152 verlichte geesten, 1 doorgeslagen complotters en 6 trollen aanwezig, 2836 leden

RSS-feed van artikelen Twitter-feed van artikelen Zapruder Inc.

Nazi’s en occultisme: deel 3 / reageer

imageDe koppeling van occultisme aan machtswellust blijkt een veel voorkomend verschijnsel in de wereldhistorie. Veel grote leiders en beruchte dictatoren in de geschiedenis hadden zieners, magiërs en orakels in dienst die hen voorzagen van adviezen en hielpen hun macht uit te breiden. In vervlogen tijden ware het de priesters van de Egyptenaren die mystieke en magische krachten bezaten, raadpleegden de oude Grieken hun orakels en werden mythische koningen als Arthur vergezeld van magiërs en raadsmannen als Merlijn. Ook later in de geschiedenis verzekerden koningshuizen zich van de diensten van illustere ‘zieners’ zoals Michel de Nostredame (Nostradamus, die we bij de nazi’s ook nog terug gaan zien) voor de Franse koning, Grigori Rasputin voor de Russische Romanovs en dichterbij huis Greet Hofmans wiens aanwezigheid aan het Nederlandse hof zorgde voor een heuse crisis

De nazi’s maakten uitgebreid gebruik van de diensten van paranormaal begaafden en helderzienden. Een occulte techniek die met regelmaat -en succes!- gebruikt werd was het pendulezwaaien. In wat de nazi’s occulte oorlogsvoering noemden werden zaken als remote viewing, mediums en pendulezwaaien ingezet om verborgen informatie te verkrijgen die achter de vijandelijke linies lag. Eén van de meest sprekende voorbeelden was de spectaculaire bevrijding van de Italiaanse dictator en fascist Benito Mussolini. Toen Mussolini tijdens de Tweede Wereldoorlog tijdens een couppoging gevangen werd gezet, besloot Hitler zijn oude vriend te bevrijden. Om er achter te komen waar de dictator gevangen werd gehouden gaf men de opdracht aan een groep van occulte krijgers om Mussolini te vinden middels paranormale technieken. Verbazend genoeg wisten de occultisten de dictator te lokaliseren op het eiland Ponza en toen men er Duitse spionnen op af stuurde om te checken of het waar was, leerden men dat Mussolini inderdaad kort daarvoor op die exacte plek gevangen gehouden werd, maar dat hij was verplaatst naar een veiligere lokatie. Opnieuw wisten de occulte krijgers de dictator de lokaliseren en dit keer wezen hun gaven naar een hotel ergens hoog in de bergen. Toen men wederom spionnen stuurde voor verificatie, bleek de informatie opnieuw te kloppen. In een spectaculaire reddingsoperatie met zweefvliegtuigen werd Mussolini bevrijd en naar Berlijn gebracht. Een opmerkelijk succes voor het Instituut voor Occulte Oorlogsvoering, een speciale divisie van Himmler’s SS.

Een ander voorbeeld van succesvolle occulte oorlogsvoering door de nazi’s was het gebruik van paranormale psyops. De occulte divisie van Himmler maakte uitvoerig gebruik van de profetieën van de 16e eeuwse ziener Nostradamus. In het begin was het om de totale overwinning voor het Derde Rijk te voorspellen en later werden de pro-nazi ‘voorspellingen’ gebruikt in radio-uitzendingen en flyers die door vliegtuigen achter de vijandelijke linies werden gedropt. De bedoeling van de pro-nazi geïnterpreteerde voorspellingen was om de vijand te demoraliseren en te verwarren; met name de Fransen en Engelsen. Blijkbaar waren de occulte strijders zo succesvol in hun acties, dat ze een serieuze bedreiging werden voor de Geallieerde strijdkrachten. Zozeer, dat de Engelsen zelf paranormaal begaafden inzette voor tegen-occultisme. De strijd werd dus met meer dan alleen aardse middelen gevochten.

imageDat deze occulte vorm van oorlogsvoeren meer was dan pure propaganda en psyops-met-een-mysterieus-tintje werd na de Tweede Wereldoorlog duidelijk, toen de Amerikaanse CIA ook gebruik ging maken van paranormaal begaafde mensen. Het begon in 1972 aan het Stanford Research Institute waar de CIA een project financierde dat onderzoek deed naar remote viewing (non-fysiek zien op afstand). Het project duurde tot eind jaren ’70 en kende wisselende successen (zo men bleek wel degelijk in staat mensen, wapens en militaire plannen met RV te kunnen zien). Desondanks stelt W. Adam Mandelbaum, auteur van het book Psychic Battlefield dat de paranormale activiteiten van de CIA beschrijft, dat dergelijke technieken nog steeds gebruikt worden door de Amerikaanse regering omdat het goedkope en zeer effectieve methoden zijn. Mandelbaum sluit zelfs niet uit dat de techniek ook door terroristen gebruikt zou kunnen worden. Het gebruik van occultisme en paranormale gaven voor inlichtingen werd al lang voor de nazi’s toegepast door de Engelsen. Ongeveer 500 jaar geleden richtte Sir Francis Walsingham de voorloper van de Britse inlichtingendienst op, waarin hij heksen als spionnen aanstelde. Ook de bekende Italiaanse astronoom en occultist Giordano Bruno zou gewerkt hebben voor Walsingham.

