Het wordt steeds belangrijker om je klanten goed en snel te woord te staan. Wanneer je vandaag de dag niet meer snel genoeg reageert, zullen je klanten vaak niet tevreden zijn en overstappen naar de concurrent. Maar niet alleen snelheid is belangrijk in het klantcontact. Je moet ook inhoudelijk goed reageren op de klanten, ze willen namelijk op weg geholpen worden. Het is geen geheim dat goed klantcontact veel tijd kost. Hierdoor heb je dus minder tijd om te besteden aan andere werkzaamheden. Veel bedrijven vinden het niet comfortabel om het klantcontact uit handen te geven, dit is immers een zeer belangrijk onderdeel voor ieder bedrijf. Zonder klanten, is er geen werk. Gelukkig kun je tegenwoordig innoveren in je klantcontact om hier tijd op te besparen. Door middel van robotisering kun jij het klantcontact automatiseren en hoef jij je daar niet meer mee bezig te houden. Wil je hier meer over weten? Lees dan verder.
Robotiseren van je klantcontact
Wanneer jij jouw klantenservice uit handen geeft en automatiseert, wordt je klantenservice in de eerste instantie volledig overgenomen door een software. Deze software helpt jouw klanten bij hun vragen en staat hen te woord. De software geeft de klanten zo nauwkeurig mogelijk antwoord, maar wanneer er zich een probleem voordoet waar inhoudelijk naar gekeken moet worden, dan stuurt de software dit door naar een medewerker. Deze kan er vervolgens rustig naar kijken en de klant helpen met het probleem. Zo kom jij als medewerker pas later aan de beurt, en het is probleem al in grote lijnen geschetst. Kan de software het probleem zelf oplossen? Dan kun jij rustig doorwerken zonder gestoord te worden.
Software van Pegamento
Wil jij meer weten over deze software waardoor jij jouw klantcontact kan automatiseren? Bekijk dan de informatie die wordt gegeven op de website van Pegamento. Zij vertellen jouw al in grote lijnen wat hun software voor jouw bedrijf kan betekenen en hoe jij hierdoor tijd overhoudt. Heb je nog vragen over hun software of wil je eens in gesprek gaan met deze partij? Neem gerust contact op met deze specialisten. Zij kunnen jouw alles vertellen over het automatiseren van jouw klantenservice en helpen je graag verder.