143 verlichte geesten, 0 doorgeslagen complotters en 8 trollen aanwezig, 3206 leden

RSS-feed van artikelen Twitter-feed van artikelen Zapruder Inc.

Oorlogsverleden van de familie Bush / reageer

Door Scepticaster, gepubliceerd op 19-02-2007 18:20, 38 reacties, rubrieken: Alternatieve Historie, Nazi-Duitsland

imageOorlog is verlies voor velen, en winst voor een enkeling. Zo ook in WOII. Allereerst moest deze oorlog natuurlijk worden gefinancierd. Maar er kwamen ook winsten terug. Aan die kant stond Prescott Bush, opa van de huidige Amerikaanse president.

In de jaren twintig was Duitsland volledig uitgekleed. Herstelbetalingen wegens WOI en hyperinflatie hadden de Duitsers met de rug tegen de muur gezet. Wallstreet zag de kans. Als je geld hebt is een land vol hopeloze mensen goed voor je kar te spannen. In de USA werd de geldkraan dichtgedraaid en in Duitsland werd lustig geïnvesteerd.

Download ook de 100p.nl podcast over dit onderwerp.

Ook politiek roerde de financiële wereld zich. Een obscuur boefje dat nog maar net uit de gevangenis kwam, werd steeds heviger gesubsidieerd. Adolf Hitler werd de eerste Duitse politicus die een vliegtuig gebruikte op zijn campagnes. Hij hield er bovendien een privé-leger op na. Adolf leek - voor de Duitsers - een wonderdoener. Na jaren van ellende was er plotseling enorme voorspoed. Wegen werden aangelegd en de industrieën floreerden als nooit te voren. Churchill ging er prat op dat hij zag wat er gebeurde: opbouw van de Duitse oorlogsindustrie, en hij vond dat Engeland iets soortgelijks moest doen.

Eén van de banken die de Duitse oorlogsindustrie financierden was Union Banking Corporation (UBC). Het kapitaal kwam van de Amerikaanse Robber Baron, Harriman. Het management was in handen van Prescott Bush. Bush was via zijn schoonvader George Walker in deze positie gekomen, en had ook een aandeel in de bank.

Bush werkte samen met veroordeeld NAZI-financier Fritz Thyssen. Zo was Bush ook nauw betrokken bij een belangrijke motor van de oorlogsindustrie: Silezische staal. Dit bedrijf gebruikte kolen en ijzererts nabij het Poolse dorpje Auschwitz. Direct na de Duitse inval in Polen werd hier een kamp opgericht, dat ging functioneren als slavenkamp; goedkope arbeid voor Bush’ staalbedrijf. 

Toen de USA zich zelf in de oorlog ging mengen vonden ze dat die UBC business eigenlijk niet meer kon. De bank werd wegens ‘trading with the enemy’ in beslag genomen. Bush kreeg overigens geen straf. In tegendeel. Na de oorlog ontving hij een schadevergoeding en maakte zijn entree in de politiek.

De transacties met het Derde Rijk hadden de Bush familie geen windeieren gelegd; een stevig eigen vermogen en machtige vrienden in Washington en Wallstreet. De appel valt niet ver van de boom. Ook de kinderen en kleinkinderen van Prescott Bush bleken trouwe klusjesmensen voor een financiële elite, voor wie oorlog toch vooral ‘business’ is.

eKudos NUjij MSN Reporter Facebook Tell-a-friend
democraatus | 19-02-2007 20:02
10746 Veel leesplezier wink
conman | 19-02-2007 22:36
10751 hoe zou het met onze eigen politici staan?
http://www.niburu.nl/index.php?showarticle.php?articleID=3384
Daivd | 19-02-2007 23:41
10752 'onze' politici?
Die bestaan niet. Degene die iets te vertellen hebben worden niet door ons gestuurd.
Een leuke case is Wilders. Van hem viel het volgende te lezen:


Ik ben gek van Israël. Ik kom er minstens twee keer per jaar. Ik heb er veel vrienden. Ik weet nog dat ik met Gerrit Zalm naar Israël ging omdat hij
een prijs kreeg. Zat hij, de minister, bij een staatssecretaris en ik bij Sharon.


http://depers.coolcreations.nl/papers/24.pdf
Veritas Incognitas | 20-02-2007 00:39
10753 Wow, het gaat zelfs helemaal terug naar de tweede wereldoorlog. Is er ook nog iets bekend over de periode daarvoor? Eerste wereldoorlog, Frans-Pruisische oorlogen, 80-jarige oorlog, 100-jarige oorlog? Wie zegt immers dat het pas tijdens de tweede wereldoorlog begonnen is, niet?

