184 verlichte geesten, 1 doorgeslagen complotters en 3 trollen aanwezig, 9098 leden

RSS-feed van artikelen Twitter-feed van artikelen Zapruder Inc.

De Maandagmorgen-briefing (week 36) / reageer

Door Donkerdoorn, gepubliceerd op 09-09-2007 23:17, 36 reacties, rubrieken: Politiek, Weekbriefing

Het is een soort traditie. Elf september, presidents- of congresverkiezingen in de US, slecht nieuws uit Irak of slecht nieuws over de economie: Osama staat altijd klaar om weer een leuterpreek door de bus van het SITE instituut te gooien. De laatste tijd netjes een paar dagen van tevoren aangekondigd (vroeger nog wel eens ingefluisterd bij bijvoorbeeld Colin “Bin Laden tape is coming proving Iraq’s links with Al-Qaeda” Powell) zodat de afvallige sjeik meerdere dagen koppen in de media scoort. En deze ronde eindelijk weer eens bewegende beelden! Nou ja, een paar minuten dan. Want de “nieuwe van Osama” bestond voor het leeuwendeel uit een “still” met daaroverheen zijn warrige reflecties en semi-dreigementen. Duidelijk is dat Osama in zijn grot het wereldnieuws nog op de voet volgt en dat ook de hype rond Al Gore’s “An inconvenient truth” niet aan de terreurleider voorbij is gegaan. Eigenlijk presenteert Bin Laden zich als een rasechte joodse anti-globalist. En of de tape nu echt of nep is, de baard echt of nep is, laten we eerlijk zijn, Osama is ondertussen domweg een slechte grap. 

Maar naast de zwarte baard van Osama was er meer terreurnieuws deze week. Zo werden onze oosterburen voor het eerst geconfronteerd met “homegrown” terrorisme. Nog voor er iets ernstigs kon gebeuren werden drie Duitsers in de kraag gevat die in de weer waren met Acetonperoxide en kennelijk in Pakistan training hadden genoten. De Duitsers stonden perplex. Krantenkoppen buitelden over elkaar heen om op het Islamitische gevaar te wijzen of te melden dat het springstof TATP (wat uiteindelijk uit de Aceton gebrouwen moet worden) zowel door Palestijnse zelfmoordenaars als door de 7/7 ploffers werd gebruikt.

Dit alles toevalligerwijs net voordat stringente regels tegen terrorisme in de bundestag behandeld zullen worden. De Duitse regering, onder aanvoering van de mateloos populaire *uche* minister van Binnenlandse Zaken Schäuble, wil doormiddel van “trojans” computers controleren op radicaal surfgedrag. Hoe politiek toevallig getimed, het lijkt bijna Osama wel. Het is daarom niet verwonderlijk dat de Duitsers, nog niet zoals wij Nederlanders enigszins gewend aan overheidsgemanipuleer van radicale groepjes (hofstadt, Van Gogh), niet vreemd opkeken als bekend wordt dat de Amerikanen, en daarmee de Duitse regering, op de hoogte waren van in Pakistan getrainde jongeren. Het verhaal zakt helemaal door het ijs als blijkt dat de zogenaamde terreurgroep waaraan de verdachten verbonden zijn, links hebben met een ISI/CIA-operatie.

Iran

Het lijkt angstaanjagend veel op de situatie naar de invasie van Irak: atoomwaakhond IAEA chef Mohamed el Baradei verdedigt zijn werk met Iran en heeft vraagtekens bij de rationale van de houding van de VS. el Baradei vreest escalatie van geweld in het Midden Oosten. Ondertussen komt el Baradei onder vuur te liggen vanuit de VS over de manier waarop hij het dossier Iran behandeld. Mogelijk zullen er stappen worden ondernomen om Baradei te wippen. In Teheran zelf benadrukt Ayatollah Ali Khamenei nog eens dat Iran niet streeft naar nucleaire wapens.

Aan het energiefront/pijpleidingenfront dreigen de Verenigde Staten Turkije met sancties als het samen met Teheran in een gasproject stapt.

