188 verlichte geesten, 1 doorgeslagen complotters en 4 trollen aanwezig, 9093 leden

RSS-feed van artikelen Twitter-feed van artikelen Zapruder Inc.

De Maandagmorgen-briefing (week 34) / reageer

Door Donkerdoorn, gepubliceerd op 26-08-2007 23:04, 38 reacties, rubrieken: Politiek, Weekbriefing

“Terugtrekken uit Irak zal net zulke gewelddadige reacties teweeg brengen als de terugtrekking van de Verenigde Staten uit Vietnam.” Oei…Bush scoorde weer een “Bushism” met zijn ietwat historisch mank gaande vergelijking tussen Irak nu en Vietnam toen. En het leverde hem weer het nodige commentaar op. Extra pijnlijk als dat ook nog eens veteranen zijn. Dat Bush meestal geen flauw benul heeft van de zaken waarover hij praat, is al jaren duidelijk. Maar nu mensen als Rove en Tony Snow opstappen, kan het speechwriter-team van de president duidelijk wel wat nieuw talent gebruiken. 

De vergelijking heb ik al eens eerder in de briefing gemaakt, maar het wordt steeds erger: Bush lijdt aan het Hitler-in-de-bunker-syndroom. Speech na speech blijft de rasoptimist Bush hameren op het succes van zijn oorlog en “surge” strategie. Ongeveer alles wat tegen het Amerikaanse leger vecht heet tegenwoordig Al Quada (wat ook blind wordt verkondigd door het Amerikaanse leger in Irak en vervolgens weer wordt overgenomen door onze media), Osama is terug en premier Maliki van Irak is een toffe vent.

Zelfs over het laatste, Maliki, is Bush niet in staat de waarheid te vertellen. Want de Verenigde Staten zijn klaar met de Irakese eerste minister. Van alle doelstellingen die het Amerikaanse congres de Irakese regering heeft gesteld (op zich al een unieke actie) zijn er bitter weinig gehaald. Met de belangrijkste, de oliewet, muurvast in het parlement. Maliki’s regering valt uit elkaar en politieke steun voor het kabinet brokkelt sneller af dan een smeltende poolkap. In een wanhoops mediaoffensief probeert Maliki iets van vooruitgang te presenteren. 

Enter Ayad Allawi, de listige, gewenste sterke man van de Amerikanen. Niet alleen zit de soenniet vuistdiep in de Irakese inlichtingdienst en daarmee de CIA, de beste man deelt ook nog eens in Washington duizenden dollars uit om steun te kopen voor een eventuele aanstelling als leider van Irak.

Maliki werd ondertussen in The New York Times aangepakt met een hit-piece dat geen hit-piece mocht heten. Maliki heeft zich voornamelijk geconcentreerd op het uitbreiden van de sjiietische macht en de sjiietische milities. Waar de Times even overheen keek, is het feit dat er geen eenduidige sjiietische militie is. Het Mahdi-leger van Muqtada al Sadr staat beduidend minder onder invloed van Iran dan de milities van de regering. 

Iran

Wederom gevloek vanuit het Witte Huis (de vleugel waar de vice-president in resideert) nu Iran en de IAEA verdere overeenstemming hebben bereikt over Iran’s nucleaire programma en inspecties van nucleaire “sites”. Vanuit Washington dus de gebruikelijke pavlov-reactie: scepsis, wantrouwen, ongeloof. Helaas kon de Amerikaanse reactie op weinig sympathie rekenen. De Amerikaanse houding wordt ondertussen tot “weinig constructief” tot “onlogisch” bestempeld.

Het is de haviken in het Pentagon en het Witte Huis ondertussen duidelijk dat het “nucleaire traject” ten opzichte van Iran een doodlopend spoor is geworden. Wat enorm afbreuk doet aan de zo gewenste internationale boycot.

Maar de vermeende problemen met Iran’s nucleaire programma zijn natuurlijk ondertussen verwisseld met de vermeende bemoeienissen van Iran in Irak. Ook deze week weer veel ongeloofwaardig nieuws over Iraanse wapens (Terwijl Amerikaanse wapens ondertussen en masse de grens met Turkije overgaan. En waar zijn die 190.000 handwapens ookalweer?). De troefkaart in deze opzet is natuurlijk het bestempelen van de Iraanse revolutionaire garde als terroristische organisatie, wat de Verenigde Staten vrijbrief (hoewel niet volgens de regels) geeft om deze tak van de Iraanse regering aan te pakken.

