185 verlichte geesten, 1 doorgeslagen complotters en 5 trollen aanwezig, 3137 leden

RSS-feed van artikelen Twitter-feed van artikelen Zapruder Inc.

Nog éénmaal: de kredietcrisis in klare taal / reageer

Door Antagonizer, gepubliceerd op 06-05-2009 21:48, 38 reacties, rubrieken: Corporatisme, Wall-street, Nieuwe Wereld Orde, Banking

Nog een keer een goeie recap van wat nu precies de shitstorm heeft veroorzaakt waar we nu in zitten. CDO’s, sub-prime mortgages, hedge funds, enzovoorts en hoe ernstig deze clusterfuck nu precies is. Zelfs een Retecool-bezoeker kan zien dat dit een gebed zonder end is en dus des te pijnlijker is het om te zien dan men er geld in blijft pompen. Een chronisch doodziek systeem wek je niet meer tot leven met een neptransfusie. Zo’n systeem schiet je af om vervolgens een gezond systeem neer te zetten dat wél toekomst heeft.

eKudos NUjij MSN Reporter Facebook Tell-a-friend
Marcus | 06-05-2009 23:34
57196 Mag ik het nog een keer zeggen: de wortel van het probleem is dat het amerikaanse volk veel minder waarde produceert dan dat het consumeert.

Los van alle financiele mumbo jumbo, geld met geld verdienen is diefstal.

De heersende elite daar denkt het verschil goed te kunnen maken door de rest van de wereld militair te bedreigen.

We zullen zien.
parliament | 06-05-2009 23:42
57199 Dat ze in feite met zo'n systeem de hele wereld wel móeten veroveren is het filmpje wat daarna komt.
wink
democraatus | 07-05-2009 08:41
57205 Bottom line moeten nu de schulden door de trechter worden gejast. Normaal hadden imperiums een set belastingbeambten, meer struikrovers, om goud in de koffers van de koning te brengen tot het moment dat het imperium zich overstretchte. Thans is de situatie net andersom: het imperium dat op de pof leeft met briefjes papier die in handen zijn van een groot deel van de rest van de wereld.

Er is een missie en dat is je thuishaven uit_bailen terwijl de dollar in waarde daalt. Het dalen van de dollarwaarde is immers de belasting die het imperium int. Kortom, eigen zaken zeel mogelijk redden en de buitenlandse houder van dollars laten betalen. Dat andere valuta meedoen in die devaluatie verdekt het punt van een dalende dollar mooi.

Business as usual.
FotonX | 07-05-2009 09:22
57206 De kettingreactie wordt volgens dit filmpje veroorzaakt door subprime huizenkopers.
Wat ik iedere keer niet vermeld zie, is hoe de subprime huizenkopers een veel hogere rente moesten betalen dan de prime huizenkopers. Dat terwijl de subprimers veel minder inkomen hebben dan de primers. Daarnaast werden de meeste subprimers bedrogen met allerlei verborgen kosten die heel snel opliepen. Kosten die de primers niet hoefden te betalen.

De subrpimers hadden hun hypotheken normaal kunnen aflossen, indien ze dezelfde kosten hadden als de primers. Het merkwaardige is dat de subprimers een lager inkomen hebben dan de primers en dat ze veel meer voor dezelfde hypotheken moesten betalen, omdat ze een 'risico' waren. Waarmee deze mensen dubbel benadeeld werden.
Geen wonder dat zoveel subprimers het uiteindelijk niet meer konden opbrengen.
Renatus | 07-05-2009 10:06
57209 Dit filmpje is er al eventjes en hoe gelikt het er ook uit ziet, je kunt inderdaad de schuld niet puur leggen op de arme Amerikaanse subprimers. Als je dat doet heb je het a) niet goed begrepen en b) roep je wat de MSM roept. Yes, de Amerikanen leven boven hun stand, maar de banken hebben bewust meegewerkt aan het verstrekken van hypotheken die erg risicovol waren en de makelaars aan het opdrijven van prijzen en de media voor het continu produceren van klus-aan-je-huis-shows en de rating agency's voor het geven van valse zekerheid en de politici die dit alles maar een beetje door de vingers zagen.