Een Amerikaanse rechter veroordeelt Iran tot het betalen van $ 2.65 miljard aan families van de als gevolg van een bomaanslag omgekomen mariniers in Libanon in 1983.

Noord Korea

Met het stopzetten van haar nucleaire programma lijkt Noord Korea snel de banden met de Verenigde Staten te willen normaliseren. En omgekeerd. Maar het aandringen van de Zuid Koreaanse president Roh om Bush een vredesverklaring te ontlokken, eindigde in een klein diplomatiek relletje, met een geïrriteerde Bush.

Pakistan

Pakistan maakt zich op voor de terugkeer van oud-premier Shariff na jaren van ballingschap. Vliegvelden worden streng bewaakt en aanhangers van de ex-politicus worden met honderden opgepakt. Ondanks internationale waarschuwingen zal Shariff naar verwachting vandaag in Islamabad aankomen. De terugkeer van Shariff is wederom een aanval op de huidige president Musharraf, die al enige tijd in Pakistan onder vuur ligt. Naar verwachting zal Shariff dan ook bij aankomst al weer verbannen worden.

Afghanistan

Nog een president in moeilijkheden, als Karzai van Afghanistan een stadion moet ontvluchten door schoten en een woedende menigte. Karzai sprak op een herdenkingsbijeenkomst voor de vlak voor 9/11 vermoorde Shah Massoud, krijgheer en held van de muhjiahadin wiens dood nog met veel raadselen is omgeven.

Syrië/Israël

Zijn alvast aan het oefenen voor straks.

Dictatuur

Eindelijk tegengas voor de zo gehate “Patriot Act”, de wetgeving ingevoerd na negen september 2001, waarmee de Amerikaanse overheid verregaande bevoegdheden kreeg om privacy van haar burgers te schenden. In een niet milde uitspraak rechter Victor Marrero wordt een internetprovider in het gelijk gesteld, waarmee het bedrijf niet zonder rechtelijke tussenkomst archieven aan de FBI hoeft over te dragen. De rechter tikte naast zijn uitspraak ook het Amerikaanse congres op de vingers, dat volgens hem nooit akkoord had mogen gaan met de “act” en in plaats daarvan had moeten opkomen voor de Amerikaanse grondwet.

High Weirdness

Waarom lekt dit verhaal? Een B-52 vliegt over de US naar een basis waar regelmatig vluchten richting het Midden Oosten gaan, met aan boord zeker zes nucleair geladen raketten. Foutje, volgens de USAF. Verkeerde raketten, verkeerde lading. Maar niemand kan zomaar “nukes” onder een vliegtuig hangen. Nog vreemder wordt het verhaal als door het “foutje” de luchtmachtbasis van Langley de 14de wordt platgelegd om “veiligheidsprocedures” door te lopen. Dr Strangelove, kom er maar in. Bloggerland weer in rep-en-roer. Waren het vijf “nukes” of zes? En wat is er met die Steve Fosset aan de hand? En waarom bemoeit het leger en NORAD zich met de zoektocht? Kortom: is er een “nuke” zoek?

Economie

Terwijl de beurzen kraakten onder werkloosheidscijfers uit de VS, wordt er haast geschreeuwd om een renteverlaging. Gaat dat de crisis bezweren? Uh....

Irak

Geen Irak deze week? Zeker wel, maar aangezien maandag de goednieuwsshow over de voortgang van de oorlog wordt gepresenteerd, zullen we dinsdag hierover extra berichten. Om alvast in de stemming te komen:
Al Quada in Irak.
De mythe.

Vorige week op Zapruder:

De oorlogsprofiteurs

Onze pre 9/11 speech

Wat is complotdenken nu precies?

Stilte voor de storm… (het zaplog draait in Beta…)

De Docs at the docks 9/11 avond

100%nl, 20-8-2007, supercontinent Pangea

eKudos NUjij MSN Reporter Facebook Tell-a-friend
Johnito | 10-09-2007 02:56
24213 Dank voor de briefing, wederom. Even een kleine linkaanpassing misschien, onder "High Weirdness":

Foutje, volgens de USAF.


