151 verlichte geesten, 0 doorgeslagen complotters en 6 trollen aanwezig, 3267 leden

RSS-feed van artikelen Twitter-feed van artikelen Zapruder Inc.

Ausweis bitte / reageer

Door monkeyman, gepubliceerd op 16-02-2008 09:59, 45 reacties, rubrieken: Politiek, Fascisme, Politiestaat, Big Brother, Biometrie en Chips, Sheeple

imageOm paspoortfraude tegen te gaan heeft Den Haag het fantastische idee bedacht om iedereen die zijn verplichte ausweis aanvraagt de vingerafdrukken te scannen vanaf juni dit jaar.

Staatssecretaris Ank Bijleveld (Binnenlandse Zaken) stelt nu voor om de vingerafdrukken van iedereen die een identiteitsbewijs aanvraagt te verzamelen en toegankelijk te maken voor opsporing. Hierdoor krijgt de politie een databank met vingerafdrukken van elke Nederlander ouder dan 6 jaar. Uiteraard voor uw veiligheid.

De glijdende schaal bestaat natuurlijk alleen in de hoofden van complotters. Vanaf 2009 hebben ze het plan om elke EU paspoort te voorzien van vingerafdrukken, biometrische scan en iris scan. Het idee dat dit ook gewoon in een politiedatabank gaat verschijnen is hiermee dus weer een stap dichterbij. Of…

Door Monkeyman via ons ZapLog

Nu we in Engeland de introductie zien van de internetcensuurfilter verwacht ik ook dat we via deze databank straks ons moeten aanmelden op het internet via een gehele scan. Geen nood, Apple zal het heel mooi intergreren in de computer zodat u zonder ongemak of lelijk design automatisch gescand wordt zodra u plaats neemt op uw stoel.

Alleen wel uitkijken met iets te vlug kritisch tiepwerk anders wordt u afgesloten voor de komende maand. Als het echt te gek wordt krijgt u volautomatisch een electrische schok toegediend via de keyboard indien de A.I. netwerkfilter dit nodig vindt.

Uiteraard gaat het Nederlandse volk niks ondernemen om de nachtmerrie te stoppen voordat het te laat is. Men zal heel braaf de instructies volgen van de ambtenaar en de hand plaatsen op het coole roodgloeiende glasplaatje en de oog richten op de camera.

Wie niks te verbergen heeft.....

eKudos NUjij MSN Reporter Facebook Tell-a-friend
merethan | 16-02-2008 12:19
31803 "Wat? Even een vinger afdruk afgeven? Cool!
okidoki, gedaan."

"Wat voor ethische bezwaren het heeft heb ik nooit geleerd op school, of van mijn ouders of verzorgers gehoord. Opa en Oma zijn te oud om zich er druk over te maken of begrijpen al die moderne technologie niet. Bovendien is het verschrikkelijk uncool om je daar mee bezig te houden."

Dit is dus echt de limit, zo gek krijg je mij niet.
BackAndToTheLeft | 16-02-2008 12:50
31804 Welnee!! Dit is de aanloop naar een hele brute 1 april grap! Zo'n soort van Grote Donor Show om ons eens collectief een grote spiegel voor te houden! Goed gedaan RTL Media Groep! Vandaar ook dat er gisteren niets over in het NOS Journaal zat!
KC-Bone | 16-02-2008 12:56
31805 Laten we ook niet vergeten dat er in Brussel een wetsontwerp ligt dat gebiedt om van elk kind van 6 jaar en ouder een vingerafdruk af te nemen en in een centrale database te stoppen...

En laten we ook niet vergeten dat er in Brussel ook het idee bestaat om iedereen die de EU grens over komt en niet kan aantonen dat hij een "goede burger" is, ook in een bio biometrische database te stoppen...

Het is begonnen naar mijn idee... een een chip in je kop is misschien helemaal niet nodig... misschien is een chip in je ID/paspoort wel genoeg.. aangezien je die altijd bij je moet hebben...