En dan zijn er nog de meldingen van Iraanse beschietingen op Koerdisch/Irakees grondgebied.

Pakistan

Voor president Musharaff lijkt het delen van de macht met een door de Verenigde Staten gesteunde oud-premier bijna onafwendbaar. De VS zien het liefst zowel Musharaff als de oud-premier (en voor corruptie aangeklaagde) Benazir Bhutto aan het stuur in Pakistan. Maar een terugkeer van de oud-premier Sharif, ook aangeklaagd voor corrutie, zou roet in het eten kunnen gooien. Sharif zou bij eventuele verkiezingen zich willen opwerpen als uitdager van Musharaff. De zittende president heeft nog even geflirt met het verlengen van zijn termijn door “noodomstandigheden” maar dergelijke stappen zouden een hernieuwd conflict met de gerechtelijke macht van Pakistan inluiden.

India

Bij een bomaanslag in het Indiaanse Hyderabad zijn zeker 36 mensen om het leven gekomen met vele tientallen gewonden. De Indiaanse regering wijst met de vinger naar Pakistan, met als argument dat de aanslag alle kenmerken heeft van de Pakistaanse inlichtingendienst ISI.

Economie

Nog altijd geen eind in zicht voor de wereldwijde kredietcrisis. Wekelijks worden door verschillende centrale banken wereldwijd miljarden aan liquide middelen de markt in gepompt. Tot groot chagrijn van verschillende experts. Niet alleen wordt via de centrale bank private instellingen zoals hedge funds en banken gered (iets wat jij als prive persoon wel kan schudden) maar met de continue kapitaalinjecties dreigt een dubbele bubbel te ontstaan, oftewel….deflatie.

In Duitsland wordt een eerste staatsbank(!) in de verkoop gegooid terwijl de Fed alles op alles zet om twee banken te redden. In de geplaagde subprime-sectore zullen Lehman Brothers hun subprime-loan afdeling sluiten. Ten kostte van 1200 banen. En de fed gaat waardepapieren accepteren die gedekt worden door een werkelijk onderpand

Aahh, en de good-old Ruskies. De nostalgie! En stukken geloofwaardiger als vijand als mr baardmans. 

Vorige week op Zapruder:

Hè, hè Fisky. Was dat nu zo moeilijk?

Is there life on Maaaaaars?!

Heeft Balkenende ons belazerd met het Europees verdrag?

De ivoren torens van NIST storten in

Wikipedia voor al uw propaganda

Dit virus maakt jou dik en anderen rijk

Van dit virus word jij dom en anderen rijk

Een vergunning voor een t-shirt?

Science Fiction vs. Science Fact

eKudos NUjij MSN Reporter Facebook Tell-a-friend
Antagonizer | 27-08-2007 00:57
23453 Ik ben weer op de hoogte. Thx!
smile
Patrick Savalle (Patman) | 27-08-2007 00:59
23454 Die Amerikanen beginnen nu elkaar af te slachten.

http://www.forbes.com/feeds/ap/2007/08/24/ap4052736.html

Zodra je je bek opentrekt daar in Irak over de afgrijselijke fraude en illegale wapenverkoop vanuit het Amerikaanse leger, ben je zwaar de lul. Met wat pech wordt je gemarteld.
Antagonizer | 27-08-2007 01:01
23455 By the way: gezien de huidige chaos zou ik bijna een Koude Oorlog weer verwelkomen. Hoe bizar het ook klinkt, maar de wereld was toen wel een stuk overzichtelijker en evenwichtiger.

Plus de bonus dat men weer wat idealen gaat kweken met goeie kunstuitingen en oprechte burgerlijke ongehoorzaamheid tot gevolg wink
*mijmert*
Donkerdoorn | 27-08-2007 01:07
23456 Dat was best een relaxed evenwicht.......voor ons... wink
Antagonizer | 27-08-2007 02:11
23458 Psies!
wink
Nextmp | 27-08-2007 10:58
23464 Dit hoort volgens mij nog in de maandagmorgen-briefing.
Nextmp | 27-08-2007 11:03
23465 Die good-old Ruskies hebben overigens een zeer informatieve site. Daar staat info die elke Nederlandse krant standaard op de frontpage hoort te hebben.
burgermeester in oorlogstijd | 27-08-2007 11:44
23467
Die good-old Ruskies hebben overigens een zeer informatieve site. Daar staat info die elke Nederlandse krant standaard op de frontpage hoort te hebben.