Voor het geval het betreffende artikel uit het zich verdwijnt.

grtz
Donkerdoorn | 10-09-2007 03:10
24214 Linkaanpassing??
sandocan | 10-09-2007 08:15
24217 "En wat is er met die Steve Fosset aan de hand? En waarom bemoeit het leger en NORAD zich met de zoektocht? Kortom: is er een “nuke” zoek?"

Fosset is er als ee avontuurlijke haas van door, omdat hij toch maar afziet van zijn deelname aan deze nachtmerrie. Omdat hij na on-line gesurfd te hebben gezien heeft hoe doorzichtig de handelingen van zijn (voormalige?) partners in crime voor alles en iedereen is, heeft hij nu het nog kan het ruime sop gekozen. In Latijns Amerikaanse landen lopen heel wat politieke dan wel 'criminele' elementen rond, die voor een oprotpremie dan wel hun afvalligheid als verbannen 'gringos papitos ricos' worden aangestroken... (Ook laaglanders) Mischien moest hij wel voor zijn aandeel in duistere aandelen handel-tjes onderduiken? Ik gooi ook maar een duitje in het zaakje... Don`t kill the mess(brenger)anger.
Inanna | 10-09-2007 08:22
24218 Staat nog niet in de dikke van Dalen... grin
sandocan | 10-09-2007 09:24
24221 Een kastje waarmee ze exact kunnen bepalen waar jij gereden hebt!

Heb je van hirsch!!!ballin (buitenhof) gehoord dat hij aan Europa weer een maatregel gaat presenteren om pedo`s op te sporen, (nu nog wel) die via i-p adressen misbruik maken van valse personificaties om daarmee kleine kinderen aan de haak te slaan? Op zich wat voor te zeggen natuurlijk, maar het instrumentarium dat deze machtsmisbruikers zich daarmee verwerven is natuurkijk gigantisch. Aivd-adepten hoeven dan nog maar via (de e-politie) een software trucage vanaf hun onwelgevallige (radicale surfers) ip-adressen correspondentie aan welke rechter dan ook voor te leggen, en voila weer een riempje aan de dwangbuis aangehaald? Bedoel je dat klaas? Doorzichtig he?
Klaas jij praat alsof je nog nooit gestudeerd hebt. Mijn taal! Heel goen man.

grin.gif
Dinosaur | 10-09-2007 10:00
24222 Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het echt nog steeds komkommertijd. Of is dat omdat ik niet 'bang' ben van Osama en terroristen?
Argwaan | 10-09-2007 10:13
24224 Uit NieuwNieuws (en mogelijkook andere bronnen met dezelfde nieuwswaarde):

"
Volgens de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid Piet Hein Donner krijgen burgers vooral te horen wat er allemaal niet goed gaat in Nederland. Hij denkt dat de cultuur van 'azijn pissen' tegen de overheid het vertrouwen om collectief problemen op te lossen ondermijnt. Dat heeft hij zaterdag gezegd tijdens een lezing in Amsterdam.


In zijn rede ging Donner in op de invloed die de media, de Tweede Kamer en allerlei onderzoeksinstanties hebben op de beeldvorming van het functioneren van de overheid. De lezing had het thema 'De samenleving krijgt de overheid die zij verdient'. Donner zegt te begrijpen dat media vooral melden wat misgaat, maar dat die werkwijze ook zorgt voor een cultuur van wantrouwen.

Om de overheid te kunnen vertrouwen is het volgens Donner nodig een reëel beeld te hebben van wat die overheid doet en waar die toe in staat is. Met dat reële beeld voor ogen 'moeten we de overheid het voordeel van de twijfel geven', stelt Donner. "Want het gaat uiteindelijk om het vertrouwen in onszelf en in onze toekomst als samenleving. We krijgen in dat opzicht de overheid die we verdienen", besloot hij zijn toespraak.
"

Zo ff lachen bij en bakkie leut.
democraatus | 10-09-2007 10:36
24225 Het volk kiest iedere 4 jaar wat het verdient wink
Donkerdoorn | 10-09-2007 10:47
24226 Valt er iets te kiezen dan?
democraatus | 10-09-2007 11:56
24229 Er valt te kiezen op midden, midden en midden, allemaal reactief en niet progressief.