Wereldlijke macht en occultisme lijken altijd hand in hand te gaan. Enerzijds als middel om het volk te kunnen controleren en mobiliseren (de meeste oorlogen hadden een religieuze reden) anderzijds om de aardse macht te versterken met onwereldse krachten. Je zou zelfs kunnen stellen dat veel macht doet verlangen naar nog meer macht en dat de zoektocht daartoe leidt naar een andere ‘wereld’. Zelfs nu is de voorliefde voor het occulte en het mysterieuze duidelijk zichtbaar bij veel van de huidige en toekomstige machthebbers. Obscure en mysterieuze genootschappen als de Bohemian Grove, Skull & Bones, de vele vrijmetselaarsloges, satanische genootschappen en zelfs sekten binnen de grote religies kunnen veel wereldleiders en machthebbers tot hun ranken rekenen. Men zou kunnen zeggen dat het niks meer is dan een luchtige voorkeur voor geheimzinnig gedoe met gelijkgestemden om wat perverse en sexuele fantasieën uit te leven. Maar er zou zomaar meer achter kunnen zitten dan alleen wat rondrennen in lakens en dansen rond stenen uilen. Uiteindelijk gaat het erom wat deze mensen doen in naam van hun ‘geloof’; hun acties in deze wereld maken het uiteindelijk realiteit voor iedereen.

Zie ook:

Nazi’s en occultisme: deel 1

Nazi’s en occultisme: deel 2

eKudos NUjij MSN Reporter Facebook Tell-a-friend
monkeyman | 09-01-2007 14:40
9334 De 2 laatste zinnen zijn wijsheid smile
David | 09-01-2007 16:46
9338 Mooi verhaal.
Misschien moeten we ook een occulte zapruder counter force starten.
Dan mediteren we de NWO naar de hel.
GrimPie | 09-01-2007 17:11
9341 @david
Volgens mij is het niet voor niks zo dat altijd boze machten met het occulte bezig zijn. Enkele jaren geleden geloofde ik nog dat de kerk hun tegenhanger was maar daar ben ik wel van terug gekomen.
democraatus | 09-01-2007 17:26
9342 Tja, dat uitvoeren komt wel erg naar voren met 911 (om het daar maar weer eens over te hebben wink ). Zoek maar eens bij Arctic Beacon bij de media afdeling naar het interview met Timothy McNniven. Hij bedacht samen met nog 100 andere soldaten hoe de Twin Towers aangavallen en zelfs neergehaald zouden kunnen worden met vliegtuigen, boxcutters en explosieven. Hij is zo niet bestaand als persoon dat toch een groep van FBI agenten hem in 2005 kon 'harassen' en hem zijn DoD kaart af kon pakken (geverifieerd door de interviewer). De man lijkt echt te zijn en zo ja, we worden in onze bek gescheten met de verwachting dat we het nog doorslikken ook. Ik heb het wel gehad met die 'geplande' gebeurtenissen in de wereld. What's next, populatie-uitdunning? Als Antagonizer ooit jonge jongetjes aangeboden krijgt weet hij dat hij een poging tot corrumpering ondergaat van het intimi-netwerk. Net als JFK een dossier waar de naam van G W B weer opduikt. Is de gast uitvoerder van het plan van de 20e en 21e eeuw of zo?
chrls | 09-01-2007 17:56
9343 "The Jesuits and the Vatican hierarchy are the master black magicians, controlling the many cult groups involved in the New World Order," said Zagami. "American people need to wake-up as the Vatican controls the U.S. government. The Bush family is a tool of the papacy. They are actually crooks and consider themselves pirates and that is the reason for the name Skull and Bones. These are sick criminals that need to be exposed and I am not afraid to do that since I was one of them at the top level in Monte Carlo."
Antagonizer | 09-01-2007 18:04
9345 [cite]Als Antagonizer ooit jonge jongetjes aangeboden krijgt weet hij dat hij een poging tot corrumpering ondergaat van het intimi-netwerk. [/cite]

Hier impliceer je dat ik op zulk een manier te corrumperen zou zijn wink
Robbertjan | 09-01-2007 18:36
9346 Of dat je pedosexuele neigingen hebt wink
David | 09-01-2007 18:36
9347 Hou toch eens op met die Jezuïten onzin. Te denken dat bij een uitstervend stelletje paters de duistere wereldmachten schuilen is meer dan een beetje naast het potje gepiest.

Het geestelijk gezag wordt gemanipuleerd / misbruikt. Dat is nodig. Zo bereik je grote groepen mensen. Bovendien zouden de kerken - ongecorrumpeerd - in staat zijn om mensen massaal van de NWO af te houden. Zoals Islam vooralsnog in staat blijkt te doen.