Als de tweede wereldoorlog toch behandeld wordt, gaat Zapruder dan ook aandacht schenken aan de Himmler-Husseini connectie? Zie ook: http://www.expatica.com/actual/article.asp?subchannel_id=26&story_id=29259 en http://en.wikipedia.org/wiki/Haj_Amin_Al-Husseini
David | 20-02-2007 01:24
10759 Ja hoor. De hele geschiedenis wordt hier herschreven. Maar eerst natuurlijk de hoofdzaken.
Ron | 20-02-2007 09:02
10761 "Herschreven" is de enige juiste benaming bij de Zapruders.
princescut | 20-02-2007 09:13
10762 Precies, omdat het om geconditioneerde belangen al eeuwen met een donkergrijze saus wordt opgediend!!!en daardoor begint te stinken Ron...
freedomfiles | 20-02-2007 09:36
10763 @ Ron:

Dan wordt de geschiedenis eveneens herschreven door tal van mainstream media publicaties waarin eveneens over dit onderwerp is geschreven, alsmede in de Amerikaanse Library of Congress, waar de desbetreffende Vesting Orders gewoon zijn terug te vinden.
.
freedomfiles | 20-02-2007 09:55
10764 @ Ron:

Om het niet te laten bij een bewering, zie hieronder een reeks mainstream media berichten die dezelfde informatie geven over het verleden van Prescott Bush :

Hier wat mainstream media artikelen over de link tussen opa Bush en de Nazi’s :

How Bush’s grandfather helped Hitler’s rise to power
September 25, 2004
http://www.guardian.co.uk/usa/story/0,12271,1312540,00.html

President’s family had links to bank with ties to Hitler supporter
October 21, 2003
http://www.smh.com.au/articles/2003/10/20/1066631359649.html

Documents: Bush’s Grandfather Directed Bank Tied to Man Who Funded Hitler
October 17, 2003
http://www.foxnews.com/story/0,2933,100474,00.html

Trading with the Enemy: Vesting Order #261
November 7, 1942
http://www.mbpolitics.com/bush2000/Vesting.htm
freedomfiles | 20-02-2007 09:59
10765 @ Veritas Incognitas:

Schrijf anders een ingezonden stuk daarover, lijkt me interessant om te lezen ?
princescut | 20-02-2007 10:09
10767 http://www.alt-wereld.nl/site/index.php
David | 20-02-2007 10:14
10768 Heee, goeie link freedomfiles! Ik hou van originele documenten. Want journalistiek die maar blijft herhalen wat Reuters heeft gedicteerd leidt maar al te vaak tot onjuiste en onvolledige berichtgeving.

Misschien dat 'de media' zapruder eens vaker moeten citeren ipv lord Rothschilds Reuters.
Antagonizer | 20-02-2007 10:31
10770 Sorry hoor, maar als je je meent inhoudelijk in deze discussie te moeten mengen en dan niet eens op de hoogte bent van wat inmiddels alom geaccepteerd is als historisch feit, dan begin ik toch wat "troll"-gedrag te vermoeden zo links en rechts...
princescut | 20-02-2007 10:51
10772 Welke hoenders in het hok moeten hiervan opspringen Antagonizer? Ik zie door de uitspraken de clou niet meer...maar goed dat we bij de les worden gehouden.
freedomfiles | 20-02-2007 11:14
10773 Mocht iemand overigens denken dat men destijds misschien nog niet op de hoogte was van de aard van het Hitler regime, en daardoor aanvankelijk de fout in is gegaan, is onderstaand verhaal interessant - zelfs na de vesting order uit 1942 is men nog tot 1951 doorgegaan met het samenwerken met Nazi's, bijvoorbeeld door deze te ondersteunen in het overhevelen van bezittingen naar Zuid-Amerika :

“Bush - Nazi Dealings Continued Until 1951” - Federal Documents
By John Buchanan and Stacey Michael
from The New Hampshire Gazette Vol. 248, No. 3, November 7, 2003
http://www.nhgazette.com/cgi-bin/NHGstore.cgi?user_action=detail&catalogno=NN_Bush_Nazi_2
Donkerdoorn | 20-02-2007 15:47
10783 Ah, Haj Amin komt eindelijk langs. Je kon er op wachten. Lijkt me leuk om daar eens iets over te schrijven....met nuance.
Free Dent | 20-02-2007 22:49
10808 Nuances (Wiki):