Kortom, de keuze lijkt fantastisch, maar is nogal karig.

Tijd om te stemmen op iets radicaals anders.
jf65 | 10-09-2007 12:12
24230 De bedoeling van roadpricing is om gebruik van de auto te ontmoedigen maar het bezit ervan niet te frustreren. (economische belangen! er moeten wel auto's worden blijven verkocht!)
En om door prijsvariatie bepaalde wegvakken te ontlasten (verkeersspreiding)
Hiervoor gaat de BPM op nieuwe auto's stapsgewijs omlaag, ook de wegenbelasting gaat mee omlaag naarmate de roadpricing wordt ingevoerd.

Hier valt wel wat voor te zeggen. Als je meerdere auto's en een motor hebt is dit ronduit gunstig, je kan maar van een voertuig tegelijk gebruik maken.
Het vervelende is dat het 'even een spritz-tour' maken er niet meer bij is zonder dat je moet dokken. Vrijheid alleen nog tegen bepaalde kosten... Some people are therefor more free then others. Dat doet me ergens aan denken...(brave new world, Aldous Huxley)

Maar inderdaad, door bestandskoppeling wordt real-time track 'n trace een piece of cake in de toekomst. (is nu ook al niet zo moeilijk hoor. Als 'ze' je mobile nr. hebben en jij hebt dat ding aan staan dan kunnen ze je ook al geografisch localiseren tot op een straal van 200m

Hetzelfde effect ( gebruik van de auto ontmoedigen) was veeeeel simpeler te bereiken door belastingen via de accijns op de brandstof te innen: benzine van €4,-/L maar dan ook geen BPM en geen wegenbelasting. Allemaal annoniem.
Maar ja, da's lastig in de grensgebieden en de auto's zijn met roadpricing lekker makkelijk controleerbaar. (Zelfs geautomatiseerd als je zou willen: stel je rijdt bij Maastricht door een detectiepoortje op tijdstip A, je rijdt naar A'dam en bij A'dam rij je op tijdstip (A+75min) weer door een detectiepoortje. Beide locaties van de detectiepoortjes zijn bekend, de tussenliggende afstand is dus eenvoudig te berekenen adhv de coordinaten, de gemiddelde snelheid over die afstand is DUS te hoog geweest >> automatisch een bon in de brievenbus! Een sluitend trajectcontrole-GRID over heel NL...! Absoluut een reeel scenario.

Het begint hier eigenlijk best wel een eng landje te worden. The matrix wordt steeds fijnmaziger. Geen wonder dat er zoveel NL-ers emigreren. (naar bv Zweden. 20x zoveel ruimte pp.!)
Johnito | 10-09-2007 13:30
24231
Linkaanpassing??


Uhm...ja?

De link die je geplaatst hebt gaat naar

http://freeworldsurvey.blogspot.com/

Maar het artikel welke je (mag ik toch aannemen) bedoelt, staat onder

http://freeworldsurvey.blogspot.com/2007/09/6-nukes-fly-over-us-big-problems-with.html

Da's wat ik bedoelde smile
Piratesgirl | 10-09-2007 14:13
24233 Nawayz Sharif: Where is he????

http://timesofindia.indiatimes.com/Nawaz_Sharif_deported_to_Saudi_Arabia/articleshow/2355062.cms

http://in.news.yahoo.com/070910/211/6kjme.html
Nextmp | 10-09-2007 19:01
24235 @ sandocan | 10-09-2007 09:24