Het Vaticaan staat al jaren onder controle van de money powers. Zoek het daar maar. Dan besteed je je tijd een beetje nuttig.
Inanna | 09-01-2007 18:39
9348 @ 9338
[cite]Mooi verhaal.
Misschien moeten we ook een occulte zapruder counter force starten.
Dan mediteren we de NWO naar de hel.[/cite]

David, ook ik vind dit een mooi verhaal en eveneens uiterst belangrijk. Want de kracht van de gedachte is groter dan men vaak denkt. Helderziendheid bestaat wel degelijk en de NWO maakt daar gebruik van. Ik ben blij dat Antagonizer dat ook zo helder vertelt!

Maar mediteer alleen op het goede, op de schoonheid van de wereld om je heen. Mediteer niets en niemand naar de hel, want dan werk je slechts mee aan de negatieve krachten. Je kunt kwaad niet met kwaad bestrijden, maar als je je aandacht systematisch richt op het goede, dan groeit het. Dat is de kracht van meditatie! Denk liefdevol!

Overigens moeten we ook beseffen dat de meeste helderzienden zich juist niet laten corrumperen. In memoriam Giordano Bruno! Zeven jaar gemarteld door de Inquisitie en daarna levend op de brandstapel geplaatst. Toch weigerde hij om zijn waarheid te herroepen. En de Kerk van Rome heeft hem tot op heden niet gerehabiliteerd.
David | 09-01-2007 18:45
9349 @dulcinea
hee juist.
't was ook meer satirisch bedoeld
en jou verhaal laat het landen.
tnx!
chrls | 09-01-2007 19:12
9351 waf is dit dan,david?
David | 09-01-2007 19:43
9352 gezwets van Szymanski

een enkele uitzondering daargelaten komt die man met veel sensatie en weinig content.

alleen deze inleiding al ...

Leo Zagami, who defected from the Illuminati in June, said he had personal knowledge of "Black Masses" were regularly being conducted in the Vatican for high level members of the European and American Illuminati in a decadent display of audacious Satanic power.

Zo weet ik er nog wel een paar.

Wanneer je de mainstream media op de proef wil stellen, moet je niet met ieder fantastisch gezwets weglopen.

Gebruik je verstand. Gebruik je intuitie.

En heb geen blind vertrouwen. Ook niet in David of Szymanski. En helemaal niet in ' Leo Zagami, who defected from the Illuminati '
Patrick Savalle (Patman) | 09-01-2007 19:46
9353 [cite]"Mooi verhaal.
Misschien moeten we ook een occulte zapruder counter force starten.
Dan mediteren we de NWO naar de hel."[/cite]

Haha, goed plan smile Kijk eerst even naar de theorie van Ruppert Sheldrake, dat geeft je de edge in het implementeren van deze plannen. Morphogenetische velden.
_GB_ | 09-01-2007 19:58
9354 @ DAvid
Die Leo Zagami is een afleidingsmanoeuvre.
De neocons zijn geen katholieken, de baas van Homeland Security ook niet.
De Federal Reserve wordt ook niet geleid door Jezuïeten.
Vrijwel alles wat naar NWO riekt komt uit joodse kokers.
chrls | 09-01-2007 20:22
9357 gezwets van szymansky
(en blind vertrouwen heb ik niemand)
_GB_ | 09-01-2007 20:33
9358 Quote David:
"Het Vaticaan staat al jaren onder controle van de money powers. Zoek het daar maar. Dan besteed je je tijd een beetje nuttig.'
-
Hier ben ik het mee eens.
Nu we het toch over Nazis hebben; de volgende uitspraken heb ik van door Discovery Channel uitgezonden documentaires over Hitler:

Zo noemt hij in zijn toespraken de aanstichters van WW 2:

1. Eine wurzellose internationale Clique
2. Das internationale Finanz-Judentum
3. Die Plutokraten aus London

Vroeger begreep ik dit niet, nu wel. We zien het voor onze ogen gebeuren. Toen WW 2 en nu WW 3. Dezelfde actoren toen en nu.
David | 09-01-2007 20:44
9359 yep
David | 09-01-2007 20:51
9362 maar 'joods kokers' is natuurlijk net zo vaag als 'illuminatie'.
Ook het Jodendom wordt misbruikt. Kijk maar eens wat de jewsagainstzionism ervan vinden. Dat geeft een beetje gevoel voor de materie.

Net zoals je een beul maar geen Christen moet noemen, hoef je hem ook geen Judaist te noemen.

Wel zullen beulen en machtswellustelingen graag gebruik maken van geestelijk gedachtegoed. Dat geeft nu eenmaal geloofwaardigheid en gezag.

Als bush zij dat hij het voor zichzelf deed - of omdat-ie onder druk wordt gezet door de maffia, dan was het gauw met hem gedaan. Dus zegt-ie dat het het doet voor allerlei vage hoge doelen.
_GB_ | 09-01-2007 21:16
9365 @ David: Quote:"maar ‘joods kokers’ is natuurlijk net zo vaag als ‘illuminatie’."

