133 verlichte geesten, 2 doorgeslagen complotters en 2 trollen aanwezig, 3404 leden

RSS-feed van artikelen Twitter-feed van artikelen Zapruder Inc.

De Maandagmorgen-briefing (week 14) / reageer

Door Donkerdoorn, gepubliceerd op 06-04-2008 23:14, 41 reacties, rubrieken: Politiek, Weekbriefing

Iedereen kent het verhaal over het jongetje dat “Wolf” schreeuwde. Totdat niemand hem meer geloofde maar de wolf toch kwam. Vaak hebben we het op Zapruder gehad over de „dreiging“ van de Amerikanen richting Iran. Dreiging. Soms is de dreiging heel serieus, denk aan de rubberbootjes vs Amerikaanse oorlogsschepen, soms subtiel zoals het eeuwige gekaart over Iran’s nucleaire programma. Duidelijk is dat sinds 2003 Iran in het vizier van de Amerikanen (en Israël) staat. En nu, april 2008, lijkt er duidelijk beweging richting militaire actie te komen. De „dreiging“ van oorlog is nog nooit zo groot geweest. Deze week zal de Amerikaanse bevelhebber in Irak, generaal Petraeus, verslag uitbrengen over de oorlog aan het Amerikaanse congres. Naar verwachting gaat de generaal Iran een actieve militaire rol in Irak toedichten. De Britten verwachten mogelijke luchtaanvallen na Petraeus rapportage. 

Het lijkt allemaal bij elkaar te komen. Zware gevechten met het sjiietische Mehdi-leger van Muqtada Al Sadr, de rapportage van Petraeus aan het congres, de verklaringen van Petraeus dat Iran Al Sadr steunt (bedenkelijk aangezien de Irakese regering zelf Iran’s eerstgeplaatste bondgenoot in Irak is), massale „oefeningen“ in Israël, geleuter over Wildersfilm in politiek Iran en de westerse media (terwijl duidelijk geen hond om die film geeft), NATO-top en Libanon en Syrië die zich opmaken voor Israëlisch geweld.

Gaven vorige week de Russen nog aan bedenkingen te hebben over Amerikaanse manoeuvres in Irak, nu blijken de Britten bezorgd over een Amerikaanse aanval op het Islamitische land. Sleutel is de „crackdown“ door Irakese „regeringstroepen“ en het Amerikaanse leger van de Mehdi milities. Ondanks een „vredesakkoord“ tussen regering en de sjiietische geestelijke Al Sadr, onder de vleugels van sjiietisch Iran, worden zware gevechten gerapporteerd in de reusachtige sloppenwijk Sadr-city in Bagdad. Irakese regeringstroepen faalden rond Basra; deze ronde is het het Amerikaanse leger dat de aanval inzet.

Daarmee lijkt de „passieve“ rol van het Amerikaanse leger in de operaties tegen het mehdi leger te zijn veranderd naar actieve en wordt de strijd meer dan „een intern Irakees politiek gevecht“. Wordt geprobeerd het Mehdi leger te verslaan om onrust en aanvallen tijdens een campagne tegen Iran te verminderen?

Hoewel een officiële oorlogsverklaring ontbreekt, is de strijd al begonnen. Alle banken en banktransacties van en naar Iran zijn door het Amerikaanse State Department (ministerie van Buitenlandse Zaken) illegaal verklaard. Een economische nekslag, vooral nu de Iraanse oliebeurs, de „Kish“ beurs, van start is gegaan. Met de beurs wil Iran olie, gas en afgeleiden tegen andere valuta dan de dollar gaan verkopen. Met de dollar op weg naar een historisch waardedieptepunt muziek in de oren voor veel OPEC-leden. Maar Washington deelt de marsorders in de Perzische Golf uit en de „petrodollar“ moet en zal worden blijven gebruikt om energie uit het Midden Oosten mee te betalen.

Voor Israël is het van belang dat na Irak de opkomende wereldmacht Iran wordt uitgeschakeld. De intensieve lobby om oorlog door Israël lijkt nu bij monde van generaal Petraeus bewaarheid te worden. Vergeet dat de Badr-brigades, de doodseskaders van de Irakese regering door Iran zijn getraind. Nee, het Mehdi leger, notabene „nationalisten“ zou door Iran actief gesteund worden. Iran vecht met andere woorden in Irak mee tegen het Amerikaanse leger. Met deze claim, na de sancties, het „nucleaire wapenprogramma“, de „gevonden Iraanse wapens“, het bestempelen van de Iraanse Revolutionaire Garde als terroristische organisatie, staat de deur wijd open voor actie.

