165 verlichte geesten, 0 doorgeslagen complotters en 4 trollen aanwezig, 4375 leden

RSS-feed van artikelen Twitter-feed van artikelen Zapruder Inc.

Dit virus maakt jou dik en anderen rijk / reageer

Door Patrick Savalle (Patman), gepubliceerd op 23-08-2007 12:41, 50 reacties, rubrieken: Corporatisme, Big Pharma, Wetenschap, Bioscience, Gezondheid

imageVirussen zijn geweldig veelzijdige dingen. Ze kunnen je dom maken, dood maken, ziek maken en dik maken. Ze kunnen meteen werken of pas na 15 jaar. Ze kunnen veranderen, verstoppen en vliegen. Ze kunnen mensen ook heel bang maken. En dat is tegenwoordig een hele bruikbare eigenschap. Aan bange mensen is veel geld te verdienen en bange mensen laten zich alles wijsmaken. Virussen zijn net terroristen, er kan vrijwel net zoveel geld mee worden verdiend. Terrorisme, virussen, same game different name. Adenovirus-36 schijnt mensen dik te kunnen maken. Vetzucht is dus vanaf nu besmettelijk, want dat is AD-36 ook. Of het nou waar is of niet, dit hele verhaal gaat op één van twee manieren aflopen.

1. Er is erg veel en kostbaar onderzoek voor nodig want het is een heeeeeeel erg lastig virus. Maarja, het is het waard want alleen al in de US zijn er 90 miljoen+ dikke padden.

2. Er komt een medicijn, duur, maarja, het is het waard want alleen al in de US zijn er 90 miljoen+ dikke padden. Van het medicijn krijg je zoals van heel veel dure medicijnen (zoals cholesterolverlagers , AIDS-remmers, HPV-vaccin, vogelgriep-vaccin) dezelfde bijwerkingen als van het virus zelf, maar ach, who cares, dat verschil zie je toch niet.

“Researchers also do not know.... ....more studies are needed, especially in humans, she adds”. I rest my case!

eKudos NUjij MSN Reporter Facebook Tell-a-friend
Antagonizer | 23-08-2007 14:19
23165 Tja, allemaal gemodelleerd naar de CO2 hoax: een goedkope manier om je 'sociale betrokkenheid' te tonen en een 'probleem' aan te pakken en er gruwelijk veel geld aan te verdienen.
Dinosaur | 23-08-2007 14:43
23169 Mocht het niet zo tragisch zijn zou je haast denken; kun je het ze kwalijk nemen?

Maar die gedachte wordt gelukkig al snel de kop ingedrukt wanneer je over een greintje moraal beschikt
Patrick Savalle (Patman) | 23-08-2007 14:52
23170 Zelfs de complottertjes zijn bang voor virussen valt me op op NUJIJ wink
Rens | 23-08-2007 15:06
23172 Volgens mij ga je van virussen ook erg slecht schrijven. Dit stukje lijkt geschreven door een kleuter van 4 jaar. Zonder crux of clou.
Dawkins | 23-08-2007 15:07
23174 Ik geloof dat jullie geen rekening houden met de mogelijkheid dat het gewoon waar zou kunnen zijn? Of doen jullie mee met de mainstream gedachte dat als je ziek of dik wordt dat je eigen schuld is. De zogenaamde "tussen de oren maffia".
Nextmp | 23-08-2007 15:10
23176 @ Antagonizer, mag dat niet? Wil ook op een goedkope manier mijn 'sociale betrokkenheid’ tonen en een probleem aanpakken en er gruwelijk veel geld aan verdienen.
Patrick Savalle (Patman) | 23-08-2007 15:11
23177 "Of het nou waar is of niet, dit hele verhaal gaat op één van twee manieren aflopen."