Ik vind dit een slecht initiatief. Duur en niet te handhaven. De kosten van wetswijziging en handhaving kunnen beter gestoken worden in actiever handhaving van de strafbepalingen die er nu al zijn (denk aan Demmink bijvoorbeeld) en door kinderen beter op te voeden inzake internet gebruik. Het initiatief van Hirsh Ballin creëert een vals gevoel van veiligheid. Het zal de pedosexueel er niet van weerhouden contact met kinderen te zoeken, dat er dan een extra straf geriskeerd wordt omdat het verboden is te groomen doet aan de behoefte van de pedosexueel niet af. Veder is de kans maar al te zeer aanwezig dat dit initiatief de opmaat is naar meer controle en minder vrijheid op Internet, net als de terrorisme hoax.
Assi | 10-09-2007 20:37
24237 Terrorisme is geen hoax, er is wel degelijk een dreiging. Wat ook helemáál niet gek is als je ziet hoe het Westen huishoud in de wereld. Maar waar gebrek aan is, is relativering. Ja er is een kans dat je betrokken raakt bij een terroristische aanslag, maar hoe groot is die kans bijv vergeleken met een auto-ongeluk? Idem met dat initiatief van Hirsh Ballin.
Crest | 10-09-2007 20:50
24239 Welke grote recente aanslag was ook al weer niet vermoedelijk gerelateerd aan inlichtingendiensten?
Assi | 10-09-2007 20:59
24240 Ja net wat je zegt: vermoedelijk. Het zijn vermoedens, verdachtmakingen. We hebben feiten nodig, maar die zijn er niet. Is het dan zo onlogisch dat bepaalde groeperingen het Westen zo veel mogelijk pijn willen doen? Als je nou eens kijkt hoe het Westen zich de afgelopen decennia zich gedraagt in de wereld, is dat dan écht zo'n vreemde en onlogische gedachte?
Argwaan | 10-09-2007 21:26
24242 Nee, vreemder is dat er niet juist heel veel aanslagen van islamitische kant komen. Het laat mijns inziens zien dat die mensen veel vredelievender zijn dan ons door bepaalde mensen met grote belangen wordt voorgespiegeld.
Marcus | 10-09-2007 21:47
24243 Mijn idee Argwaan: moslims laten op dit moment geweldige zelfbeheersing zien. Ook in het 9/11 debat laten ze zich amper horen.
Veel zeggend: op m'n werk vandaag begon ik over de 6e verjaardag van 9/11 en hoe we genept worden, zegt een turkse collega van me:" dat weet toch iedereen"
Deze mensen weten dat het aan ons (autochtone westerlingen) is om dit recht te zetten.
Paul2 | 10-09-2007 22:12
24244
Nee, vreemder is dat er niet juist heel veel aanslagen van islamitische kant komen. Het laat mijns inziens zien dat die mensen veel vredelievender zijn dan ons door bepaalde mensen met grote belangen wordt voorgespiegeld.
Argwaan (lid) | 10-09-2007 21:26


Helemaal waar, waarom moeilijk doen met wat mesjes in een paar vliegtuigen .In een trein gaat dat veel makkelijker,toch is dat niet gebeurt.
Dinosaur | 10-09-2007 22:21
24245 Er is grosso modo slechts één islamitische terreurorganiatie, al-qaueda. Laat nu net deze een sprookje blijken te zijn...
Dinosaur | 10-09-2007 22:22
24246 Het sprookje van bin laden en de zeven levens
Argwaan | 10-09-2007 22:47
24247 Hadden jullie deze al gelezen?
http://blogs.abcnews.com/theblotter/2007/09/new-videotape-f.html
Assi | 10-09-2007 23:39
24248
Nee, vreemder is dat er niet juist heel veel aanslagen van islamitische kant komen. Het laat mijns inziens zien dat die mensen veel vredelievender zijn dan ons door bepaalde mensen met grote belangen wordt voorgespiegeld.

Dat komt omdat de groeperingen die die schade willen aanrichten totaal niet representatief zijn voor de gehele groep islamieten. Het overgrote merendeel is ook vredelief, en zal geen aanslagen plegen. Weer dat gebrek aan relativering wink
Helemaal waar, waarom moeilijk doen met wat mesjes in een paar vliegtuigen .In een trein gaat dat veel makkelijker,toch is dat niet gebeurt.