Er klinken sussende woorden uit Tel Aviv over de grootschalige oefeningen die deze week in Israël worden gehouden maar buurlanden Syrië en Libanon vertrouwen de Israëli’s niet. Syrië riep al eerder reservisten terug en lijkt domweg te mobiliseren. In Libanon is Hezbollah in opperste paraatheid en geeft zelfs het nationale Libanese leger te kennen aan de zijde van Hezbollah te zullen vechten indien Israël deze week inderdaad wederom de aanval in gaat zetten. En toeval? De NATO gaat net met de Israëlische marine in het gebied lopen oefenen

Wat er ook gebeurt, het wordt een spannend weekje. Dus bij deze dan officieel: „Wooooolllllffffff!”

NATO-top

Alsof het wisselgeld is. Naar verwachting werd de toetreding van de Oekranië en Georgië tot de NATO opgeofferd voor Russische logistieke steun aan de operatie in Afghanistan. Tot nu toe was de NATO-legermacht in Afghanistan vooral afhankelijk van Pakistan als toevoerhaven van goederen en energie maar werden transporten regelmatig gehinderd door (vrij succesvolle) aanvallen. Met name Frankrijk en Duitsland zijn verantwoordelijk voor de deal en gaan daarmee lijnrecht tegen de wens van de Amerikanen (en schoothondje Jaap de Hoop Scheffer) in. Washington ziet toetreding van de beide voormalige Sovjetstaten tot het Atlantische bondgenootschap een strategische noodzaak om energietoevoer vanuit het Kaspische gebied te verzekeren. Daarnaast kunnen militaire apparaten als bassissen worden uitgebreid en hebben de VS een mes in de onderbuik van Rusland. Bush verliet tegen het protocol in de bijeenkomst vroegtijdig.

De Russische aanwezigheid bij de NATO-gesprekken is een unicum maar de puinhoop en mogelijke afgang in Afghanistan maakte de uitgestoken hand een noodzaak. Al werd op de top wel steun uitgesproken door de lidstaten voor een in Rusland omstreden project: het Amerikaanse raketschild.

In de gesprekken tussen Poetin en Bush volgend op de top kwam dit heikele weer naar voren. De Russen vertrouwen de Amerikanen en hun schild niet. Washington zegt het te willen gebruiken ter bescherming tegen Iran, maar de geografische logica spreek dit tegen. Voor de Russen is het duidelijk dat het schild maar een doel heeft: nucleaire „premacy“, de mogelijkheid een atoomoorlog winnen doormiddel van een „first strike“ in combinatie met een „schild“. Volslagen waanzin, maar een kaart waarop de Amerikanen op dit moment duidelijk spelen. Waarom worden onder andere Japan en India ook bij het project betrokken? Met overige stations in Groot-Brittannië, Polen en Alaska lijken eerder China en Rusland doel van het schild.

Afghanistan

Bij een groot staatsman hoort natuurlijk een oorlog, en met visioenen van Napoleon gaat Sarkozy meer Fransen richting Afghanistan sturen. Ook de Amerikanen willen meer troepen zenden nu de oorlog een fiasco is geworden. Met 1 miljoen heroine verslaafden.

Neocon nazis

Grootlicht en media/inlichtingenmanipulator ziocon Doug Feith: “We hebben Irak aangevallen omdat we dachten dat Irak ons zou aanvallen.”

Economie

De grote „roof“ is begonnen als „vulture“ fondsen zich buigen over de brokstukken van de kredietcrisis. Wie niet het aloude Rothschild trucje kan toepassen ligt aan het infuus bij de Fed, die nu weer miljarden en miljarden naar Wallstreet pompt, of hoopt op de grote „reddingsboei“ van vadertje staat en de belastingbetaler.

En het is een roof. De grootste ooit. Al jaren werd ervoor gelobbyd door de grote jongens op Wallstreet en met Paulson, een oud Goldman Sachs man, op financiën gaat het gebeuren. Het idee is simpel: Wallstreet moet ongelimiteerd toegang krijgen tot de geldkraan van de Fed en als er iets mis gaat moet de staat onmiddellijk bijspringen en de investeerders redden. Publiek geld voor de „vrije markt“.

