178 verlichte geesten, 0 doorgeslagen complotters en 7 trollen aanwezig, 3880 leden

RSS-feed van artikelen Twitter-feed van artikelen Zapruder Inc.

Sex-crimes en het Vaticaan / reageer

Door Gast-Zapper, gepubliceerd op 20-02-2008 00:15, 60 reacties, rubrieken: Nieuwe Wereld Orde, Genootschappen en Religies

imageIn oktober 2006 zond het BBC 1-programma Panorama een documentaire uit over de seksuele misdaden van Rooms Katholieke priesters en de manier waarop het Vaticaan deze misdaden in de doofpot stopt. De documentaire stond op Google video, verdween, verscheen weer en zo voort. Inmiddels is hij ondertiteld in het Italiaans en het Arabisch.

Panorama ontdekte een geheim document, waarin een procedure staat om schandalen van seksueel misbruik van kinderen binnen de Katholieke Kerk af te handelen. Deze regeling, genaamd “Crimen Sollicitationis” (Engelse vertaling, pdf), werd 20 jaar geleden afgedwongen door kardinaal Joseph Ratzinger, die nu de Paus is. Het document bevat een instructie voor bisschoppen, hoe ze aanklachten tegen priesters omtrent seksueel misbruik van kinderen moeten afhandelen en het is door slechts weinig buitenstaanders gelezen. De critici zeggen het document wordt gebruikt om aan vervolging voor seksuele misdrijven te ontkomen.

Door Inanna, via ons ZapLog

Er staat in, hoe bisschoppen moeten omgaan met priesters die tijdens de biecht om seks vragen. Het behandelt ook “iedere obscene handeling daarbuiten… met kinderen van beiderlei kunne.” Het zegt dat er een eed van geheimhouding moeten worden opgelegd aan het kind dat het slachtoffer is, aan de priester die werd beschuldigd en aan alle getuigen. Het breken van die eed leidt tot excommunicatie uit de Katholieke Kerk.

Colm O’Gorman, verslaggever voor Panorama, ontdekte dat zeven priesters die worden beschuldigd van seksueel misbruik van kinderen, in en rond Vaticaanstad wonen. Een van hen, pater Joseph Henn, wordt verdacht van 13 gevallen van aanranding of verkrachting, die in de Verenigde Staten voor de grand jury zijn gebracht. Tijdens het filmen ontdekte Colm, dat pater Henn vanuit het Vaticaan, het hoofdkwartier van deze religieuze orde, vecht tegen een uitleveringsbevel. Het Vaticaan heeft hem niet gedwongen om naar Amerika terug te keren om de aanklacht onder ogen te zien. Na het tot stand komen van de film heeft pater Henn zijn strijd tegen de uitlevering verloren, maar hij is gevlucht uit het Vaticaan en men vermoedt dat hij zich ergens in Italië schuil houdt, terwijl er tegen hem een internationaal arrestatiebevel ligt.

Colm O’Gorman is zelf verkracht door een katholieke priester in het bisdom Varens in Provincie Wexford in Ierland. Hij was toen 14 jaar oud. Pater Fortune werd beschuldigd van 66 gevallen van aanranding en van een ernstige vorm van verkrachting waarbij acht jongens betrokken waren, maar hij pleegde zelfmoord op de vooravond van zijn proces.

Colm begon in maart 2002 met zijn onderzoek, in samenwerking met de BBC. Dit leidde tot het aftreden van Mgr. Brendan Comiskey, de bisschop van Varens. Vervolgens drong Colm aan op een overheidsonderzoek, wat leidde tot het Rapport Varens, dat in oktober 2005 verscheen.  Dit rapport concludeerde: “Een cultuur van geheimhouding en vrees voor schandalen maakt dat de bisschoppen de belangen van de Katholieke Kerk boven de veiligheid van de kinderen stellen.”

Sex crimes and the Vatican duurt 40 minuten.

eKudos NUjij MSN Reporter Facebook Tell-a-friend
monkeyman | 20-02-2008 06:28
31973 Stuur de bommenwerpers maar naar het Vaticaan, tuig.

De kerk denkt nog steeds boven de wet van een rechtstaat te staan, een beetje zelf politieagentje en rechter spelen door alles binnenin de kerk "op te lossen". Het antwoord zou eigenlijk een grote politiemacht moeten zijn dat even het hele zooitje ondersteboven gaat keren zoals we met woonwagenkampen ook doen.

Ook leuk zijn de dubieuze praktijken in WO2 van deze bende schoften.

En maar buigen bij die nep Sinterklaas, doen alle onze "leiders". Ik ben alle instituten in deze hele wereld wel zo ongelofelijk zat *braak* en alle hersenloze volgers helemaal *dubbel braak*
BushPopeRatz.jpg

Nederland op zijn best, het bezoek van die hele klote paus in de soep laten lopen in 1985. Die knakker durfde nooit meer terug te komen. Haha, we moeten oude tijden weer laten herleven in Nederland, rellen, protest en heilige huisjes met de grond gelijk maken.

http://geschiedenis.vpro.nl/programmas/2899536/afleveringen/12209156/
Inanna | 20-02-2008 08:47
31974 Mooie link, Monkeyman.

Het protest begon heel ludiek: in het cabaret programma Pisa. De presentatoren, Henk Spaan en Harry Vermeegen, hadden een vrolijk lied gemaakt: Popie Jopie jehhh...