Zie ik daar waarempel in mijn eigen tekst staan... De crux van dit verhaal is dus nou juist dat het helemaal niet uitmaakt of het waar is of niet. Het zal in ieder geval worden gebruikt om zoveel mogelijk geld aan te verdienen...
Dawkins | 23-08-2007 15:28
23178 OK Patman. Strikt genomen heb je gelijk, maar je stukje ademt toch een beetje het idee dat je er geen flikker van gelooft en dat het verzonnen (en dus niet waar) is met de bedoeling er geld aan te verdienen, toch?
John | 23-08-2007 15:38
23179 Goed lezen is blijkbaar ook een kunst: '"We're not saying that all obesity is due to this virus - but there might be a percentage of people in whom this virus might be contributing to their obesity," he said.

Maar die nuance is Zapruder weer eens ontgaan. Bewust, als je het mij vraagt.
Dinosaur | 23-08-2007 15:49
23180 Besmettelijke vetzucht, laat me niet lachen. Is domheid besmettelijk?

(oei, met die vraag breng ik een massa in verlegenheid)
Patrick Savalle (Patman) | 23-08-2007 15:54
23181 "OK Patman. Strikt genomen heb je gelijk, maar je stukje ademt toch een beetje het idee dat je er geen flikker van gelooft en dat het verzonnen (en dus niet waar) is met de bedoeling er geld aan te verdienen, toch?"

Klopt.

"Goed lezen is blijkbaar ook een kunst: ‘“We’re not saying that all obesity is due to this virus - but there might be a percentage of people in whom this virus might be contributing to their obesity,” he said.

Maar die nuance is Zapruder weer eens ontgaan. Bewust, als je het mij vraagt. "

Klopt, knul, ik houd ongeveer dezelfde nuance aan als jouw favoriete krant deed over dit onderwerp. Ik leer snel van al die drugspushers en opportunistisch prutswetenschappers wink Jij mag ze vertrouwen, be my guest. Ik zou nog niet een tweedehands keukentafel van ze kopen.
Heilloze Profetie | 23-08-2007 15:55
23182
Het zal in ieder geval worden gebruikt om zoveel mogelijk geld aan te verdienen…

Brrrr geld verdienen, je zou er toch niet aan moeten denken!
george orwell | 23-08-2007 16:13
23186 Het mc Donald virus is onsterfelijk:

http://www.thebestdayever.com/burger.htm
John | 23-08-2007 16:14
23187 "Klopt, knul, ik houd ongeveer dezelfde nuance aan als jouw favoriete krant deed over dit onderwerp."

Natuurlijk. Verwijzen naar de BBC, waar het wel goed staat, maar intussen met De Telegraaf schermen.
Nextmp | 23-08-2007 16:19
23188 MacDonalds, daar krijg je vetzucht van. MacDonalds is AD-36. Een virus wat middels marketing en andere trukjes mensen naar MacDonlads doet verlangen. Vetzucht technisch gezien zou een verbod op macdonaldsvoer meer opleveren dan een medicijn tegen vetzucht. En economisch gezien zou een dergelijk verbod ook niet slecht zijn, er zijn genoeg macdonald vervangende producten die vetzucht technisch minder negatief uitvallen.
george orwell | 23-08-2007 16:22
23189 kijk ook het filmpje over melk.
Botontkalking normaal op hoge leeftijd? Wel voor melkmuil- landen.
Heilloze Profetie | 23-08-2007 16:29
23190 @ Nextmp (lid) | 23-08-2007 16:19

Zoiets heet toch eigen verantwoordelijkheid? Je hoeft niet naar MacDonalds te gaan.

En dan ga je fastfoodketens verbieden, maar broodjeszaken dan? En bonbonneries? Wat te denken van die talloze pizzaria's, shoarmatenten, afhaalchinezen...
george orwell | 23-08-2007 16:33
23191 De insecten raken die hamburgers niet aan!!!

Dat is ook hoe wij geneeskunde bedrijven, wij tegen de natuur en de enge beestjes.