Maar uiteindelijk verleent de bank jou toestemming voor het lenen van fictief geld voor je hypotheek, niet andersom. Daarnaast beheerst het banken systeem de geldkraan. Zij zijn de schuldigen. Toen die dichtging, kwamen ook niet gewone mensen in de problemen. Nu heeft bijna een kwart van alle Amerikanen een huis dat minder waard is dan hun hypotheek.
VII | 07-05-2009 11:35
57212 Dit filmpje is een mooie visualisatie om een klein deel van het probleem begrijpelijk te maken. Doch je moet het grote plaatje of m.i. de kern van het probleem, niet uit het oog verliezen.

- Rente
- Fractioneel bankieren

Vraag rente over geld en het basisgeld kan nooit meer terugbetaald worden wat uiteindelijk ervoor zorgt dat alles van echte waarde (grondstoffen, arbeid en producten) bij de verstekkers van het papier (geld/crediet) terecht komt.

Vraag rente over geld gereëerd uit lucht (fractioneel bankieren) en dit systeem van rente dat ervoor zorgt dat alles van echte waarde terecht komt bij de verstekkers van het papier wordt versneld.

Meer informatie in de videos hieronder. 'Oud' maar altijd actueel:

Money Masters

Money as Debt
(De Nederlands ondertitelde versie blijkt van Google Video te zijn verwijderd)

Wie functioniert geld (Nederlands ondertiteld)
Dr. Who | 07-05-2009 17:54
57215 Thanks voor de links, die laatste kende ik nog niet, wel leuk met die tentakelaliens!
Maastricht | 07-05-2009 18:44
57216 Heeft iemand mischien een link met een tutorial om
filmpjes te maken in de stijl als deze?
unbeliever | 07-05-2009 19:15
57217 Mensen dit is allemaal gelul want de enige oorzaak van deze crisis zijn de heren Rothschild en co, welke hun banken (alle belangrijke banken ter wereld ) gelaste geen leningen meer te verstrekken of in ieder geval tot een minimum te beperken, met alle gevolgen van dien. De enigen die hierover de waarheid spraken waren Verdonk en Hamer. De rest is alleen maar een rookgordijn.
Hans | 07-05-2009 19:28
57218 Samen met
de wortel van het probleem is dat het amerikaanse volk veel minder waarde produceert dan dat het consumeert.
Hans | 07-05-2009 19:30
57219 Samen met
de wortel van het probleem is dat het amerikaanse volk veel minder waarde produceert dan dat het consumeert.

ofwel de enorme Amerikaanse staatsschuld
en de stijgende grondstofprijzen kom ik tot een triple whammy, een perfect storm.
komodo | 07-05-2009 21:30
57220
Dit filmpje is een mooie visualisatie om een klein deel van het probleem begrijpelijk te maken.


Dat zeg je met enorm veel tact.
Complimenten smile

Het is in feite een misleidend stukje BS van de eerste orde.

De waarheid die dit filmpje probeert te verhullen is de diefstal van goederen en de slavernij van volkeren door de banken middels fractioneel reserve bankieren.

Geld bijmaken uit het niets ( =valsemunten ) en daarmee inflatie veroorzaken en daarbij rente eisen over de uitgeleende lucht.
Zie de hieboven geposte video "Geld als Schuld" voor een duidelijke uitleg van het systeem en de desastreuze uitwerking op de maarschappij.

Het fractioneel reserve banksysteem kan alleen maar uitlopen op een faillissement van het volk dat het opgelegd krijgt. Het is in feite het enige economische probleem wat er is in de wereld.

Het kan ook anders : hoe rentevrij en inflatievrij geld werkt is o.a. bekend uit het Worgl experiment.

Een experiment in Worgl ( Oostenrijk )

Het was zo succesvol dat de banken het snel hebben berboden via hun horigen : de regering.

Er zijn meer van die experimenten geweest maar tegen de macht van de banken over de regeringen valt niet op te boksen. Zolang de banksters het nog voor het zeggen hebben blijven de burgers slaven.
Antagonizer | 07-05-2009 21:53
57221 Wat een onzin.
Er is niks misleidend aan dit filmpje, het legt gewoon één van de hoofdmechanismen vast die met deze kredietcrisis te maken heeft.

