155 verlichte geesten, 0 doorgeslagen complotters en 7 trollen aanwezig, 3920 leden

RSS-feed van artikelen Twitter-feed van artikelen Zapruder Inc.

The Great Derangement: 911-truthers en reli-freaks / reageer

Door Donkerdoorn, gepubliceerd op 21-09-2008 13:49, 56 reacties, rubrieken: Media, Terrorisme en Oorlog, 9-11, Zapruder, Persoonlijk

image Eigenlijk wilde ik dit stukje “911-truthers zijn laffe producten van de apatische consumptiemaatschappij” noemen. Maar goed, mijn persoontje valt eigenlijk ook onder de definitie voor “911-truther”. Ik geloof inderdaad de officiële uitleg over de gebeurtenissen op 11 september 2001 in New York en Washington niet. Ben ik nu een “loonie complotter”? („Ja, want je schrijft stukjes voor Zapruder Inc!“ Ah, goed puntje) Niet echt, slechts mild hopelijk. Het officiële 911-commissionreport, dat de „officiële lezing“ over de terreuraanslag geeft, is ondertussen vakkundig door verschillende journalisten tot de bodem afgebrand. Verkeer dus in vrij ok gezelschap. Toch, na drie jaar Zapruder maken en stukjes over 911 schrijven, is het ondertussen „uit“ tussen mij en 911. Er valt domweg niets nieuws over te melden en wat vooral tegen begint te staan is de „911-truth movement“, een fenomeen waar we hier ook regelmatig over hebben geschreven. Door het enorm stuurloze en (opvallend) doelloze karakter van deze „beweging“ tikte de klok tot iemand een hilarisch stukje kritiek over het fenomeen zou schrijven. Matt Taibbi van The Rolling Stone is eigenlijk de eerste (na Antagonizer) die „gehakt“ maakt van de beweging en „911-truth“ tevens in een sociale context plaatst. The Great Derangement heet zijn boek. Over 911-truth, corporate Christendom, Amerikaanse politieke corruptie en het verval van het empire USA. 

Geconfronteerd worden met je „jeugdzonden“ is nooit slecht. Ja, ook ik heb alle „Loose Changes“ gezien. Eigenlijk iedere 911-houtje-touwtje-youtube-docu. Zelfs de hilarische „no-plane“ onzin. Veldonderzoek, zeg maar. Talloze sites bezocht, boeken gelezen en me laten verleiden tot diep in de nacht uitlopende, oneindige discussies over exploderende torens en „wargames“. You name it. Been there, done that.

Maar ergens klopt er iets niet. Al die tijd die „debunkers en plotters“ besteden aan discussies die je al 100x voorbij hebt zien komen, de T-shirts, de dvd’s met „Loose Change“, de mailacties. Wat is er gebeurd met de boosheid over de Irak-oorlog? Het Nederland een „oorlog in Afghanistan“ rommelen? Het tappen van onze telefoons en computers? Waarom dat eeuwige gehamer op 911, een Amerikaans probleem, en waarom zo weinig oog en oor voor de problemen die 100% meer tastbaar en verschrikkelijk zijn dan een spectaculaire (en tot de verbeelding sprekende) terroristische aanslag. In Irak is het spreekwoordelijk iedere dag 911. Waarom zijn mensen tot het obsessieve toe gefascineerd door die gebeurtenis, en worden zij gedreven om als een soort jehova-getuige andere mensen van „de leugen van 911“ te overtuigen?

De „911-truth-movement“ is in Nederland nog kinderspel in vergelijking met de VS. Daar begint de beweging letterlijk uit te groeien tot een van de grootste „burgerbewegingen“ ooit. Dat is opvallend in een land dat eigenlijk veel grotere problemen kent. Maar „911-truth“ heeft een onweerstaanbare aantrekkingskracht. Vooral op mensen aan de linkervleugel van het politieke spectrum in de VS.

Matt Taibbi probeert in zijn boek „The Great Derangement“ een beeld te schetsen van het Amerika onder George W. Bush. De VS anno 2008 (of 2007, de tijd waarin het boek geschreven is) laat zich vergelijken met het oude Rome. Een wereldrijk in verval, met alle idiote excessen die daarbij horen. Taibbi onderzoekt vier gebieden: de politieke elite in Washington, Irak, de Cornerstone Church van de radicale pastor John Hagee en de 911-truth movement.

Net als in Nederland is de kloof tussen de politieke elite en het volk onoverbrugbaar groot geworden. Links en rechts bestaan niet meer, slechts een politieke oligarchie regeert, betaalt door het bedrijfsleven en in dienst van het bedrijfsleven. Het spel tussen bijvoorbeeld de kandidaten voor het Amerikaanse presidentschap is eigenlijk alleen nog iets waar de media zich mee bezig houdt. De burger, die verdomd goed ziet dat het allemaal onzinnig is en de beloftes van „change“en „hope“ allang heeft opgegeven, gelooft niet meer in de pulp van de MSM. Gecreeerde tegenstellingen, zoals in Nederland krampachtig de publieke omroep links wordt genoemd, tussen „liberal media“ (die net zo hard in de corporate zak zit) en de rechtse „FOX-en“; het publiek heeft afgehaakt. Murw door decennia’s aan leugens.

Van een Amerikaanse president wordt ondertussen verwacht dat hij alleen maar leugens verkondigt. Dat is normaal. Vanuit Washington valt niets meer te verwachten. De politieke elite is op haar beurt alleen maar bezig om de „schade“ in de publieke opinie beperkt te houden als zij haar agenda, die tegen de wil van het volk gaat, uitvoert. Het beste voorbeeld dat Taibbi aandraagt zijn de democraten, die in 2006 een meerderheid in het huis van Afgevaardigden verkregen door de publieke weerstand tegen de oorlog in Irak. De democraten zette uiteindelijk de oorlog gewoon door. Wat volgde was een historisch theater aan gedraai en gelieg door de democratische partij. De angst voor het electoraat vernietigde na de beslissing om Bush te geven wat hij wilde het laatste restje geloofwaardigheid van de zittende (democratische) politieke elite.

Tegen de achtergrond van de politieke corruptie schetst Taibbi de reactie van het volk: escapisme. Enerzijds in radicaal christelijk geloof, anderzijds in „conspiracy theories“.

