk de coordinatie van zo'n wereldwijde actie.

Maar don't worry, het zal vanzelf wel gebeuren omdat het huidige systeem NOOIT meer lekker zal draaien. De markt gaat vanzelf tegen de wensen van overheid en banken in. Moet wel.
chrls | 02-02-2009 14:35
53149 en n muziekje erbij
Whacko | 02-02-2009 14:59
53150 Ben het er wel mee eens dat er meer moet gebeuren. Maar is het voor dit moment niet het belangrijkst dat de economie enigzins stabiel is voordat er overgeschakeld kan worden? anders is de consument degene die de dupe is.
Patrick Savalle (Patman) | 02-02-2009 15:19
53152
Maar is het voor dit moment niet het belangrijkst dat de economie enigzins stabiel is voordat er overgeschakeld kan worden?


Dit destabiliseert de economie alleen maar. Nog meer schulden, nog meer geld (voor minder waarde), nog meer inflatie en nog meer ongewenste herverdeling van kapitaal. Als dit plan werkt vreet ik waar jullie allemaal bijstaan mijn linkerschoen op. Wel met wat ketchup en mayo.

En het is wederom niet dat Obama niet gewaarschuwd is tegen de negatieve uitwerking van dit plan. Alleen al de desastruese uitwerking van het vorige plan, dat van Paulson, zou al voldoende waarschuwing moeten zijn. Echter, als je ziet wie zijn grootste adviseurs zijn en waren (o.a. de top van Fanny Mae, de havikken van regering Clinton), dan begrijp je misschien wat beter waar zijn domme handelen vandaan komt.
Johnito | 02-02-2009 16:10
53155 Ik denk dat Nixxus het wel in de juiste hoek zoekt, qua kleinschaligheid dan.
Renatus | 02-02-2009 16:56
53156 Duurzaamheid is de toekomst. Duurzaamheid in alle aspecten van ons leven.
Ragna | 02-02-2009 17:01
53157 De-globalisatie.
Paul2 | 02-02-2009 17:48
53160
These banksters, and the negligent federal regulators that enabled them, should be put in prison, not handed hundreds of billions of dollars.

Instead, Obama has appoined one of the chief orchestrators of the rip off to the helm of the Treasury. Obama’s National Economic Council is just as depressing. Clinton’s Treasury Secretary, Larry Summers, is its head. Summers recently declared that he had no inkling that a financial crisis was about to hit. Why did Obama put a person without a clue in charge?

Summer’s colleagues are just as bad. Obama has appointed Diana Farrell, lead author of a phony study that claimed offshoring of American jobs is a win-win game for Americans, as deputy director of the National Economic Council. Farrell is affiliated with McKinsey & Company, a firm that helps American corporations offshore their operations. In his book, Outsourcing America, economist Ron Hira tore Farrell’s McKinsey report to shreds.

Why not appoint Ron Hira and Nouriel Roubini, who predicted the crisis, to the National Economic Council?

http://counterpunch.org/roberts02022009.html
Bla-bla | 02-02-2009 18:06
53161 In Europa is het al behoorlijk onrustig, staat alleen niet in de staatsmedia, een bewust klappende economie is altijd iets wat voorafgaat aan iets anders.
Inanna | 02-02-2009 18:10
53163
Als dit plan werkt vreet ik waar jullie allemaal bijstaan mijn linkerschoen op. Wel met wat ketchup en mayo.


wink Goed stukkie, Patman! En inderdaad, de enige oplossing is duurzaamheid in ons economisch handelen. Fractional banking leidt tot een exponentiële groeifunctie en op den duur loopt dat altijd uit de hand! Duurzaamheid wil zeggen: geen groei en zelfs het liefst wat krimp. Maar duurzaamheid wil vooral zeggen: stabiele verhoudingen en die ontstaan niet met een kliek corrupte liegbeesten aan de top en een verpauperde bevolking aan de grond.

Met die wapens ben ik het niet eens. Volgens mij is totale ontwapening de enige veilige optie. Alle wapens de wereld uit, zou dat kunnen?
Zaphod | 02-02-2009 19:24
53169 Is het niet zo dat hier (weer) de bekende verwarring tav de beteknis van trillion enzo de zaak wat overdrijft (zie ook comments bij 1e link)?
Zaphod | 02-02-2009 19:25
53170 PS Zo ja, dan is het nog erg genoeg. Maar toch ...
Zurk | 02-02-2009 20:58
53174
Amerikaanse PR-neger
Wel gedurfd!
Nou vooruit, dan is Peres een Israëlische SM-Jood. wink
merethan | 02-02-2009 21:16
53176
Met die wapens ben ik het niet eens. Volgens mij is totale ontwapening de enige veilige optie. Alle wapens de wereld uit, zou dat kunnen?