Dat heet geen kapitalisme; dat is socialisme. Ow nee...socialisme is slechts het tweede woord waarmee dit soort onzin wordt verkocht. We missen “nationaal”. Voila...terug bij af. Fascisme…

Zapruder vs Big Pharma

Het moge duidelijk zijn dat Zapruder de oorlog heeft verklaard aan Gardasil, het middel tegen baarmoederhalskanker waarvan de fabrikant zelf toegeeft dat het juist de kans op kanker vergroot. De Gezondheidsraad heeft de regering geadviseerd om een vaccinatieprogramma op te zetten terwijl de distributeur agressief het land intrekt om via ouderavonden ouders te “adviseren”. Onbegrijpelijk en levensgevaarlijk. Hoe “Big Pharma” soms te werk gaat legt de dissident en aan de schandpaal genagelde “insider” Gwen Olsen uit: 


eKudos NUjij MSN Reporter Facebook Tell-a-friend
Patrick Savalle (Patman) | 07-04-2008 00:22
35113
"Voor de Russen is het duidelijk dat het schild maar een doel heeft: nucleaire „premacy“, de mogelijkheid een atoomoorlog winnen doormiddel van een „first strike“ in combinatie met een „schild“. Volslagen waanzin, maar een kaart waarop de Amerikanen op dit moment duidelijk spelen."


US Militaire strategie is volgens mij op game-theory gebouwd. Moeten we het eens over hebben. Al die waanzin komt dus voort uit wiskundige modellen.
Donkerdoorn | 07-04-2008 00:27
35115 Klopt...de oude Koude Oorlog modellen. Complete waanzin...
Johnito | 07-04-2008 00:50
35117
Naar verwachting gaat de generaal Iran een actieve militaire rol in Irak toedichten.


Verderop in de Times Online:

FIVE British hostages who were kidnapped in Iraq last year may be being held in Tehran, the Iranian capital, according to intelligence reports received by the Foreign Office.

The disclosure, supported by two security sources in London and officials in Iraq, means that any rescue attempt by British special forces would be almost impossible.

The latest intelligence follows statements last year by General David Petraeus, commander of US forces in Iraq, that he believed the five men had been abducted by a group funded, trained and armed by Iran.


Chilling times indeed, my friends...
Donkerdoorn | 07-04-2008 00:57
35119 Deze was ik nog vergeten: Britse leger weer onder vuur over martelen van een 70 jarige sjiietisch leider.

Yep Johnito.....
Renatus | 07-04-2008 07:54
35122 Jullie waren er al weer vroeg bij!
lanoe | 07-04-2008 08:03
35123 Mijn god, hebben al die mafkezen voorouders uit Nederland?
Eerst Bush en nu deze ook al!!

De hoogste Amerikaanse Generaal in Irak David Howell Petraeus, geboren 7 november 1952, heeft een Nederlandse vader
Petraeus zal over 10 minuten een belangrijke rede (verslag) houden in het Amerikaans congres.

Zijn 'Dutch Roots' komen via zijn vader, de zeekapitein Sixtus Petraeus (geboren 23-9-1915), die tijdens of na de Tweede Wereldoorlog emigreerde naar Amerika en daar huwde met Miriam Howell.
Zijn naam kwam ik meerdere keren (zie afbeelding onder) tegen op een Ship List van de site Ancestry.com:

Bron:

http://archieven.blogspot.com/2007/09/de-friese-afkomst-van-petraeus.html

Carpe diem homo universalis
| 07-04-2008 09:11
35124 We zijn terug in de romeinse tijden.
De spelen met de leeuwen en het circus heeft de soaps en voetbalwedstrijden verwisseld.
En dagelijks onze propagandazender die verteld wie goed is en wie slecht.
Ave ceasar.

Ondertussen het inderdaad Wilders gekakel,wat nergens over gaat.
Hun denken echt niet aan het probleem over ons allen,maar dat dat eraan gaat komen en we hun als vijand gaan zien in plaats van de aanstichters.
Net zoals het hierna toe halen van gastarbeiders.
Het nederlandse volk werd onderbetaalt,door de komst van hen.
Nu komen de polen er ook aan,en zijn de moslims overbodig geworden.
Zoals ook de taliban ineens overbodig werden,of saddam.
Wij allen zijn gewoon wegwerpmensjes.
Het volk lijd en de populisten vertellen ons wel wat het beste is.
Wat hebben wij hier toch een simpel leventje.
Wij hoeven zelfs niet eens meer na te denken.
Alles word geautomatiseerd.
Hans | 07-04-2008 09:43
35128 Intercontinentale raketten en raketschilden zijn zo 20-ste eeuw.
De huidige oorlogen gaan om olie, gas en het transport van die grondstoffen vauit het Midden-Oosten en de Kaspische regio naar de VS en Europa.
Het raketschild is hooguit een leuk aangeklede smoes om geld uit te delen aan bevriende vazalstaatjes en het militair-industrieel-complex.
FotonX | 07-04-2008 10:08
35131 Zou de psychotische NWO een kernoorlog aandurven?
Inanna | 07-04-2008 11:21
35137 FotonX, die psychotische NWO voert al kern-oorlogen met DU. Als ze gaan schieten, dan zullen ze dat zeker doen met "precisie-bombardementen." Kanker in Bagdad, daar hoor je weinig meer van. Vergeleken met de dagelijkse =5471&tx;_ttnews[backPid]=1974&cHash=c1a06a6b9c]strijd om het bestaan, schijnt dat slechts een minder probleem.