En de paus reed in een pausmobiel, ik vraag me af waar dat gekke ding is gebleven! Een gemotoriseerde glazen doos, waarin hij rechtop kon staan, zodat iedereen zijn beste tabbaard kon bewonderen.

Toen de paus er eenmaal was, kwam er niemand kijken!
Het beste protest dat ik ooit heb meegemaakt.

Dat zouden we ook met de koningin moeten doen, dat ze komt en er komt niemand kijken... Gen bloemen, geen foto's van haar nieuwe hoed, geen schoolklassen die met vlaggetjes zwaaien. Alleen een brave burgemeester en wat wethouders. Want lakeien en ja-knikkers houd je toch.
Bata_4 | 20-02-2008 09:03
31975 Mensen doen zich graag vromer voor om hun werkelijke bedoelingen, die veelal kwaadaardig zijn, voor de meute te verhullen.

Elke religie wordt hiervoor misbruikt.
Van Osho tot Scientology, van Lou de Palingboer tot het Apostolisch Genootschap.

Hoe dichter bij God iemand probeert te komen, [ een buitengewoon hooghartig en aanmatigend streven ], des te dichter men bij de Duivel komt.
FotonX | 20-02-2008 09:35
31976 De RK is het grootste pedofielen-netwerk ter wereld.
monkeyman | 20-02-2008 09:36
31977 Een gemotoriseerde glazen doos

Zelfs kogelvrij, dan heb je ook weinig vertrouwen in god haha. Bill Hicks is de beste!

Andere tijden is een zeldzaam goed programma op tv. Sta ik af en toe van te kijken wat voor een gekkigheid er allemaal is geweest. Men denkt al vrij snel dat ze in het middelpunt van de geschiedenis leven, niet dus wink
Bata_4 | 20-02-2008 10:59
31978 Deze flauwekul bepekt zich dus absoluut niet tot alleen maar de RK.
In alle religies speelt dit probleem, vooral niet te vergeten in de islam.
Argwaan | 20-02-2008 11:21
31979 Zodra je iets natuurlijks gaat onderdrukken, keer je het tegen je. Zo simpel is het, maar ja, het moet vooral ingewikkeld zijn, dan kan je er gewichtig mee doen. Wat zijn die (gods-) geleerden toch een egocentrische gorilla's. En het gewone volk dat dom gehouden wordt door die lieden, subsidieert ze nog ook. Je zou niet meer bijkomen van ce slappe lach als de gevolgen niet zo intens triest zouden zijn. Kinderlevens verwoest, dragen ze voor de rest van hun leven mee.
Patrick Savalle (Patman) | 20-02-2008 11:39
31981
Kinderlevens verwoest, dragen ze voor de rest van hun leven mee.


Heb ik een vraag over: hoeveel scheelt het hoe je die potentieel getraumatiseerde kinderen opvangt? Ik heb het idee dat onze maatschappij heel erg goed is in het aanpraten en cultiveren van dit soort trauma's namelijk.
Renatus | 20-02-2008 12:00
31984 Weet je, ik ga nog steeds vaak met mijn ouders op stedentripjes. Barcelona, Rome, Praag, Budapest. En daar bezoek je natuurlijk allerlei historische gebouwen: kastelen, forten, kerken, etc. Je koopt een kaartje en loopt te apengapen (sorry Monkey) naar het prachtige bladgoud en de glas-in-lood ramen. Je fluistert uit respect. En het is allemaal gelul. Als ik dat dan zeg dan vragen mijn familieleden waarom ik niet onder de indruk ben. Mijn antwoord is steevast dat de leiders en bestuurders uit die tijd geen haar beter waren als de leiders van vandaag. Het zijn allemaal schoften en toeristen betalen nu om hun werk te zien.. maar het doet geen afbreuk dat een fort een machtsbolwerk was, dat er (mensen als ik) gefolterd werden in de kerker. Een kerk? Gebouwd in 200 jaar ten koste van hoeveel mensenlevens? Hoeveel kinderen zijn daar misbruikt?

Uiteraard waren ze het er niet mee eens. We liepen verder langs het fort. Er kwamen een zooi militairen aangetrommeld en een convooi luxe auto's reed langs naar een rode loper. Mijn ouders ging als schapen bij de overige schapen staan gapen naar de belangrijke mensen die uitstapten. Het was een Israëlische delegatie. Dat zie ik nou als een teken... dat mijn punt gewoon onmiddelijk bevestigd wordt en mijn ouders er nog steeds intrappen.
Inanna | 20-02-2008 12:02
31985 Beste Patman, het eerste probleem is natuurlijk dat deze kinderen niet worden opgevangen. Geheimhoudingsplicht, dat is de manier waarop de RK kerk dit afhandelt.

Hetzelfde geldt vaak voor incest-slachtoffers: geheim houden is ook daar het parool. Sommige slachtoffers beseffen pas wat hen is overkomen, wanneer ze volwassen zijn. Ze beginnen pas dan te begrijpen dat deze seksuele relatie uit hun kindertijd niet normaal was.

Zolang een kind zelf nog geen volwassen seksuele gevoelens heeft, kan het binnen de seksuele relatie alleen maar object zijn, een ding om op klaar te komen. Dat dit ding zelf gevoelens heeft, wordt in de relatie niet meegenomen. Er wordt misbruik gemaakt van het vertrouwen dat het kind in de volwassene heeft.

Over het algemeen is het verwoestend voor de ontwikkeling van de eigen seksuele persoonlijkheid, wanneer een kind door een volwassene wordt gedegradeerd tot seksueel object. Uiteraard kan een goede therapeutische opvang een deel van de schade herstellen, maar zoals ik al zei: geheimhouding is het parool!