Never ever nooit. De oudste gevonden skeletten hadden al pijlpunten achter de ribben. Vechten zit overal in de natuur.

Dat is ook wat wij als volk nu missen. Wij missen de vechtlust om een spelletje monetair systeem waarbij de winnaars van te voren al bekend zijn te stoppen.

Wapens zijn een uitting van vindingrijkheid, de slimste en behendigste of best samenwerkende duo wint. Een soort evolutie. En wij als volk staan nu op zowel evolutie als op monetair op verliezen. Al was dat monetair verliezen van te voren al bepaald natuurlijk.
Nixxus | 02-02-2009 23:13
53186 Ik zeg niet dat ik een wapen wil hebben.
Bepaalde personen moeten die hebben.

Als er op kinderdagverblijven een bewaking zit met een pistool, denk je dat er dan nog zomaar iemand binnenkomt en om zich heen begint te steken?
Als er op die scholen waar geschoten is, bewaking aanwezig was geweest met geweren, dat die moorden lang waren doorgegaan?
Bij die laatste chinees in virginia amerika, hadden ze net van tevoren de wapens van de campus weggehaald.
Als ze die nou nog hadden gehad dan hadden ze hem misschien eerder kunnen doodschieten voordat hij weer een student afschiet.

Sorry maar ik geloof niet meer in een utopia zonder wapens. Er zullen altijd klootzakken zijn die achter je aan komen omdat zij wel een wapen hebt en jij niet. Of een groter. Of meer wapens. Etc. ; )
Dawkins | 02-02-2009 23:24
53189 * steekt hand op *
Bata_4 | 02-02-2009 23:29
53191
Dat is ook wat wij als volk nu missen. Wij missen de vechtlust om een spelletje monetair systeem waarbij de winnaars van te voren al bekend zijn te stoppen.


Daar heb je wel een punt Merethan. We zijn gewoon lui, versuft en gemakzuchtig geworden door de verzorging cq consumptie staat. Maar de crisis is een uitkomst. Heel goed dat ie er is, want dan worden we weer even wakker geschud uit onze zelfgenoegzaamheid.

Maar vechten moeten we niet doen denk ik. Stil protest a la Ghandi, dus lijdzaam verzet, dat is de weg om te gaan.
Patrick Savalle (Patman) | 02-02-2009 23:32
53193
Amerikaanse PR-neger

Wel gedurfd!


Je gelooft toch niet dat die Obama een capabel politicus is ofzo? Dan had dat wel in de jaren ervoor al moeten blijken.
Hans | 02-02-2009 23:45
53194 Spannend filmpje Patman.
Die lui in Amerika hebben na de verkiezing van Obama overal een nulletje achtergeplakt en gaan gewoon nog 4 jaar door.
Obama = Uncle Tom
| 03-02-2009 01:43
53200 Is het dit jaar of volgend jaar dat de banken voor lange tijd op slot gaan??....Zorg in ieder geval, voor zover voorhanden, dat je nog wat cash thuis hebt liggen....
Renatus | 03-02-2009 09:58
53206
Als er op kinderdagverblijven een bewaking zit met een pistool, denk je dat er dan nog zomaar iemand binnenkomt en om zich heen begint te steken?
Als er op die scholen waar geschoten is, bewaking aanwezig was geweest met geweren, dat die moorden lang waren doorgegaan?
Bij die laatste chinees in virginia amerika, hadden ze net van tevoren de wapens van de campus weggehaald.
Als ze die nou nog hadden gehad dan hadden ze hem misschien eerder kunnen doodschieten voordat hij weer een student afschiet.


Dus je stelt voor gewapende bewakers op kinderdagverblijven. Maar hoe zit het dan met de speeltuin? En het ziekenhuis? De V&D;? Overal maar bewaking? Met camera's om de boel in de gaten te houden?? Nixxus, je volgt precies de lijn die de media-propaganda voor je uitzet. Zie de Belgische kinderslachter nou als een uitzondering op de regel, een gestoorde gek die je niet kan tegenhouden. Want als je dit soort dingen wilt voorkomen met bewakers dan is het einde zoek.

Voor wat betreft Virginia Tech en andere grote shootings zoals Colombine, Port Arthur, Jonestown en vele anderen.. die zijn allemaal niet zo clip-en-klaar als de media ze presenteren. Een beetje zoeken op internet en je vindt sites met details en vragen die het in een heel ander daglicht plaatsen.
Profeet | 03-02-2009 15:29
53225 Een fiat currency is per definitie geen probleem. Je kan geld namelijk ook dekken door het gebruik ervan. Arbeid/belasting/etc word betaald in... dat is eigenlijk grotendeels ook de dekking die we nu hebben.
Ja ik weet het staatsobligatie, hedgefunds, blabla, maar dat zijn allemaal andere papiertjes die genomineerd zijn in de zelfde valuta, dus eigenlijk is dat lucht dekking.