Taibbi gaat een half jaar „undercover“ in een van de kerken van de legendarische John Hagee. Hagee is een „rapture“ preker, gelooft in het einde der tijden door alle joden naar Israël te brengen waarna jezus (niet de hippie variatie uit het nieuwe testament) iedereen komt afmaken. Hagee heeft een kerkorganisatie die verdacht veel lijkt op „Al Qaida“ met een „celstructuur“ (zodat in het geval van terreur de kerk blijft doordraaien), ligt in bed met de AIPAC (Joodse lobbyorganisatie. In elke preek moet even Israël en de strijd tegen Iran genoemd worden om iedereen klaar te maken voor het nuken van Perzië. De reactie op het verplichte IsraëlvsIran is bijzonder apatisch. Het interesseert de kerkgangers weinig.) en runt alles als een „church“ corporation. Door de emotionele geborgenheid die de kerk geeft, en het wegcijferen van de ik voor jezus en God, heeft de kerk enorme aantrekkingskracht in een economisch slechtdraaiend Amerika. Taibbi geeft zelf toe dat het moeilijk is zichzelf te blijven in de kerkomgeving die 100% op pure emotionele uitbuiting en indoctrinatie is gericht. De schaduwzijde van deze snel groeiende radicale kerken: ze zijn ultra-agressief en zien echt het conflict in het Midden Oosten als een strijd tussen het goede tegen het kwaade (daarbij flink een handje geholpen door Israël).

Aan de „linkerkant“ wordt Taibbi geconfronteerd met de „truthers“. Na wat opmerkingen over de „truthbeweging“ in de Rolling Stone wordt Taibbi „gepikked“. Activisten staan met borden en leuzen voor de redactie van het blad. Taibbi wordt met honderden emails bestookt, uitgemaakt voor „gatekeeper“ of gezien als deel van het „msn-establishment“. Maar wanneer de „truthers“ worden geconfronteerd met de vraag „hoe heeft Bush&co dit allemaal heeft uitgevoerd“ en „waarom“, blijft het angstvallig stil. Het Project for an New American Century wordt genoemd (en Taibbi gaat daar zelf ook de mist in, de VS zijn nu hard bezig met hun „raketschild“) maar waarom de groep neocons juist net voor hun grote misdaad alles op papier zetten en op internet smijten, is zelfs bij de „truthers“ niet duidelijk. Taibbi schrijft nog een hiliarische conversatie tussen Cheney, Dough Faith, Wolfowitz en Bill Kristol („Without oil we would be Bangladesh with fat people“: Cheney) over de plannen voor 911.

Uit de 911-truther bijeenkomsten die Taibbi bezoekt wordt duidelijk dat de beweging compleet verdeeld is. Vele theorieën, en vele sprekers over 911, maar alle betrokken „truthers“ lijken vooral een ego-showtje af te draaien en in niets concreet te worden. Hiermee lijkt deze „protestbeweging“ een product van zijn tijd. „Kijk, ik ben tegen Bush en waag me aan gewaagde theorieën. Ik voer een strijd.“. Maar de pijlen worden nergens echt op gericht. Er wordt „geshopt“ in controverse maar alles in het veilige en vooral achter de computer. Doelen zijn er niet behalve „zoveel mogelijk mensen overtuigen“ (en daarmee begint „911-truth“ eng veel op John Hagee’s kerk te lijken).

Het pijnlijke van de 911-egoshow: het steekt andere bewegingen aan die mogelijk wel „iets“ van de grond zouden krijgen (iets wat we hier bij Zapruder ook merken). De Amerikaanse vredesbeweging, dat ook al van ineffectieve idiotie aan elkaar hangt, is volledig door „911-truth“ „gekaapt“. De circustent van 911-theorieën weet die beweging volledig te neutraliseren. Daarmee, stelt Taibbi (en daar ben ik het 100% mee eens), is „911-truth“ het grootste geschenk dat Bush ooit in zijn presidentschap heeft gekregen. In plaats zich te richten op de onvoorstelbare corruptie in Washington of de leugens en het kleuterbeleid van de regering Bush aan de kaak te stellen, houdt links Amerika elkaar bezig met.....conspiracy theories.

The Great Derangement is hilarisch, schokkend en confronterend. Ook voor deze volgevreten „conspiracy tikkert“. Maar is vooral een kritiek op onze tijd. De zichzelf opblazende msm, de corruptie en ideaalloosheid van onze politici, het nikserige consumentisme van het westen en de stomzinnigheid van oorlog. Het gekkenhuis wat we allemaal, niemand uitgezonderd, maar gelaten over ons heen laten komen. 

Matt Taibbi: The Great Derangement - A Terrifying true story of war, politics & religion at the twilight of the American Empire (Spiegel&Grau)

eKudos NUjij MSN Reporter Facebook Tell-a-friend
Krek | 21-09-2008 15:24
44092 "De „911-truth-movement“ is in Nederland nog kinderspel in vergelijking met de VS. Daar begint de beweging letterlijk uit te groeiten tot een van de grootste „burgerbewegingen“ ooit"

Onzin. Kijk eens naar de bezoekersaantallen van 911 Blogger, de spreekbuis van de beweging. Totaal inelkaar gezakt.
Inanna | 21-09-2008 15:29
44093
Waarom dat eeuwige gehamer op 911, een Amerikaans probleem, en waarom zo weinig oog en oor voor de problemen die 100% meer tastbaar en verschrikkelijk zijn dan een spectaculaire (en tot de verbeelding sprekende) terroristische aanslag.


Dat is best een dilemma... maar ik herinner me nog hoe het inzicht in de aanslagen van 9/11 mijn politieke visie heeft veranderd. Daardoor kreeg ik een andere kijk op alle andere problemen. En ik merk dat ik niet meer kan meedenken met mensen die nog geloven in die 19 plofmoslims van ObL. Zij zoeken de oorzaken en oplossingen voor alle problemen op de verkeerde plaats, namelijk het bestrijden van de moslims. Daarom gaat volgens mij inzicht in 9/11 vooraf aan een correcte analyse van de andere problemen.

