124 verlichte geesten, 2 doorgeslagen complotters en 6 trollen aanwezig, 3377 leden

RSS-feed van artikelen Twitter-feed van artikelen Zapruder Inc.

Stemmen is instemmen! / reageer

Door Patrick Savalle (Patman), gepubliceerd op 02-03-2010 13:50, 35 reacties, rubrieken: Politiek, Nederland

eKudos NUjij MSN Reporter Facebook Tell-a-friend
Dave | 02-03-2010 17:17
63438 Ik vond het er zo grappig uitzien, dat ik een dergelijk briefje ook maar gelijk op mijn kliko heb geplakt. De kliko knapt er gelijk een stuk van op.

En inhoudelijk: tjsa, we zitten nu eenmaal opgescheept met een democratie hè. En in een dergelijk systeem heeft een hoogleraar in de economie bijvoorbeeld net zo veel stemrecht als een werkloze die de lagere school niet heeft af gemaakt.

Het lijkt me niet nodig dit betoog af te maken, toch ...
democraatus | 02-03-2010 19:48
63439 Hadden we dan maar meer van die werklozen gehad met stemrecht wink
Lugtigheid | 02-03-2010 19:57
63440 ik ga niet stemmen, ze hebben mij te vaak gesteriliseerd. Zo ga je toch niet met het eigen volk om. En als je het toch doet, dan herinneren ze je er wel aan, een dag voor de verkiezingen. En je kan er niets tegen doen, want de server staat in Amerika, daar houden ze ook niet van landverraders, die in plaats van te ijveren voor het eigen volk, het laten uitsterven.
pbelize | 03-03-2010 09:11
63441 Begrijp ik nou goed dat de sterilsatieservers in de VS staan? Je leert hier elke keer weer wat nieuws.
Robbertjan | 03-03-2010 11:33
63442 Tja hate all you want maar als Hagenaar ga ik toch echt wel stemmen om de PVV uit het college te houden.

Geen cultuurbudget, meer blauw op straat om te controleren of iedereen zich aan het verbod van zelfexpressie houdt.

Het wordt echt gezellig in Den haag zo. Nee dan maar achterlijk stemvolk.
Paul2 | 03-03-2010 23:08
63443 Balkenende bijna een derde zetels kwijt,die gaat met verlof
http://teletekst.nos.nl/tekst/105-01.html
Paul2 | 03-03-2010 23:13
63444 Is trouwens bijna geen coalitie uit te brouwen.Niet eigenlijk ,zelfs PVV ,CDA,VVD gaat niet.
Antagonizer | 03-03-2010 23:22
63445 PVV moet je gewoon erin stemmen. Des te eerder komt die onzin tot een eind.
In de oppositie zijn ze veel gevaarlijker dan op het pluche in de coalitie.
Patrick Savalle (Patman) | 06-03-2010 11:47
63481 Ja, mee eens.
hope | 07-03-2010 20:41
63487 Stemmen op de PVV?? Neem dan meteen ook zo'n blonde Beethovencoupe... Daar zou een hoofddoekje best goed bij staan.

In de coalitie zijn ze idd minder gevaarlijk, want zoals je al jaren kunt zien, verlies je heel veel stemmen als je regeert. (Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken)
We nemen dan maar voor lief dat we een aantal jaren voor paal staan in het buitenland, of nog meer halve garen aantrekken die hier wraak willen komen nemen.

Maar Robertjan woont in Den Haag en dan is het wel anders piepen dan wanneer je in een stad woont zonder PVV.

Ik kijk met heel veel belangstelling uit naar de uitkomsten van de landelijke verkiezingen. Wie op de PVV stemt zal op de blaren moeten zitten, wie niet stemt mag niet meer meepraten.
Ik wil wel een regering die meteen een wet maakt om geld terug te vorderen van de grote (bank)graaiers en alsnog boetes oplegt aan diegenen die schuldig zijn aan de ellende .
Ik herinner me nog een drietal hooggeplaatste nederlanders die voor 3 dagen werk in de week bij een Centrale Sociale Instelling miljoenen vingen, de boel verpestten, moesten opkrassen en toen bij de rechter salarisuitbetaling tot de pensioenleeftijd wisten los te krijgen!!
Kunnen we die nog meenemen, als die wet wordt aangenomen?
They Knew | 08-03-2010 00:00
63488 Waarom die angst? Het is nog geen 9 juni! Er zal tegen die tijd best wel een "patsy" beschikbaar zijn, die het "probleem" Wilders oplost! Dat was op 6 mei 2002 het geval met Pim Fortuyn en zo zal het Wilders ook vergaan!