O echt veel makkelijker? Een trein richt minder schade aan, kun je niet brengen waar je hem wilt hebben (je zit aan dat spoor) en is veel makkelijker te bereiken. Vliegtuigen zijn relatief nogal geïsoleerd, en juist een hele makkelijke prooi.
Paul2 | 11-09-2007 01:03
24249
Dat komt omdat de groeperingen die die schade willen aanrichten totaal niet representatief zijn voor de gehele groep islamieten. Het overgrote merendeel is ook vredelief, en zal geen aanslagen plegen. Weer dat gebrek aan relativering


Klopt,maar ze worden als groep wel gedemoniseerd.Zo van ,als jullie er dan tegen zijn ,waarom zijn demonstreren jullie er dan nooit tegen.Men moet zich mbt terr.daden blijkbaar wel aangesproken voelen.

Helemaal waar, waarom moeilijk doen met wat mesjes in een paar vliegtuigen .In een trein gaat dat veel makkelijker,toch is dat niet gebeurd.

O echt veel makkelijker? Een trein richt minder schade aan, kun je niet brengen waar je hem wilt hebben (je zit aan dat spoor) en is veel makkelijker te bereiken. Vliegtuigen zijn relatief nogal geïsoleerd, en juist een hele makkelijke prooi.
Assi (lid) | 10-09-2007 23:39


Dat weet ik zo net nog niet ,Zal hier maar niet uitwijden over de mogelijkheden die ik voor me zie.Vliegtuigen zijn inderdaad een makkelijke prooi,je komt er alleen wat moeilijker in met je speelgoed tegenwoordig.
democraatus | 11-09-2007 08:23
24251 Terreur is een prachtig controlemiddel. Als je dan toch Hofstadblaagjes op het spoor bent, kan je ze net zo goed een granaat toestoppen via je informanten naast de optie van gewoon oppakken zodra het zover is.

We leven in een droomwereld, althans, dat is je eigen keuze. Ik heb geen bewijs nodig om mogelijkheden open te houden. Niemand kan mij toch garanderen dat het 100% waarheid is. Scepsis alom.
Heilloze Profetie | 11-09-2007 09:51
24253
Het is leuk om kritisch te zijn Assi, maar wees ook eens kritisch op jezelf...
klaas (lid) | 11-09-2007 08:55

schater.gif

Over de palestijnen gesproken Klaas, het is maar net van welke kant je het verhaal bekijkt. Ik zie de palestijnen als een buitengewoon ongeorganiseerd, verdeeld volk met een grote achterstand. Ik zeg niet dat Israel zich netjes gedraagt, maar zolang de palestijnen geen fatsoenlijk bestuur op poten kunnen zetten blijft het huilen met de pet op.

Probleem is dat berichtgeving omtrent het midden-oosten een precaire zaak is. Joris Luyendijk legt het in deze docu fantastisch uit:
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/34115837/
Assi | 11-09-2007 17:13
24298
Terrorisme is duidelijk wel een hoax Assi. Of ben je vergeten dat Bin laden het vroeger enorm goed kon vinden met de CIA. En laat zijn familie nou heel toevallig grote vrienden en zakenpartners zijn van de familie Bush. De overige terroristen komen uit landen als Saudie Arabie, Pakistan en Egypte. Ook weer net allemaal ´bevriende´ landen.

Ja de Amerikanen en ook de Britten hebben groeperingen waar ook Bin Laden toe behoorde geholpen in hun strijd tegen de Sovjet overheersing (en het geld dat ze toen kregen gebruiken ze nu nog tegen ons, heerlijk ironisch smile ). Je kent het gezegde "De vijand van mijn vijand is mijn vriend" toch wel? Dit zegt overigens niets over het terrorisme nu. Waarom je dat dus linkt mag joost weten, en uitleg zou fijn zijn. Overigens waren die acties van de Amerikanen een schoolvoorbeeld van hun naïviteit en kortzichtigheid.
Het is maar wat je logisch vind: Komen de terroristen uit Irak?? Komen de terroristen uit Afganistan?? We zijn vrienden met de leveranciers van terroristen, en bestrijden landen waar ze niet zitten...