Het heeft vele jaren geduurd voor de slachtoffers van incest uit de kast durfden te komen. De problematiek bleek ernstiger dan ooit iemand had vermoed. Ongeveer een op de tien meisjes en een beduidend lager aantal jongetjes, maar in elk geval ruim 10 % van de kinderen wordt binnen het gezin verkracht.

De slachtoffers van Finkensieper, directeur van het meisjeshuis Zetten, waren ook volwassen toen ze aangifte deden. Finkensieper heeft daardoor minstens 15 jaar zijn gang kunnen gaan. Vrijwel ieder meisje dat in dat tehuis geplaatst werd, is bij binnenkomst door deze directeur verkracht. Hij noemde het een "therapeutische maatregel." Hoe diep kan een man zinken...

En hoe diep moet men zinken om in aanmerking te komen voor het baantje van Paus? Dat document met instructies tot geheimhouding is afkomstig van Ratzinger! De RAT!!!
Inanna | 20-02-2008 12:13
31986 Beste Renatus, vergis je niet in de Kathedralenbouwers. Daar kwam geen slavenarbeid aan te pas. Een goed boek daarover is geschreven door Georges Duby, ISBN 90-10-04943-4 (Nederlandse vertaling, Elsevier 1984).

De corruptie en het nepotisme van de RK kerk kwamen pas later, zeg halverwege de 13e eeuw. Zoiets is meestal een teken dat het systeem achterhaald is, maar dit machtsbolwerk wist tot op heden stand te houden, voornamelijk dank zij de bekering van de bevolking van de derde wereld. En pedofilie stamt waarschijnlijk ook van later. Men kan de huidige toestand niet zo maar extrapoleren naar het verleden. Dat hele celibaat is uiteraard van den gekken, maar ik vermoed dat het in de Middeleeuwen wel degelijk een functie had.
Argwaan | 20-02-2008 12:14
31987 @ Patman:
Wat vaak over het hoofd wordt gezien is het volgende:
Een kind heeft vertrouwen in de ouders en andere opvoeders. Er wordt ook vaak gesproken van loyaliteit. Deze dingen zijn inherent aan het kind zijn, ze zitten in het brein door moeder natuur geprogrammeerd. Incest beschadigd dit vertrouwen, of moet ik stellen, vernietigd dit vertrouwen. Incest kan ook als zodanig worden aangemerkt wanneer het geen familie betreft, maar anderen die een ouderlijke of opvoedende functie vervullen voor het kind, daar de gevolgen hetzelfde zijn.
Patrick Savalle (Patman) | 20-02-2008 12:17
31988 @Inanna, ok, dat deel is duidelijk, maar is het ook niet zo dat onze maatschappij heel erg goed is in het aanpraten van allerlei complexjes en trauma's?

@Renatus: "Je fluistert uit respect. En het is allemaal gelul. Als ik dat dan zeg dan vragen mijn familieleden waarom ik niet onder de indruk ben. Mijn antwoord is steevast dat de leiders en bestuurders uit die tijd geen haar beter waren als de leiders van vandaag."

Ik denk wel dat je de pracht en praal van de bouwwerken los kan zien van de instituties die zich er in vestigden en de praktijken die er in plaatsvonden. Maar je verhaal doet me een beetje denken aan een rel die ik over mezelf afriep in een tempel in India.

Ik was in een enorme tempel aan het rondneuzen, eentje die in Quake-tournament prima als decor zou kunnen dienen. Bepaald indrukwekkend. Maar in India is het allemaal enorm commercieel. Naast de meest zogenaamd heilige zaken staat steevast iemand in eensoort van uniform z'n hand op te houden met achter zich een bordje dat ook Visa-card wordt geaccepteerd. Die tempels zijn compleet verkracht en er staan zelfs binnenin winkels en stands opgesteld. Ik stond voor een soort van heilige gang waar alleen Hindoes naar binnen mochten en wilde een foto naar binnen maken toen er een groep Amerikaanse touristen (serieus) gepikeerd tegen me begonnen praten dat dat verboden was omdat het een heilige plek was. Mijn antwoord was:

'This is no holy place, this is a fucking tourist attraction so step aside so i can make my picture'.

Die mensen gingen compleet uit hun dak, een hippie-achtige meid wilde me zelfs te lijf gaan, zelfs de Indiase gidsen en personeel werden er bijgehaald en gingen zich ermee bemoeien. Ik die Amerikanen nog lekker beledigen door de overeenkomsten van hun gedrag hier met dat van hun volk in de wereld erbij te halen. Oorlogen, stelen van olie enz. Flauw, maar ach.

'You americans have the fascistic habbit of thinking you can tell others how they should behave because', enz enz. bla bla, ben ik dan wel goed in, haha

Uiteindelijk gewoon die foto gemaakt, maar er waren een heleboel mensen heel erg over zeik. Hypocriet. Probleem is dat die mensen zich al dat respect voor een bepaald object of instituut hebben laten aanpraten en er zelf nooit over nagedacht hebben. Respect voor de kerk is onzin, Respect voor een tempel waarin bordjes hangen 'Visa accepted' is onzin. Maargoed.
Antagonizer | 20-02-2008 14:28
31993 Leuk zo'n onderwerp, maar precies hetzelfde is hier al eens uitvoerig behandeld: http://zapruder.nl/portal/artikel/de_oorsprong_van_de_pedocratie/

Graag alleen originele content of onderwerpen die iets toevoegen. Dat geldt wat mij betreft ook voor het Zaplog.
george orwell | 20-02-2008 14:41
31994 Was je zeker uitgedroogd.