Die No-Plane theorie was trouwens wel een hele slimme CIA-psy-op, na Thierry Meyssan. Verbazend hoe fanatiek sommigen daar in stinken!

Weet iemand trouwens hoe het is afgelopen met Jimmy Walters, de miljonair die al zijn geld besteedde aan het verspreiden van DVD's met No Plane? Het laatste wat we van hem zagen, was in Utrech. Maar zowel hij als zijn website zijn een beetje spoorloos.

Volgens Karate Bob werkte hij samen met de CIA. Maar zijn DVD is inmiddels wel overruled door die stinkende inktvis in het konijnenhol...

Kortom: ik denk dat 9/11 nog steeds een belangrijk onderwerp is, maar vooral niet in de vorm van fanatiek geloven. Analyse blijft noodzakelijk en op de verbanden met andere problemen moet zeker steeds weer worden gewezen. Alleen maar 11 september is inderdaad een religie, zeker als deze de vorm aanneemt van het geloof in die stinkende inktvis.
Donkerdoorn | 21-09-2008 15:31
44095 Misschien kunnen ze hun internetaansluiting niet meer betalen wink

Bovendien, ben jij niet een van die nujij-idioten? Roeptetoeter geïnstalleerd ofzo?
Bata_4 | 21-09-2008 15:36
44097 Die 'truthers' zullen best wel net zo eng zijn als de 'endgamers', en waar mensen zijn, zijn ogenblikkelijk politieke komplotten.

Toch denk ik dat al die aandacht voor mogelijke valse vlag operaties, een volgende valse vlag operatie best wel in de wielen rijdt.

En dat is positief. Kijk maar naar die oorlog tegen Iran.

Rolling Stone tenslotte is ook maar een ijdel blaadje geschreven door mensen die gewoon graag veel geld verdienen en heel 'interestant doenderig' een plaatsje in de spotlights willen. Maar een maatschappelijke voortrekkersrol ?
Johnito | 21-09-2008 15:39
44098
In plaats zich te richten op de onvoorstelbare corruptie in Washington of de leugens en het kleuterbeleid van de regering Bush aan de kaak te stellen, houdt links Amerika elkaar bezig met.....conspiracy theories.


Volgens mij is dat niet werkelijk een links/rechts-kwestie. De meeste bruikbare Amerikaanse informatie komt tot nu toe vanuit mild-conservatieve hoek, in mijn ervaring. Links slaat 9/11 juist grotendeels over.

Niettemin vind ik dat de 9/11-discussies onder "truthers" zich te veel richt op de technische kant van het verhaal, en te weinig op de (plugalert) geopolitieke kant.

Democraatus stelt trouwens terecht:

Als 911 het startschot vormde tot invoering van de al langer klaarliggende plannen voor een politiestaat (Patriot Act, Homeland Security, etc) en de War on Terror, vormt het VOORSTEL het startschot van Deel 2 van het voorschrijdende facsisme in de VS (versmelting overheid met corporaties). Als kleine Democraatus dit aan kon zien komen, konden toezichthouders dit ook. Er is bewust op deze problemen aangestuurd, en de oplossing middels het VOORSTEL lag natuurlijk al klaar. Aan de 14 principes van fascisme wordt steeds beter voldaan.
Johnito | 21-09-2008 15:40
44099 @Bata4:
Toch denk ik dat al die aandacht voor mogelijke valse vlag operaties, een volgende valse vlag operatie best wel in de wielen rijdt.


Ik ben er niet zo zeker van dat de aanslag in Islamabad geen false flag is.
galaxy | 21-09-2008 16:19
44102 Eerst stel je:

*** Daar begint de beweging letterlijk uit te groeiten tot een van de grootste „burgerbewegingen“ ooit. ***

Vervolgens eindig je je rant met de conclusie dat de boel een beetje ingeslapen is.

Beetje tegenstrijdig lijkt mij...

Voor mij is 911 nog zo actueel as hell, juist omdat het zo'n enorme impact zou hebben. Denk aan Patriot act, 2 illegale oorlogen, en een derde die eraan komt.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat 911 het touw is waarmee Boes & consorten uiteindelijk aan opgeknoopt gaan worden.

Zit een voordeel en een nadeel aan. Voordeel; boes & co weten nu dat een volgende false flag extra kritisch bekeken zal worden, en dat is tegelijkertijd het nadeel. Ze zullen het dan een stuk minder amateuristisch aanpakken.

Tenslotte; 911 heeft mij persoonlijk de ogen geopend, waardoor ik op sites als ZR en aanverwante terecht ben gekomen, en waardoor ik ben gaan inzien dat er nog veeeel meer mis is in deze "zeitgeist" Een politiek ontwaken derhalve.

Uiteraard heb ik vrienden, collega's, en kinders ook met de neus op de feiten gedrukt. Die verspreiden het weer verder, waarbij ik hoop dat dit ondergronds smeulende brandje uiteindelijk tot een flinke uitslaande brand uitgroeit.
Ik denk dat er geen betere katalisator dan 911 is om de mensen wakker te maken, en in te laten zien dat er hier in eigen land een heel hoop dingen verschrikkelijk mis zijn.

Amen...
Donkerdoorn | 21-09-2008 16:31
44104 Zoals gezegd, 911 is geen onderwerp waar je politieke verandering mee zal bereiken. Dat is een illusie. Een droombeeld dat veel mensen najagen omdat ze eigenlijk geen echt antwoord kunnen formuleren of actie kunnen ondernemen tegen politiek en bedrijfsleven.

In zeven jaar heeft de 911-beweging geen enkel argument op tafel gelegd om Bush op te hangen. Dat deed Dennis Kuncich dit jaar pas. Tevergeefs. En hij pakte Bush op zijn ongelovelijke fuck-ups rond 911. Gaat het om het doel of gaat het om de middelen?

De Bush administratie reageerde op 911 met een leugen: "They hate our freedom". En Bush&maffia;zijn door blijven liegen. Tot nu weer 600 miljard dollar richting staatsbalans wordt overgebracht om Wallstreet voor hun incompetentie af te betalen. Irak, Katrina, Afghanistan, 1000x bullshit terreuralarm. Iedere keer als Bush zijn bek opentrekt snapt mn neefje van 3 dat ie uit zn nek lult......en dan moet 911 het grote breekijzer worden?