Of je lichaam een steriele fabriek is? Nee het is een symbiotisch systeem en daar horen heel veel bacterieen en virussen bij.
Degene die uitlegt hoe je met de natuur kunt samenleven, daar heb ik oren naar.
De zoveelste kwakzalver die met een medicijn komt tegen de zoveelste indringer ( hoehoehoe wat eng ) wantrouw ik inderdaad.
Dinosaur | 23-08-2007 16:34
23192
23190
@ Nextmp (lid) | 23-08-2007 16:19
Zoiets heet toch eigen verantwoordelijkheid? Je hoeft niet naar MacDonalds te gaan.
En dan ga je fastfoodketens

Helloze profetie


Daar ben ik het principieel mee eens.

Cultuurpessimisten stellen dan weer dat een overmatig vertouwen in eigen veranwtoordelijkheid niet bijster briljant is. Anderzijds, indien men niet van eigen verantwoordelijkheid van mensen durft uitgaan, doet men dan niet hetzelfde als diegenen waartegen wij zo graag fulmineren?
Dinosaur | 23-08-2007 16:35
23193 Oei, sorry heilloze

een freudiaanse vertijping heeft zich blijkbaar even van mn vingers meester gemaakt
george orwell | 23-08-2007 16:35
23194 Nee, wij gaan gezond voedsel propageren door het levende bewijs te zijn van een gezonde levensstijl en levend voedsel consumeren.

En de vuile vernietigingsindustrie van dieren bloot te stellen aan het licht.
george orwell | 23-08-2007 16:37
23195 De murwgeworden smaakpapillen , overheerst door hersenspoeling van reclame, vrijmaken door je eigen smaak opnieuw te leren vertrouwen.
Dinosaur | 23-08-2007 16:39
23196 Natuurlijk. Verwijzen naar de BBC, waar het wel goed staat, maar intussen met De Telegraaf schermen.

John | 23-08-2007 16:14

BBC is pure brain control, alleen zij zijn vanwege die braincontrol gezaghebbend...

gezag hebben is niet gelijk aan waarheid in pacht hebben

BBC elementen zijn inderdaad interessant, omdat zij ideaal zijn aan toetsing van alternatieve bronnen aan de mainstream opinie.

Wanneer meerdere bronnen van verschillende strekking tenderen naar eenzelfde resultaat, dan kan dit resultaat als werkhypothese voor waar worden aangehouden...
spaceinvader | 23-08-2007 16:44
23197 @Dinosaur 23180

Ja Dinosaur. Het domheidsvirus komt voornamelijk via coaxkabel, via de beeldbuis rechtstreeks je hersens in
Nextmp | 23-08-2007 17:10
23203
maar broodjeszaken dan? En bonbonneries? Wat te denken van die talloze pizzaria’s, shoarmatenten, afhaalchinezen…


Oh ja, die was ik vergeten, dan maar een pilletje tegen AD-36.
John | 23-08-2007 17:19
23206 "BBC is pure brain control, alleen zij zijn vanwege die braincontrol gezaghebbend…""

Wartaal van een warhoofd.
Dinosaur | 23-08-2007 17:33
23211 Bwa zo'n wartaal is dat niet hoor. Misschien wat moeijke woordenschat voor een leeghoofd, daar kan ik eventueel inkomen.

Wat dat warhoofd betreft, daar ben ik het volmondig met u eens. maar ik zou mezelf toch nooit de nickname John aanmeten, en dat prijst me gelukkig...wink
mysterix | 23-08-2007 19:13
23232 Rare wereld, je mag niet eens meer dik zijn... Nu wordt overgewicht ook nog als virus infectie bestempeld. Ik dacht dat je dik werd van veel eten of dat het genetisch bepaald was.
Heilloze Profetie | 23-08-2007 20:49
23234 Maar goed dit artikel is dus gewoon gejank over dat er geld wordt verdient. Boo-fucking-wooptidoo!! Het is natuurlijk een grove schande hé, geld verdienen emo.gif

Van het medicijn krijg je zoals van heel veel dure medicijnen (zoals cholesterolverlagers , AIDS-remmers, HPV-vaccin, vogelgriep-vaccin) dezelfde bijwerkingen als van het virus zelf, maar ach, who cares, dat verschil zie je toch niet.