Voor mij niet. Ik gebruik het als werkhypothese en het heeft een grote voorspellende waarde.
democraatus | 09-01-2007 21:26
9367 Hier impliceer je dat ik op zulk een manier te corrumperen zou zijn wink

Dat was niet de intentie. Het was totaal vanuit het beeld van de 'perpetrators' gezien rasberry
David | 09-01-2007 23:58
9373 @ GB
[cite]"Ik gebruik het als werkhypothese en het heeft een grote voorspellende waarde."[/cite]

Best. En het meest waarschijnlijk is dat je de hele wereld over je heen krijgt, als je het op deze manier benaderd.

Waarom zou je Joden (of Christenen of Jezuiten ... ) de schuld geven van de streken van boeven. Joden en Palestijnen worden misschien nog wel het meest gemangeld door deze schurken.

En als je het toch een spirituele tint geven wilt, waarom dan niet aanknopen bij Johannes:
zij die zeggen dat ze joden zijn, maar het niet zijn ... die behoren tot de synagoge van de satan. (Openbaring 3:9)
Audie | 10-01-2007 00:23
9375 Italianen. Italiaanse maffia. Sicilianen. Siciliaanse maffia. Chinezen. Chinese maffia.

Het moge duidelijk zijn dat een maffia zich eerst en vooral bezighoudt met het terroriseren van de 'eigen' etnische groep. Zo ook de joodse maffia, oftwel de zionisten.

Enne, bere-interessant wat Hitler zei over de aanstichters van WO II. Beetje vreemd dat ie zichzelf niet in dat rijtje zette. Of de Duitse en Amerikaanse grootindustri:elen zoals Krupp, IG-Farben, Bayer en de bank van Prescot Bush.

Maar om de één of andere reden vind ik Hitler ook niet zo'n betrouwbaar figuur en toch zeker geen willoos slachtoffer van de internationale bankiers.
_GB_ | 10-01-2007 00:27
9376 @ David
-
Als je een groep wilt aanwijzen, wie heb jij dan op het oog?

Quote David "Waarom zou je Joden (of Christenen of Jezuiten ... ) de schuld geven van de streken van boeven. Joden en Palestijnen worden misschien nog wel het meest gemangeld door deze schurken."

Waar zie jij gemangelde joden?
Ik zie wel gemangelde Palestijnen, Irakis, Somalis, Afghanen en straks Iraniërs en niet te vergeten Amerikanen. Maar joden?
David | 10-01-2007 01:39
9383 Orthodoxe joden - die worden gemangeld.
En zijn tegen de huidige staat Israel.
_GB_ | 10-01-2007 01:47
9385 David: Quote "Orthodoxe joden - die worden gemangeld"

Waar dan???
_GB_ | 10-01-2007 02:12
9386 @ Audi
"Het moge duidelijk zijn dat een maffia zich eerst en vooral bezighoudt met het terroriseren van de ‘eigen’ etnische groep. Zo ook de joodse maffia, oftwel de zionisten"

De "Russische maffia" in Amerika, dat zijn gewoon criminele joden uit Odessa.
Google/ Wiki: Bugsy Segal, Meyer Lansky. Joden waren vanaf het begin betrokken bij maffiose praktijken in de VS.
Antagonizer | 10-01-2007 11:56
9394 Joden, Schmoden..
Iedereen hier vergeet dat joods zijn betrekking heeft op je religie, maar je kunt wel concluderen dat het een zeer verwarrende term is geworden. Ik meen dat ruim 80% van de inwoners van Israel atheist is, dat betekent dat zij de facto geen joden zijn. Het zijn immigranten uit Amerika, Rusland, Europa, enz. Zonder de aanduiding van religie spreek je van een Israeli.

En ja, veel joden (de religieuzen) keren zich tegen het zionisme en in wezen tegen de staat Israel, of op z'n minst de praktijken omtrent die staat.

Daarbij is het niet echt interessant om de groep boeven nu bij religie, afkomst of nationaliteit aan te gaan wijzen. Amerikanen, Saudies, Israeli, Nederlanders, Engelsen, Jordaniers, Egyptenaren, Australiers.. ze zitten er allemaal met de dikke patatvingers in.
Bata_4 | 10-01-2007 12:26
9398 @ Inanna

Volkomen mee eens met wat je zegt.
Gandhi is ook een voorbeeld van deze benadering.
Als er nou een land was waar de nwo en het vrijmetselaarsmodel heerste was het India wel.

Voor de nwo is het van groot belang om een ferme grip te hebben op het collectieve onderbewustzijn van de massa. Dat is de betekenis van hun occultisme in een notendop.
Lukt dat niet dan staan ze behoorlijk machteloos.

Met Gandhi wisten ze dus absoluut geen raad.