Get the f.....out of here....
| 21-09-2008 17:09
44105 Leuk dat het boek The Great Derangement gecategoriseerd is onder /home/books/humor. Klinkt bemoedigend
democraatus | 21-09-2008 17:09
44106 Ik vrees dat het breekijzer zou worden (i) verlies van je baan en/of (ii) een niet meer werkende PIN-automaat. Actie komt vaak voort uit direct geraakt eigen belang. Heel veel mensen vinden Irak of andersoortige schandalen in de wereld een ver van hun bed show.

Het is bende, uitgevoerd door een slimme sluwe kliek, gesauveerd door de massa. Een 1-2'tje.
| 21-09-2008 18:04
44107 Niemand ander dan de overheid bepaalt hoe het werkt en wat de mens dient te geloven. Geloof en angst, daar kunnen ze wat mee....Godverdomme, geniaal toch!
Inanna | 21-09-2008 18:26
44109
Bovendien, ben jij niet een van die nujij-idioten?


Boze bui, Donkerdoorn? Ik vind mijn verzameling Nujij niet idioot! Het per slot maar een minuutje werk om er een te plaatsen. In de hoop dat het helpt... wink
| 21-09-2008 18:42
44112 het steekt andere bewegingen aan die mogelijk wel „iets“ van de grond zouden krijgen (iets wat we hier bij Zapruder ook merken).

Na de 911-truth movement, komt Mijn Partij. U weet wel www.mijn-partij.nl.

Aardig tekstje. Waar de truthers vooral mee kampen volgens mij is de shock van het besef dat het is zoals het is. Daardoor blijven truthers in een rondje draaien en komt men niet tot concrete aanpak van de problematiek.
| 21-09-2008 19:05
44116 Scherpe reakties hier, mijn complimenten. Ik pieste in mijn broek toen ik die torens zag imploderen. (ik zag het meteen (CD))Er ging die dag zoveel fout, dat we er alleen daarom nog steeds zijn! De oktober-surprise zal de aandacht wel weer verleggen...
Weet je dat het helemaal niet leuk is om alles te weten? Onsterfelijk te zijn, en er niets aan te kunnen veranderen....
Shit!
Als je het uit kunt leggen, legt men je om. Chemtrails(borium=het zit al in het woord ), fluoride en....houden ons mak.
Ik was 13 toen ik besloot om voor "de waarheid" te gaan. Had ik het maar nooit gedaan. Ik ben nu 25 jaar verder en kijk er dwars doorheen. Alles!
Ik ben geen getuige hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik wilde weten hoe het nou feitelijk en echt zit. Wat is waar?
Daar gaan we weer, is mijn conclusie.
Jammer , denk ik ook.
Als je tegenwoordig nog echt wat wilt kunnen melden zul je anoniem moeten zijn..
Het is oorlog! Ik zoek onderduik adressen. Ik wil in de bieb en internetcafes mijn en dus ook ons verhaal anoniem kunnen vertellen. Droog plekkie en geen vragen is genoeg....
Anoniem is echt heel moeilijk, nu!
Uiteindelijk word je er vrolijk van, als je alles echt snapt.
Maar, doe dat maar is, en waarom ik?
Als ik het snap wil niet zeggen dat jij het zult snappen. Weet je wel wie je bent?
Het snappen is al snel net zo cryptisch als Nostradamus.
Ik heb Nostra bekeken(20 jaar terug) maar er klopt niets van. Je kunt er hooguit alle kanten mee op.
Het is nu ff geen spelletje.....
Zaplog, zapruder.
Wake up!
Ik wil graag heel snel heel erg anoniem zijn, en dan kan ik niet meer terug! Da's gevaarlijk ja, maar dat heb je in tijden van oorlog.
Jammer dat WE het niet snappen, en ik nog wel.

Als ik het zeg kan ik nooit meer terug.
Dat ken mij niet schelen.
Het was er altijd al.

Onderduikadressen en geen vragen.
Ik zal het je uitleggen zolang ik kan.
Ergens....
Johnito | 21-09-2008 19:06
44117 Ik wil wel concreet worden Lucifer:

-Terugtrekken uit Afghanistan

-Weg uit de Navo,

-Openbaar parlementair onderzoek naar Irak

-Nederland moet zich tevens inzetten voor internationaal war-on-terror-tribunaal

-Burgers niet bij voorbaat als potentiële verdachten zien in de wetgeving en handhaving

-En wie te risicovol met mijn geld gokt, mag de schade zelf terug betalen (alvast even een hint naar o.a. de pensioenfondsen)

-Referendum over het Verdrag van Lissabon (eufemisme voor Europese grondwet) en over alle onderwerpen die het algemeen belang aan gaan.

Om te beginnen.
vgpsoftware | 21-09-2008 19:09
44118 Ik besteed mijn energie niet aan het overtuigen van anderen. Na zoveel jaar kan iedereen voor zichzelf via internet op zoek naar antwoorden. Als ik de gebeurtenissen rond 9/11 niet zelf meegemaakt zou hebben had ik mij ook niet laten overtuigen door anderen.
| 21-09-2008 19:24
44119 Is dit nou zoektzelf maaruitsoftware? vgp.. ..
Instantly. Obviously. Het is ZO simpel/.
Feitelijk WIL ik het niet eens uitleggen. Wat heb je eraan?
Stomheid regeert! En ik ben geen Bak Ellende.
Bata_4 | 21-09-2008 20:19
44123 Of 911 nou wel of geen breekijzer zal zijn, de neocons hebben natuurlijk wel een heel groot geloofwaardigheidsprobleem gecreërd, ook voor anderen.

Wat ze ook zeggen, zelfs het driejarige neefje van Donkerdoorn gelooft er bij voorbaat helemaal niets van.

Het leugenachtige van eigenlijk alles wordt steeds opnieuw pijnlijk blootgelegd.
Deze week het financiële systeem.

Maar men begint daar best wel een beetje genoeg van te krijgen, van al die zwetsers.
In Buitenhof vandaag veegde Max Pam behoorlijk de vloer aan met economen.
Hij vond economie net zo wetenschappelijk als astrologie.
Grappig vooral omdat de vorige spreker een econoom was die op de loonlijst van Goldman Sachs stond.