De echte H-bom of A-bom is volgens mij een stukje achterhaalde technologie.

Verder valt het me op, dat de kranten allemaal zwijgen over deze ontwikkeling. Straks komt de aanval op Iran weer als een grote verrassing voor ons journaille!

Daarom nogmaals: dank voor de briefing, Donkerdoorn.
jf65 | 07-04-2008 11:29
35139 Dat denk ik dus wel, niet een full blown strategische kernoorlog maar een met gebruik van mini-nukes, tactical nukes.
Eigenlijk zijn de Amerikanen die grens al gepasseerd in Irak: DU-munitie *is* nucleaire oorlogsvoering en dat is zonder tegenwoord of protest ingezet.
xaderp | 07-04-2008 11:33
35140 Ordo ab chao, en geen grotere chaos dan na een kernoorlog....
Sinner747 | 07-04-2008 12:10
35144 *hoort net de sirenes weer loeien (o ironie)

Dank Donkerdoorn, nog even over Iran, ze zijn het nieuwe jaar daar goed begonnen, met een oorlogs verklaring van de VS, een financiele oorlogsverklaring welteverstaan: http://japanfocus.org/products/details/2707
| 07-04-2008 12:13
35145 De VS bevind zich in een zeer moeilijk pakket in Irak.....het is natuurlijk al een verloren oorlog....wat denk je dat er gebeurd als de VS tevens Iran aanvalt??

Precies! De Amerikanen zullen alle zeilen bij moeten bijzetten....Iran is een ander verhaal dan het veel kleinere Irak....Kortom, de Amerikanen zullen zich in een zeeeeer moeilijke positie bevinden....Daarbij komt de het grote gevaar van onderzeeërs voor vliegdekschepen...

In geval van een Iraanse aanval zal Israel vrijwel onbeschermd zijn....Ik speel wel eens Risk, ik zou DAN het moment kiezen om de Israelische bezetter het "Beloofde land" uit te gooien, als ik een extreme moslim was!!...Israel is namelijk alleen maar verder doorgeslagen in het tarten van de moslimwereld (bezetting Pallestijnse gebieden/nederzettinge/afscheidingsmuur)....Moslims worden al sinds 1948 bewust vernederd...gelukking zijn de bewoners uit het Midden Oosten niet uit op eer en wraak....

De moslims worden nu duidelijk onze vijand gemaak. Denk vooral aan 911 en Geert W...Wij leven in de illusie dat er een gevaar voor Islamisering is terwijl in werkelijkheid er een kruistocht gaande is sinds 1948!!!

Ik ben er van overtuigd dat er een escalatie zal plaatsvinden......wat denk je wat er gebeurt als er een bom ontpolft in Mekka, of als de Al-Aqsa-moskee, wordt opgeblazen door terroristische zionisten?

P.s. de Al-aqsa moskee moet zowieso verdwijnen volgens de Luciferiaanse Illuminati....hier moet namelijk de nieuwe Tempel van Solomon komen....
solomon_temple.jpg
1 regering
1 munt
1 RELIGIE!
| 07-04-2008 12:37
35149 Jacobs-pillarstone:

Jacobspillarstone.gif

In Westminster Abbey, under the throne of Edward I, lies a stone 26" x 16" x 10.5" of purplish-red sandstone of a type not found in the U.K. but found in Judea and Moab. {The stone} has two very worn iron rings and has a great crack in it. All the Monarchs of Great Britain since its removal from Scone in Scotland 700 years before 1996, have been crowned on it apart from Mary Queen of Scots.

Ofwel: de koningin zit op een JOODSE steen....waarom?

Tevens is het grappig dat deze koningshuizen afstammen van de vroegere Kruisvaarder...Ze zeggen zelf af te stammen van koning David..De connectie is zowel in de vorm bloedlijn families die rechtstreeks doogetrokken kunnen worden tot vrijwel alle presidenten van de VS (incl. Obama), als de geheime genoodschappen zoals de Tempeliers (latere freemasons), alles bestuurd vanuit het Vaticaan.....Waarschijnlijk wordt alle kennis bewaard in de bibliotheek van het Vaticaan...