"Toby Rogers has claimed that Bush's connections to Silesian businesses (with Thyssen and Flick) make him complicit with the mining operations in Poland which used slave labor out of Auschwitz, where the Auschwitz concentration camp was later constructed. Allegations that Prescott Bush profited from slave labor or the Auschwitz concentration camp remain unsubstantiated. "

There are unsubstantiated rumors concerning Prescott Bush's associations with the Nazi party. The Anti-Defamation League has stated, "Rumors about the alleged Nazi 'ties' of the late Prescott Bush, the grandfather of President George W. Bush, have circulated widely through the Internet in recent years. These charges are untenable and politically motivated." [2] The rumors began with extreme right-wing attacks on George H.W. Bush during his 1980 presidential run and were renewed during his 1988 run."
Erwin | 20-02-2007 23:20
10809 Voor sommige onderwerpen moet je niet bij wikipedia zijn.
Sterker nog. Dat hele wikipedia lijkt opgezet om voor sommige onderwerpen de bias te sturen. Wat voor onderwerpen? Juist ja. Prescott Bush, de geschiedenis van Israel, de Russische revolutie, de financiele industrie... dat soort zaken.
David | 20-02-2007 23:34
10810 Wie wil weten voor welke propaganda de 'anti-defamation league' in het leven is geroepen gaat te rade bij http://www.truthtellers.org/bookvideo.html.
Alfisto | 22-02-2007 02:36
10918 Ja, leuke achtergrondinformatie, maar sinds wanneer zijn de (achterklein)kinderen verantwoordelijk voor de daden van (voor)ouders? Wat is dat voor rare gggristelijke gedachte? Het idee van dat je geboren in zonde bent?

Als mijn vader een moordenaar is, ben ik daar dan verantwoordelijk voor? Ik dacht het niet!

Dus het is een leuk verhaal, maar kan wat mij betreft rechtstreeks in het Futiele Feiten Kabinet. De huidige generatie beoordelen op hun daden is al belastend genoeg.
;-)
Antagonizer | 22-02-2007 10:02
10919 Het is niet irrelevant als je nagaat dat de machtsbasis op welke de latere Bushes hun macht hebben gebouwd juist in die periode gelegd is. De corporate banden die toen gesmeed zijn bestaan nu nog steeds.
David | 22-02-2007 10:08
10920 'De corporate banden die toen gesmeed zijn bestaan nu nog steeds.'

... en hebben indrukwekkend aan macht gewonnen.
Een beetje speurneuzen in het verhaal van Bush, Hitler en de geldstromen geeft een beeld van de krachten die de wereld sturen. Ook vandaag de daag. Ook als het gaat om de gewelddadige spokenjacht nu in Irak, Afghanisatan en binnenkort Iran.
freedomfiles | 22-02-2007 17:57
10953 De huidige generatie beoordelen op hun daden is al belastend genoeg.

Tja, je hebt gelijk dat hij niet beoordeeld kan worden op de daden van zijn grootvader. Maar wel geeft hij zelf steeds weer aanleiding om ermee vergeleken te worden.

Hij heeft gezworen als President heeft hij hetvolgende gezworen :

"to Preserve, Protect and Defend the Constitution of the United States"

Wat hij echter doet is steeds verder de grondrechten van de Amerikanen aantasten, en steeds verdergaande bevoegdheden doorvoert.

Keith Olbermann, presentator van MsNBC's Countdown, heeft niet bepaald ongelijk in onderstaand commentaar :

Bush and Congress destroyed the bill of rights
http://www.youtube.com/watch?v=xErcMkpBo8Y

Bush ziet vrijheid en democratie waarschijnlijk als export producten; voor ieder stukje vrijheid of democratie dat hij meent te introduceren in bijvoorbeeld Irak, moet er in ruil een stukje vrijheid en democratie in eigen land worden ingeleverd ?
george orwell | 24-02-2007 11:41
11006 Bush in een onbewaakt moment van openheid:
"Het is in het belang van de veiligheid te zwijgen..."
Ome W. | 02-03-2007 10:23
11235 Eindelijk, eindelijk, eindelijk durft er eens iemand over te schrijven. Ik vertel dit verhaal al jaren en niemand die het gelooft! Het is zo vreselijk waar wat hier staat. Hitler en Bush waren maatjes. George Bush heeft zijn fratsen niet van een vreemde.
P.uncia | 02-03-2007 22:27
11238 Please let me introduce myself I'm a man of wealth and no scrupulous,