Deze sfeer van bedonderen en in de maling worden genomen, daar gaat de politiek nog spijt van krijgen. Mensen hebben nou eenmaal een romantische behoefte aan idealen. Kijk maar naar Latijns-Amerika.
En die behoefte zal groter worden, naarmate het consumentisme mindert.
Bata_4 | 21-09-2008 20:30
44125 @Johnito

Van Pakistan begrijpt helemaal niemand iets. Zelfs Pakistanen niet. Het is ongetwijfeld het meest absurde land wat er bestaat. Om met Maxima te spreken: de Pakistaan bestaat niet. En daarom doet iedereen maar wat. Gefinancierd met hoeveelheden narcopoen, waar Colombia nog jaloers op kan zijn.
Krelaag | 21-09-2008 20:47
44128 Ik deel de mening van vgp. Wie geïnteresseerd is in 'waarheid' gaat er uiteindelijk zelf naar op zoek. Heeft niks met een 'zoek het maar uit mentaliteit' te maken.

Los daarvan ben ik wel degelijk blij met een platform als Zapruder. De kar moet hoe dan ook getrokken worden grin
| 21-09-2008 21:14
44131 Yep blurp de rozen
Je voelt het in je hart en heel je wezen, waarom mag er niet echt over gepraat worden?
Krelaag | 21-09-2008 21:40
44138 Niemand beweert hier dat je niet mag praten. Maar sommigen wachten liever af tot iemand iets vraagt, that's all.
FotonX | 22-09-2008 08:16
44153 Omdat 9/11 zo'n schandalige brutale actie van de NWO was, hoopt iedereen dat dit wel het breekijzer wordt om het hele verhaal bloot te leggen.

Maar helaas zijn de belangrijkste nieuwsoutlets volledig in handen van de NWO.

Zij kunnen iemand door de kop schieten en vervolgens via de media laten weten dat iemand anders de dader was, compleet met profiel en motieven.

Dat is het grote probleem.

Mensen zitten nog altijd voor de buis... pak je fiets en rijdt op een avond door de gemiddelde buurt heen; 9 van de 10 huizen hebben de TV aanstaan....
Patrick Savalle (Patman) | 22-09-2008 09:21
44155 Wie is dan die NWO? Daar heeft nog nooit iemand antwoord op gegeven. Naam, adres, woonplaats.
| 22-09-2008 10:03
44159 Wie is dan die NWO? Daar heeft nog nooit iemand antwoord op gegeven. Naam, adres, woonplaats.

http://www.nieuwewereldorde.nl
sandman | 22-09-2008 13:08
44174 Ik zie 911 wel degelijk als een breekijzer, het begin van het opentrekken van een enorme beerput.
Juist omdat het zo opzichtig en overduidelijk een valse vlagoperatie is geweest. En wel de meest recente, want het verschijnsel op zich is idd niet nieuw.

Als mensen niet overtuigd worden dat 911 een falseflag op is, hoef je ze volgens mij ook niks anders onder de neus te duwen, want dat eten ze dan ook niet op.
Of overtuigd worden, liever iets in de trant van "geïnteresseerd raken".
| 22-09-2008 14:04
44179 Patman speciaal voor jou http://www.whodidit.org/cocon.html
Patrick Savalle (Patman) | 22-09-2008 16:10
44191 Ow, dus de NWO is gewoon Bush en co?

Wat is er gebeurd met de mensen achter de schermen, de lizzards, de shapeshifters en de banksters?
galaxy | 22-09-2008 17:03
44199 Hou je niet zo dom, Patman.
Je weet wel beter.
De lieden achter de schermen (banksters) trekken aan de touwtjes.
Je weet wel hoe dat in het bedrijfsleven gaat.
Directie = strategische beslissingen.
Management = tactische belissingen.
Werkvloer = operationele beslissingen.
FotonX | 22-09-2008 17:25
44201 Alle grote organisaties hebben een kleine structuur aan de top.
11 september is bedacht door een klein aantal misdadigers die controle over media, geheime diensten en het leger hebben. Die kleine structuur is de NWO.
Arie Penanus | 22-09-2008 22:51
44225 De 9/11 waarheidbeweging heeft veel weg van religieuze bewegingen. Ze spreken zich voortdurend tegen. Trouwens, vele van hen zitten ook in religieuze groeperingen en zien hier het bewijs van het komende einde.
De media is onder controle van een NWO, maar al het zogenaamde bewijs wordt geleverd door de media, maar natuurlijk zijn ook daar weer kronkels voor te vinden om dat uit te leggen. Mensen hebben geen vragen meer, maar zijn overtuigd. Eng gedrag. Ook hier wordt veel geld verdient. De leiders in deze bewegingen lopen binnen.
Loop als een schaap de kudde acterna en vind jezelf deskundig, in ieder geval gedraag je als zodoende. Je hebt immers alle knip en plak documentaires gezien. Dat wordt ook wel onderzoeken genoemd. Mocht je niet overtuigd raken dan ben je nog niet wakker, een poortwachter of in de ban van Satan.
Over het bestaan van God kun je interessante discussies voeren. Over wereldheerschappij ook. Maar zolang je niet eens in de buurt bent geweest van een van beiden pretendeer dan niet te weten hoe alles in elkaar zit. Want dan ben jij nog niet wakker.
Patrick Savalle (Patman) | 22-09-2008 23:11
44230
Ook hier wordt veel geld verdient. De leiders in deze bewegingen lopen binnen.


Denk je? Geef eens een voorbeeld.
Patrick Savalle (Patman) | 22-09-2008 23:13
44231
Hou je niet zo dom, Patman.
Je weet wel beter.
De lieden achter de schermen (banksters) trekken aan de touwtjes.