Who cares? Wat dacht je van de consument? De concurrent speelt dan maar al te graag in op die behoefte door een medicijn te produceren dat geen of minder bijwerkingen heeft.
Antagonizer | 23-08-2007 21:41
23235 Neenee, heilloze, als je wat beter had opgelet dan zijn wij helemaal niet tegen geld verdienen. Waar we een probleem mee hebben is de manier waarop.

Maar dat had je al vast wel begrepen, ouwe flamer wink
| 23-08-2007 22:26
23240 Hey boys, nuances zoeken; doen ze niet aan in de ziekenboeg.

http://www.newstarget.com/021922.html
monkeyman | 23-08-2007 22:37
23242 Ik zal het vuurtje nog eens aanstoken.

Ze hebben een hele cultuur gemaakt waar je altijd de schuld schuift op iets anders behalve jezelf. Je bent niet te dik omdat je gewoon teveel troep (nootjes en chips bijvoorbeeld wink )in je klep schuift , nee het is een virus slik maar een pilletje. Je bent depressief en hebt een mislukt leven door het gebrek aan stofjes in je hersens, slik dit pilletje maar. Ondertussen lekker door blijven consumeren op de oude manier terwijl je high bent van de pilletjes.

Lekker actief gaan sporten, dan ben je snel van die pens af en heb je ook geen trek meer in die shit. Je bent ook gelijk van je depressie af omdat je lichaam fijne stofjes maakt en het fast food gif eruit is. Je ziet er ineens fit uit en er komen vrouwen op je af, je schoonmaakster bijvoorbeeld LOL


Nee liever pilletjes laten slikken en zorgen dat mensen depressief zijn zodat ze Chinese rotzooi moeten kopen om hun zelfbeeld wat op te krikken. Vooral niet het licht laten zien dat je je spiegelbeeld niet kan veranderen en dat het van binnenuit moet komen.

Wat hadden mensen het toch moeilijk vroeger toen de knappe dokters al die pilletjes niet hadden. Al die depressieve dikke vetzakken van 100 jaar terug, het was een ware plaag van de duivel het dikmaak virus. ADHD spoot de gaten uit, er waren alleen maar autistische kinderen, gelukkig leven we in moderne tijden van de wetenschap zodat we gespaard blijven van die ellende.
Plutser | 23-08-2007 22:43
23243 " 97 million Americans are overweight or obese. Obesity is considered an epidemic these days. Could a virus be behind it? "

Mwoahaha!!

"Or maybe, very maybe, could it have to do with eating fat and sugar and fat and sugar all day long and on top of that fast-food 3 times a day instead of a normal meal? No, it must be a virus!!"
Heilloze Profetie | 23-08-2007 22:56
23244 Wat is er dan onoirbaar aan de in het artikel genoemde manier om poen te vangen? Het is ten eerste nog zeer hypotetisch allemaal, maar laat ik er vanuit gaan dat het Adenovirus-36 daadwerkelijk mensen dik maakt:

Er is dus een virus dat obesitas in de hand helpt. Veel van de 'besmette' dikke mensen hebben graag een slanker postuur en bedrijf X speelt in op die behoefte door een medicijn tegen het virus te ontwikkelen. Vraag-aanbod verhaaltje. Niks mis mee dacht ik zo.

1. Er is erg veel en kostbaar onderzoek voor nodig want het is een heeeeeeel erg lastig virus. Maarja, het is het waard want alleen al in de US zijn er 90 miljoen+ dikke padden.

Nou nou poepoe wat erg zeg. Een aanzienlijk deel van die dikke padden heeft graag minder vet op het lijf, kans om pieken te verdienen denkt bedrijf X en stelt groot onderzoek in naar het Adenovirus-36. Ja, en onderzoek kost geld, so what? Je kunt er misschien later een grote markt mee bedienen en dan heb je je investering er binnen no time uit.
bee | 23-08-2007 23:12
23246 "Wat hadden mensen het toch moeilijk vroeger toen de knappe dokters al die pilletjes niet hadden."