http://www.afvn.nl/2006_3/afpag20_21_26_27.htm
P.uncia | 02-03-2007 23:04
11239 Onder de link het boek George Bush, The Unauthorized Biography. Het boek kan gedownload worden als een Zip file (onderaan de page staat een link) veel leesplezier, %-{

http://www.tarpley.net/bushb.htm
V. | 03-03-2007 06:28
11244 Vergeet niet dat George H.W. Bush de aanslag op Kennedy organiseerde. (de docu "JFK II" maakt dit overduidelijk: http://video.google.com/videoplay?docid=2928756561478705121)
En, zoals het 'spambot plaatje' hieronder - veel te toevallig - zegt: "approach84", dit was zijn aanpak om in 1984 aan de macht te komen. Kan ik nu zeggen dat George Orwell dit wist of ben ik dan echt paranoid??

16 Sep. 1930: Hitler speech (Fight!)
27 Feb. 1933: Reichstag Fire - speech
11 Sep. 1941: Pentagon built - US starts war in Europe

11 Sep. 1990: Bush speech (NWO!)
27 Feb. 1993: WTC bombing - speech
11 Sep. 2001: WTC collapsed - US starts war in Middle East
Veritas Incognitas | 03-03-2007 12:14
11247 He V, je bent deze data vergeten:

30 April 1945: Hitler pleegt zelfmoord
30 April 2005: Bush... leeft vrolijk door
David | 03-03-2007 12:38
11248 Was hitler niet per onderzeeer met pensioen gestuurd in Patagonië?
V. | 05-03-2007 09:14
11302 Heeft er ooit leven gezeten in Hitler en Bush dan?
Wisten jullie dat Hitler de kleinzoon van Rothschild is?
David | 05-03-2007 11:18
11308 In 1941 ging niet alleen het gerucht dat Hitler gedeeltelijk Joods was. Maar bovendien dat hij een bastaard is van de Rothschild familie.

Time schreef:

It has often been rumored that Hitler is partly Jewish. Thyssen gives plausible reasons for believing that, if Hitler does have Jewish blood, it comes from a distinguished family: "According to the published records, Hitler's grandmother had an illegitimate son, and this son was to become the father of Germany's present leader. But an inquiry once ordered by the late Austrian chancellor, Engelbert Dollfuss, disclosed that the Fuhrer's grandmother became pregnant during her employment as a servant in a Viennese family. . . . And the family . . . was none other than that of Baron Rothschild."