Ieder groot event is als een ui: bij iedere keer pellen zie je steeds meer lagen en komen er steeds fijnere mechanismen tevoorschijn. Ja, fractioneel bankieren is de algehele kanker die dit systeem ziek heeft gemaakt en als je nog een graad hoger wil gaan dan is het de hebzucht van Wallstreet die dit systeem heeft laten gedijen en wil je nog hoger gaan dan is het misschien wel een kongsi van machtige politici en bankiers die dit opgezet hebben. Etc.
Dit is een laag die zich hieronder afspeelt en de directe aanleiding heeft gevormd voor de klapper.

Op zichzelf is dit een prima uiteenzetting die de rest van de grotere overkoepelende mechanismen niet uitsluit. De kredietcrisis is begonnen door de koppeling van risicovolle leningen (hypotheken) gekoppeld aan nog risicovollere financiële producten en te weinig toezicht van financiële waakhonden, danwel het oogluikend toestaan ervan.

Dat de kredietcrisis onvermijdelijk was en vroeger of later zou gebeuren, is de kwestie van het feit dat het inherent ziek is. Dit filmpje toont de aanleiding, het zieke systeem is een onderliggende oorzaak.
Hans | 07-05-2009 23:07
57222 @Antagonizer: in het filmpje wordt het mechanisme van de kredietcrisis en de onderliggende oorzaken goed uitgelegd. Maar je de druppel die het kaartenhuis deed instorten, wordt niet genoemd... de oilprice-spike van voorjaar 2008.
Veel mensen konden hun hypotheek niet meer aflossen omdat de benzine en voedsel opeens zo duur werden.

Bij een volgende prijspiek, volgt een nieuwe financiele crisis.
Patrick Savalle (Patman) | 08-05-2009 01:00
57223
"Mensen dit is allemaal gelul want de enige oorzaak van deze crisis zijn de heren Rothschild en co, welke hun banken (alle belangrijke banken ter wereld ) gelaste geen leningen meer te verstrekken of in ieder geval tot een minimum te beperken, met alle gevolgen van dien."


Ja. En dat zijn reptillians toch?
DIck | 08-05-2009 01:53
57225 " ja. En dat zijn reptillians toch ? "

Je kan het ook overdrijven maar dat de Rothschilds niet zomaar een familie zijn dat mag duidelijk zijn, en ik vraag me af tot hoever hun macht reikt, ik denk heel ver.

http://www.cherada.com/articulos/illuminatirothschild-symbols-the-devils-footprints-in-jerusalem

http://www.abidemiracles.com/555701.htm
Piratesgirl | 08-05-2009 08:32
57227 De waarachtige oorzaak zijn rokers dat zie je ook aardig in het filmpe: kijk wat de sup-prime-martgager doet: roken!

Dus, wij rokers kunnen wel de wereld veranderen: Let's push the revolution by smoking!!!!!!!
Patrick Savalle (Patman) | 08-05-2009 08:46
57228 @DIck, ben je nu serieus????? De veronderstelde symboliek en al die shit vind ik wel zo vergezocht.
unbeliever | 08-05-2009 10:39
57230 DIck | 08-05-2009 01:53,
Er gebeurt in "onze" westerse wereld niets zonder toestemming van deze lieden. In feite regeren ze deze allang. Neem nu de aanstelling van Barosso. Eerst wordt Verhofstad voorgedragen maar afgewezen omdat de V.S. het er niet mee eens is in verband met zijn opstelling inzake Afganistan en Irak, daarna een Engelsman ook afgewezen door de V.S. om dezelfde reden en dan Barosso welke wel op de hand van deze gasten was en is.
unbeliever | 08-05-2009 10:48
57231 Patman | 08-05-2009 08:46,

Inderdaad, maar al die symboliek, clubs ( Bohemian groves, illuminatie, Skull and bones, Zionisten, Vrij metselaars e.d. ).
Teambuilding heet zoiets Patman, voor een hechtere samenwerking.
FotonX | 08-05-2009 12:45
57233 @Patman

Een pyramide met de All Seeing Eye midden in het Israelisch Hooggerechtsgebouw?!
Hoe veel duidelijker moet het worden?
deneep | 08-05-2009 12:59
57235 Ik hou wel van die symbolen conspriracy's moet ik zeggen. Ik heb het gebouw even opgegoogled.