Daar gaat het helemaal niet om. Dat is logisch. Echter de NWO is dat zogenaamd eeuwenoude broederschap van Satans-aanbidders. En dat vind ik nogal een stap. Dus mijn vraag: wie zijn de lieden achter de schermen,

'Gewoon' de elite, of de NWO? Nogal een verschil.
atmosphere | 23-09-2008 01:37
44246
Niettemin vind ik dat de 9/11-discussies onder "truthers" zich te veel richt op de technische kant van het verhaal,


En van die technische kant die de truthers brengen deugt nu juist geen drol, alleen is die kant nog veel te weinig fatsoenlijk tegengesproken. Er wordt een totaal plaatje gevormt dat gebaseerd is op technische onjuistheden. Denk bijvoorbeeld aan foto's van de zogenaamd met thermiet doorgesneden staal profielen.( in werkelijkheid is dit het werk van een thermische lans )
FotonX | 23-09-2008 06:15
44249 De elite is de NWO
Arie Penanus | 23-09-2008 15:49
44305 Patman:


Wat dacht je bijvoorbeeld van Alex "buy my dvd" Jones met zijn radioprogramma en diverse websites. Dat is een voorbeeld.
De Katholieke kerk is er nog een.

Met de vraag in reactie 44230 impliceer je dat je van niks weet.
Voor deze keer reageer ik op je verbaasde kinderlijke vraag. Bij deze.

Geen vragen stellen a.u.b. waar je zelf het antwoord op weet.
| 23-09-2008 16:30
44313 "De lieden achter de schermen (banksters) trekken aan de touwtjes." Oh ja, dus deze mensen hebben op een morgen besloten om failliet te gaan?? Give me a break. Zoals Patman terecht stelt: ben eens concreet, bijvoorbeeld naam van die bankster graag... En waarop baseer je dan zijn invloed? Geld?
atmosphere | 23-09-2008 18:52
44329
Alle grote organisaties hebben een kleine structuur aan de top.
11 september is bedacht door een klein aantal misdadigers die controle over media, geheime diensten en het leger hebben. Die kleine structuur is de NWO.


Dit gaat inderdaad op godsdienst lijken, iets dat niet zichtbaar is in staat achten tot nagenoeg alles.
They Knew | 28-09-2008 21:19
44714 @Arie Penanus

Kan jij mij misschien even uitleggen, wat er mis is met Alex Jones? Dat is in mijn ogen nog één van de Amerikanen, die nog een beetje tegengas geeft, de rest is blubber! En wat die "buy my dvd's" betreft, dat valt ook wel mee, die zijn een paar dagen later gratis op Google of YouTube te bekijken, Truth Rising, Fabled Enemies! Hij geeft het zelf al aan; "Make copies and distribute them"! Derving van inkomsten! Je moet niet alleen de dingen in je grijze massa opslaan, die je graag wilt horen!
De katholieke kerk is mij duidelijk!
They Knew | 28-09-2008 22:09
44727 En omdat de discussie over het "Europees Parlement is te laf......" is gesloten, nog even een reactie voor onze "Heilige Profeet"; "Het feit, dat er dossiers van ENRON e.d. lagen opgeslagen in dat gebouw, dat zowel WTC 1, 2 en 7 toe waren aan renovatie ter waarde van $1 miljard, vooral voor het verwijderen van asbest, geeft in mijn ogen voldoende motief, om die gebouwen als puddingen in elkaar te laten zakken! Zeker als je er van te voren verzekeringen op heb afgesloten!
Wil ik het nog niet eens hebben over de duizenden "First Responders" die nu met ademhalingsmoeilijkheden zo niet met kanker opgescheept zitten! Genees jij ze, "Heilige Profeet"! Maar, je blijft een grote vent hoor HP!

Daar komt nu nog de verklaring van Barry Jennings bij, dat er zich explosies in WTC 7 hebben voorgedaan, nog voordat WTC 1 en 2 waren ingestort!
Alleen, Barry Jennings kan het niet meer navertellen, want die is twee dagen voor het uitkomen van het definitieve NIST rapport, op duistere wijze overleden!
En zijn mede compaan, Michael Hess weet opeens niets meer, wat er zich in WTC 7 op 11-09-01 afspeelde! Ja, zo kan ik ook oud worden!
They Knew | 28-09-2008 22:58
44732 Dit wil ik er nog even aan toevoegen.
Zolang HP geen gebruik maakt van onafhankelijk media, want die bestaan gewoonweg niet, hebben wij van zijn commentaar, niets te vrezen! Het is ons woord, tegen het zijne en ik denk dat onze argumenten zwaarder wegen, dan de die van hem! Laat dat even duidelijk zijn!
Heilloze Profetie | 29-09-2008 00:30
44738 Laat dat even duidelijk zijn!

Jah! Lekker puh! Tis toch wat. Artikel gelezen? Matt Taibbi schrijft in zijn boek over gelijke figuren als jij. Je laatste 2 reacties zijn een mooie illustratie van zijn bevindingen.
They Knew | 29-09-2008 00:53
44742 Niet schelden :RED
Heilloze Profetie | 29-09-2008 01:03
44744 Niet voeren :RED
They Knew | 29-09-2008 02:25
44749 @Heilloze Profetie

Welk artikel? Wie is Matt Taibbi? Hoezo, gelijke figuren zoals ik? Wat is er mis met mijn laatste twee reacties? Zijn feiten, HP! Net zo, als het feiten zijn dat, Barry Jennings dood is en Michael Hess opeens van niets weet!
Wij blijven maar in toevalligheden geloven, hé HP! Het zal wel een hartstilstand zijn geweest! Maar ja, het feit blijft, ook jij maakt gebruik van media die niet onafhankelijk is, dus wie heeft er nu gelijk? Dan schaar ik mij achter de FEITEN van de verklaringen van William Rodriques, Norman Mineta en het FEIT, dat het hele WTC 7 verhaal, door Philip Zelikow buiten het 9/11 commissierapport is gehouden! Bush en Cheney, die geen verklaring onder ede wilden afleggen! En dat onder het mom van nationale veiligheid! De Presidential Daily Briefing van 6 augustus 2001 is ook nog steeds niet boven water! Hoe zit het met de vragen van Cynthia McKinney aan Donald Rumsfeld, over de vermissing van $2,3 miljard? Dat geeft iets meer houvast, van hoe het ongeveer gegaan kan zijn op 9/11! Nogal gevoelig, hé HP?
Heilloze Profetie | 29-09-2008 14:55
44784 Welk artikel? Wie is Matt Taibbi?