http://www.time.com/time/magazine/printout/0,8816,766269,00.html
Patrick Savalle (Patman) | 05-03-2007 11:55
11312 Ik denk dat jullie nu wel toe zijn aan het bloedlijnen-boek van Robin de Ruiter wink
David | 05-03-2007 14:08
11318 of - beter nog - het protocollenboek.
want daarin staat iets interessants over de opa van Hitler.
Anthiram | 31-07-2007 15:14
21868 Adolf Hitler zou inderdaad van Joodse bloede geweest kunnen zijn. De onderzoeker en auteur Fritz Springmeier -waar Robin de Ruiter nauw mee samengewerkt heeft en veel van diens materiaal gebruikt heeft voor zijn boek "De 13 Satanische Bloedlijnen; Wegbereiders van de Antichrist "(Mayra Publications 2006)- vermeldt het volgende m.b.t. Hitler: "Who was Hitler? Hitler's father was the offspring of the Rothschild's secret breeding program wich impregnated his grandmother. It appears from the details available. Hitler was groomed for his role, without realizing his heritage at first. It appears that Hitler learned of his "Jewish bloodline" after taking over Germany. Hitler had romances with many beautiful woman. Although Hitler was very strict with his New Age religious practices such as being a vegetarian, that did not include celebrate. He did have sex contrary to the deceptions of the Establishment. Hitler's seed (the Rothschild's powerful generational occult bloodline) was hidden in an Ashkenazic bloodline, at least part of wich has come to the U.S. Hitler's generational occult power was passed on too. This was most likely done by thrusting a knife into his heart, while the person who received his occult power gulped Hitler's last breath with the kiss of death to receive his occult power. What I am telling you is that Hitler's offspring are alive & well, & his terryfiyng Anti-Christ spirit passed to someone and is not dead." (Fritz Springmeier "Bloodlines of the Illuminati." blz.304, Ambassador House 2002) Iets verderop schrijft Springmeier dat Hitler van zichzelf gezegd had, de ware vervulling van het socialisme van Marx te zijn, "of that part oft wich is essnential and justified, stripped of its Jewish-Talmudic dogma." In essence, he is saying is that he will purify Marx's socialist plan ot its Jewish veneer--different veneers, same plan." Hitler wilde dus een soort van socialistische staat die niet op een Talmudische leest geschoeid was. In "The Harper Collins Dictionary of Religion" lezen we onder "Karaites" o.a: " In the invasion of the USSR from 1941 1944, the Germans classified Karaites as Gentiles and did not send them to the death camps. "The Harper Collins Dictionary of Religion" blz.621, Harper Collins 1995) Wie zijn de Karaïten? De Karaïten (Hebreeuws: "garaim" (Schrift-lezer) is een Joodse secte die in c.a 800 AD geformeerd werd door Anan ben David. De Karaïten geloofden in tegenstelling met die Joden die de Talmud als het hoogste gezag koesterden, dat de geschreven Thora (het Oude Testament) in plaats daarvan de hoogste authoriteit was. De Karaïten zijn in het verre verleden vaak door de Talmudistische Joden vervolgd geweest. Wanneer het waar is dat de nazi's de Karaïten niet als Joden maar als heidenen zagen, dan moeten er bepaalde vragen gesteld en -uiteraard- ook beantwoord worden: waaróm werd er door de nazi's onderscheid gemaakt tussen twee Joodse religieuze groeperingen, de Talmudisten en de Karaïten? Zou de reden (of één van de redenen) misschien gelegen kunnen zijn in het feit dat de Talmud bepaalde dingen heeft te zeggen over de niet-Joden, zowel christenen, anders-gelovigen en niet-gelovigen? Theodore Winston Pike heeft er het één en ander over te zeggen op www.truthtellers.org
David | 01-08-2007 08:33
21887 Wat is nu 'Joodse bloede'. Dergelijke formulering zou ik proberen te vermijden. Je bent toch ook niet van 'Katholieke bloede'? Bloedverwijzing riekt naar racisme.