Ja, daar ben ik het volmondig mee eens. Polio. Pokken. Geen antibiotica. Een gemiddelde levensduur van 40 jaar.

Ik ben in ieder geval blij dat ik statistisch gezien nog heel wat jaartjes te gaan heb. Dat sommige hier op Zap de medische ontwikkelingen en de toename van de levensverwachting kennelijk als een probleem zien is, is eigenlijk een beetje triest. Kennelijk houden zij niet zo van het leven..
Dinosaur | 23-08-2007 23:39
23248 @

Heilloze Profetie

Terechte opmerkingen die je maakt. hetgeen zapruder doet is net aan de kaak stellen dat deze mechanismes die jij aanhaalt spelen, zodat de consument zich hiervan terdege bewust wordt.

Nobele doelstelling, die veel zapruderianen in hun dagelijkse leefomgeving uitdragen, daar ben ik van overtuigd...
Patrick Savalle (Patman) | 24-08-2007 00:09
23249 Uit het artikel van Dokter Vlimmen:

"The wishes of the study sponsors, not true scientific methods, determine the study outcomes. This is accomplished through an elaborate system of fraudulent trial design, selective reporting, dismissing study subjects who don't produce the desired outcome, statistical distortions and the application of career pressure to the researchers who carry out such studies. (Researchers who don't produce the desired results get blackballed by the industry.)"

Goh. Zijn wij toch niet de enigen die dit roepen. Raar. Zouden er nog meer mensen met een werkende bullshit-detector zijn? *kuch*
monkeyman | 24-08-2007 00:14
23250 Tuurlijk Bee, ik noem niet voor niks de moderne/welvaartsziektes op.
Dat jij dit gelijk leest als tegenstander van vooruitgang zit meer in je eigen bol, misschien heb je wel HIV daar wordt je dom van wink

Ook een fantastische vergelijking, polio, pokken, antibiotica en een dikke pens virus. Wat hoort niet in het rijtje thuis in het tijdperk van McDonalds en rijdende bankstellen waar we chirurgisch van verwijderd moeten worden.

Ik begrijp dat jij een pilletje in je mik voor iets wat een totaal andere oorzaak heeft vooruitgang vindt. Je mag me ook eens uitleggen waarom we ineens allerlei ziektes en syndromen zien die we vroeger niet kende. Tegenwoordig labelen ze alles als een ziekte en verhipt ze hebben er pilletjes voor om het te bestrijden.

Die langere levensverwachting schijnt ook niet echt te kloppen. Je ziet wel enorm veel jonge mensen bejaardenkwalen ontwikkelen. Dus als we al langer leven dan is het zeker niet gezonder, graaien in de pillenpot ipv de oorzaak weg te nemen. Dan consumeren mensen dubbel, EN McDonalds EN pilletjes.

Suikerziekte is zo'n probleem bij jonge mensen, gelukkig hebben we pilletjes zodat we langer leven. Dat het vroeger niet voorkwam vergeten we even, hoera voor vooruitgang en de medische techniek. Het dieet veranderen, nee joh doe niet zo mal!!!

Vooruitgang, wat vroeger gewoon groente was heet tegenwoordig biologisch geteelt en kost extra veel geld. Denk daar maar eens over na.
Heilloze Profetie | 24-08-2007 01:45
23257 @ Patman (lid) | 24-08-2007 00:09

Dr Vlimmen komt niet voor in de linkjes van dit artikel. Lekker selectief geqoute citaat, het laten lijken alsof het exemplarisch is voor elk pharmaceutisch onderzoek. Het is dus precies wat ik al zei, je zoekt een stok om mee te slaan, want dat de pharmacie zoveel verdient dat is toch van den zotte! Gejank om afgunst, sterk beargumenteert ook Patman, hulde!
| 24-08-2007 03:38
23265 @ HP

Inhoudelijk reagearen heb ik jouw nog niet op weten te betrappen.

We zijn hier bijeen om informatie in te winnen en niet om de schuldvraag te beantwoorden, kom met oplossingen of blijf anders lekker in je looping zitten.