Ja idd, Kasparov is een charlatan, Poetin is de hoeder van uw volk, er is geen racisme in Rusland hoor, etc... Lijkt me zeker info die elke krant op de voorpagina moet hebben!
Donkerdoorn | 27-08-2007 11:53
23468 Kasparov is een CIA-charlatan en met een approval-rating van 70%+ zal men Poetin inderdaad wel zien als hoeder van het volk....
....hoezo?
burgermeester in oorlogstijd | 27-08-2007 12:01
23469
Kasparov is een CIA-charlatan en met een approval-rating van 70%+ zal men Poetin inderdaad wel zien als hoeder van het volk....
....hoezo?


Russische media als betrouwbaar en onafhankelijk achten is een fabeltje.

Huh? Sinds wanneer is Kasparov een CIA-agent?
En heb je je wel eens afgevraagd hoe Poetin aan die "70% approval-rating" komt?
Dinosaur | 27-08-2007 12:07
23470 Spelletje schaduwvechten tussen Russen en Amerikanen wordt opgedreven. Geen hond die in concreto kan gissen waar dat toe zal leiden. Iets in nmn kleine teen vertelt me dat via problem-reaction-solution we uitkomen op méér globalisering...
Donkerdoorn | 27-08-2007 12:18
23472 Nee, maar ik neem aan dat je me dat nu haarfijn uit de doeken gaat doen burgermeester.

Kasparov is lid van het NSAC.
Donkerdoorn | 27-08-2007 12:20
23474 en iedere media als betrouwbaar en onafhankelijk achten lijkt me niet verstandig...
burgermeester in oorlogstijd | 27-08-2007 12:37
23476
Nee, maar ik neem aan dat je me dat nu haarfijn uit de doeken gaat doen burgermeester.
Kasparov is lid van het NSAC.


Die link doet mij geenszins overtuigen dat Kasparov onder de hoed van de CIA werkt.

Poetin verkrijgt zijn macht via verschillende kanalen. Zijn belangrijkste bondgenoot is de FSB, de geheime dienst. Hij komt er zelf vandaan, de FSB maakt het leven van dissidenten van Poetin erg moelijk, of vermoord ze zelfs. De FSB heeft ook een ijzeren greep op de CEO's van grote Russische media, oliebedrijven, defensiebedrijven. Je wordt geacht naar Poetin te luisteren, anders is het exit. In principe komt het erop neer dat Poetin bepaalt wat het Russische volk te horen krijgt.
freedomfiles | 27-08-2007 12:48
23477 >Die link doet mij geenszins overtuigen dat Kasparov onder de hoed van de CIA werkt.

Maar wel onder de hoed van een organisatie welke wordt aangevoerd door een voormalig hoofd van de CIA, James Woolsey, en welke tot doel heeft de nationale veiligheidsbelangen van de VS te behartigen ?

>Russische media als betrouwbaar en onafhankelijk achten is een fabeltje.

Daar heb je zonder meer gelijk in
Nextmp | 27-08-2007 12:59
23479 @ burgermeester, waar staat dat over Kasparov?
burgermeester in oorlogstijd | 27-08-2007 13:24
23484
Maar wel onder de hoed van een organisatie welke wordt aangevoerd door een voormalig hoofd van de CIA, James Woolsey, en welke tot doel heeft de nationale veiligheidsbelangen van de VS te behartigen ?


Mede wordt aangevoerd, en het is een "non-profit, non-partisan organization committed to the time-tested philosophy of promoting international peace through American strength."

@ burgermeester, waar staat dat over Kasparov?


Heb je wel op de 1e link geklikt?

http://www.iraq-war.ru/article/124846

Propaganda voor Poetin dit artikel, Kasparov wordt de grond in gestampt.
Donkerdoorn | 27-08-2007 13:32
23485 Dus burgermeester. U bent goed op de hoogte van de werkwijzen van de FSB, maar niet van de CIA.? Mag ik dat hieruit concluderen?
Paul2 | 27-08-2007 13:48
23486
en iedere media als betrouwbaar en onafhankelijk achten lijkt me niet verstandig…
Donkerdoorn (lid) | 27-08-2007 12:20


Inderdaad,wereldwijd wordt de zaak gemanipuleerd vanuit met honderden miljoenen betaalde manipulatieclubs.