De pracht en praal van kathedralen en paleizen vind ik een van de zaken die het leven een hogere kwaliteit geven, de debiele beeldenstormers die daar aankomen mogen lekker naar de zuidpool verbannen worden. Lekker genieten van een lege wereld. Anderzijds is het fijn als paleizen een openbare functie hebben, maarja wie bepaalt wat de bovengrens mag zijn van je bezit?
Tulay Demirel | 20-02-2008 14:53
31995 Ik lees het al. Men kent & begrijpt geen ene ruk van het roomsche canonieke recht. Mijn man is als psychiater verbonden aan de 7 diocesane rechtbanken in Nederland. Wil ik eerst even kwijt. Ik heb haast want ik mag misschien zo weer bij Willem de pratende Zwijger op schoot. Later misschien meer. Ook over de Aarsvader van Kantelberg & Herman Loonstein.
DIck | 20-02-2008 15:08
31997 Hangt in die tempel een bordje 'Visa accepted'?! Oo dan is het zeker een heilige plaats,er zijn maar weinig mensen die voor geld niet op de knieen gaan.
Inanna | 20-02-2008 15:09
31998 Beste Antagonizer, daar heb je gelijk in, maar die documentaire was verdwenen. Ik denk dat er nu andere mensen zijn die hem voor het eerst zien. Deze mensen kan ik zeker aanraden om ook de link te volgen die jij plaatste. Het is zeker een waardevolle aanvulling op de inhoud van deze documentaire.

Verder denk ik dat men op het Zaplog vrij is om te posten wat men wil. Natuurlijk krijgen originele content en onderwerpen die iets toevoegen dan meer kliks, dus een hogere populariteit. Maar je kunt moeilijk zeggen: mensen, kom maar, hier is je eigen Zaplog en nu mag je alleen maar posten wat ik graag zie.

Op Zaplog is deze documentaire nu 869 keer bekeken. Op Nujij kreeg hij 51 stemmen en 556 kliks. Daaruit volgt dat er belangstelling voor is. Voor jou is het oud nieuws, maar voor anderen kennelijk niet. Mocht deze docu nogmaals verdwijnen om daarna opnieuw te verschijnen, dan plaats ik hem misschien wel weer!
Antagonizer | 20-02-2008 15:37
32000 Ik wil hier geen lange discussie over houden, maar de content van Zapruder en het Zaplog is natuurlijk nauw verbonden en dan komen dit soort dubbele topics raar over. De enige fout die hier heeft plaatsgevonden is dat dit Zaplog-artikel op Zapruder is geplaatst, maar daar heeft Inanna niet de hand in gehad.

Ik vind het prima dat oudere onderwerpen opnieuw worden aangeslingerd, maar dan wel met wat additionele informatie of een nieuwe invalshoek. Anders is het voor Zapruder niet interessant.
Bata_4 | 20-02-2008 15:44
32001 De Kerk, Tempel, Moskee of Gurudwara is natuurlijk ook gewoon een business.
Dus als die lui geld willen voor verleende diensten is dat zo raar nog niet.
Ook niet als ze geld voor een foto willen.
Zeker niet in India, waar ze het goed kunnen gebruiken.
Wel logisch dat ze dan een paar roepies uit je proberen te persen.

Ach, waar gewerkt wordt, vallen spaanders. Dus dat er in een grote organisatie wat rotte appels in de mand zitten is op zich niet verbazingwekkend. Maar waarom die doofpot ?

Mijn grote bezwaar tegen deze business is de tirannieke dwingelandij die erbij komt kijken. En dan ontlenen ze autoriteit aan een vermeende kennis omtrent de Almachtige, die ik in hun ogen nooit kan hebben, omdat ik een bepaald [ nogal luguber ] boekje niet lees.

Alsof kennis omtrent de waarheid alleen uit een boekje valt te leren.

Een paar niet door mij gekozen mensen, die voor mij bepalen wat goed of slecht is, op basis van macht, en niet omdat ze per se het beste met me voor hebben.

Moeder Theresa heeft veel gedaan voor weeskinderen in India. Maar dit succes was er eerder ondanks dan dankzij het Vaticaan.
Patrick Savalle (Patman) | 20-02-2008 15:52
32002
"De enige fout die hier heeft plaatsgevonden is dat dit Zaplog-artikel op Zapruder is geplaatst, maar daar heeft Inanna niet de hand in gehad."

Mijn fout. Iets te enthousiast over de instroom van coole ZapLog-artikelen. Ik zou zeggen gewoon zo doorgaan, meer, meer, meer. Is voor ons ook een beetje wennen.
Inanna | 20-02-2008 17:40
32007 Beste Anta en Pat,
Er is ook nog zoiets als de wet van de remmende voorsprong.
Anta, jouw artikel was veel grondiger, had veel meer diepgang. Maar het houdt geen rekening met de gemiddelde state of mind. Kleine hapklare brokjes zijn vaak beter te verteren dan een grondige analyse van het totaal.

Ik schrijft dit, omdat ik op Nujij het volgende comment tegenkwam:
Ongelooflijk. Nooit gedacht dat het ooit zou gebeuren.
Een goed artikel op zaplog of zapruder.... Klinkt als een contradictus in terminus (ofzowiets) Maar goed, eerlijk is eerlijk....
Goed artikel.


