139 verlichte geesten, 0 doorgeslagen complotters en 9 trollen aanwezig, 3384 leden

RSS-feed van artikelen Twitter-feed van artikelen Zapruder Inc.

Meer oorlog gewenst / reageer

Door Patrick Savalle (Patman), gepubliceerd op 15-11-2008 14:00, 32 reacties, rubrieken: Corporatisme, Wapenindustrie, Wetenschap, Sci-Tech

imageOorlogsvoering is aan het veranderen. Al enige tijd zien we hoe aan de opvolging van de zogenaamde kinetische wapens wordt gewerkt (denk: kogels, bommen en granaten). De nieuwe generatie wapens is nu definitief hier: straalwapens. Licht, geluid, warmte, microwaves van alles gaan ze straks naar de tegenstander toestralen om hem kapot te maken, op te warmen, af te fakkelen, te decimeren.

Door politiek en burger wijs te maken dat er grote gevaren heersten, wellicht wat aanslagen zelf te plannen, is het military-industrial complex groter dan ooit gegroeid en alleen al via Irak hebben ze meer dan 500 miljard dollar Amerikaans belastinggeld kunnen binnenslepen. En met zoveel geld is er een hoop research gedaan. Enter Firestrike, de eerste ‘battle-ready’ laser met genoeg power om de vijand daadwerkelijk te vernietigen. De voordelen lijken me duidelijk: waar een kogel of granaat een bepaalde vluchttijd heeft en last heeft van ballistische invloeden, wind, aarddraaiing, luchttemperaaturen enz., trekt de laser een vrijwel rechte lijn en raakt zonder vertraging.

Goed, de wapens zijn er nu dus. Nu maar hopen dat er voldoende oorlogen kunnen worden gestookt om die zooi te kunnen verkopen…

eKudos NUjij MSN Reporter Facebook Tell-a-friend
Rebel2 | 15-11-2008 15:05
47875 Die derde wereldoorlog komt eraan binnen een paar jaar; dus genoeg afzetmarkten in het verschiet.
P.uncia | 15-11-2008 15:42
47876 Nederland doet vrolijk mee in de wapenhandel:

Quote: In Nederland leveren iets meer dan 200 bedrijven producten en diensten die door een krijgsmacht gebruikt kunnen worden voor oorlogsvoering, of de voorbereiding daarop.

Dit gaat van civiele software en bouw- en ingenieursprojecten (Arcadis) tot kogels, granaten, snelvuurkanonnen en radarsystemen (Thales Nederland, het voormalige Hollandse Signaal Apparaten) tot militaire elektronica (Stork) tot kogelvesten (Ten Cate).

Lees hier het artikel
Donkerdoorn | 15-11-2008 15:52
47877 Al blijven erg bewegelijke doelen een probleem bij lazerwapens....
ABC | 15-11-2008 16:20
47878 "Power: 15kW laser" - da's een boel energiecapaciteit om achter je aan te slepen

"Runtime: Continuous, as long as power and coolant are provided" - oeps, de energie is op en oeps, hij moet ff koelen.

Battle ready? Misschien. Onhandig? Zeker weten
Antagonizer | 15-11-2008 17:13
47881 Verwacht ook een boel hype rondom dit wapen, want het is ideaal om "positief" te verkopen aan het publiek: "een wapen dat zeer gericht schiet met altijd de juiste intensiteit en minimale bijzaakschade".
Een beetje zoals ze de (niet zo) smart bombs verkochten in de Golfoorlog.

Nu is het nog ruw en wellicht minder goed inzetbaar, maar met meer geld is dat zo opgelost. Een draadgbaar laserwapen heeft ook enorme logistieke voordelen: elektriciteit is overal voorhanden of bijna altijd op te wekken (zonnecellen) en je hoeft geen zware ammunitie mee te slepen of transporteren. Daarbij wordt het ook niet opgemerkt door de standaard wapendetectoren.
Hans | 15-11-2008 17:38
47883 Ach. Tegen radar ontdekte men tinfoil-strips en steath-tech.
Lasers kun je met betrekkelijk eenvoudige middelen tegenhouden.