http://www.rollingstone.com/politics/story/8798997/the_man_who_sold_the_war

According to the Pentagon documents, Rendon would use his media analysis to conduct a worldwide propaganda campaign, deploying teams of information warriors to allied nations to assist them "in developing and delivering specific messages to the local population, combatants, front-line states, the media and the international community." Among the places Rendon's info-war teams would be sent were Jakarta, Indonesia; Islamabad, Pakistan; Riyadh, Saudi Arabia; Cairo; Ankara, Turkey; and Tashkent, Uzbekistan. The teams would produce and script television news segments "built around themes and story lines supportive of U.S. policy objectives."


We were doing 195 newspapers and 43 countries in fourteen or fifteen languages. If you do this correctly, I can tell you what's on the evening news tonight in a country before it happens. I can give you, as a policymaker, a six-hour break on how you can affect what's going to be on the news. They'll take that in a heartbeat."
pretext | 27-08-2007 14:03
23490 Toen Georgy boy al op bezoek was in Margraten moest ik als tiener al lachen om de vergelijking D-day met Iraqi Freedom, wat ik een schande vond. Hij had het beter met de Blitzkrieg van Polen kunnen vergelijken.

Maar om de nasleep van de oorlog (de echte oorlog) te vergelijken met de wederopbouw van Japan na de Tweede Wereldoorlog vind ik ook een lachtertje. Wat Georgy boy vergeet, of niet wilt inzien, is dat Japan Amerika toen der tijd heeft aangevallen, en zo heeft meegesleurd in de oorlog. Het was meer dan logisch dat de V.S. Japan aanviel. Dit is niet vergelijkbaar met Iraqi Freedom. Irak heeft geen connectie met 9/11, hoe graag de haviken dit ook willen zien.

Daarnaast was Japan na Hiroshima en Nagasaki verslagen door de V.S. en de keizer had het volk in de steek gelaten. Het Japanse Rijk, evenals het Derde Rijk was een mislukking en het had het volk meegesleurd in een oorlog en zo ook uitgeput.

Dit is anders dan Iraqi Freedom, waar ze zogenaamde bevrijder de eerste aanval doet, conventieele en burgerdoelen raakt, terwijl het eigenlijk staatloos terrorisme moet aanpakken. Meer dan logisch dat de V.S. als agressor en bezetter wordt gezien, in plaats van een gewonnen partij en bevrijder.
Patrick Savalle (Patman) | 27-08-2007 14:35
23492
Wat Georgy boy vergeet, of niet wilt inzien, is dat Japan Amerika toen der tijd heeft aangevallen, en zo heeft meegesleurd in de oorlog. Het was meer dan logisch dat de V.S. Japan aanviel.


En ook dat is niet waar. In de aanloop naar de Amerikaanse betrokkenheid van de US bij WWII heeft de US niets maar dan ook niets nagelaten Japan te provoceren om zo een oorlog te forceren. De aanval op Pearl Harbour was zeker een paar dagen van tevoren bekend bij de US, een Nederlandse admiraal schreef nog in zijn boek dat de Nederlandse veiligheidsdiensten al van tevoren hadden aangegeven dat Pearl Harbour zou gaan gebeuren.

Weliswaar heeft Japan de oorlog formeel begonnen, maar dat is niet zo maar uit de lucht komen vallen. Net als bij WWI is de Amerikaanse betrokkenheid bij WWII helemaal de bedoeling geweest vanuit de US. Wat de Lucitania was voor WWI was Pearl Harbour voor WWII en Tonkin Bay voor Korea. Die gasten willen gewoon oorlog. Daar wordt nou eenmaal veel aan verdiend.
Nextmp | 27-08-2007 14:37
23493 @ burgemeester, had wel gedacht dat je dat artikel noemen zou. Dat is een artikel afkomstig van Pravda.ru. Van belang naast de artikelen over de VS. Kan je zelf opmaken dat het in Rusland niet veel mooier is dan in de VS. Nix mis mee dus.
democraatus | 27-08-2007 14:56
23498 Japan importeert (nog steeds) bijna al zijn olie. Dat was in de jaren 40 ook zo. Sluit die toevoer af met een embargo en je krijgt vanzelf oorlog. Nu allemaal weer de geschiedenisboekjes in om te zien of er een embargo was voor Japan en de drijvende kracht daar achter. Presto!