Weliswaar wordt er vervolgens weer gezeurd dat het wel een hoax zal zijn, maar toch... de post was afkomstig van deuZige, iemand die zich systematisch tegen Zaplog en Zapruder keert.

En Patman, inderdaad, ik had niet verwacht dat je het op de voorpagina zou zetten. Maar het heeft in elk geval veel lezers naar het Zaplog getrokken.

@ batavier, vergis je niet in Moeder Theresa. Wat een meedogenloos kreng! Wat een sadisme! Wat een genot dat mens had in het lijden van de medemens!
Misschien moeten we daar ook eens een stukje over schrijven, maar niet vandaag, want ik kan niet heksen, al tover ik soms een maaltijd bij elkaar. wink
Donkerdoorn | 20-02-2008 17:54
32009 Moeder Theresa..tsja....Hitchens mag dan een foutje maatje zijn van neofascist Wolfowitz, maar zijn tirade tegen de heilige moeder blijft leuk.

"She doesn't love the poor, she loves poverty."
Bata_4 | 20-02-2008 18:10
32011 He gossie toch. Ik dacht , wees nou es niet helemaal negatief over de RK, dus ja zo'n Moeder Theresa heeft wel veel opvanghuizen voor weeskinderen gesticht.

Maar verder heb ik me er nooit zo in verdiept, dus jullie kunnen best gelijk hebben.
monkeyman | 20-02-2008 18:27
32012 Haha die Patman, van die Amerikanen die quasi spiritueel gaan lopen doen terwijl hun land ondertussen alles plat gooit met bommen. Als alleen Hindu's erin mogen is het gewoon een racistenhok. Als je geld wel welkom is dan is het een hypocriete racistenhok. Daarna klagen dat de brutale toerist de uitverkoop is begonnen met zijn camera, whaha....

Dingen worden je inderdaad vaak aangepraat, Omo wast schoner en dat hok is heilig, het gaat erin als koek. Als je dit niet zegt dan koopt of komt er niemand wink

Hijgende priesters die aan een kinderbips zitten daar hoeft niks aangepraat te worden om trauma's te krijgen. Maar als het bij een overijverige therapeut verschijnt kan het wel erger worden. We kennen de zaken wel waar massa's kinderen werd aangepraat dat ze misbruikt waren. Tot sexkelders onder de school aan toe.

Renatus heeft niet zitten apengapen, dat is een heel goed punt. Zolang wij alle symbolen en uitwassen van slavernij, onderdrukking en elite klasse blijven aanbidden gaat er niks veranderen. Ik ben zelf ook een enorme bitch op dat gebied, denk even aan het leger. Ik zit met kwijlende bek naar zo'n stealth vliegtuig te kijken en de ratatata coole geweren actie. Het zijn eigenlijk monsterlijke machines van een monsterlijke organisatie betaald met afgeperst geld van slaven, maar tja.....

Ze verkopen die shit heel gladjes, facinatie voor techniek en ontwerp zit in de mens. Dat weten die schoften natuurlijk ook.
george orwell | 20-02-2008 18:39
32013 Het Vaticaan dat alle sexueel getinte kunst, o.a. uit Pompei, de tijd dat penissen boven elke deur hingen als symbool van geluk, al die kunst in kelders heeft verborgen. Gekkenhuis.
george orwell | 20-02-2008 18:40
32014 felicitas_happiness_resides_here.jpg
monkeyman | 20-02-2008 18:42
32015 Haha moeder theresa

http://video.google.nl/videoplay?docid=15415454622345039&q;
Bata_4 | 20-02-2008 20:01
32018 Ok, ok, misschien had ik moeder Theresa maar beter niet als voorbeeld kunnen aanhalen. Alhoewel ik de filmpjes die nu boven water komen wel heel leuk vind.

Maar, is het dan alleen maar slecht wat ze gedaan heeft ?

Is Mahatma dan slecht ?
Meelezer | 20-02-2008 22:50
32026 Moeder Theresa en de zusters van Barmhartigheid, missionaris of Carity hebben zich opgeofferd aan de armen. Om in hen Christus te ontmoeten.
Ja ook in Nederland hebben ze twee huisen (Amsterdam en Rotterdam) waar de hongerigen kunnen eten, voor mensen die dakloos zijn. Ze kunnen er ook douchen. Ze krijgen geen subsidie van de overheid, doen dit allemaal zelf.


Over de schandalen in de RKK kerk, neem een half miljoen mensen bij elkaar, pak er een paar uit waar je een verhaaltje kan breien en je lastercampagne kan beginnen.

De BBC is engels en zeker niet onafhankelijk, de BBC en engeland zijn zeer anti paus gezind.

Ook de vele complotten over de jezuieten kloppen niet.

De Rooms Katholieke Kerk heeft de vrijmetselarij veroordeeld. Trap niet in die anti roomse katholieke site´s die met foto/shops of verkeerde uitleggingen aan symbolen de RKK willen belasteren.
Meelezer | 20-02-2008 22:53
32027 Luister naar Radio Maria AM 675
om 6.45 's morgens

(ook nu zenden ze uit.)
Maar om 6.45 uur 's morgens is het heel belangrijk.
Meelezer | 20-02-2008 22:57
32028
moneymen schreef: Nederland op zijn best, het bezoek van die hele klote paus in de soep laten lopen in 1985. Die knakker durfde nooit meer terug te komen. Haha, we moeten oude tijden weer laten herleven in Nederland, rellen, protest en heilige huisjes met de grond gelijk maken.