Tijd voor actie mensen! Dit is het begin!
TDE9 | 16-02-2008 14:59
31808 geeuw...
...iets met brood en spelen ofzo...
...om de massa rustig te houden...
...het begin? mwah, er zal wel niet veel veranderen...
Johnito | 16-02-2008 15:41
31809 TBI.

Toekomstig Bewust Illegaal
Patrick Savalle (Patman) | 16-02-2008 15:53
31810 TBI.

Toekomstig Bewust Illegaal
Donkerdoorn | 16-02-2008 15:56
31811 Ga dat maar eens volhouden als cash niet meer bestaat....

TBiZA

Toekomstig Bewust in Zuid Amerika
Robbertjan | 16-02-2008 16:00
31814 doe mij ook maar TBI
Johnito | 16-02-2008 16:22
31815 TBI in een LETS-vrijstaat in Zuid Amerika dan maar. Als er één momentum is voor, laat ik het woord maar gebruiken, bewustwording in Nederland, dan is dit het wel.
DIck | 16-02-2008 16:48
31816 Het valt me nog mee dat we niet van die gele labels in onze oren krijgen.
monkeyman | 16-02-2008 16:57
31817 Je hebt aan mijn tekst lopen klussen mr. copyright wink
Patrick Savalle (Patman) | 16-02-2008 17:16
31818 Jep, had maar niet moeten aangeven dat 'attribution' ok was... wink

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
Patrick Savalle (Patman) | 16-02-2008 17:17
31819 Ah wacht, haha, je hebt gelijkt, was verboden *schaamt zich diep*
DIck | 16-02-2008 18:22
31820 Dit onderwerp wordt ook op geenstijl besproken,ik heb die reacties gelezen en het is niet te geloven hoeveel mensen het een goed plan vinden,er zijn zelfs mensen voor wie dit niet ver genoeg gaat,hoe is het mogelijk,dit stukje begint terecht met 'ausweis bitte',dit was vlak na w.o.2 absoluut niet voor te stellen,die generatie is zo goed als uitgestorven,zo snel gaat het dus,de verzetstrijders draaien zich om in hun graf.
Patrick Savalle (Patman) | 16-02-2008 19:17
31823 Geenstijl is een verzamelplaats voor uhhhm, 'politiestaat-vee'...
DIck | 16-02-2008 19:21
31824 Haha,die was ik vergeten.
monkeyman | 16-02-2008 19:29
31825 Ah wacht, haha, je hebt gelijkt, was verboden *schaamt zich diep*

Ik zal je matsen, het normale tarief van 2100 euro zal ik niet in rekening brengen.
Ik rond het af naar 800 euro en dan hoef je geen goed gesprek te voeren met mij aan de telefoon.
Inanna | 16-02-2008 20:59
31829 MNo09nkey, je weet toch dat je dit bedrag mag verhogen met 200% wegens ongeoorloofd overnemen van materiaal met cpoy-right en met nogmaals 100% wegens onduidelijke naamsvermelding? Nu je toch gaat claimen, moet je jezelf niet zo tekort doen, joh!
Wend je tot Peter Vincent Schuld en zelfs Patman valt door de mand als copyright-schender!

Verder ben ik nu van plan om mijn vingerafdrukken OVERAL achter te laten, vooral op crime-sites! En ik zal zorgen dat ze lekker vet zijn van het patatje oorlog en de ChEEseBurgers. grin))) Say Cheese!!!
Inanna | 16-02-2008 21:01
31830 Foei, ik heb deze post wel erg haastig getyped... Jongens, sorry, maar ik kan hem niet editten. Zoveel typefouten... Foei!
backtrace | 17-02-2008 13:22
31832 Inanna: Je vingerafdrukken achterlaten op veel plaatsen heeft geen zin, lijkt me. Zelfs als een grote groep mensen dat zou doen. Pattern matching-software (eventueel in combinatie met andere apparatuur) lijkt me prima in staat om de 'noise' weg te filteren. En als men echt kwaad wil pakken ze je op en gebruiken ze de vingerafdrukken als bewijs om je te veroordelen.