Jij reageert hier dus zonder het artikel te hebben gelezen? Veelzeggend weer. Je ziet 9/11 staan en je vliegt er als een kip zonder kop op af om jezelf eens een lekker potje mentaal te masturberen. Het ironische is dat het artikel nu juist daarover gaat.
They Knew | 29-09-2008 22:58
44829 @Heilloze Profetie

Ja, vindt ik eigenlijk niet nodig! Zeker, als debunkers de discussie een andere wending proberen te geven! Ik heb ook al genoeg gezien op Popular Mechanics!
Probeer het van twee kanten te bekijken, maar vreemd genoeg wordt ik steeds naar de complot kant getrokken! Misschien dat daar wat logischer nagedacht wordt! Het zou zo maar kunnen!

Als Bush, Cheney, Rice, Rumsfeld, Wolfowitz en Zelikow voor een oorlogstribunaal terecht staan, ja, dan kan ik daar mentaal wel een orgasme van krijgen! Ik kick wel op gerechtigheid, jij niet?

In de week van 9/11 heb ik voor het eerst, Fahrenheit 9/11 gezien! Ik vond het wel een veelzeggend stukje, toen Michael Moore in Washington was, om zoons van congresleden te strikken voor de oorlog in Irak! Hieruit blijkt maar weer, dat het Amerikaans patriotisme, maar in bepaalde lagen van de bevolking voorkomt! Ook dat is veelzeggend!

O, voor ik het vergeet, heb je Truth Rising en Fabled Enemies al gezien? Moet je zeker doen, anders kom je nooit achter de waarheid!
Heilloze Profetie | 30-09-2008 00:02
44834 Probeer het van twee kanten te bekijken, maar vreemd genoeg wordt ik steeds naar de complot kant getrokken!

Hou jezelf nou niet zo voor de gek, jij hebt de verschillende kanten van het verhaal helemaal niet langs dezelfde kritische meetlat gelegd. Je hebt enkele complotfilmpjes gekeken en wat complotsites bezocht en dat is je eindstation gebleken. De vlakke leercurve, het totale gebrek aan reflectie, de welwillende onwetendheid: je bent een clown, een online freakshow.
They Knew | 30-09-2008 00:49
44844 @Heilige Profetie

Hoe weet jij, waar mijn kritische meetlat ligt, wijsneus? Weerleg eerst maar eens de FEITEN, dan praten wij wel eens verder! Die populaire uitspraken van jou zijn van niets of generlei waarden! M.a.w. het heeft niets inhoudelijks, ik heb er niets aan, als jij mij een clown noemt, een online freakshow! Dat geeft alleen je eigen zwakte aan en niet de mijne!
Ook deze reactie van jou is weer veelzeggend, kom eens met iets origineels!
Het weerleggen van FEITEN bijvoorbeeld, zou van jou kant héél origineel zijn!
Ja, ik geef maar een hint! Over onwetendheid gesproken!
Heilloze Profetie | 30-09-2008 09:56
44860 Hoe weet jij, waar mijn kritische meetlat ligt, wijsneus?

Aan je commentaar hier en enige ervaring met "truthers". Jij bent helemaal niet geinteresseerd in de "truth" maar je gebruikt 9/11 als een kapstok om je egootje te bevredigen. Misschien moet je donkerdoorns artikel eens lezen.

Om dit nog even te stipuleren zal ik een paar van jouw "FEITEN" (ja, schreeuw het er maar uit, stel je voor dat niemand op het internet je hoort!) belichten:

Bush en Cheney, die geen verklaring onder ede wilden afleggen!

Ja want als ze wel onder ede een verklaring zouden afleggen dan hadden ze niet kunnen liegen zeker? Als het een complot was geweest dan hadden ze juist een verklaring onde ede gegeven om niets aan het toeval over te laten.

De Presidential Daily Briefing van 6 augustus 2001 is ook nog steeds niet boven water!

Dat is ie wel, hij is openbaar gemaakt.

Hoe zit het met de vragen van Cynthia McKinney aan Donald Rumsfeld, over de vermissing van $2,3 miljard?

Die 2,3 biljoen dollar is in de eerste plaats niet echt vermist geweest en het was in februari 2002 al teruggebracht tot 700 miljard dollar. Het ging nl om een computernetwerkprobleem.

Enzovoorts... Dit is nou waarom jouw toneelstukje van het zogenaamd geinteresseerd zijn in de "FEITEN" je tot een clown maakt. Maar ga er gerust mee verder hoor, ik vermaak me wel met deze interactieve show.
They Knew | 03-10-2008 02:13
45026 @Heilloze Profetie

Hoe weet jij, waar mijn kritische meetlat ligt, wijsneus?

Aan je commentaar hier en enige ervaring met "truthers". Jij bent helemaal niet geinteresseerd in de "truth" maar je gebruikt 9/11 als een kapstok om je egootje te bevredigen. Misschien moet je donkerdoorns artikel eens lezen.

Heb jij je eigen commentaren hier wel eens onder de loep genomen als "debunker". Ben jij wel geinteresseerd in de "truth", maar kan jou egootje de werkelijke "truth" niet aan! Denk jij, dat je te maken hebt met iemand die geen ervaring heeft met "debunkers"? Heb jij wel eens gehoord van "Pitbulls"? Niet? Nou, dan heb je er nu één gevonden!

Die wijsneus blijft staan, dat begrijp je zeker wel!

Het eerste FEIT wat jij belicht, daar geef je in de allereerste zin al het antwoord, meineed! De rest is een verzinsel van jezelf! Blijft het FEIT, dat er schriftelijk dan wel via beeldmateriaal NIETS MOCHT worden vastgelegd!
Was dit je even ontgaan "Heilloze Joker"?

Het tweede FEIT wat jij belicht, als je dat al belichten kan noemen, heeft dat te maken met het "opdreun verhaaltje" aan Ben- Veniste? Ik heb wel eens wat zwaardere "debunkers" tegenover mij gehad! Wat je vooral niet moet doen "Heilloze Joker", is jezelf overschatten!

Het derde FEIT wat jij belicht is, of een "natte droom", of een "duimzuiger" geweest! In mijn opinie, heb jij nog een hoop inlees werk te doen, maar dat zal jou egootje waarschijnlijk niet aankunnen!