De kruisvaarders zijn weer terug! Men speeld de bijbel na.....

De vraag is wie wordt de messias, waar men nu de nwo voor aan het realiseren is?...De greatest trick the devil pulled, was to convince the sheeple he didn't exist...
freedomfiles | 07-04-2008 13:39
35150 "Ofwel: de koningin zit op een JOODSE steen....waarom?"

Net zo goed een Christelijke steen, immers zou deze steen volgens (Schotse) legendes het kussen van Jacob zijn geweest, zie ook het oude testament. De reden waarom de koningen op die steen wilden zitten lijkt mij vrij duidelijk; om zo te kunnen pretenderen dat ze hun macht ontleenden aan goedkeuring van God, en dat ze een bloedlijn hadden met personen uit de Bijbel.

Zie ook :

Stone of Scone (a.k.a. Stone of Destiny, Coronation Scone)
http://en.wikipedia.org/wiki/Stone_of_Scone

Overigens is het de vraag of de bewering dat dat type rood zandsteen uit Judea of Moab zou komen ook twijfelachtig. Immers komt rode zandsteen juist veel voor in Schotland, waar deze steen eeuwen lang door de koningen werd gebruikt. De kans dat de rest slechts legende is lijkt mij dan ook aanzienlijk :

http://en.wikipedia.org/wiki/Old_Red_Sandstone
http://en.wikipedia.org/wiki/New_Red_Sandstone

Maar wat heeft dat verder van doen met dit topic ?
freedomfiles | 07-04-2008 13:50
35151 @ Klaas :

Hier overigens een stukje over de pre-Christelijke historie van die steen, welke stamt uit de tijd van de Kelten. Later heeft men het in een Christelijk sausje gegoten :

Lia Fail (Stone of Destiny)
http://en.wikipedia.org/wiki/Lia_Fáil

In Celtic mythology, the Lia Fáil is said to have been brought to Ireland in antiquity by the semi-divine race known as the Tuatha Dé Danann. (It has been found that the stone from which it is carved is actually native to Ireland.[citation needed]) The Tuatha Dé Danann had travelled to the "Northern Isles" (Geoffrey Keating identifies this with Norway) where they learned many skills and magic in its four cities Fáilias, Gorias, Murias and Finias. From there they proceeded to the north of Scotland, bringing with them a treasure from each city - the four legendary treasures of Ireland. From Fáilias came Lia Fáil "the Stone of Fál"; also called the Stone of Destiny (Latin: Saxum fatale). The other three treasures are the Claíomh Solais, the Spear of Lugh and The Dagda’s Cauldron.
lanoe | 07-04-2008 14:52
35160 Zou de psychotische NWO een kernoorlog aandurven?

Ja, maar helaas gaat dat niet.
Het is een gegeven technologie en nu wordt er dus op gepast.
Valt het niet op dat die onbekende vliegende dingen ineens verschenen nadat die kennis was vrijgegeven?
Hoe en wat laat ik in het midden, maar geloof me dat ze het geprobeert hebben, maar dan wordt het kreng onschadelijk gemaakt.
Hier zijn ook bewijzen van, maar die zullen jullie wel kennen.
De NWO (of hoe je die wacko's dan ook wil noemen, want ze wisselen net zo vaak van naam als van jasje) kan dus niets in dat opzicht.
Ze staan met de rug tegen de muur, het is nu enkel afwachten tot WIJ het afmaken (en dan bedoel ik niet met geweld).

Carpe diem homo universalis
| 07-04-2008 15:11
35166 Maar wat heeft dat verder van doen met dit topic ?

Ik geef je aan in welke context je de crisis in het Midden Oosten "moet" zien....Het gaat dus niet om olie (hooguit het om het controleren/beperken ervan), maar om het realiseren van de in de bijbel genoemde Apocalyps...

Het was dus nooit de bedoeling geweest om een overwinning te behalen in Irak of Afganistan....De Vs moet verliezen....ordo ab chaos.....

Het gaat in dit geval om de komende (volgendsDD) Iran oorlog;

Het gaat dus niet om het uitschakelen van de Iraanse vijand, maar om een bewuste escaltie met een mogelijke Apocalyps tot gevolg....

Het is de enige manier om de drie corrupte godsdiensten tot 1 te kunnen omvormen......Het moslimgeloof is net zo'n mindfucked als het gristen dom, of het joden dom....met nadruk op dom...