Dat is niet waar. Johannes Paulus II wilde een paar jaar geleden weer naar Nederland komen, maar de kardinaal hield dat tegen.
Tulay Demirel | 20-02-2008 22:59
32029 Wie is zonder zonde ? Zelfs Ghandi had last van huidziektes las ik net ikhttp://tinyurl.com/2noefd
Tulay Demirel | 20-02-2008 23:05
32031 Ben nog niet zo lang hier

http://tinyurl.com/2noefd

Skijken of dit werkt

Scusi
monkeyman | 20-02-2008 23:38
32032 Het punt is inderdaad dat niemand zonder zonde is. Maar dat is wat anders dan mythologische verhalen in stand houden. Zodra je woorden als "heilige" gaat gebruiken, dan gaat er dus iets goed fout.

De paus en al zijn collega's in de wondere wereld van religieuze zaken dragen gewoon een carnavals kostuum. Als ik morgen iets geks aantrek en door de straten zaken ga lopen verkondigen komt het witte bus langs.

Het zijn toch gewoon trieste gevallen. Ik liep eerst ook met een laken op mijn rug alsof ik superman was, daarna werd ik 5 jaar en stopte daarmee. Onder het kopje religie en andere zweverige zaken mag je ineens de gekste dingen doen, hoe gekker des te geloofwaardiger!!! Een beetje met speciale voorwerpen zwaaien, rook effecten, gekke handgebaren, afgrijselijke overdaad aan goud en andere zooi.

De paus is net zo'n boerenlul als je buurman en dat is de waarheid. Je buurman is misschien nog wel een fatsoenlijkere vent, pedo's laten onderduiken....
Iedereen die gaat beweren dat ze een lijntje hebben bedoelen eerder een lijntje lijm.

Ghandi had racistische shit in zijn hoofd en hield van jonge meisjes neuken, doe je niks aan. Je kunt het zelfs verdedigen door in de tijd te denken, ik ken die vent zijn leven niet. Maar hij heeft wel fantastische dingen gedaan. Maar hij is geen heilige, gewoon een mens met zijn fouten en een aantal uitermate goede eigenschappen.

Ik persoonlijk vind zo'n eerlijk verhaal veel cooler dan een opgeblazen circus verhaal over iemand die nooit heeft bestaan. De echte Ghandi leert ons dat we net zoals hem zijn, verschrikkelijke prutsers die in staat zijn tot grote hoogte te stijgen incl. onze enorme fouten.

Nee, weer lekker een flauwekul verhaal in de wereld helpen waardoor iedereen zichzelf een loser voelt. Dat zijn heiligen en ik ben een schoft omdat ik mezelf aftrek.
Meelezer | 21-02-2008 00:21
32033 waarom zouden die zichzelf een loser voelen..

Dat begrijp ik niet en vat ik niet.
Patrick Savalle (Patman) | 21-02-2008 00:26
32034
"Het zijn toch gewoon trieste gevallen. Ik liep eerst ook met een laken op mijn rug alsof ik superman was, daarna werd ik 5 jaar en stopte daarmee. Onder het kopje religie en andere zweverige zaken mag je ineens de gekste dingen doen, hoe gekker des te geloofwaardiger!!! Een beetje met speciale voorwerpen zwaaien, rook effecten, gekke handgebaren, afgrijselijke overdaad aan goud en andere zooi."


Whahahaaaaa. Amen...
monkeyman | 21-02-2008 00:54
32036 waarom zouden die zichzelf een loser voelen..

Dat begrijp ik niet en vat ik niet.


Omdat mensen die de wereld veranderen en succes hebben altijd een perfect imago krijgen aangemeten. Daar kan een normaal persoon nooit aan tippen.
Daardoor wordt het meer een obstakel dan een inspiratie. Hoe kan ik als simpele ziel nu zoiets groots doen als de heilige Ghandi.

Puur een illusie maar deze wordt wel realiteit omdat je een minderwaardig gevoel krijgt. Daarom staan mensen ook altijd te springen rond sterren en "belangrijke" mensen, alsof het ubermenschen zijn.

Brad Pitt laat ook gewoon scheten in bed, vertel dat maar tegen je vriendin.
Argwaan | 21-02-2008 06:54
32037 Nog een leuke aanvulling: Mijn oma, de heere hebbe haar ziel, zei wel eens over de koningin (die van toen dan): "Als ze op de wc zit, stinkt ze net zo vies als een ander". Heerlijk simpel en doeltreffend, mijn oma.
Bata_4 | 21-02-2008 09:09
32039 Dat we allemaal gelijk zouden zijn, of dat het wenselijk zou zijn als we dat waren, is natuurlijk de grootste onzin die er de afgelopen eeuw door Jan en Alleman is afgekakeld.

Mensen worden nou eenmaal onder verschillende gesternten geboren en sommigen hebben meer geluk met de hen toebedeelde talenten dan anderen.

Dat is misschien vervelend voor de miserabele talentlozen, maar het is wel waar.

We kunnen nou eenmaal niet allemaal zo goed voetballen als Ruud van Nistelrooy.
Te denken dat dat anders is, is zo dom als het achterend van een varken, en dan beledig ik eigenlijk het varken.

Ik zou in alle bescheidenheid willen zeggen: koester geen valse illusies, dan ben je trouwens ook minder vatbaar voor manipulaties van anderen, en ken je plaats.
Marcus | 21-02-2008 10:17
32042 Een open deur: we zijn vanzelfsprekend niet allemaal gelijk maar veel van de verontwaardiging ook op deze site komt wel voort uit het idee dat alle mensen gelijkwaardig zijn.