Enzovoorts... Dit is nou waarom jouw toneelstukje van het zogenaamd geinteresseerd zijn in de "FEITEN" je tot een joker maakt. Maar ga er gerust mee verder hoor, ik vermaak me wel met deze interactieve show.

Sorry, dat ik het laatste gedeelte van je reactie heb gekopieerd , ik heb alleen het woordje "clown" in "joker" veranderd, ik hoop niet dat je mij dat kwalijk neemt! Voor de rest klopt het ongeveer wel!
Dit is mijn manier van populair reageren! Capice!
Marcus | 03-10-2008 03:02
45027 HP, zijn die verklarende animaties gebaseerd op verifieerbaar realistische simulaties van om het even welke instorting op 9/11 al klaar?

Steeds meer mensen krijgen idiote ideeen over die dag, dat zou een hoop rust kunnen brengen.
Heilloze Profetie | 04-10-2008 12:33
45114 Heb jij je eigen commentaren hier wel eens onder de loep genomen als "debunker". Ben jij wel geinteresseerd in de "truth", maar kan jou egootje de werkelijke "truth" niet aan!

Ik voel me comfortabel bij de feiten, jij niet. Jij hebt complot soundbites nodig als "verklaring" om nog een beetje houvast op de grote boze wereld te hebben.

Denk jij, dat je te maken hebt met iemand die geen ervaring heeft met "debunkers"? Heb jij wel eens gehoord van "Pitbulls"? Niet? Nou, dan heb je er nu één gevonden!

Ik denk dat ik te maken heb met een idioot die 9/11 gebruikt om mentaal nog een beetje aan zijn trekken te komen.

Het eerste FEIT wat jij belicht, daar geef je in de allereerste zin al het antwoord, meineed! De rest is een verzinsel van jezelf! Blijft het FEIT, dat er schriftelijk dan wel via beeldmateriaal NIETS MOCHT worden vastgelegd!
Was dit je even ontgaan "Heilloze Joker"?


Wat is je punt nu? Wat moet dit bewijzen? Maak er maar eens een mooi consistent verhaaltje van, je zal de eerste complotter zijn die dat lukt.

Het tweede FEIT wat jij belicht, als je dat al belichten kan noemen, heeft dat te maken met het "opdreun verhaaltje" aan Ben- Veniste? Ik heb wel eens wat zwaardere "debunkers" tegenover mij gehad! Wat je vooral niet moet doen "Heilloze Joker", is jezelf overschatten!

Die leercurve is wel erg vlak bij jou: de PDB van 6 aug 2001 is al meer dan 4 jaar geleden declassified en openbaar gemaakt. Al ruim 4 jaar lang heb je de mogelijkheid gehad om die amper 2 kantjes tekst tot je te nemen. Het is weer veelzeggend.

Het derde FEIT wat jij belicht is, of een "natte droom", of een "duimzuiger" geweest! In mijn opinie, heb jij nog een hoop inlees werk te doen, maar dat zal jou egootje waarschijnlijk niet aankunnen!

De feiten vallen niet mee voor je he? Dus doen we het maar af als "natte droom" en "duimzuiger" zodat je je er niet meer druk over hoeft te maken. Mooi voorbeeld van cognitieve dissonantiereductie.

Sorry, dat ik het laatste gedeelte van je reactie heb gekopieerd , ik heb alleen het woordje "clown" in "joker" veranderd, ik hoop niet dat je mij dat kwalijk neemt! Voor de rest klopt het ongeveer wel!
Dit is mijn manier van populair reageren! Capice!


Tja, het tekent je onmacht.
Heilloze Profetie | 04-10-2008 12:52
45116 HP, zijn die verklarende animaties gebaseerd op verifieerbaar realistische simulaties van om het even welke instorting op 9/11 al klaar?

Vast wel, waarom vraag je dat aan mij? De wetenschappelijke commune heeft zulke 'verklarende animaties' niet perse nodig. Je standpunt is derhalve ook nogal vreemd. Want wat is in jouw ogen realistisch en wanneer is een animatie verklarend? Door bewust zo vaag te blijven creeer je een positie waar je constant de 'goalposts' kan verschuiven en er een onherleidbare tautologie van kunt maken.

Het is een beetje als dat gelovigen antwoorden met "bewijs maar dat God niet bestaat" als rechtvaardiging voor hun geloof. Een omgekeerde, onmogelijk te bevredigen bewijsvoering.

Steeds meer mensen krijgen idiote ideeen over die dag, dat zou een hoop rust kunnen brengen.

Dat "steeds meer" is wishfull thinking. Figuren die nu nog in 9/11 "truth" geloven zijn toch niet meer te overtuigen met welk materiaal dan ook. Ze willen namelijk niet overtuigd worden, het zijn reli-freaks geworden en hun kerk is het internet.
They Knew | 05-10-2008 19:20
45170 @Heilloze Profetie

Het is wel lachen met jou, hé HP! Ook ik heb een klein addertje onder het gras, in één van mijn reacties verborgen, waaruit blijkt, dat ook jij de waarheid niet in pacht hebt Wat dat wel niet zal wezen, daar zal je waarschijnlijk nooit achter komen, puur en alleen omdat het jou aan kennis ontbreekt!
Laat ik het zo zeggen, ik heb niet voor niets deze richting gekozen!
Wat mij betreft, einde discussie!
They Knew | 07-10-2008 00:09
45289 @Donkerdoorn

Er staat nog een leuk debat op 9/11truth.org, tussen David Ray Griffin en genoemde Matt Taibbi. Ja nu weet ik, wie of wat Matt Taibbi is! Zijn uitspraken doen mij een beetje aan HP denken! Ik wist wel dat je 9/11 een beetje zat was, maar zo zat!!!
Jouw reactie

*naam:

Email:

Onthoud mijn inloggegevens in een cookie

Email mij bij opvolgend commentaar

*Laat zien dat je geen spambot bent door het onderstaande woord te typen:


opmaken van je reactietekst
lees hier de huisregels
xhtml 1.1 · css/2 · rss 2.0 · WAI · site by Patrick Savalle · hosted by Digitux