Niet mee hoeven werken aan je eigen veroordeling is eigenlijk alleen nog maar haalbaar door niet geboren te worden.
Max Delius | 17-02-2008 13:51
31833 http://www.volkskrant.nl/binnenland/article504830.ece/Boete_voor_haatzaaien_op_televisie

Wat op dit moment 'niets te verbergen' is, kan over 10 jaar heel anders zijn.
Max Delius | 17-02-2008 14:44
31834 http://opstand.freedisk.nl/
KC-Bone | 17-02-2008 14:45
31835 Wow.. shocking... Johnito == Patman?
Johnito | 17-02-2008 15:23
31836 @KC-Bone: nee. Hij is bleker wink
Patrick Savalle (Patman) | 17-02-2008 15:32
31837 Knapper ook wink
Johnito | 17-02-2008 15:34
31838 Maar ook stukken ouder, terwijl mijn knapste jaren nog moeten komen :D
KC-Bone | 17-02-2008 15:35
31839 Nu weet ik echt niet meer wat ik moet geloven hoor! smile
Johnito | 17-02-2008 15:38
31840 lol

nee serieus, wij zijn niet niet één en dezelfde. Tenzij de AIVD meekijkt.
TDE9 | 17-02-2008 23:38
31843 @Max Delius, inderdaad dat laatste maakt het zo link:
"...Wat op dit moment 'niets te verbergen' is, kan over 10 jaar heel anders zijn...."
TDE9 | 18-02-2008 00:12
31846 zo ook: "... Het argument "Als je niets te verbergen hebt..." [gaat niet op]
omdat de overheid continue de wetgeving aanpast. Kijk maar [naar] de
terrorisme wetgeving: Toen bleek dat de 'hofstadgroep' de wet niet had
overtreden paste men de wet aan om ze toch te kunnen veroordelen...."
http://www.security.nl/article/13263/1/Zfone_voorkomt_afluisteren_door_bemoeizuchtige_overheid.html
kumbakara | 19-02-2008 00:50
31913 Biometrie is natuurlijk helemaal in. Minister Kamp verdedigde zijn standpunt t.a.v. het burka verbod ook met verwijzing naar de beveiligingscamera's.
Gek genoeg kan ik mij idd een wereld voorstellen waarbij je alleen toegang krijgt tot het net als je je met een scan identificeert. Dit helpt vast ter voorkoming van kinder porno ed. Wie kan daar tegen zijn?
Ik kan mij indenken dat er een Zapruderianen zijn die zwaar depressief worden van het eea. Misschien is het een idee om eens per jaar/maand een rituele zelfverbranding te organiseren op het binnenhof. Tegelijkertijd verspreiden we een pamplet met de redenen waarom deze persoon tot deze actie is overgegaan.
Zapruder zou de reclame inkomsten kunnen incasseren voor ondersteuning van de redactie en het server park?
Idee?
groenzwart | 19-02-2008 01:18
31917
Misschien is het een idee om eens per jaar/maand een rituele zelfverbranding te organiseren op het binnenhof.


Vet, ik ken nog wel een paar zwervers die zich in de fik willen steken voor een kratje Best bier wink
groenzwart | 19-02-2008 01:23
31919 ff serieus:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article504830.ece/Boete_voor_haatzaaien_op_televisie


Zou dit er ook onder vallen, of telt het ineens niet voor 'linkse' media:

"Paul de Leeuw: 'zo vrolijk, zo vrolijk', want 'Geert Wilders die is dood'."
www.hetvrijevolk.com/?pagina=5443
TDE9 | 19-02-2008 08:37
31929 Ja, groenzwart, dat maakt de weg vrij voor censuur en het
http://wiki.newspeakdictionary.com/wiki/Ministry_of_Truth (1984)
groenzwart | 19-02-2008 13:33
31945 Yep, en dit:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/wales/north_east/3939095.stm

letterlijk uit '1984'!
groenzwart | 19-02-2008 13:36
31946 mensen, check de video:
http://www.chad.co.uk/vid/VIDEO-Speaking-CCTV-cameras-are.3524172.jp

ONGELOOFELIJK
groenzwart | 19-02-2008 13:47
31948 (off topic: over Paul de Leeuw: zolang hij niet oproept tot geweld tegen personen heeft hij natuurlijk het volste recht om dit te kunnen zeggen (ook op nationale tv) en ik ben absoluut tegen censuur in wat voor vorm dan ooit, want dat is een glijdende schaal naar mijn idee, maar smakeloos is het wel. Ik merk op dat vergelijkbare 'rechtse' danwel 'linkse' uitspraken niet tot dezelfde publieke reacties leiden. Wat zou er zijn gebeurt als Geert Wilders dit over Paul de Leeuw had gezongen?)
Robbertjan | 14-01-2009 16:39
52025 en we zijn er! Jeej!