Zo waren er twee Nederlanders, die in 1998 hun wijk namen naar Amerika, beide een vliegschool begonnen in dezelfde staat, beide vlieglessen gaven aan moslims, beide aan een "vliegtuigongeluk" ontsnapte! Yeah, It's just coincedence!
Lugtigheid | 08-03-2010 00:23
63489 nou de server van zapruder staat in Amerika, dat bedoelde ik. niet dat ik plannen heb, maar daar hebben ze niets over te zeggen. De enige plannen die ik heb gaan over een update van een presentatie van vorige maand over java gewoon enkele dia's over hoe je een applicatie start in de netbeans IDE van SUN
Johnito | 08-03-2010 03:52
63490 Eens met Robbert Jan. Ik heb dit keer niet gestemd, omdat ik maar drie maanden in de plaats heb gewoond waar ik had kunnen stemmen. Onmogelijk om dan een goed oordeel over de lokale politiek te hebben.

Inmiddels ben ik sinds vandaag terug in Den Haag, maar als ik net even wat eerder terug zou zijn geweest geweest zou ik zeer zeker tegen de PVV hebben gestemd. Den Haag is eindelijk, na een lange weg, een soort van leuke stad geworden, en dan denkt zo'n clubje PVV-lutsers de boel weer te kunnen slopen, te bepalen wat wij mooi en cultureel erfgoed moeten vinden, en er nog een politiestaat-experimentje overheen gooien ook. Dácht het toch ff niet. Wordt lachen, over vier jaar. PVV zero points.
Robbertjan | 08-03-2010 13:19
63492 Gelukkig zijn ze in DH niet de grootste geworden en in Al,mere wel dus dat wordt aankomende 4 jaar de speeltuin van de PVV.

Grappig als je bedenkt dat Almere eens is opgericht als sociaal experiment.
Paul2 | 08-03-2010 13:30
63493 Zelfs rechtse Elsevier kraakt Wilders nu af
Het PVV gepeupel dat op die site rondschuimt ,loopt uiteraard leeg in de comments .
http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Commentaren/260033/Kwetsende-Wilders-is-premierschap-niet-waard.htm
Geert Wilders toont met zijn beledigende uitspraken in Londen aan nog ongeschikt te zijn voor het premierschap van Nederland. Beschaving en zelfbeheersing, belangrijke eigenschappen voor een premier, zijn bij de PVV-leider ver te zoeken
Tijdens de persconferentie na afloop van de vertoning van Fitna aan een ‘half dozijn’ parlementariërs, omschreef Wilders de profeet Mohammed eerst maar weer eens als ‘barbaar, massamoordenaar en een pedofiel’.

In de overtreffende trap noemde hij de islam ‘gewelddadig, gevaarlijk en achterlijk’ en ‘een fascistische ideologie’.

Freak
En als klap op de vuurpijl heette de Turkse premier Erdogan ‘een totale freak’ te zijn, en waren de leiders van Turkije ‘gestoorden’.

Zolang Wilders meent het te moeten hebben van dit soort ongenuanceerde, platte en kwetsende verdachtmakingen, is hij het premierschap niet waard.
Kiwi45 | 08-03-2010 13:48
63494 Democratie: kiezen wie de baas is.
Vrijheid: eigen baas zijn.

De boel klapt in elkaar, met PVV zal het zelfs iets langer duren dan zonder. Domino D-day komt, welk steentje is Nederland, en wanneer zal het omvallen?
Johnito | 08-03-2010 13:58
63495
Zelfs rechtse Elsevier kraakt Wilders nu af


Min of meer hetzelfde verhaal in de krant van slapend (of langzaam ontwakend) Nederland.
DoubleSide | 08-03-2010 18:03
63497 Vandaag in Zoetermeer bovenstaand stembusaffiche tegengekomen in Zoetermeer. Erg leuk! Had ik gelijk weer iets om over te praten met mijn collega's.
merethan | 08-03-2010 22:43
63498 Die sticker heeft ook in het Streekblad gestaan. Een "ludieke actie van een drietal organisaties".. Welken hebben ze er even net niet bij gezet rasberry
DaBBie | 09-03-2010 10:27
63499 Actie moet nog goed op poten komen te staan, maar: stemniet.nl

De bedoeling is dat er in heel Nederland posters komen te hangen met stemniet.nl.
Niet dat deze actie gaat lukken om de democratie onderuit te halen, maar het is wel een statement wat het nieuws gaat halen. Op de site stemniet.nl gaat een tekst komen waarin bondig uitgelegd wordt waarom deze democratie geen democratie is. Zelf ben ik van mening dat we de media beter kunnen gebruiken voor ons eigen gewin, dit lijkt me een mooie manier.