/* koopt een paar grote spiegels en poetst ze met tandpasta superschoon */
Red | 15-11-2008 17:50
47884 @ hans

zag dat ze die Keck-telescoopspiegels (volgens mij was het Keck..misschien vergis ik me nu maar dat geeft niet) die spiegels maakten ze glad, niet door zand te stralen, maar door hetzelfde principe op atoomniveau hahaha

echt lijp..ben ff kwijt hoe dat ook al weer heet..maar ze konden 23 miljoen atomen per seconde op de spiegel schieten en die maakten het superglad
E-bee | 15-11-2008 18:10
47887 @ABC
Ze zijn al in compacte vorm uitontwikkeld en gemonteerd in vliegtuigen en krachtig. Mobiliteit en richtsnelheid zijn battle-ready. Het probleem is vooral dat er tanks met chemicalieen en koelmiddelen moeten worden meegenomen. De laatste is vooral nog reden die beperkingen kent maar het valt wel mee. Ze zijn ook erg geschikt voor satelieten.
ABC | 15-11-2008 19:33
47888 @ E-bee

Zeer battleready en lekker compact. Kijk maar eens even wat er allemaal in dit vliegtuig zit. Die laser zit behoorlijk business class, wink

Airborne_Laser_01_270x407.jpg

COIL%20air%20mount%20laser.jpg
| 15-11-2008 19:38
47889 " Maar door hetzelfde principe op atoomniveau "

Ik heb daar een docu over gezien, ter demonstratie slepen ze de naam van de intervieuwer in een haar, de waanzin.
| 15-11-2008 19:51
47890 Het gelaser kan nu elk moment beginnen....
Inanna | 15-11-2008 19:52
47891 BAH! Wat pervers...
Red | 15-11-2008 20:18
47892 " Maar door hetzelfde principe op atoomniveau "

Ik heb daar een docu over gezien, ter demonstratie slepen ze de naam van de intervieuwer in een haar, de waanzin. "



precies die ja...gingen ze ter Plekke de naam Richard Hammond even in de breedte van een haar stralen

echt ongelofelijk dat ze dat gewoon al kunnen
E-bee | 15-11-2008 21:23
47894 @Inanna.
Ja, het is perversie. Perversie van een decadente wapenindustrie. Dezelfde als het inzetten van landbouwareaal voor biobrandstoffen terwijl er honger wordt geleden en oerwouden voor worden weggekapt. Een fractie van het geld wat wordt besteed aan deze wapens zou voldoende zijn voor, etc. etc.
Tja, we zouden kunnen leven als in het paradijs maar in plaats daarvan maken ze het als in de hel.
Paul2 | 15-11-2008 21:57
47896
Ja, het is perversie. Perversie van een decadente wapenindustrie.

Het Pentagon gaat gewoon groen,heel modern .Straks zijn de dagen voorbij dat ons milieu wordt vervuilt met plutonium.Nu zijn onze wapens schoon.
http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,590513,00.html
here were four hydrogen bombs in the hold of the B-52. One landed, unharmed, in tomato fields near the village. The non-nuclear fuse detonated in two others causing bomb fragments and plutonium dust to rain down on the impact site

The crew of a B-52 that exploded on Jan. 24, 1961 as a result of a defective fuel line was less fortunate. Before the aircraft broke apart, the men managed to eject their dangerous cargo. One of the two hydrogen bombs was parachuted safely into a tree, while the other one went down in a swamp near the small city of Goldsboro, North Carolina, where it plunged an estimated 50 meters (165 feet) into the marshy ground -- and where it still lies today. The crash site remains a restricted military zone.

But what made this incident famous was the bomb that landed in a tree. Five of its six fuses designed to prevent a detonation failed, with only the last one averting a nuclear explosion.
Antagonizer | 15-11-2008 22:01
47897 Ach, de wapenindustrie doet wat het al millenia doet: steeds betere, sterkere en dodelijkere wapens maken. Van de brandspiegels van Archimedes, tot het buskruit van de Chinezen, het repeteergeweer van Colt tot De Bom van Oppenheimer.