De echte problemen zijn rente, en fractional reserve banking.
| 03-02-2009 16:41
53227 Al Capone zei het al: "Onderhandelen is altijd erg belangrijk. Het gaat alleen altijd een stuk makkelijker als ik een wapen in handen heb." (of iets in die strekking).

Het eerste dat een tiran doet zal per definitie zijn om de burgers te ontwapenen. En af en toe een 'Columbine' doet die zaak altijd goed. België heeft relatief vrije wapenwetten, grote kans dat die dankzij één gek flink worden aangescherpt. En dat komt de politiekers in België, een steeds instabieler land, nou net erg goed uit. Want het zal niet heel lang duren voordat er aldaar een flinke opstand gaat ontstaan. Dan kan je maar beter zorgen dat de opstandelingen ongewapend zijn, zodat er nog voldoende gekken te recruteren zijn om de opstand te onderdrukken.

Mensen die voor vrijheid zijn, zijn ook voor vrij wapenbezit. Ook al geeft dat ongelukken, het voorkomt er nog veel meer. Mensen die wapenbezit bij vrije mensen wil inperken zijn hulpjes van tirannen en dictators, al dan niet democratisch gekozen.

Terug naar Obama, het is hetzelfde systeem dat hier gehanteerd wordt. Eerst een tijdje een linksig bewind, dat bij links populaire maatregelen neemt, en daarmee de overheid versterkt, dan weer een tijdje een rechts figuur, die de bij rechts populaire maatregelen neemt, en en passant de overheid verder versterkt (de oude maatregelen worden uiteraard nooit geschrapt).

Vervolgens schuift de boel weer naar links, en kunnen die de overheidweer versterken en vergroten. Net zolang tot alle individuele vrijheden verdwenen zijn. En de mensen hebben nog het idee dat ze er zelf voor hebben gekozen.

Het is briljant, ware het niet dat het zo verdomd vervelend is voor al diegenen die het overheidsgeweld moeten ondergaan.
Patman mobiel | 03-02-2009 17:16
53229
Een fiat currency is per definitie geen probleem. Je kan geld namelijk ook dekken door het gebruik ervan. Arbeid/belasting/etc word betaald in... dat is eigenlijk grotendeels ook de dekking die we nu hebben.
Ja ik weet het staatsobligatie, hedgefunds, blabla, maar dat zijn allemaal andere papiertjes die genomineerd zijn in de zelfde valuta, dus eigenlijk is dat lucht dekking.

De echte problemen zijn rente, en fractional reserve banking.


Ja, helemaal mee eens. Eigenlijk zou ik moeten zeggen 'debt-currency'. Fiat currency heeft misschien wel voordelen boven bv. goudstandaard enzo.
Patman mobiel | 03-02-2009 17:37
53231 Probleem met fiat-currency is dat het zijn waarde ontleent aan het feit dat de overheid het accepteert als geldig betaalmiddel voor voornamelijk belastingen. En belastingheffing is helemaal niet zo logisch als het lijkt. Niet voor niets verbiedt de Amerikaanse grondwet direct belastingen.
Renatus | 03-02-2009 17:44
53232 Ondertussen is Californië nu echt failliet.
Donkerdoorn | 03-02-2009 19:52
53241 Obama gaat ons opblazen. Alles voor Bassie....

China
Rusland
Paul2 | 03-02-2009 20:40
53242 Uit DD Chinalink
Ben Bernanke, chairman of the US Federal Reserve and former Treasury secretary Hank Paulson have both alleged that super-abundant savings from fast-growing emerging economies like China and the oil-exporting countries laid the seeds of a global credit bubble.

Zhang Jianhua, head of China's central bank research bureau, has called the "savings glut" theory "gangster logic".

"But if we allow this gangster logic to become mainstream thinking, China will be made a scapegoat in the crisis and will have to pay the price," said a commentary in the China Business Journal

Die Chinezen hebben gelijk
Ze durven wel die Yanks
Beyond chutzpah zogezegd.
Jouw reactie

*naam:

Email:

Onthoud mijn inloggegevens in een cookie

Email mij bij opvolgend commentaar

*Laat zien dat je geen spambot bent door het onderstaande woord te typen:


opmaken van je reactietekst
lees hier de huisregels
xhtml 1.1 · css/2 · rss 2.0 · WAI · site by Patrick Savalle · hosted by Digitux