War is a racket.
Patrick Savalle (Patman) | 27-08-2007 15:08
23500 Ik denk dat die geschiedenisboekjes het probleem zijn. Vrijwel alles wat we leren over politiek en geopolitiek is afgrijselijk vervormd en verdraaid. Je zou bijna het woord propaganda gaan bezigen.
Nextmp | 27-08-2007 15:22
23502 Alles wat we leren is vervormd en verdraaid, niet alleen politiek of geopolitiek. Bovendien leren we nooit alles tegelijk, en is alles snappen maar voor enkele weg gelegd. En we worden geacht niet zelf te denken en dienstbaar te zijn aan de gevestigde orde. Daarom dat internet en zelfstudie leuk is, wie nog uit de geschiedenisboekjes leert is zichzelf halfslachtig aan het opvoeden. Neem Maxime Verhagen nou, heeft 12 jaar geschiedenis gestudeerd en is nu oorlogsmisdadiger en massamoordenaar omdat hij in de geschiedenisboekjes geleerd heeft hoe dat moet zonder gestraft te kunnen worden.
sandocan | 27-08-2007 16:17
23507 http://iranactua.info/videonews/EvenLachen_16jarigewetsch.wmv
Dinosaur | 27-08-2007 17:02
23509
Neem Maxime Verhagen nou, heeft 12 jaar geschiedenis gestudeerd en is nu oorlogsmisdadiger en massamoordenaar omdat hij in de geschiedenisboekjes geleerd heeft hoe dat moet zonder gestraft te kunnen worden.
Nextmp (lid) | 27-08-2007 15:22


Ik denk dat zapruder lezen ook menigeen met slechte intenties op goede ideeën en lectuur kan doen komen en stuiten.
Nextmp | 27-08-2007 17:38
23512 Inderdaad ja je hebt geen geschiedenisboekjes nodig om oorlogsmisdaden te plegen. En van mensen die zapruder lezen is te verwachten dat ze nuts zijn.
Dinosaur | 27-08-2007 17:46
23513 Sterker nog, het is zelfs een conditio sine qua non
xaderp | 27-08-2007 19:16
23521 :S

koekoek
sandocan | 27-08-2007 19:24
23522 WIE IK?
democraatus | 27-08-2007 21:42
23526 Ik denk dat er behoorlijk wat goede informatie beschikbaar is, ook uit 'officiele bronnen'. Zo bericht het NOS journaal (of all media...) gewoon over record heroïne productie in Afghanistan. Ze verbinden het echter niet met de minder frisse kanten aan drugshandel en de War on Drugs. Die koppeling mag je zelf maken wink
democraatus | 27-08-2007 21:44
23527 En wat dat embargo betreft, als Wiki het zelfs braaf opsomt, hoeven die doemverhalen over dat je helemaal niets kan vinden in meer officiele media ook niet.

The Tripartite Pact, war with China, and Japan's withdrawal from the League of Nations led the U.S. eventually to embargo scrap metal and gasoline shipments to Japan and close the Panama Canal to Japanese shipping. In 1941 Japan moved into northern Indochina. The U.S. responded by freezing Japan's assets in the U.S., and beginning a oil embargo. Oil was Japan's most crucial imported resource; more than 80 percent of Japan's oil imports at the time came from the United States


Het is bar, maar niet altijd boos.
Dinosaur | 27-08-2007 22:38
23532 bar na 50 jaar, boos na 10
sandocan | 27-08-2007 23:57
23540 De Amerikaanse dichter Ezra Pound zei eens...
"Tot u weet wie wat heeft geleend aan wie, weet u niets van politiek, weet u niets van de geschiedenis, en weet u niets van de internationale ruzies".
En dit is maar al te waar. Wij denken de politiek te kennen, maar doen dat niet. Wij denken de geschiedenis te weten, maar weten helemaal niets, op de officiele versie na, en deze is zoals ze ons verteld wordt een ware leugen, en op dergelijke vlakken, gebasseerd op 'halve waarheden'. Wij denken dat wij alles weten van internationale ruzies, of wereld conflicten zoals terrorisme (en welke landen gevaarlijk zouden zijn voor het westen), maar we weten helemaal niets. We weten alleen hetgeen men wil dat wij volgens hen moeten weten, en niet hetgeeen ook echt waar is. De echte politiek is een schaduwpolitiek, en ze is niet links of rechts. Ze gebruikt alle termen om haar doel te bereiken, en verschuilt zichzelf achter elk zogenaamd politiek bordje en achter bijna elke politieke stroming, educatie, massamedia, liefdadigheidsinstelling (jazeker!) etc. en zit volledig vast aan een agenda gevoerd door de macht v/h grootkapitalisme.
Aldus Hermes. (Achter Gesloten Deuren punt.nl)