Gelukkig zijn ze er nog niet in geslaagd de bierscheten van Donkerdoorn te "weaponizen". Dan hebben we pas echt stront aan de knikker...
Peter Mooring | 15-11-2008 23:54
47904 Electronische wapens zijn bijna geschikt om grote oorlogen mee te
voeren. Ze worden op dit moment al illegaal gebruikt door geheime diensten tegen de eigen bevolking. Mensenrechten worden op gruwelijke manieren geschonden.
Als iemand je met een mes steekt, of een kogel in je schiet dan heb je bewijs. Als iemand je brandt of kookt met een electronisch wapen is daar geen bewijs van. Politie is niet geinstrueerd of op de hoogte, idem doktoren.

Deze verschrikkelijke wapens moeten verboden worden!

Electronische wapens:

http://www.electronischewapens.nl

People cookers - cooking people like a microwave oven cooks meat

http://www.petermooring.nl/blog/?p=95

Mensenkoker.nl

http://www.mensenkoker.nl/

Stichting STOPEG:

http://www.stopeg.nl/

Blog:

http://www.petermooring.nl/blog/
Antagonizer | 16-11-2008 02:06
47908 Die eerste link is echt te gek voor woorden.

Zelfs al zat er een kern van waarheid in, dan was deze wel om zeep geholpen door de krankzinnige aannames die op geen enkel bewijs gestoeld zijn.

Ga heen met die onzin!
Logico | 16-11-2008 02:16
47909 En wat nou als je een paar spiegels op je tank zet? Laser non-effectief. Moet je toch nog eerst een kogel op de spiegel schieten om 'm kapot te krijgen...
P.uncia | 16-11-2008 02:18
47910 Toch blijft het "a f*cking shame" dat de mens vind dat hij de kroon van de schepping is en op hetzelfde moment zijn uiterste best doet om alles zo efficient mogelijk naar de verdommenis te helpen angry
| 16-11-2008 11:04
47922 Straling als oorlogswapen is toch een logische trent?
Hebben wij met z'n allen niet laten zien hoe nonchalant wij omgaan met vrijwillige (!) dagelijkse blootstelling hieraan?
(19,6 miljoen mobieltjes, 3 miljoen DECT telefoons, 1,4 miljoen W-Lan netwerken op een bevolking van 16,7 miljoen mensen)
| 16-11-2008 11:16
47923 Niet dat t ego belangrijk is, maar bovenstaand berichtje was dus door mij gepost.
Bata_4 | 16-11-2008 17:54
47929 Laserprojectie is ook nog zoiets met heel veel mogelijkheden. De technologie bestaat om 3 d beelden te projecteren die niet van echt te onderscheiden zijn. Wordt denk ik mondjesmaat wel eens toegepast in de filmbiz.

Leuk toch.. vliegende schotels projeteren in de ruimte. Kun je de mensen mooi mee op het verkeerde been zetten.
| 16-11-2008 18:16
47930 "Wanneer men er vanuit gaat dat materie gestolde geestelijke energie is, die ergens zijn scheppingsbron heeft, dan kan men zich afvragen wat de scheppingsbron is van al die technologische wonderen. Waar komt die ‘scheppingskracht’ vandaan die zoveel heeft ontwikkeld dat bedoelt is om te vernietigen, te beheersen en controleren? Betrek ik bij dit vraagstuk ook de vraag waar de beelden vandaan komen die in vele sciencefictionfilms en -boeken worden weergegeven, dan zie ik hier een geestelijke inspiratiebron achter die niet het leven als uitgangspunt heeft. Juist het tegendeel, want de levenskrachten worden door die technologie vernietigt en vervangen door doodskrachten. Dat de moderne technologie voor een groot deel nog steeds steunt op fossiele brandstoffen zegt fenomenologisch gezien iets over de aard en kwaliteit van die technologie. Kan men dan nog wel spreken van een menselijke samenleving? Dekt het nieuwe begrip ‘samendoding’ niet veel beter deze lading?"