Geen hi-res afbeeldingen op google-maps .... das natuurlijk niet voor niks smile

link

De weg van supreme-court naa de knesset heet "Rothchild"

smile
deneep | 08-05-2009 13:01
57236 Als je de link aanklikt staat het gebouw helemaal bovenin... resolutie is hier echt bagger ... je herkent nauwelijk de ingesloten piramide
Infinity Mack | 08-05-2009 13:04
57237 Ik zit al een tijdje met een vraag die ik nu maar eens stel:

Er wordt elke keer gezegd dat banken geld uit niets creëren als je een hypotheek of lening bij ze afsluit en daar worden de banken slapend rijk van. Hoe kunnen deze leningen dan vervolgens tot problemen leiden? Alles wat aan inkomsten binnenkomt is toch 100% pure winst en als er niets binnenkomt is er ook niets aan de hand want het geld was toch uit niets gecreëerd.
Wat zie ik over het hoofd?
Antagonizer | 08-05-2009 14:15
57238 Infinity, kijk het filmpje nog eens, want dat wordt precies uitgelegd.

Die hypotheken worden doorverkocht en daar worden zeer riskante financiële producten mee gecreëerd; hierdoor gaat de bank weer een verplichting aan met andere financiële dienstverleners. Op het moment dat mensen niet meer aan hun hypotheekverplichtingen kunnen voldoen, valt het huis toe aan de bank die het dan weer moet verkopen om aan zijn geld te komen. Maar doordat er zoveel huizen aan banken toevallen keldert de huizenprijs op de markt waardoor het onderpand (het huis) veel minder waard wordt dan de lening (hypotheek) die ervoor is afgesloten, wat vervolgens weer de hele keten van hypotheken en CDO's laat instorten.

Een kaartenhuis kan heel lang blijven staan, zolang er maar niet teveel kaarten aan de basis omvallen. Maar door het fractioneel bankieren en de dekking die alleen virtueel bestaat gaat het op zeker een keer fout. Dan hoeven er maar een paar kaarten om te vallen - zoals hier in de comments al aangegeven wordt - in de vorm van economische tegenslagen en de boel dondert in elkaar.
DIck | 08-05-2009 14:21
57239 @ Patman.
Als je als familie the Supreme Court of Israel te Jerusalem ontwerpt en financiert dan ben je geen koekebakker, letterlijk en figuurlijk.
En tsja wat doet die piramide met het alziendoog in dat gebouw, moet ik geloven dat de piramide met het alziendoog op het dollarbiljet daar toevallig op staat afgebeeld als een soort nietszeggende decoratie, het is dus puur toeval ??

Volgens mij niet, iedere organisatie op de wereld - van de corporaties t/m de sportclubs - bestaan uit een hierarchie, dus ook de macht in de wereld moet uit een hierarchie bestaan m.a.w. er zitten groeperingen aan de top van de piramide.
En hoeveel macht en invloed die daadwerkelijk hebben dat is de vraag maar als je dezelfde symbolen zoals het alziendoog en de obelisken op bepaalde plekken tegenkomt dan denk ik dat hun macht toch wel heel groot is.
Ik zou zelfs willen zeggen hoeveel bewijs heb je nodig, want dat monument of altaar van de vrijmetselaars staat wel gewoon pontificaal in Eilat.
En ik vind het helemaal niet vreemd dat er heersende elite zijn want het is nooit anders geweest, ik vind het dus ook helemaal geen complotpraat.
Hans | 08-05-2009 14:21
57240 @Infinity: ik heb ook een tijdje met dat probleem geworsteld.
Waarom gaan de banken niet gewoon door met nieuw geld en nieuw krediet creeëren ?