Religie is om de schapen te verdelen en om haat te zaaien.....maar dit niet alleen, het is tevens de dekmantel voor 6000 jaar verborgen wetenschap, mindcontrol, en opgepotte fortuinen.....de mensen achter religie vandaag de dag werken achter de schermen samen om nu tot de eindontknoping te komen....na alle verdeeltheid/bloedvergieten, volgt hun uiteindelijke doel: 1 wereldreligie!

Een clash tussen de civilisations is de enige manier om dit te realiseren....

Wat ik je hiermee wil zeggen, Freedomfiles:

De mate van manipulatie is de wereld is vrijwel onbeschrijvelijk.....Ook Iran speelt het spel volledig mee....waarom denk je dat zelf zij niet over 911 beginnen, lijkt me duidelijk toch? Alle gekte en chaos in de wereld is van at/mz in scene gezet.....

De vraag is eigelijk alleen nog:

Had de bijbel (Apocalyps/terugkeer messias)
Koraan (Heilige oorlog/ terugkeer messias)
Torah (Apocalyps/terugkeer messias)
Maya's (einde vd kalender)
, werkelijk voorspellende waarde of is het slecht een script dat wordt nagespeeld?
halfgaar | 07-04-2008 15:16
35167 Het moraal van het verhaal van de jongen die wolf riep is niet dat je geen leugens moet vertellen, maar dat je nooit hetzelfde leugen moet herhalen smile
democraatus | 07-04-2008 17:00
35181 In mijn scriptenboek komt de oorlog pas tijdens of na de sociale onrust. Ik verwacht dus nog diepe economische malaise. Dan zijn de (afgestompte) geesten pas klaar voor afleiding en de rijkaards voor een nieuwe greep in de staatskas ten koste van de belastingbetaler. Kortom, ik denk dat er wolf geroepen wordt.
freedomfiles | 07-04-2008 19:27
35192 @ Klaas:

Had de ... werkelijk voorspellende waarde of is het slecht een script dat wordt nagespeeld?

Ik zie religie eerder als massa psychologie dan iets bovennatuurlijks, al zullen gelovigen het daar natuurlijk heftig mee oneens zijn. Als je al kunt spreken van voorspellende waarde, dan komt dat door groeperingen die actief bezig zijn om bepaalde voorspellingen (volgens hun visie) uit te laten komen.

Ken je onderstaande documentaire over apocalyptische groeperingen in Israel ?

PBS: Israel's Next War
http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/israel/

Deze beweging heeft zich tot doel gesteld om ervoor te zorgen, dat op de plek waar nu de Al Aqsa moskee staat, in de toekomst de nieuwe Tempel gebouwd kan worden :

Temple Mount Faithful movement
http://www.templemountfaithful.org/

In de Verenigde Staten heb je ook een steeds groter wordende groepering die denkt dat we in de eindtijd leven, en dat de Christus terug komt op aarde :

Rise Of The Righteous Army
Evangelical Movement Shapes Culture With 'Left Behind' Series
http://www.cbsnews.com/stories/2004/02/05/60minutes/main598218.shtml
http://en.wikipedia.org/wiki/Left_Behind_(series)

En zo hebben de Moslims het over de Mahdi.

Ik geloof in geen van al die verhalen, maar zal niet verbaasd zijn wanneer sommige zaken wel uit (lijken te) komen ten gevolge van manipulatie door religieuze of politieke groeperingen.
Dawkins | 07-04-2008 19:43
35195 Er wordt hier al ik weet niet hoe lang geroepen dat de VS Iran gaan binnenvallen. Donkerdoorn geeft zelf al aan dat de voorspellende waarde hiervan niet erg hoog is. Het doet mij een beetje denken aan het uithangbord van het koffiehuis: "morgen is de koffie gratis".
freedomfiles | 07-04-2008 19:59
35197 Het doet mij een beetje denken aan het uithangbord van het koffiehuis: "morgen is de koffie gratis".

Dan denk jij toch dat er geen oorlog komt met Iran ? Wanneer je de media een beetje volgt krijg je echter toch wel een ander beeld, zie bijvoorbeeld onderstaande artikelen van vandaag over de mogelijkheid van een Amerikaanse oorlog tegen Iran :

Analysis: It's springtime; war in the air
http://www.upi.com/International_Security/Emerging_Threats/Analysis/2008/04/07/analysis_its_springtime_war_in_the_air/7206/

US Military Strike set on Iran?
http://www.analyst-network.com/article.php?art_id=1941
Dawkins | 07-04-2008 20:02
35198 Ik weet niet of daar oorlog komt. Dat weet niemand, behalve Bush en een paar generaals. Maar ik doe niet net of ik het wel weet.
| 07-04-2008 21:08
35204 "US Militaire strategie is volgens mij op game-theory gebouwd. Moeten we het eens over hebben. Al die waanzin komt dus voort uit wiskundige modellen."