Wat het broedprogramma van de Rothschilds betreft denk ik dat dit niet speciaal met Judaisme te maken heeft. Hooguit wordt het Jodendom als denkmantel en instrument gebruikt, voor het satanistische project van deze families, die het internationaal geldkartel bezitten.
Anthiram | 01-08-2007 21:53
21909 Beste David: Natuurlijk heb je gelijk; we moeten elke vorm van racisme vermijden. Dit neemt echter niet weg dat Hitler Joodse voorouders gehad zou kunnen hebben. Je hebt evenzeer gelijk wanneer je zegt dat het broedprogramma niets met het Judaïsme te maken heeft. Het wordt inderdaad als een front gebruikt door de Rothschilds. Er is echter ook nog een andere vorm van Judaïsme wat niets uit te staan heeft met het Judaïsme wat nog door veel van onze Joodse medemensen beleden wodt: het zgn. Talmudische Judaïsme. Dit Judaïsme berust -en de naam zegt het misschien al- op de Talmud. Wat is de Talmud? Het is een omvangrijke verzameling van overleveringen. Tot ca. 500 AD werden deze overleveringen mondeling (oraal) doorgegeven. Uiteindelijk werden die op schrift gesteld. Waar en hoe is de Talmud ontstaan? De Talmud vindt haar verre oorsprong in het oude Babylon. Nadat Nebukadnezar, de koning van Baylon met zijn legers Israël bezet en Jeruzalem ingenomen had, liet hij de meerderheid van het Joodse volk wegvoeren naar Babel. Dit gebeurde in de 6e eeuw v.Chr. Daar eenmaal aangekomen, kwamen de Joden in een voor hun vijandige en vreemde omgeving terecht. De Joodse tempel waar zij hun godsdienstige ceremonieën hadden verzorgd was er niet meer; die was door Nebukadnezar door brand verwoest, evenals Jeruzalem.Het probleem waarmee het volk gecofronteerd werd, was nu: hoe blijven we één als volk zonder dat we blootgesteld worden aan de Babylonische mysteriereligieën? Om vrij te blijven van Babylonische invloeden werden er onder het volk zgn. leken-priesters aangesteld, schriftgeleerden of "Soforim." Die belastten zich met de taak de wetten en ceremonieën zorgvuldig te bestuderen om daarmee het volk te onderwijzen. Aanvankelijk zal het best een goed systeem geweest zijn. Na verloop van tijd echter slopen er toch op de een of andere manier Babylonische elementen in de Joodse erediensten. Dit had tot gevolg dat er ook immorele practijken in terecht kwamen. Pedofilie bv. was heel gewoon in het oude Babel. Ook gaf men zich over aan necromantie, het raadplegen van de doden, satanisme en andere occulte zaken. Zo is de Talmud ontstaan. Omdat die haar oorsprong vond in Babylon, heeft ze de naam "Babylonische Talmud" meegekregen. De Talmud bestaat uit: de Mishna, de Zohar, de Gemara en..de Kabbala.Er is ook nog een "Palestijnse Talmud" maar de Babylonische heeft voor de Talmudische Joden het hoogste gezag. Ten tijde van het Nieuwe Testament, de tijd van Jezus, zien we dat de Soforim zich uiteindelijk ontwikkeld hebben tot de Farizeën. Wanneer we de evangelieën lezen, zien we hoe Jezus herhaaldelijk tekeer gaat tegen deze priesterkaste.Hij verwijt hen, kinderen van de duivel (satan) te zijn. Zij hadden het verlangen de wil van hun "vader" te doen, terwijl zij het Judaïsme volkomen verminkt en verdraaid hadden d.m.v. hun Talmudische leerstellingen. Ook zij gebruikten het Judaïmse als dekmantel waarachter zij in het geheim hun verderfelijke practijken konden bedrijven.Ook de Rothschilds hebben de Talmud in het verleden tot op de letter uitgevoerd en doen dit nog. De Rothschilds zijn dus in wezen niets anders dan de Farizeërs van de moderne tijd! Het probleem is nu: vele lieve Joodse medemensen onder ons weten dit allemaal niet. Velen onder hen onderhouden de goede Judaïstische religie (het onderhouden van de Sabbath, enz.) En het zijn deze mensen die met alle middelen tegen het racisme en antisemitisme beschermd moeten worden.
David | 01-08-2007 22:26
21910 Akkoord. Al vraag ik me wel af of het nu zo speciaal aan de Talmud ligt. Die is zeer divers en uitgebreid. Belangrijker lijkt het me dat er sektarische deviaties zijn opgetreden binnen het Jodendom. Dat kon ook makkelijk omdat de Rabbijn een belangrijke plaats in neemt.

Zo had je bijvoorbeeld de Frankisten, volgelingen van Jacob Frank. Deze stond weer in de traditie van de Donmeh (Salonikische Joden, die later als 'Jonge Turken' het Ottomaanse Rijk omver werpen en het moderne Turkije stichten. Sarkozy stamt uit deze groep.

De Donhem en Frankisten hadden een vreemde moraal, en stonden bekend om hun orgiastische praktijken (partner ruil feestjes). Goed en kwaad komen beide van God en 'de Wet' werd door hen op geheel eigen wijze geinterpreteerd.

Naar verluid is Jacob Frank degene geweest die Adam Weishaubt opdracht gaf de Illuminati op te richten. En nu - wonder boven wonder - komen we ook nog terug op het Hitler onderwerp. Want naast het Hitler is een Rothschildbastaard verhaal circuleert er nog een verhaal: Hitler zou zijn verwekt op een orgiastisch Frankistisch partnerruil feestje. In beide gevallen komt hij voort uit deze deviante sekte. De Rothschilds staan o.a. bekend als financiers van de Illuminati, die dus een Frankistische beweging zou zijn.

Nemen we even aan dat de Frankistische beweging zich heeft voortgezet in de Lubavich beweging. Dan weten we dat Brooklyn thans een belangrijke basis voor hen is. En zien we Michael Chertoff als geeerde gast de Lubavichers toespreken. En zo wordt het plotseling opmerkelijk dat ook Sarkozy uit diezelfde achtergrond komt. Want is het niet eigenaardig dat die vreemde sekte uit de 18e eeuw, zo prominent de machtsposities in de wereld.
Jouw reactie

*naam:

Email:

Onthoud mijn inloggegevens in een cookie

Email mij bij opvolgend commentaar

*Laat zien dat je geen spambot bent door het onderstaande woord te typen:


opmaken van je reactietekst
lees hier de huisregels
xhtml 1.1 · css/2 · rss 2.0 · WAI · site by Patrick Savalle · hosted by Digitux