De sleutel is vertrouwen.
Als je beste vriend vraagt mag ik 100 euro lenen, dan doe je dat.
Als hij de week erop weer 100 euro wil lenen, word je al wantrouwend.
Als hij een maand later weer geld wil lenen, informeer je eerst eens voorzichtig naar die 200 euro die je nog van hem krijgt.
In het financiële systeem is gewoon het vertrouwen verdwenen. De uitstaande kredieten waren zo hoog opgelopen dat de banken onderling elkaar niet meer vertrouwen en er ook niet meer op vertrouwen dat andere partners de lening en de rente nog kunnen terugbetalen.

En nu zitten we nog met de vraag: zijn landen betrouwbare partners ?
Kan de VS ooit nog aan zijn financiële verplichtingen (staatsleningen, pensioenen enz.) voldoen ?
Max Keiser zegt van niet.

En wat te denken van Nederland ?
Kan Nederland ooit nog de staatsleningen aan particulieren terugbetalen met de teruglopende aardgasbaten ?
Over 10 jaar zal Nederland meer geld kwijt zijn aan het inkopen van Russisch aardgas dan aan het verkopen van Nederlands aardgas... we worden een netto importeur van gas.
komodo | 08-05-2009 15:10
57241
Er is niks misleidend aan dit filmpje, het legt gewoon één van de hoofdmechanismen vast die met deze kredietcrisis te maken heeft.


Een video die pretendeert de credietcrisis te verklaren en daarbij het fractioneel bankieren niet noemt is misleidend.

Ook doet de video voorkomen alsof de banken werkelijke waarde uitlenen aan hun leners. Dat is simpelweg niet waar.

Je zou verwachten dat je, na een deskundige uitleg, in staat zou zijn de vinger op de zere plek te leggen en zou weten wat er moet veranderen om een dergelijke crisis te voorkomen.

Daar schiet dit filmpje hopeloos tekort. Dat een grote groep mensen niet in staat is hun leningen terug te betalen is een gevolg van het fractioneel bankieren. Het is een onderdeel van de crisis.

Net als een oorlogsverklaring niet de oorzaak is van een oorlog maar een onderdeel.
Infinity Mack | 08-05-2009 15:23
57242 @Anta, bedankt voor de uitleg, ik ga deze clip zeker bekijken
@Hans, vertrouwen klinkt nog steeds vaag, je zou denken dat op dat niveau risico's worden afgedekt waardoor vertrouwen niet nodig is. Indien de huizen dienen als risico dekking en die zijn weggevallen door gekelderde huizenprijzen wordt het me duidelijker.
DIck | 08-05-2009 15:41
57243 Hoe zit het dan met die vergiftigde portefeuilles die door de banken gekocht zijn, die blijken minder waard dan dat ze waard zouden moeten zijn en daardoor zou dat geld verdampt zijn, maar die portefeuilles zijn wel betaald dus mijn logica zegt me dat het geld niet verdampt is maar dat de banken gewoon opgelicht zijn, toch ?
Of maak ik nu een grote denkfout ?
Marcus | 08-05-2009 17:16
57244 DIck. het punt is, daar waar het in het filmpje ook fout gaat, dat wanneer de meesten in staat waren geweest om minimaal de rente op hun schulden te voldoen, het systeem stabiel voort gehobbeld zou zijn.

De portefeuilles (cdo's) zijn "giftig" geworden toen bleek dat velen in het amerikaanse economische klimaat (werkgelegenheid) niet aan hun bijgestelde verplichtingen konden voldoen.

Als je uitgaat van manipulatie in deze factoren zijn de kopers van deze produkten opgelicht.

Het geld is niet verdampt, dat zit in de zakken van de partijen die die bundeltjes in eerste instantie hebben samengesteld en verkocht.
Antagonizer | 08-05-2009 17:41
57246 Deze discussie is een beetje zinloos geworden omdat iedereen op verschillende niveaus van abstractie zit te redeneren. Fractioneel bankieren is één van de onderliggende redenen voor de kredietcrisis, maar als je een abstractieniveau hoger gaat zitten dan kun je ook stellen dat een klimaat dat zoiets als fractioneel bankieren toestaat eigenlijk de echte oorzaak is.