Vingerafdruk in paspoort wordt verplicht
Uitgegeven: 14 januari 2009 14:34
Laatst gewijzigd: 14 januari 2009 14:34
STRAATSBURG - Nieuwe Europese paspoorten en identiteitkaarten moeten voortaan voorzien zijn van twee vingerafdrukken van de eigenaar. Het Europees Parlement heeft woensdag ingestemd met regelgeving hiertoe.

De vingerafdrukken zijn verplicht voor kinderen vanaf twaalf jaar. In de oorspronkelijke plannen was sprake van een minimumleeftijd van zes jaar, maar dat vond het Europarlement te ver gaan en ook nergens voor nodig.

Nederland heeft al aangekondigd dat reisdocumenten vanaf 28 juni van dit jaar voorzien moeten zijn van een elektronische chip met vingerafdrukken.

© ANP
Rik | 14-01-2009 17:44
52035 2 vliegen in één klap, de rfid en de database van iedere vingerafdruk. Ik mag toch wel hopen dat ze de vingerafdrukken bij mijn foto zetten.
Er was ook sprake dat je niet meer met een baard in je paspoort mag.
Rik | 14-01-2009 17:46
52038 Waar is die Monkeyman eigenlijk gebleven?
Johnito | 14-01-2009 21:19
52052
Waar is die Monkeyman eigenlijk gebleven?


Vroeg ik me ook al een tijdje af. Als ie slim is is ie geëmigreerd.


On-topic: Wordt ik aangeklaagd als ik tot een intifada oproep vanwege die vingerafdrukken?
Rik | 15-01-2009 01:19
52070
On-topic: Wordt ik aangeklaagd als ik tot een intifada oproep vanwege die vingerafdrukken?


Das geen probleem, als je het maar niet doet met een groep ajax supporters achter je die dan net roepen, "Hamas,Hamas, alle..... etc, dan ben je strafbaar, hoorde ik net van Bram Moskowitch.
Argwaan | 15-01-2009 03:41
52081 HET grote verschil is dat al die controle uitgaat van de slechtheid van de mens...
Er zal geoogst worden wat er gezaaid is!
Johnito | 15-01-2009 13:51
52092
Das geen probleem, als je het maar niet doet met een groep ajax supporters achter je die dan net roepen, "Hamas,Hamas, alle..... etc, dan ben je strafbaar, hoorde ik net van Bram Moskowitch.


Oke dan, consider it done.
MeMeBot | 21-04-2010 11:55
63711 Ik weiger gewoon een vingerafdruk te geven.
Dan maar geen ID of Paspoort.
Mijns inziens heb ik het recht dit te weigeren.
Net zoals dat niemand, maar dan ook niemand, op welke grond dan ook mij kan verplichten bloed af te geven of dat soort gekke shit.
Willen ze een spuit in mijn arm krijgen dan mogen ze met een groep mensen komen om me vast te houden en volledig plat te spuiten want ik sta niet voor mezelf in.
Ik ga aan zoiets echt niet meewerken. nooit, never.
Laat ze dan maar 90 kilo vlees strak van de adrenaline in bedwang houden, als dat ze lukt kan ik er misschien mee leven rasberry
Jouw reactie

*naam:

Email:

Onthoud mijn inloggegevens in een cookie

Email mij bij opvolgend commentaar

*Laat zien dat je geen spambot bent door het onderstaande woord te typen:


opmaken van je reactietekst
lees hier de huisregels
xhtml 1.1 · css/2 · rss 2.0 · WAI · site by Patrick Savalle · hosted by Digitux