Dit is mede de reden dat ik er maar moeilijk aan kan wennen dat er (politici) beroeps prostituanten zijn die dit wetende, hun ziel en zaligheid aan dit verraad verbinden, zonder zich af te vragen wie de prijs voor deze keuzes altijd maar moeten betalen. Als zij hun plaats maar aan de wereldse geneugten maar kunnen (jatten) hebben... ZUCHT...
Paul2 | 28-08-2007 00:24
23543 Deze PNAC schurk/oliemagnaat/US VN ambassadeur weet wat voor moois er nog voor ons in het verschiet ligt.Het totale conflict,the perpetual war waar de neocons van dromen met hun filosoof Strauss,ze huden er al rekening mee

http://www.informationclearinghouse.info/article18260.htm

Veel oppositie zal er niet zijn vooralsnog vanuit de bevolking,zij steunen een aanval op Iran alvast

http://rawstory.com//news/2007/Scarborough_Americans_will_support_attack_on_0827.html

[url=http://rawstory.com//news/2007/Scarborough_Americans_will_support_attack_on_0827.html]
Buchanan believes that an attack on Iran would be well received by Americans and that the Democratic Party would not offer any meaningful opposition. "My guess would be that Barack Obama and Miss Hillary and the others would be in a state of paralysis," he stated, "because it might be a very popular initial move and elements of the Democratic Party would support. You take Joe Liberman, would cheer his head off."

"I think if you took polls of the American people, they would put Iran right up at the top of America's enemies list," Buchanan continued. "So I think in the Democratic Party, of course, you've got the -- with due respect, you've got the Israeli Lobby and Israel, and you've got the hardline like Lieberman, and you've got the Neoconservatives, and you've got a lot of evangelical Christians and others who think this is a real menace and you ought to hit them."
[/url]
burgermeester in oorlogstijd | 28-08-2007 11:00
23576
Dus burgermeester. U bent goed op de hoogte van de werkwijzen van de FSB, maar niet van de CIA.? Mag ik dat hieruit concluderen?

Ik heb een redelijk beeld van de fratsen van de FSB ja.
Maar ik vind het nogal voorbarig om te zeggen dat Kasparov een CIA agent is op basis van zijn werk. Hij werkt voor een denktank, de NSAC, dat een suborganisatie is van de Center for Security Policy. Het NSAC wordt geleid door Sen. Jon Kyl en Hon. R. James Woolsey, Jr., en dat betekent dus dat Kasparov voor de CIA werkt? Rare beredenering hoor, op basis van zijn superior (ex-directeur van de CIA) claimen dat de beste man dan ook voor de geheime dienst werkt vind ik onzin.
VOER | 28-08-2007 11:55
23579 Rare beredenering hoor, op basis van zijn superior (ex-directeur van de CIA) claimen dat de beste man dan ook voor de geheime dienst werkt vind ik onzin.

Wat Kasparov's dienstverband dan ook precies moge inhouden, het is wel duidelijk dat hij de neo-conservatieve Amerikaanse belangen behartigd...

Lees dit rapportje van de CFR er ook even op na:

RUSSIA’S WRONG DIRECTION: WHAT THE UNITED STATES CAN AND SHOULD DO

De te voeren tactiek wordt aardig uit de doeken gedaan:

Western governments should not ignore the fact that efforts to
portray the activities of election-monitoring organizations as ‘‘interference’’—
or even espionage—have had some success with Russian public opinion.

• To limit such perceptions, assistance should as much as possible not
be disbursed directly by governments themselves, but by organizations
with strong reputations for independence and impartiality.

Zie pag. 62 Recommendations 3: Dealing with an Authoritarian Russia.
Jouw reactie

*naam:

Email:

Onthoud mijn inloggegevens in een cookie

Email mij bij opvolgend commentaar

*Laat zien dat je geen spambot bent door het onderstaande woord te typen:


opmaken van je reactietekst
lees hier de huisregels
xhtml 1.1 · css/2 · rss 2.0 · WAI · site by Patrick Savalle · hosted by Digitux