Dit zijn de woorden van van Arend Zeehout in een recent artikel hier te lezen in 'De wereld als mechanische spiegel'
http://argusoog.punt.nl/?id=422519&r=1&tbl;_archief=&

(Het antwoord op de vraag is overigens een schot voor een open doel)
atmosphere | 16-11-2008 19:23
47934 De mensheid is altijd al bezig met het ontwikkelen van nieuwe wapens om de vijand een stap voor te zijn , niets nieuws in ieder geval .
| 16-11-2008 19:33
47935 Maar wat wellicht wél nieuw is atmosphere, is een mogelijk nieuwe definitie van die uiteindelijke vijand.(zoek het héél dichtbij smile
Ik zeg wel warm of koud;)
Rebel2 | 16-11-2008 20:59
47939 @Anjalis; zeer interessante link naar argusoog die je geeft, het zegt wat over de leefomgeving waar we in opgroeien die steeds verder af staat van de natuur en de gevolgen hiervan voor de mens en de wereld om ons heen, het verontrust mij wel maar het is wel de ontwikkelingen waar we nu in zitten.
| 16-11-2008 21:47
47940 Het verontruste mij eerder ook Rebel2. Heel erg zelfs Maar juist mijn verontrusting maakte het mogelijk en noodzakelijk een en ander te willen onderzoeken.
Het leven binnen is immers zoals het buiten is 'dacht' ik eerst ? Het duurde een hele tijd eer ik begreep dat dat dat niet zo is.
Misschien geldt dat ook voor anderen.
| 16-11-2008 21:52
47941 Ik vind de samenvatting van Zeevat wel ok.

Het is bedroevend om te zien hoe Firma Lemming, de grond nog een keer gaat verontreinigen met hun door Shell en Unilever geleverde sappen.

Oh ik vergeet Monsanto.

F*k da shit.

Ga groente kweken op je balkon.
Koop n fiets.Betaal je schulden af.
Simpel.
atmosphere | 17-11-2008 18:24
47981
Maar wat wellicht wél nieuw is atmosphere, is een mogelijk nieuwe definitie van die uiteindelijke vijand.(zoek het héél dichtbij
Ik zeg wel warm of koud;)


'vijand' is zo wie zo al een erg breed begrip, dus zou het niet weten.
JFK | 17-11-2008 19:05
47986 Je zou een dergelijke laser straal enkel kunnen afweren met perfecte spiegels, en die bestaan niet.
Iedere imperfectie in het reflecterende oppervlak zou leiden tot het absorberen van energie, met stressbreuken en smelten als gevolg.
Een fractie van de energie kun je er mee afweren, ieder beetje helpt maar ik zou het niet proberen.

@Bata_4
De technologie bestaat om 3 d beelden te projecteren

Ok, maar;
die niet van echt te onderscheiden zijn.

Dacht het effe niet.
Axeman | 17-11-2008 21:32
47991 Niets nieuws onder de zon, Paul Simon zong er al over in '86...

It's a turn-around jump shot
It's everybody jump start
It's, every generation throws a hero up the pop charts,
Medicine is magical and magical is art think of
The Boy in the Bubble
And the baby with the baboon heart

And I believe
These are the days of lasers in the jungle,
Lasers in the jungle somewhere,
Staccato signals of constant information,
A loose affiliation of millionaires
And billionaires and baby,
These are the days of miracle and wonder,
This is the long distance call,
The way the camera follows us in slo-mo
The way we look to us all o-yeah,
The way we look to a distant constellation
That's dying in a corner of the sky,
These are the days of miracle and wonder
And don't cry baby don't cry
Don't cry don't cry


Zap Radio, iemand....?
Jouw reactie

*naam:

Email:

Onthoud mijn inloggegevens in een cookie

Email mij bij opvolgend commentaar

*Laat zien dat je geen spambot bent door het onderstaande woord te typen:


opmaken van je reactietekst
lees hier de huisregels
xhtml 1.1 · css/2 · rss 2.0 · WAI · site by Patrick Savalle · hosted by Digitux