Iedereen heeft de zelfde (mensen)rechten: het recht niet als kind verkracht te worden, het recht niet afgemaakt te worden omdat de bodem waarop je leeft toevallig waardevolle grondstoffen bevat.

Als we het idee van gelijkwaardigheid los laten opent dat de deur naar de ellende die we zo uitvoerig bestuderen hier en zij wordt zelfs verdedigbaar.
george orwell | 21-02-2008 10:29
32043 Ach wat jammer ik sliep nog tijdens de radio Maria uitzending.
Vertel eens welk belangrijks miste ik vandaag?
Waren de missionarissen nog niet klaar met het gelijkschakelen van alle culturen?
Het laatste volk dat vrolijk zonder broek loopt moet nog in het keurslijf van schaamte, nederige kruiperigheid en zwijgende volgzaamheid.
george orwell | 21-02-2008 10:32
32044 En dan nog even het "recht op scholing" ertussenmoffelen, dan introduceer je verplichte afvlakking van een bloeiende cultuur, vervangen door standaard domme lesjes, van een blanke natuurlijk want die weet alles beter.
Tulay Demirel | 21-02-2008 11:13
32047 Saluut George,
Door al die zendelingendrift en gehaatzaai in Afganistan gaat dit volkje ook naar de barrebiesjes http://www.youtube.com/watch?v=4X5zptHGjrI
Het zijn maar dhimmis toch...
Meelezer | 21-02-2008 12:08
32053
Ach wat jammer ik sliep nog tijdens de radio Maria uitzending.
Vertel eens welk belangrijks miste ik vandaag?


Het is elke dag van maandag tot en met vrijdag om 6,45 uur.
Meelezer | 21-02-2008 12:12
32055
waarom zouden die zichzelf een loser voelen..

Dat begrijp ik niet en vat ik niet.


Omdat mensen die de wereld veranderen en succes hebben altijd een perfect imago krijgen aangemeten. Daar kan een normaal persoon nooit aan tippen.
Daardoor wordt het meer een obstakel dan een inspiratie. Hoe kan ik als simpele ziel nu zoiets groots doen als de heilige Ghandi.


Het gaat helemaal niet om of je succes hebt of niet.
Bij het geloof van Jezus Christus gaat het om een persoonlijke relatie met Hem.
En dan is succes in de wereld helemaal niet belangrijk.
DIck | 21-02-2008 14:08
32059 'We kunnen nou eenmaal niet allemaal zo goed voetballen als Ruud van Nistelrooy'.

Dat is waar,maar als Ruud in een tijd was geboren dat voetbal nog niet bestond,was Ruud dan talentloos geweest?
Iedereen heeft een talent,alleen moet dat talent wel ontdekt worden,en dan moet het ook nog een keer commercieel verkoopbaar zijn,anders heb je pech.
Bata_4 | 21-02-2008 14:42
32062 Ik beweer ook niet dat het terecht of rechtvaardig zou zijn en inderdaad komt er een hoop geluk bij kijken. Maar waar ik me tegen verzet zijn die praatjes van "we zijn allemaal gelijk, want we moeten allemaal winden laten."

Er zijn ook mensen die maar voor het gemak maar in Jezus gaan geloven om zo hun eigen onmacht nog een beetje acceptabel voor zichzelf te maken.

Mijn zegen hebben ze. Ieder heeft immers recht op z'n eigen roes, maar het is wel een vorm van bewustzijnsvernauwing, zoals andere harddrugs.
DIck | 21-02-2008 15:36
32064 Dat het geloof in de heilige boeken tot bewustzijnvernauwing leidt dat is bewezen,maar ik ben ook van mening dat het geloof of aanname dat we bij toeval of per ongeluk geschapen zijn ook tot bewustzijnsvernauwing leidt.
Dat lijkt een contradictie maar de vraag of we per ongeluk of bewust geschapen zijn staat nog steeds open.
Patrick Savalle (Patman) | 21-02-2008 16:19
32065 Even DIck samenvattend:

Wie heeft God geschapen en wie het evolutiemechanisme bedacht?
DIck | 21-02-2008 16:50
32068 Ik weet niet of we per ongeluk of bewust geschapen zijn,ik heb wel mijn ideeen,en die hebben absoluut niets te maken met de Goden die gepredikt worden.

Wie heeft God geschapen,laten we het God noemen; God is geenmaterie en kent om die reden geen tijd en ruimte,het heeft geen begin en geen einde,het is onvergankelijk,en kan om die reden niet ontstaan of geschapen zijn,het is er altijd geweest en het zal er altijd zijn.

Wie heeft het evolutiesysteem bedacht,dat is een goeie vraag,als het bedacht zou zijn dan moet het bedacht zijn door een bewustzijn.
Bata_4 | 21-02-2008 17:03
32069 Ons bestaan is en blijft een mysterieuze aanwezigheid.
Gewoon nuchter blijven nadenken en creatieve oplossingen bedenken vormen de eeuwige uitdaging.

Voetstoots dingen aannemen en een met overgave een geloof beleiden [ want dat wordt altijd op hoge toon door de voorganger geëist ] is net zo iets als een heroïneverslaving.

Het denken wordt uitgeschakeld maar het voelt wel comfortabel aan. Tja, ieder het zijne.

Overigens ontken ik niet dat het hogere bestaat, ik zie alleen niet waarom je daar zoveel aandacht voor zou hebben.