Die wetenschapper bleek achteraf nogal schizofreen en paranoide te zijn, toch...

Erg prettig....
cmmtgnmn | 07-04-2008 21:11
35205 Ik zeg; sunburn...
Donkerdoorn | 08-04-2008 08:12
35213 Ik weet het ook niet. Alleen van tijd tot tijd stapelen de ontwikkelingen zich in het MO zo op dat de kans op explosie groot wordt. Het "de jongen die wolf roept" is gewoon een mooie metafoor die ik gebruikt heb om "mezelf een beetje in te dekken". Feit blijft dat wederom de combinatie van "nieuws" naar conflict wijst. Libanon en Syrië zetten zich niet voor hun lol schrap. Mehdi leger wordt zwaar aangepakt. Er wordt geoefend. Petraeus geeft Iran de schuld van alles wat mis gaat in Irak.
Punt voor punt voor punt. Ik reik het nieuws alleen aan, het is uiteindelijk aan jullie om er een interpetatie aan te geven. Wolf roepen of geen wolf roepen.
freedomfiles | 08-04-2008 09:27
35217 Ik weet het ook niet. Alleen van tijd tot tijd stapelen de ontwikkelingen zich in het MO zo op dat de kans op explosie groot wordt.

Jups. Wanneer de Washington Post ofzo er dan over schrijft is dat normaal en heet het journalistiek. Wanneer je hetzelfde hier schrijft, onderbouwd met serieuze bronnen, dan wordt het door sommigen plotseling omgedoopt in complotdenken, paranoia en meer van dat soort onzin.

Ik weet niet of daar oorlog komt. Dat weet niemand, behalve Bush en een paar generaals. Maar ik doe niet net of ik het wel weet.

Vooral geen nieuwsberichten erover lezen, voordat je per ongeluk nog wat zou opsteken over zo'n onderwerp....
Renatus | 08-04-2008 10:52
35226 Dawkins heeft wel een klein puntje.. jemig man ik "voorspel" al sinds 2005 dat Iran het volgende doelwit is en heb ook diverse keren gedacht dat het 1 voor 12 was. Bijv met de opening van de Iraanse oliebeurs. Of toen Rusland al haar kern-reactor specialisten terugtrok. Of op het moment dat die derde (vierde?) vloot compleet in de golf zou liggen, incl. een wat oudere carrier strike group die ze mooi met een valse vlag zou kunnen opblazen. Of ten tijde van de bezetting van Libanon door Israël. Of toen een admiraal werd aangesteld voor alle operaties in Irak, in plaats van een generaal.

Je kunt dus niet met zekerheid zeggen dat het NU gaat gebeuren. Misschien is het al een paar keer tegen gehouden. Misschien waren die opgepakte Engelse soldaten wel onderdeel van een sabotage team. Misschien misschien. Je weet het niet. Maar dat het gáát gebeuren staat als een paal boven water.
Dokter Vlimmen | 08-04-2008 11:47
35234 De armen landen worden rijker of slimmer !?

http://www.nu.nl/news/1516037/30/IMF_wil_deel_goudvoorraad_verkopen.html

En Daan roept dat ook al wat jaren, met heelveel achtergrondinformatie om dat te ondersteunen.

http://www.deepjournal.com/p/2/a/nl/1258.html
Patrick Savalle (Patman) | 08-04-2008 12:50
35242 Woooooolf smile
xaderp | 08-04-2008 13:24
35247 Tsja... Wat gaat er gebeuren met de goudprijs als het IMF plotseling 400 ton goud op de markt stort?

En wat doet dit met de olie en dollar prijs?
Paul2 | 08-04-2008 18:53
35289 Aan de slag voor de democratie
http://www.inmotionmagazine.com/opin/pr_sjm.html#Anchor-14210
Paul2 | 10-04-2008 13:39
35394
Ook de Amerikanen willen meer troepen zenden nu de oorlog een fiasco is geworden.


En een originele presidentskandidaat
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2008/04/10/wafghan110.xml
lanoe | 12-04-2008 09:17
35460 "Zou de psychotische NWO een kernoorlog aandurven?"