Dat is het hele probleem: die terroristen komen uit álle landen, het is totaal niet landsgebonden. Ja ze komen uit Irak, uit Afghanistan, vast ook uit Pakistan, sommige uit Iran, Egypte, Turkije, Amerika zelf etc etc etc. Noem maar op, daarom is deze hele manier van oorlogvoeren totaal debiel en nutteloos. Overigens wil je niet wéten wat er gebeurd als wij nu wegtrekken uit Irak en Afghanistan met het land zelf en de inwoners, het lijkt zóveel op Vietnam. Een stukje van de Daily Show op Comedy Central was daar wel sprekend over: het is gewoon een groot spelletje Wack-a-Mole smile
Patrick Savalle (Patman) | 12-09-2007 01:20
24323 Assi, kijk eens Oil. smoke en mirrors, doe dat eens en vertel me dan wat je ervan vond! Serieus!

http://video.google.com/videoplay?docid=5357867570699456785

Dit vertelt volgens mij precies wat er aan de hand is en zal denk ik jou overtuigen. Ondertiteling is door onze Arie gedaan.
Assi | 12-09-2007 09:57
24335
De taliban aan de macht brengen was kortzichtig
De Irak oorlog was kortzichtig
Saddam aan de macht brengen was kortzichtig
De voorkennis mbt 911 en de tegenmaatregelen waren kortzichtig
De Vietnam oorlog was kortzichtig

Komt er ooit een tijd dat je niet meer geloofd in kortzichtigheid?

Ja, dat was allemaal heel erg kortzichtig, ze hebben kennelijk beroerd nagedacht over de mogelijke gevolgen. Die voorkennis was trouwens onderschatting, naiviteit en een soort onschendbaarheidsgevoel. Typisch Amerikaans.

@Patman: Ik ga wel kijken, maar goed ik vertrouw docu's weinig, ze zijn namelijk meesterlijk manipulatief, van Bowling for Columbine tot TGGWS.
Assi | 12-09-2007 13:23
24345
Jij weet blijkbaar net als de wat meer extreme complotter dat Bowling for Colombine inderdaad een meesterlijk manipulatief werkje is om de bevolking hun wapens afhandig te maken, of registratie van de bezitters voor een latere inname. P.s. wat is TGGWS? is ie leuk?

Nou nee, met manipulatief bedoelde ik dat feiten op een bepaalde manier gebracht worden, in een verkeerde context bijv zodat ze een totaal ander beeld lijken te geven. Met TGGWS bedoel ik The Great Global Warming Swindle, waar bijv geknoeid werd met de zon/temperatuur grafiek.
Als ik weet dat een stadsoorlog niet gewonnen kan worden, met militaire overmacht, waarom weet het Pentagon dit niet?

Naiviteit? Weet je nou nog steeds niet hoe dom Amerikanen zijn? Ze maakten dezelfde fout in Vietnam, en hebben niks geleerd. Ze denken kennelijk nog steeds dat tanks en dergelijke groot materiaal en militair vertoon een psychologisch effect heeft, kennelijk hebben ze geen idee hoe de geesten van fanatiekelingen in elkaar steken. Dat beginnen ze nu langzaamaan door te krijgen, heel traag zoals het Amerikaans leger betaamd.
En ze hadden ook niet verwacht dat er groepen zouden zijn die elkaar te lijf zouden gaan?

Wellicht, en het zou goed kunnen dat ze dit in hun voordeel wilden gebruiken. Verdeel en heers hoort men wel eens. Zoals je nu kunt zien, is dit finaal uit de klauwen gelopen en totaal mislukt.
Eerst ontsla je alle soennieten

Wie heeft dat gedaan?
vervolgens raakt je even 200.00 AK-47´s kwijt

Bron? Trouwens, het leeuwendeel van de wapens die die opstandelingen gebruiken, is oud Soviet materiaal dat op de zwarte markt is gekomen (gekocht met oude CIA reserves die ze in de Koude Oorlog kregen) en wat achter is gebleven in hun land na de Soviet overheersing.
Jouw reactie

*naam:

Email:

Onthoud mijn inloggegevens in een cookie

Email mij bij opvolgend commentaar

*Laat zien dat je geen spambot bent door het onderstaande woord te typen:


opmaken van je reactietekst
lees hier de huisregels
xhtml 1.1 · css/2 · rss 2.0 · WAI · site by Patrick Savalle · hosted by Digitux