Ps. Als je naar van je zelf wordt; kun je altijd nog deze jochies bellen !

http://www.youtube.com/watch?v=kaOEmDJUNmM
Rik | 24-08-2007 03:38
23266 zeg heilloze, zie 23240 , ik zie t och duidelijk
http://www.newstarget.com/021922.html een linkje staan, of ben ik nu zo dom en jij.............. *struikelt over de bal*
Rik | 24-08-2007 03:43
23267 *kuch*, iemand nog een biertje?
Rik | 24-08-2007 03:51
23268 thx Patman, en ik maar denken dat mijn buikje door mijn biercomsumptie is ontstaan, gelukkig is het een virus en zijn er pilletjes en hoef ik mijn hertog jan behoefte niet te laten. wink
Heilloze Profetie | 24-08-2007 11:53
23281 Oeps, overheen gelezen, excuus smile.

Artikel gelezen, erg tendensieus en er worden allerlei totaal niet relevante dingen bijgehaald om maar te bewijzen dat onderzoek naar medicijnen standaard niet deugt. Load of bullshit dus. Als in het artikel dit soort dingen staan:

They say homeopathy can't work, for example, simply because they can't find any mechanism to explain how it could work. That's tantamount to saying that nothing new will ever be discovered because skeptics already know everything there is to know about the way the universe works.

zegt dat genoeg lijkt me, #23257 geldt nog steeds.
busje | 24-08-2007 12:41
23289 en zo verdienen er heel veel mensen aan dikke padden. Maar ook de alternatieve sector. Zolang het een ziekte? is kan iedereen er aan verdienen.
Grasmaaiers met treeplank, bierblikgordels, zweetopvangtubes, huidplooiportomonais, spataderonderdrukpatches, dikke pens-tafels, bed-bank-vloerreparatiesets, linkerschokbrekers enz. In termen van geld is dik zijn erg gezond.
24/7 | 24-08-2007 14:02
23295 dat mensen tegenwoordig ouder worden is voornamelijk door betere hygiene en niet door betere gezondheidszorg.

Men kent het verhaal van de dokters-staking in israel??
=>Dokters staken 3 maanden, gevolg:
sterftecijfer OMLAAG
=>Staking voorbij
Sterftecijfer snel weer terug naar normaal

http://www.bmj.com/cgi/content/full/320/7249/1561
http://v.mercola.com/blogs/public_blog/When-Doctors-Strike--Fewer-People-Die-18998.aspx
| 24-08-2007 19:51
23324 Volgens de ' deskundige ' zit er nu vooruitgang in de diagnoses voor deze ziektes.

We gaan het nu chronische aandoeningen noemen.

http://depers.nl/binnenland/95320/Kanker-verandert-in-chronische-aandoening.html
Assi | 24-08-2007 19:57
23326 Hoewel het niet ondenkbaar is dat er ziektes zijn die je dik(ker) kunnen maken, lijkt het inderdaad alsof dit als reden voor de vetzuchtheidsepidemie wordt beschouwd, wat natuurlijk pure onzin is. En over dat geld verdienen, dat heeft niks met een conspiracy o.i.d te maken. De behoefte om overal een slaatje uit te slaan is doodnormaal in de westerse samenleving.
Argwaan | 16-02-2008 06:23
31797 Pers wat amerikanen uit en het olieprobleem is opgelost.
Argwaan | 16-02-2008 06:40
31798 @ Assi:
"De behoefte om overal een slaatje uit te slaan is doodnormaal in de westerse samenleving."
Juist dat slaatje slaan maakt dat het geen SAMENleving is.
Jouw reactie

*naam:

Email:

Onthoud mijn inloggegevens in een cookie

Email mij bij opvolgend commentaar

*Laat zien dat je geen spambot bent door het onderstaande woord te typen:


opmaken van je reactietekst
lees hier de huisregels
xhtml 1.1 · css/2 · rss 2.0 · WAI · site by Patrick Savalle · hosted by Digitux