Daarom ook zaait de nwo zoveel dood en verderf trouwens, dan zijn ze telkens weer verzekerd van een nieuwe generatie voorspelbaar reagerende mensen.

Gandhi en Giordani zijn de zeldzame uitzonderingen die deze regel bevestigen
Johnito | 10-01-2007 14:28
9410 @_GB_: volgens mij zijn er wel degelijk joden gemangeld in de geschiedenis. In WO2 bijvoorbeeld, ondanks alle discussies over aantallen en over de holocaust.

Maar óók nu worden er joden gemangeld, in de publieke opinie bijvoorbeeld. Vooral de joden die niets met de mafia, het Zionisme en met de aggressie van Israël te maken willen hebben en gewoon hun leven willen leven. Dat geldt zowel voor seculiere als veel orthodoxe joden. Hun stem komt nauwelijks aan bod in de media, als in Tel Aviv en Washington de wardrums weer eens worden bespeeld.

Je bedoelt het ongetwijfeld niet generaliserend, als je over joodse kokers hebt.Maar in elke religie en elke staat zijn er, simpel uitgedrukt, kwaadwillenden en goedwillenden.

Elke schijnbare generalisering is in mijn ogen onjuist, net zo onjuist als moslimbashen, en bovendien voer voor de gedachtenpolitie.
Roberto | 10-01-2007 15:25
9415 Toch blijf ik het vreemd vinden dat ze daar de naam Holocaust voor bedacht hebben Holocaust komt van het Griekse woord holokauston het betekend brandoffer aan een godheid.
Ik vraag mij af aan welke God er werd geofferd?
Johnito | 10-01-2007 15:35
9416 Misschien zag Hitler zichzelf, in zijn grootheidswaanzin, als een godheid?
Patrick Savalle (Patman) | 10-01-2007 16:45
9417 Wie heeft die naam bedacht? Hitler, of is de naam later door media ofzo bedacht?
_GB_ | 10-01-2007 17:07
9419 Tot midden jaren 70 van de vorige eeuw werd er met geen woord over de Holocaust gerept. Het stond ook niet in welk woordenboek dan ook, in de zin van jodenvervolging. Holocaust en Shoa zijn beide door Joden als term gepropageerd.
Johnito | 10-01-2007 17:11
9420 De term "Holocaust" schijnt vooral gebruikt te worden sinds de Amerikaanse serie met dezelfde naam.
_GB_ | 10-01-2007 17:19
9421 @ Johnito
"De term “Holocaust” schijnt vooral gebruikt te worden sinds de Amerikaanse serie met dezelfde naam"
Juist, de term is er met een media-offensief en filmoffensief ingeramd. Hollywood you know.
Roberto | 10-01-2007 17:28
9422 De term holocaust wordt vanaf de jaren 50 gebruikt voor de genocide
op het jodendom in Europa tijdens de Tweede Wereldoorlog.
De term kreeg pas veel kracht door Elie Wiesel schrijver van verschillende boeken over zijn ervaringen in de Holocaust.
Hij was voorzitter van de 'Presidential Commission on the Holocaust' van 1978 tot 1986 en gaf daarmee leiding aan de bouw van het 'United States Holocaust Memorial Museum'.
In de jaren 70 was er ook een Amerikaanse televisieserie met de naam Holocaust het woord Holocaust komt volgens mij ook vanuit de Verenigde staten.
Veel mensen geven er de voorkeur te spreken over shoah wat het hebreews is voor
vernietiging.
_GB_ | 10-01-2007 17:32
9423 @ Roberto
Onzin! In Nederland werd er hooguit over jodenvervolging gesproken meer niet!
In de memoires van zowel Eisenhower, Churchill en De Gaulle wordt met geen woord over jodenvervolging gesproken.
Roberto | 10-01-2007 17:47
9424 @GB

Ik denk dat de term holocaust al langer bestaat dan voor de jaren 70 en geintroduceerd is aan de massa door Elie Wiesel.
Maar ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben.
Johnito | 10-01-2007 17:49
9425 @_GB_: dat ben ik met je eens. Vandaar dat in bepaalde kringen gesproken wordt over de "shoa." (vernietiging)

Doet met trouwens aan het volgende denken, hoewel volledig off-topic:

Hollywoord ramt vaker foutieve termen bij het publiek naar binnen. Hele volksstammen denken bijvoorbeeld dat "kung-fu" de benaming voor een eeuwenoude Chinese vechtkunst is. Maar het is de titel van een tv-serie, verzonnen door een medewerker van de betreffende opnamestudio's.

Kung Fu als vechtkunst bestaat niet. Wel is het de commerciële benaming geworden voor een ratjetoe aan vechtstijlen.