Al die mensen die zo met God bezig zijn, doen er misschien verstandiger aan eens hun aandacht te richten op hun buurman bijvoorbeeld.
Tulay Demirel | 21-02-2008 17:32
32073
Overigens ontken ik niet dat het hogere bestaat, ik zie alleen niet waarom je daar zoveel aandacht voor zou hebben


Van de grote wiskundige Pascal is de uitspraak bekend dat men volgens de kansrekening wel in God moet geloven: als deze namelijk bestaat, is de winst voor de gelovige oneindig. Bestaat God niet, dan verliest men niets (Le pari, de gok).

Dit verklaart dat wetenschappers als Cees Dekker met hun ID-theorie zoveel succes hebben.
DIck | 21-02-2008 17:55
32075 Het "nadeel" van Cees Dekker is dat hij overtuigd christen is,dat is jammer.
monkeyman | 21-02-2008 22:57
32088 Tja Bata...

Zonder metselaar blijft een geniaal ontwerp van een architect een waardeloze gedachte op papier. Is Ruudje nou zo geniaal omdat hij goed kan sporten of omdat hij het geluk heeft dat voetbal nr.1 is? Een top korfballer verdient geen reet, maar is geen mindere sportman.

Uiteindelijk hangt alles samen als een team. Inprincipe is iedereen gelijkwaardig maar niet hetzelfde. Het leven is uiteraard zo oneerlijk, maar wat basis principes om elk leven te eren lijkt me wel zo fris.

Wat betreft de scheten, het punt is dat je alleen de opgepoetste buitenkant ziet van alle rijkdom en roem. Het zegt echt NIKS over een persoon en hoe leuk het leven is. OJ Simpson trouwen was ooit een droom, je kunt beter met een vuilnisman gaan trouwen wink

Je mag van mij "je plaats" kennen hoor. Ik zal ook geen illusies hebben wat betreft mijn capaciteiten. Maar ik zal mezelf NOOIT onderdanig gaan opstellen tegenover zogenaamde succesvolle mensen omdat ze meer poen en roem hebben. En ja, dat is een leerproces want ik ben natuurlijk net zo'n sukkel als de rest.

Je zult mij niet zien buigen voor de koningin en als hare majesteit aanspreken. Ze kan een handje krijgen, hoi ik ben Monkey. Daarna zal ik een tirade loslaten waar dat cementhaar spontaan van los schiet.

Als we dit soort mensen eens gewoon aanspreken zullen ze misschien een keer normaal gaan doen. Dat Beatrix zichzelf zo boven het volk vindt staan komt misschien wel omdat wij dit doen.
Tulay Demirel | 21-02-2008 23:31
32089
Het "nadeel" van Cees Dekker is dat hij overtuigd christen is,dat is jammer.


Ook Cees vindt dat elk nadeel zijn voordeel hep. Hij denkt met zijn spelsysteem het casino van zijn leven met winst te verlaten. Mag hij van mij geloven. Mij best. In mijn landje - de Turkse Republiek van Noord-Cyprus - hebben ze 21 (!) casino's. Er wonen allemaal moslims. In de weekenden zitten de casino's vol met grieks-orthodoxe zuid-cyprioten, joodse israeliers en die (schreeuwerige) orthodoxe russen. Die geloven ook - met voorieder hun eigen spelsysteem - met winst het casino te verlaten. Zo ja, er zijn meer dan 72 jonge snolletjes die ze van graag van hun winst afhelpen. Vinden de gokkers paradijselijk. Kom eens langs in de TRNC zou ik zeggen.
Bata_4 | 22-02-2008 08:27
32098 Na een tijdje prietpraat komt uiteindelijk meestal de aap wel uit de mouw: gelovigen gaan ervan uit dat ze bij de Almachtige een streepje voor zullen hebben op de dag des oordeels, alleen maar omdat ze in Hem geloven.

Gewoon eigenbelang dus
Motief : a n g s t.

Voor mensen die zondigen is dat ook wel logisch natuurlijk.
Daarom zitten al die geloofsgemeenschappen ook zo vol met h u f t e r s.
Die zich vervolgens een hooghartige mening aanmatigen over anderen die met open vizier hun lolletje met hun snolletje willen beleven.
DIck | 22-02-2008 17:49
32118 'Gewoon eigenbelang dus.'

Het heeft ook met opvoeding te maken,hoewel ik atheistisch ben opgevoed ben ik steeds meer gaan twijfelen of het allemaal niet meer is dan een ongeluk is,daar heb ik veel argumenten voor,ik begon me ook te realiseren dat als het niet meer dan een ongeluk is onze aanwezigheid nergens over kan gaan,dan is de evolutie doelloos,is de kosmos bewust geschapen dan kan je aannemen dat de evolutie een doel heeft,dus onbewust toch eigenbelang?

Je moet toegeven dat het toch wel een beetje tragisch is om na miljarden jaren evolutie tot de conclusie te moeten komen dat je niet meer dan een ongeluk bent,toch?! haha
Loden Deur | 22-02-2008 18:15
32121 Ja, ook dit is de Kerk...
| 18-03-2008 01:24
33662 http://tinyurl.com/373dtx
Jouw reactie

*naam:

Email:

Onthoud mijn inloggegevens in een cookie

Email mij bij opvolgend commentaar

*Laat zien dat je geen spambot bent door het onderstaande woord te typen:


opmaken van je reactietekst
lees hier de huisregels
xhtml 1.1 · css/2 · rss 2.0 · WAI · site by Patrick Savalle · hosted by Digitux