Er zijn manieren te bedenken waarbij een metastabiel systeem heel lang kan blijven voortbestaan, zolang iedereen zich aan de afspraken houdt. Ons hele bestaan hangt een beetje van dit soort afspraken aan elkaar. We zouden in een complete chaos leven wanneer we hier niet met elkaar afgesproken zouden hebben dat we niet als complete barbaren met elkaar omgaan; als iedereen gaat rellen doet de overheid hier niks tegen. Als iedereen hier de site vol gaat spammen, zijn we genoodzaakt de boel dicht te gooien. Enz. Zolang we beseffen dat ons eigen belang verbonden is aan het algemene belang, blijft het goed gaan. Het gaat fout als een kleine groep daarvan wil profiteren en het eigenbelang voorop stelt.

Dus ik kan stellen dat fractioneel bankieren misging door verminderd toezicht, of een gevolg is van de globalisering, of een onvermijdelijk gevolg van menselijke hebzucht, etc.
Niveaus van abstractie.

Dit filmpje licht een klein stukje uit deze taart en beschrijft een eenvoudig mechanisme in het hele raderwerk van het financiële systeem. Op dit niveau van abstractie zegt het niets raars. De big picture in de gaten houden is altijd goed, maar daar bestuur je in de dagelijkse praktijk geen systeem mee.
DIck | 08-05-2009 18:34
57247 @ Antagonizer, het is niet m'n bedoeling om onzinnige opmerkingen toe te voegen aan de discussie maar het probleem is dat geen enkele uitleg die ik gezien heb het probleem voor mij zichtbaar maakt, wat natuurlijk aan mij kan liggen.
Ik kan me bv nog herinneren dat Bush in het begin schaapachtig zei dat ze te veel huizen gebouwd hadden, maar dat argument heb ik later niet meer terug gezien.
Het enige wat ik kan bedenken is dat 'ze' bv op een manier zoals Marcus ook aangaf geld uit het systeem gesluisd hebben wat door de belastingbetaler aangevuld moet worden.
En dat ons eigen belang verbonden is met het algemene belang dat ben ik met je eens maar als het klopt wat ik denk dan is er een clubje mensen geweest die enkel uit eigen belang gehandeld hebben en daardoor het algemeen belang zwaar beschadigd hebben, en dat zou idd het gevolg kunnen zijn van de situatie die ontstaan of gecreeerd was, de gelegenheid maakt de dief.

Enniewee, ik stop verder wel met reageren op dit onderwerp want ik begrijp er niet zoveel van maar ik blijf het wel volgen want misschien wordt het me een keer duidelijk, sommige dingen hebben wat tijd nodig voordat ze tot me doordringen wink
FotonX | 08-05-2009 20:16
57248 SUPERVIDEO over de Kredietcrisis!!!!!!

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2009/05/07/The-Quiet-Coup-How-Bankers-Seized-America.aspx
Eagle | 09-05-2009 00:44
57249
Infinity | 08-05-2009 13:04
Ik zit al een tijdje met een vraag die ik nu maar eens stel:

Er wordt elke keer gezegd dat banken geld uit niets creëren als je een hypotheek of lening bij ze afsluit en daar worden de banken slapend rijk van. Hoe kunnen deze leningen dan vervolgens tot problemen leiden? Alles wat aan inkomsten binnenkomt is toch 100% pure winst en als er niets binnenkomt is er ook niets aan de hand want het geld was toch uit niets gecreëerd.
Wat zie ik over het hoofd?


De banken hebben onderling regels afgesproken waar ze zich aan moeten houden. Zo moeten banken ongeveer 8% reserve aanhouden. Alle regels staan uitgewerkt in het Basel-II akkoord. (zie ook wikipedia)

Als een bank die 8% een langere tijd niet meer kan aanhouden, dan is zo’n bank technisch gezien omgevallen. Zo’n bank gaat dan failliet of krijgt een flinke geldinjectie met wat overheidsgeld zodat ze wel weer aan hun dekkingsgraad kunnen voldoen.
Iedere bank valt daarom in principe om als er een “run op de bank” ontstaat. Daarom is er ook zoveel aan gelegen om iedereen gerust te stellen, als de burgers hun spaarcentjes van de bank halen is het helemaal gebeurd met de banken.