Op anarchiel gaat er in de toekomst nog een oproep komen voor mensen die mee willen doen met plakken. Hier nog interesse? Ik heb soms wel het idee dat hier voornamelijk gepraat wordt, maar als ik dat fout heb bied ik gelijk mijn excuses aan ^^
DaBBie | 15-03-2010 14:43
63513 Mmmmmmmm...toch enkel praters?
peter v | 19-03-2010 08:37
63526 Volgens deze man staat de uitslag al vast

http://disc.yourwebapps.com/discussion.cgi?disc=234999;article=3230;title=APFN%20MESSAGE%20BOARD
MeMeBot | 31-03-2010 12:44
63565 Ik heb ook niet gestemd.
Er is geen partij waarvan ik kan zeggen dat ik er achter sta, dus waarom zou ik ze dan mijn stem geven?
Aan de andere kant is het denk ik zonde dat mijn stem verloren is gegaan.
Ik vind het dan ook moeilijk om te beoordelen of ik wel of niet moet stemmen.
De democratie zoals deze op dit moment bestaat in stand houden zie ik niet echt zitten.
Maar wat ik anders zou moeten doen vind ik ook moeilijk te zeggen.
DaBBie | 31-03-2010 12:57
63566 @ peter v

De link werkt niet. Materiaal is erg welkom wat sterk onderbouwd is en wat aantoont dat we in een schijndemocratie leven.

@MeMeBot

Ik begrijp wat je bedoeld. Mijn beredenering is meer: Ik weet niet hoe het wel moet, maar ik weet wel hoe het niet moet...
MeMeBot | 31-03-2010 14:11
63568 @ Dabbie:

Dat gevoel heb ik de laatste tijd veel bij dit soort zaken.
Ik blijf maar gewoon een beetje aan modderen en ik zie het allemaal wel...
Hoe verkeerd die instelling wellicht ook is.
DaBBie | 31-03-2010 15:44
63570 En zo veel mogelijk met acties meedoen en opzetten wink
Het werkt echt en het geeft me een enorm goed gevoel.

Verder denk ik dat het tijd is voor de wakkere mensen om samen te komen en een statement te maken. En veeel praten met mensen. Langzaam worden ze wel wakker, maar wat moet er nog gebeuren voor er ECHT genoeg mensen wakker zijn?

Ik ben soms een beetje bang voor het antwoord op die vraag :(
MeMeBot | 31-03-2010 16:09
63571 precies.
En veel mensen haken al af bij het woord "Consperacy theory" of komplot.
Het wordt dan ook wel erg lastig om het beeld dat vast geroest zit in het brein van deze mensen wat betreft de politiek en alles eromheen bij te stellen.
Helemaal als dat in druist tegen alles wat je tot nu toe hebt geleerd.

Voorbeeldje..
Ik kwam 6 jaar geleden ofzo na het lezen van een artikel over fluor bij de tandarts en vroeg om zijn mening, niet op de hoogte zijnde van alles waar ik nu van op de hoogte ben.
Voor de duidelijkheid, het ging dus om de werking van Fluoride in ons lichaam.
Ik vertelde hem wat ik gelezen had over het ontstaan van kanker, en bot vergroeingen, tot bruine vlekken op tanden aan toe.
Hij keek me scheef aan, en ik werd op dat moment uitgelachen door mijn eigen tandarts.

Hoe ga je hem aan zijn verstand peuteren dat alles wat hij in zijn studiejaren geleerd heeft over Fluor, gedeeltelijk niet klopt?
Precies, dat ga je hem niet wijsmaken.
Ik heb er ook geen moeite meer aan besteed, en liet hem lekker uitlachen.
Maar dit geeft wel aan hoe diep dat beeld vast geroest zit.