Vechtssportscholen hebben goud aan de serie verdiend.
Profeet | 10-01-2007 17:50
9426 [cite]toen de Amerikaanse CIA ook gebruik ging maken van paranormaal begaafde mensen. Het begon in 1972 aan het Stanford Research Institute waar de CIA een project financierde dat onderzoek deed naar remote viewing (non-fysiek zien op afstand). Het project duurde tot eind jaren ’70 en kende wisselende successen (zo men bleek wel degelijk in staat mensen, wapens en militaire plannen met RV te kunnen zien). Desondanks stelt W. Adam Mandelbaum, auteur van het book Psychic Battlefield dat de paranormale activiteiten van de CIA beschrijft, dat dergelijke technieken nog steeds gebruikt worden door de Amerikaanse regering omdat het goedkope en zeer effectieve methoden zijn.[/cite]
Heb een paar maanden terug een lang interview gehoord met iemand die als remote viewer aan deze "experimenten" mee heeft gedaan. Deze vertelde een iets ander verhaal. Het is na zijn tijd niet veel meer gebruikt. Punt was juist dat de techniek te onbetrouwbaar is. Ze kunnen wel zien wat er in Rusland gebeurt, alleen konden ze niet met zekerheid zeggen wanneer dat is. Zo was er een remote viewing sessie afgekeurd omdat de info niet klopte. Dat wil zeggen, op dat moment, 3 maanden later klopte de info wel. Zo zijn er legio voorbeelden van de "onbetrouwbaarheid" van remote viewing. Ze kunnen wel een hoop zien, maar het is vaak onduidelijk wat ze precies zien, of wanneer dat zich afspeelt.
NoDeca | 10-01-2007 18:07
9427 *zucht op het occulte gezwets*
leuk dat men vijfhonderd jaar geleden giordano bruno op de brandstapel smeet, leuk om te weten dat nazi's pendels rondzwaaiden.
niet leuk is dat er hier mensen zijn die blijven propageren dt er werkelijke krachten achter schuilen en, in mijn ogen, voeding blijven geven aan anti-empirisch-wetenschappelijke gedachten (miljoenen mensen sturen ideëen rond per email, NIEMAND via telepathie. waar schuilt dan "kracht" in: in onze technische vaardigheden of onze paranormale?)

er wordt hier regelmatig vanuit gegaan dat men zich in machtskringen bezighoudt met duistere, occulte, paranormale zaken en wat ik fout vind is dat er dan mensen zijn die dat aangrijpen als bewijs voor het bestaan ervan. sorry maar ik sta daar boven
Roberto | 10-01-2007 18:19
9428 een beetje off topic

Daar mag je mischien dan wel boven staan maar uit eigen ervaringen weet ik dat paranomale gaven bestaan en dan met name remote viewing.
Bij mij in de straat woont iemand die al jaren zichzelf in gedachte kan verplaatsen naar
diverse bestemmingen.
Zo nu en dan kom ik hem tegen op straat en zo vroeg hij laatst aan mij wie dat meisje onder de douche was bij mij thuis, toevallig 1 dag ervoor leerde ik mijn nieuwe vriendin kennen en ik stond met dat meisje onder de douche en dat is vanaf buitenaf echt niet te zien.
Hij kon me ook vertellen hoe mijn douche er van binnen uitziet en de beschrijving daarvan was zeer gedetaileerd.
_GB_ | 10-01-2007 18:42
9429 Lees crimineel i.p.v. occult en je bent klaar!
Bata_4 | 10-01-2007 18:45
9430 Gelijk heb je Roberto

Mensen die menen ergens boven te staan, ach laat ze in de waan.

Wat ook aan bod zou kunnen komen is de link tussen de beeldende kunst en het occultisme.
Juist de periode van de opkomst van de nazis was ook zo'n bloeiperiode van al die beroemde kunstenaars waarvoor nu zulke gigantische bedragen worden neergelegd [ door wie ? ]

Wie die verzamelaars waren en zijn, het blijken weer de "usual suspects", zoals:
Thyssen Bornemiza, Guggenheim enz.

Interessant ook dat Brancusi of Mondriaan ook heel esotherisch waren.
Antagonizer | 10-01-2007 19:20
9433 @NoDeca, kun jij bewijzen dat het occulte niet bestaat dan?
Of is dat ook een persoonlijk geloof?

Ik kan er geen uitspraak over doen.
Ik weet dat er veel zaken bestaan die ik niet kan verklaren en die de gevestigde wetenschap niet kan verklaren. Om dit nu meteen "occult" of "paranormaal" te noemen is wellicht ook fout, omdat het hier gewoon kan gaan om kennis die we nog niet beheersen danwel kunnen kwantificeren. Vroeger waren zaken als electriciteit of een zonsverduistering ook magie.