Krediet beoordelaars gaven de ingewikkelde hypotheekproducten met daarin verzamelingen (slechte) hypoteken een stempel AAA. Hierdoor dachten alle banken die ze kochten een veilig product te hebben gekocht. Omdat die producten zoveel geld opleverden en ook een bepaalde waarde hadden werden deze volop gebruikt als tegenwaarde voor hun uitstaande leningen.
Nu die producten een marktwaarde hebben die vele malen lager ligt als voorheen moeten ze deze op hun balans herwaarderen (en het verlies nemen) waardoor ze niet meer aan hun dekkingspercentage van +/- 8% komen.

Nu is het een groot geluk voor bijvoorbeeld Fortis, ABN AMRO en ING dat ze als “systeembanken” worden gezien en dus niet mogen omvallen. Ze kunnen dus risico’s blijven nemen, we vangen ze wel op met ons belastinggeld.
Zie ook de uitzending van Zembla: Afrekenen met ING
Patrick Savalle (Patman) | 11-05-2009 14:52
57346 Het filmpje heeft het nu ook tot de Telegraaf gehaald...
Mashna | 12-05-2009 18:54
57384 Rijke mensjes worden rijk door (waardeloze) spulletjes uit china duur te verkopen voor een hele hoge prijs..... Als rijke mensjes nog rijker willen worden maken ze die spulletjes duurder... arme mensjes moeten dan lenen om die spulletjes te kopen. Dat geld lenen ze van rijke mensen die daar rente voor vragen... Die rijke mensjes lenen dat geld weer van nog rijkere mensjes,
en als dan op een gegeven moment een van die drie groepen mensjes te hebberig wordt en te veel leent, dat niet terug kan betalen, en failliet gaat
stort dat hele systeem als een kaartenhuis in elkaar. In amerika zijn alle drie de groepjes mensen hebberig en dat gaat gewoon een keer fout...

China financiert amerika. Volgens mijnis de spaarquote in de USA negatief,
dat betekent dat een grote groep amerikanen ervoor zorgt dat men aan het interen is op het kapitaal dat er is in het land. Als China de stekker eruit trekt is het afgelopen met de states.
Siegfried Bok | 13-05-2009 16:11
57420 Ik zit hier helemaal niet te springen om er nog een schepje bovenop te doen, maar zo alle kritieken lezend lijkt het net alsof "men" hier in het algemeen nogal kil en zakelijk reageert.
Ik ben het eens dat we hier in een van de rijkste landen ter wereld nog maar een glimp beleven van de crisis, die als systeem alles weg heeft van een terminale patient, die nog effe aan het infuus blijft meekakelen.
Op de website www.wetenschap-eindtijd.con staan onvoorstelbaar veel verhalen over "aanwijzingen" dat we als wereldcultuur - en dat is het ook - lijden aan een terminale verkankering.
Dat zeg ik als gewezen kankerresearcher.
Dit zeg ik als ex-electroacupuncturist :een leer ons naliet dat alle cycli in het Universum elkaars gelijke zijn en alles tezelfdertijd gebeurt.
Die verkankering was in de 80-er jaren al in al zijn facetten zichtbaar.
Toen was ik natuurlijk "Jantje geschift" en werd daardoor verketterd.
Het kaartenhuis dondert nu in elkaar en de noodlijdende patient wordt met een infuus van ons voedingsenzym "geld" nog effe in leven gehouden.
Maar zodra dit niet meer helpt wordt het geheid oorlog.
dat heeft de geschiedenis ons wel geleerd!
En dat geldt gvd. wel voor ons allen.
Siegfried.
Jouw reactie

*naam:

Email:

Onthoud mijn inloggegevens in een cookie

Email mij bij opvolgend commentaar

*Laat zien dat je geen spambot bent door het onderstaande woord te typen:


opmaken van je reactietekst
lees hier de huisregels
xhtml 1.1 · css/2 · rss 2.0 · WAI · site by Patrick Savalle · hosted by Digitux