(http://nl.wikipedia.org/wiki/Fluoridering)
peter v | 01-04-2010 08:07
63573 @ dabbie

Ik had die link van argusoog.org maar is daar niet meer te vinden .
Mensen zijn angsthazen en korte termijn denkers en laten zich voor alles bang maken . Kijk bij vaccineren , de geringe kans op de ziekte en de bijna nulkans op overlijden op korte termijn weegt voor velen ouders zwaarder dan de veel grotere kans op blijvende schade , auto-immuumziekten en kanker met de dood als gevolg op de lange termijn . We wagen het er maar op zegt men dan , hetzelfde gedrag doen ze met stemmen , ze laten zich lijden door korte termijn ingrepen passend bij hun sentiment op dat moment
Lugtigheid | 25-04-2010 22:05
63782 zeg dat klopt niet, mijn huisarts (Hansen) kon mij geen goede medicijnen geven en daardoor heb ik mijn ziektenkostenverzekering opgezegd, ik viel ervan en als je de klanten afwaswater in plaats van medicijnen geeft, dan heeft niemand je meer nodig.
Zo verliesje dus je praktijk, want je klanten verwachten dat je ze beter kunt maken , zelfs als ze niet doorhebben in welke mate ze ziek zijn. MAAR ER ZIJN ER VEEL ERGER, wat dachten jullie van een burgemeester die, in plaats van te ijveren voor het Rotterdamse volk, daar wordt hij voor betaalt, op basis van geruchten er zoveel heeft laten steriliseren dat het uitsterft ???
MeMeBot | 26-04-2010 12:05
63786 Als dat echt zo is zijn de mensen die dat bij zichzelf laten doen er altijd nog zelf bij, hoewel dat geen excuus is en je niet kan verwachten dat iedereen zelf altijd weet wat er met hem/haar aan de hand is, waarvoor hebben we dan nog dokters nodig?
Sowieso snap ik niet dat die burgermeester in dit geval nog met zichzelf kan leven, maar dat zal wel aan mij liggen ofzo :/
Lugtigheid | 30-04-2010 16:20
63840 @at memebot, nee het is anders, ik heb een fataal verkeersongeluk gehad en ik ben nog zover weg dat alles nauwelijks doordringt, maar dat valt mij niet op en ik dacht dat ze mij beter kunnen maken,
MeMeBot | 03-05-2010 11:30
63851 jah idd en dat de doktoren daar misbruik van maken is dan gewoon misselijk.
MeMeBot | 04-05-2010 12:04
63864 Mijn vader heeft een tijd terug op vakantie tijdens een bergwandeling het erg benauwd gekregen, en hij had het idee alsof dat iets met zijn hart te maken had (toen gebruikte hij nog geen medicijnen overigens).
Nu is hij daarna naar de dokter gegaan en die heeft mijn cholosterol verlagende medicijnen voorgeschreven, en nog 2 andere dingen waarvan ik even niet weet wat precies, ik zal die namen eens opzoeken.
Ik krijg het mijn pa niet aan zijn verstand gepeuterd, maar naar mijn idee zijn die medicijnen echt ongeloofelijke troep die je echt niet binnen wilt krijgen.
Hij heeft sinds hij die troep slikt ook meer last van benaudheid gekregen dan voordat hij dat ging gebruiken.
Ik ga uitzoeken wat het precies is, en als het echt erge shit is dan flikker ik het gewoon weg.
Ik zal wel even posten wat het was, misschien handige info voor als iemand anders dat voorgeschreven heeft en het gevaarlijk blijkt te zijn.
MeMeBot | 04-05-2010 16:40
63868 Hmm kan niet editten, typfout!
"en die heeft mijn cholosterol verlagende medicijnen voorgeschreven"
Moet natuurlijk zijn:
"en die heeft HEM cholosterol verlagende medicijnen voorgeschreven"
pieterdeplager | 25-05-2010 15:48
64132 Als je nou op kleine/nieuwe partijen stemt als piratenpartij, partij voor mens en spirit, die opkomen voor privacy.
Dat kan echt wel invloed uitoefenen, dat betekent minder stemmen voor grote partijen en zorgt voor minder machtsconcentratie.
Bovendien zijn GL, Pvdd en D66 voor een bindend referendum, wat dus in feite de macht bij iedereen zou neerleggen.
SP en PVV zijn ook voor meer referenda en tegen het verdrag van lissabon, er valt dus wel wat te kiezen.
Jouw reactie

*naam:

Email:

Onthoud mijn inloggegevens in een cookie

Email mij bij opvolgend commentaar

*Laat zien dat je geen spambot bent door het onderstaande woord te typen:


opmaken van je reactietekst
lees hier de huisregels
xhtml 1.1 · css/2 · rss 2.0 · WAI · site by Patrick Savalle · hosted by Digitux