Iedereen mag geloven wat hij wil, maar hoe meer ik lees over zaken als quantum theorie (dat zou je ook occult kunnen noemen; had het 400 jaar geleden verkondigd en je was op de brandstapel gekomen) morphogenetische velden, ESP, enz, hoe meer ik besef dat ik er niets sluitend over kan zeggen. Het is vrij menselijk om in al onze arrogantie te zeggen dat we weten wat wel en niet kan. Kijk hoe verrot de wereld is en vertel me dan nog eens hoe slim en wijs we zijn.
NoDeca | 10-01-2007 20:41
9439 @bata_4
waar ik me boven stel is het aannemen van occulte en paranormale machten omdat
nazi's erin geloofden/erop inspeelden, mensen in het vaticaan ermee bezig zijn, bush satanische tekens maakt, enz enz. kortom, ik leg de link niet tss die mensen hun geloven en het bestaan ervan.
@roberto
er bestaan heel wat manieren om paranormale krachten aan de man te brengen die gewoon gebasseerd zijn op heel menselijke misvattingen, percepties, informatieverwerking, bedrog, aandacht,,, vanalles.
zelf heb ik ook al zo'n "overtuigingssessies" kunnen meemaken: iemand kan dan de strategie gebruiken dat'ie je de info ontfutseld, of die persoon kraamt algemeenheden uit. in beide gevallen komt het erop neer dat je jezelf overtuigd en achteraf ook de herinnering eraan "kleurt".
maar het is lastig hierover te praten want mensen gaan er al vlug vanuit dat je hen voor een leugenaar ziet terwijl iedereen constant zulke dingen meemaakt
@antagonizer: idd maar ergens ben ik erop tegen me in zulke zaken agnostisch te noemen. veel aspecten van het paranormale komen al duizenden jaren terug, zijn nooit algemeen geworden en worden vaak in experimenten niet gevonden, weerlegt, anders verklaard etc.
voor bepaalde occulte dingen moét je ook wel dingen aannemen als hiernamaals, opperwezens of geesten en wat ik dan hier en daar tegenkom in teksten en gesprekken zijn heel rationele verklaringen voor het waarom het niet is wat het lijkt.
Bata_4 | 10-01-2007 22:42
9442 @ NoDeca

Dat er een hoop flauwekul omheen wordt uitgehaald door allerlei "balletje, balletje" oplichters moge zo zijn.

Maar dat moet je niet verwarren met mensen als bijvoorbeeld Crowley of de magie uit de sleutels van Salomo. Dan vergis je je echt en dat meen ik serieus.

Wie overigens zelf eens aan den " lijfe" een indringende bewustzijnsveranderende ervaring wil meemaken zonder drugs te gebruiken tikt op Google "Osho" in en zoekt naar rebirthing therapy.

Dat is een ademhalingstechniek, die ook gebruikt werd door Crowley.
Yogananda noemt het Krya yoga.

Dan begrijp je nu misschien ook meteen waarom Baghwan Shree Rasjneeh niet zo gepruimd werd door de "establishment". Hij legde dingen bloot.

Alleen voor mensen met sterke zenuwen trouwens.
NoDeca | 10-01-2007 23:33
9445 ik begrijp waarom die kerels niet gepruimd werden maar wel om heel andere redenen,,,
http://www.skepsis.nl/bhagwan.html 
http://www.skepsis.nl/crowley.html

goed, je hoeft geen doorsnee mens te zijn om ergens in uit te blinken maar hier lijken me net die
“balletje, balletje” oplichterspraktijken aan het werk te zijn
Antagonizer | 11-01-2007 02:01
9451 Nogmaals, ik ben geen expert in het occulte en zie mezelf als een onbeschreven blad daarin, maar los van wie het occulte beoefent en los van wat "echt" is en wat niet, er zijn een heleboel mensen die het serieus beoefenen. En zoals gezegd maakt hun handelen in naam daarvan het vervolgens concreet. Mensen die stierven aan het gifgas van de Falun Gong geloofden ook niet in die sekte.

En wat betreft het wetenschappelijk bewijzen danwel meten in experimenten, daar kan ik kort over zijn: als je niet weet wat je wilt meten, hoe kun je het dan meten? Ook hier zie ik weer de arrogantie van de wetenschap om zaken proberen te kwantificeren via methoden en aannames die berusten op totaal andere principes. Hier laat je geen formules, tabellen of geigerteller op los, want als het al bestaat dan is het hoogstwaarschijnlijk van een gheel andere orde.

Keer op keer moeten de wetenschappers toegeven dat ze een heleboel zaken niet kunnen verklaren en geven zichzelf dan het voordeel van de twijfel: wij kunnen het niet meten, dus er is geen grond aan te nemen dat het bestaat. Ik zie het voorlopig gewoon als onkunde en gebrek aan kennis en visie. Los van het feit of het paranormaal is of niet.
Bata_4 | 11-01-2007 03:02
9452 NoDeco

Dat doet toch helemaal niets af aan de onuitwisbare indruk die ze hebben achter gelaten.
Je stelt eisen aan deze mensen, die je aan voetballers of muziekfiguren niet zou stellen.
David | 13-01-2007 01:31
9502 Geen ufo's helaas.

Wel magie.

http://video.google.nl/videoplay?docid=-9076835539195533187&q=Triumph+of+the+Will

Probeer ook eens zo te praten voor de spiegel en dan ook zo doen met dat handje. Kijken hoe dat voelt. Wel serieus blijven kijken hoor!