"Ja, maar helaas gaat dat niet.
Het is een gegeven technologie en nu wordt er dus op gepast.
Valt het niet op dat die onbekende vliegende dingen ineens verschenen nadat die kennis was vrijgegeven?
Hoe en wat laat ik in het midden, maar geloof me dat ze het geprobeert hebben, maar dan wordt het kreng onschadelijk gemaakt.
Hier zijn ook bewijzen van, maar die zullen jullie wel kennen.
De NWO (of hoe je die wacko's dan ook wil noemen, want ze wisselen net zo vaak van naam als van jasje) kan dus niets in dat opzicht.
Ze staan met de rug tegen de muur, het is nu enkel afwachten tot WIJ het afmaken (en dan bedoel ik niet met geweld)."

Zoals ik al zei dus:

http://www.niburu.nl/

Ja, de bruine site, maar het zijn en blijven feiten;)

Carpe diem homo universalis
Paul2 | 12-04-2008 16:55
35472
Neocon nazis
Grootlicht en media/inlichtingenmanipulator ziocon Doug Feith: “We hebben Irak aangevallen omdat we dachten dat Irak ons zou aanvallen.”


Wel aardig om te zien in welke richting dit soort gekken naar de toekomst kijken van China
http://www.fromthewilderness.com/free/ww3/062005_kaplan_clamor.shtml
http://www.theatlantic.com/doc/200506/kaplan
Marcus | 13-04-2008 12:17
35500 @ Paul2

Het einde van het artikel (1e link) suggereert dat china ook min of meer aan de touwtjes van de (westerse) internationale elite hangt.

Het zal ook eens niet, waar hebben we dat eerder gezien?

Zo bezien moeten Kaplan's ideeen ook als propaganda gezien worden om de massa tegen china op te zetten, tibet iemand?
Paul2 | 13-04-2008 13:09
35503 Kaplan doet gewoon aan marktverkenning voor het MIC ,Marcus.......Steeds moet een nieuwe vijand worden gegenereerd.Clubs als het NED enz helpen een handje hierbij in Tibet
Paul2 | 13-04-2008 13:29
35504 Bij de Falun Gong in China zijn de geheime diensten en hun proxy's ook weer uiterst aktief,men beperkt zich niet tot Tibet.China mag vooral geen toegang hebben tot de grondstoffen om de levensstandaard van zijn bevolking te verhogen.Het westen denkt nog steeds het alleenrecht te hebben op welvaart.Alle mensen zijn gelijk,maar sommige mensen zijn iets meer gelijk dan de ander.
Among the foreign (predominantly Western) Friends of Falun Gong, we find the likes of Mark Palmer of Freedom House. Freedom House is a quasi-intelligence front created by the CIA-connected Open Society Institute of elite George Soros. In addition to Palmer, Freedom House has counted among its top management the former CIA Director James Woolsey, neocons Bernie Aronson and Diana Negroponte, super elite Zbigniew Brzezinski, former Clinton National Security Advisor Anthony Lake, Clinton Commerce Secretary Stuart Eizenstat, and the late Congressman Tom Lantos and his wife.

Freedom House is backed by the National Endowment for Democracy (NED), which former CIA agent Philip Agee, and many others have amply documented, is a US intelligence apparatus that has been a driving force behind opposition forces (“democracy revolutions”) in many countries.

As pointed out by William Blum in his book, Rogue State, the CIA has created a host of “Trojan horses” such as the NED specifically to subvert foreign countries, under the guise of humanitarianism:

“The NED was set up in the early 1980s under President Reagan in the wake of the negative revelations about the CIA, in the second half of the 1970s . . . The idea was that the NED would do somewhat overtly what the CIA had been doing covertly for decades, and thus, hopefully, eliminate the stigma associated with CIA covert activities.

“It was a masterpiece. Of politics, of public relations and of cynicism
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=8656
Marcus | 14-04-2008 00:32
35529 Paul2, in mijn beleving is het doel niet het creeren van nieuwe vijanden voor een winst hongerig mic; dat is slechts een middel om na de gevoerde strijd,koud of heet, machtconcentratie een stap verder te brengen.

Veel van die stukjes info, nieuw en historisch, militair, economisch, politiek en biologisch, die we hier bij elkaar brengen wijzen daarop.

Historisch gezien heeft "wallstreet" de 20e eeuw geregiseerd met als gevolg de context waar we nu in leven.

Het enge van de huidige context vind ik dat het vertrouwen in economische en juridische spelregels stelselmatig wordt uitgehold.

Daarna rest slechts het recht van de sterkste.
Jouw reactie

*naam:

Email:

Onthoud mijn inloggegevens in een cookie

Email mij bij opvolgend commentaar

*Laat zien dat je geen spambot bent door het onderstaande woord te typen:


opmaken van je reactietekst
lees hier de huisregels
xhtml 1.1 · css/2 · rss 2.0 · WAI · site by Patrick Savalle · hosted by Digitux