En denk ook aan de menslievende bankiers die dit allemaal mogelijk maakten.
lanoe | 09-02-2007 08:51
10344 Hoi.

Ik ben een occultist/esotericus/gnosticus met een eclectisch randje en ben van mening dat de nazi's of wie dan ook mooi misbruik hebben gemaakt van de occulte leringen of ze iig verkeerd begrepen (Hitler dacht bv dat het Arische ras een bepaalde superieure groep in de mensheid was, terwijl men in de occulte leringen leert dat het dan de gehele mensheid betreft).
Dit stuit me vaak op mn hart, want (ik en vele zijn er het voorbeeld van;-)) er is een hele grote groep die die leringen wel begrijpen en die daar nooit enige vorm van geweld of machtsmisbruik in zien.
Tis enkel de leer der evolutie (in al zn aspecten)
Hitler zn excuus om de joden te vervolgen (wat eigenlijk een persoonlijke haat was die geboren is toen hij gevangen zat en de joden daar altijd goed voorzien werden door hun familie en hem daar af en toe mee gepest hebben) heeft hij idd uit de leringen van HP Blavatsky gehaald waarin zij verwijst naar een groepje joden dat is begonnen met de dwaalleringen, maar vergat te vertellen dat er ook de groep joden is die juist het tegenovergestelde hebben gedaan (die kennen wij nu van de bijbel, mozes was dat er de initiatief nemer van ,hij was dan ook een ingewijd in de Innerlijke leer door de priesters in egypte en heeft zijn inwijding ook gedaan in de grote pyramide van cheops).
Dus net als overal heb je ook bij de joden het kleine groepje dat het verpeste voor de rest, maar elke groep heeft wel zo'n groepje.
Ook nu kun je dat zien, ik denk nml dat het merendeel van de joden ook helemaal niet staat achter het beleid dat Israel nu voert, maar dat het weer dat kleine groepje is dat het verpest voor de rest.


Mvg, Lanoe
lanoe | 09-02-2007 09:00
10345 @ david

Die is zijn er al:http://www.sharenl.org/current1.htm

http://www.regenboogpad.net/Informatie.htm

http://www.mountainman.com.au/welcome.html

http://www.askrealjesus.com/Z_DUTCH_SITE/DU_F_LEASTKNOW/DU_ENERGY/DU_B1everyenergy.html

http://www.esotericism.org/bailey.htm

http://laluni.helloyou.ws/netnews/

Mvg, Lanoe
| 19-03-2007 13:16
13503 Pendulezwaaien occult? De pendel wordt gedreven door subtiele spier samentrekkingen in de hand en polsen, deze worden voortgebracht door je onderbewustzijn. Je kunt ook alleen dingen te weten komen die je zelf al weet...
Antagonizer | 19-03-2007 15:38
13512 [cite]Pendulezwaaien occult? De pendel wordt gedreven door subtiele spier samentrekkingen in de hand en polsen, deze worden voortgebracht door je onderbewustzijn. Je kunt ook alleen dingen te weten komen die je zelf al weet…[/cite]

Dat klinkt als intappen op een collectief onderbewustzijn of morphogenetisch veld. Een manier om daar contact mee te maken dus.
(dit alles geredeneerd vanuit de premisse dat pendulezwaaien inderdaad bruikbare gegevens oplevert).
| 21-03-2007 18:07
13699 Nope, geen collectief onderbewustzijn, alleen je eigen "onderbewustzijn". Dus antwoorden die je wel weet maar niet bewust. Zo wordt het bijvoorbeeld gebruikt voor iets simpels als je sleutels terugvinden, een ziektebeeld vaststellen, gewetens vragen. Dus totaal flauwekul dat het hier als occult wordt bestempeld. Kijk ook eens op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pendelen_(astrologie)
Antagonizer | 21-03-2007 18:27
13700 Ik snap je punt, maar hoe kun je nu onderbewust iets weten wat je nooit hebt kunnen weten? Kennis die je nooit hebt kunnen krijgen of bezitten?
| 21-03-2007 18:38
13701 Dat kan ook niet smile
| 21-03-2007 18:39
13702 Btw dowsing = wichelroede, staat dus verkeerd in het artikel...
| 19-03-2008 19:29
33852 Bezoek:

http://www.tinyurl.com/373dtx
J | 09-05-2008 14:56
37254 Ik vind leo zagami inhoudelijk behoorlijk compleet. Mijn gevoel zegt dat als hij niet de hele waarheid spreekt in ieder geval de juiste deuren opent.
Jouw reactie

*naam:

Email:

Onthoud mijn inloggegevens in een cookie

Email mij bij opvolgend commentaar

*Laat zien dat je geen spambot bent door het onderstaande woord te typen:


opmaken van je reactietekst
lees hier de huisregels
xhtml 1.1 · css/2 · rss 2.0 · WAI · site by Patrick Savalle · hosted by Digitux